hos dyrebeskyttelsen!

I dag dro jeg og Lisa til dyrebeskyttelsen i Harstad, har vært der et par ganger før og nå skal vi begynne å jobbe frivillig der en gang i blandt! Det kan alle dere gjøre uansett hvordan by dere bor i, de fleste byer har såkalte “kattehus” hvor katter som ikke har noe hjem eller har blitt misshandlet bor. Jeg synes i alle fall det er utrolig koselig, og det er fint å vite at man faktisk gjør en liten forskjell. Fant meg til og med en liten kattepus som jeg skal passe ekstra godt på når jeg er der, Mac Miller heter han ♥ Så alle dere som sier jeg kun tenker på sminke, hår osv – det er feil.

Noe grusomt er det i alle fall.. Dyrebeskyttelsen i Harstad får ikke kommunal støtte, altså Harstad gir ingen form for støtte for at de skal fortsette med det de driver med. Som vanlig er kommunen lite klok og skal bygge vei akkurat der huset til dyrebeskyttelsen står, så fra og med høsten har de ingen steder å være. De har spurt om de kan flytte “huset” (brakken, blir det vel) litt lengre bort men der er det en såkalt fotballbane som INGEN bruker, så der får de ikke stå. Det er utrolig trist, for da kan det være at alle kattene må bli avlivet. Blir så utrolig lei meg av å høre det! De har så utrolig mange søte kattunger der også nå som virkelig trenger et hjem, jeg skal i alle fall høre hjemme om jeg kan få en! Om dere bor i Harstad eller nærområde og vil jobbe frivillig der eller adoptere er nr : 90653991 og 77075243. Det er også mulig å ha en katt en kort periode for å passe på, så gi den videre eller tilbake. 

Mac Miller som trenger et hjem! 

97 kommentarer
    1. sykt…. avlive katter fordi de ikke finner ett sted. det finnes nok av steder.
      jeg tok nettopp til meg 4 katter i nød så kan ikke ta fler. men håper noen kan ta imot selvom de ikke bor i nærheten engang.. sørgelig.

    2. Sååååå søt mac miller er’a har så lyst og adopterer men får det første så er faren min alergisk og får det andre så bor vi får langt unna harstad.. eller ikke så langt da (fint og vite x)) du er så utrolig omtenksom når det gjeld dyr <3

    3. Vi hadde tatt en katt hvis ikke søstra mi hadde vært allergisk 🙁 stakkars små uskyldige dyr. Synd at harstadpolitikerne ikke har mer vett i huet…

    4. hahha, så tidi! Meg og 3 andre venner har jobbet frivillig på dyrebeskyttelsen i snart 1mnd. flott å se at du gjør det samme 😀

    5. Fint å se at toppbloggere ikke bare “rosablogger”. Syr betyr så mye for meg, har aldri levd uten flere dyr! Sikkert koselig med det, skulle fantes RCPCA i Norge og! Altså, dyrepoliti på en måte.

    6. Åhh, har kjempelyst. Der ga du meg en god ide! Digger bloggen din, og hvordan du fremhever ting på riktig måte. Når du skrev om abort og sånn, fikk jeg frysninger og tårer i øynene – AKKURAT samme skjedde med meg, var helt forferdelig, men den dag idag angrer jeg ikke ett sekund. Ville bare si det, du er ikke alene. You rock girl! xoxo Bella 🙂

    7. Mamma har så lyst på katt, så jeg hadde tenkt å overraske henne med å gi henne en, men har ikke funnet noen i nærområdet. Harstad er jo litt langt vekke, men det hadde jo vært en mulighet å sende den oppover med hurtigruta..ikke vet jeg…. får i alle fall vondt av alle de stakkars dyra.. Håper det blir ei løsning på det slik at de ikke må avlives

    8. Så herlig å lese:) Viktig å ta vare på de stakkars uskyldige dyrene.
      Selv har jeg to hunder og for tiden sju katter. Før helgen var jeg i skogen og gikk tur, og plutselig rett foran beina mine satt det en sort liten kattunge helt alene. Han hadde ikke syn og var helt hjelpesløs stakkar 🙁 Jeg tok han selvfølgelig med meg hjem og tok vare på han som min egen. Nå har han fått vaksiner, fett på kroppen og har det mye bedre.

    9. Skulle gjerne, men allergi stopper oss her hjemme. Var bare flaks at jeg fikk hund hjemme hos pappa.. Håper virkelig det ordner seg med dyrene da! Er så trist når de som har makt ikke bryr seg om de stakkars dyrene. 🙁

    10. Åh, du virker så herlig! glad du virkelig bryr deg om sånne ting, i forhold til mange andre overfladiske blogger! elsker bloggen din, søte deg:):)

    11. Hei! Det er bra at det finnes noen som kan vise litt omsorg for dyr! Det er trist at kommunen ikke gir kommunal støtte til dette, og i tillegg skal bygge vei akkurat hvor dette “kattehuset” er.. Jeg har en god idè da; Gå ut i demonstrasjon, og samle underskrifter! Dere kan umulig være de eneste som bryr dere. Gjør folk oppmerksom! Det er ihvertfall verdt ett forsøk!
      Mvh
      Mia A.

    12. Mener mennesker som skal ta imot dyr bør være sikker på at de ønsker det, og er i stand til å ta vare på det, før man sier ja til noe slikt. Å passe på en katt en liten stund og deretter levere den tilbake høres ut som en dårlig idé for meg. Sier ikke at jeg er noe ekspert eller noe, men mener at dyr trenger noe trygt å forholde seg til. Greit nok å levere tilbake om det er noe problemer, men bør ikke låne den i en liten stund for gøy.

    13. Angående Hove. Vet ikke om du leser kommentarer på eldre innlegg så jeg skriver her. Så du skrev at det var drøyt med 3000 til mat men det er dyrt der altså! Du må ha eget “hovekort” som du må betale med inne på festivalområdet. De tar verken cash eller kontant, kun hovekort. En LITEN pizza koster 120 kr. Billigste jeg fant der var nachos og de kosta 60. Ellers koster ALT penger. Så 3000 er ikke mye:)

    14. Helt forferdelig! Dyr kommer jo foran alt, herregud. Det folk i kommunen bør gjøre, er å ikke gi penger til fotball, håndball og sånne teite greier. Dyr kommer selvsagt først, det skjønner vel alle?? Kjempeslemt:'(( Stakkars katter..<3:#
      Jeg har såå lyst på katter, men jeg får ikke lov.:( Men om noen få år, når jeg flytter, så skal jeg ha mange, mange, som jeg skal adoptere fra dyrebeskyttelsen<3 Ett løfte..<3
      Så snill du er, Sophie :'#<3

    15. eg konne tatt neste alle for eg elske katta men mamma vil ikje ha flere for me e 5 katta nå og ein av kattan ska ha baby <3

    16. Aw! Håper alle får seg et fint hjem som de har det bra i. Håper virkelig ingen blir avlivet, bare å høre at dyr må bli avlivet gjør meg så utrulig trist :c

    17. Awwww 🙁
      Håper bare de finner en plass de kan være 🙁
      Skulle gjerne ha adoptert, men bor et stykke vekke og så får vi ikke lov å ha dyr i leiligheten heller 🙁

    18. Ringte akkurat for å høre om de trengte hjelp, men de sa de ikke trengte pga det så lite der osv. 🙂

    19. Jævla vei -.-” de kan ha et arrengeman (elr hvordan det der nå skrive) på facebook så kan man like osv.. 😀

    20. Du er et godt menneske Sophie!! 😀 Virkelig hjereskjærende det du fortelle. At kommunen ikke gir dem noe støtte er helt uforståelig. Jeg har to katter selv, og ville ikke byttet dem bort for noen ting. De er noen herlige skapninger, og gir mer kjærlighet enn de er klar over! <3 Du er et godt forbilde 🙂

    21. DET VAR RETT Å SLETT HELT PATETISK GJORT AV KOMUNEN -.- SOMVANLI TENKER DI BARE PÅ PENGER -.- nYDELIG KATTUNGE <3

    22. synes det er utrolig trist at kommunen ikke vil støtte slike saker og bruker heller penger på å kjøpe ENDA bedre sofaer og stoler på kommunehuset -.- Dette er utrolig viktige saker og at de ikke får lov til å flytte huset er utrolig trist! Hvis dette kattehjemmet forsvinner kommer Harstad-kommune til å virkelig se hvor mye disse hjelper de stakars kattene! Hadde det ikke vært for vi har så mange dyr fra før av så hadde jeg reist den utrolig lange veien for å hjelpe. Synes et er fantastisk at du melder deg frivillig <3 Du viser at penger er ikke alt! 😀 synes dette var utrolig bar gjort av deg! Du viser at du virkelig er et godt forbilde!! STÅ PÅ! 😀

    23. Synes det er kjempe flott av deg! Jobber der frivillig selv og synes det er flott at du setter et såppass bra eksempel for andre! Du er bare helt super altså <3

    24. Astrid: det er snakk om forsterhjem… Folk som tar til seg dyrene for å gjøre de trygge på mennesker, og gi de en trygghet som de ikke får stappet i ett hus med 40 andre katter. Dermed er katten fortsatt i systemet til dyrebeskyttelsen og oppe for adopsjon, og når DB finner ett passende hjem til den pusen, så får fosterhjemmet en ny pus.
      Uten fosterhjemmene hadde DB kanskje klart å radde maks 50% av den mengden puser de redder i dag, så er ikkeno negativt i det.

    25. Hvis du virkelig vil hjelpe, så bruk stemmen din Sophie Elise! Du har en stemme som veldig mange lytter til, så det du burde gjøre for å hjelpe er å oppfordre folk til å sterilisere kattene sine.
      Det er DERE som IKKE STERILISERER/ KASTRERER kattene deres sin feil at det er så mange hjemløse katter i det hele tatt! Det håper jeg dere er klar over…
      1. folk klager på at det er så dyrt å sterilisere/kastrere. VEL! Ikke få deg katt hvis du ikke har tenkt å bruke penger på å gi den ett godt liv.
      2. Folk sier de syns det er feil å ta fra katten noe som e rnaturlig fra dens side. VEL! Katter nyter ikke sex. Det er faktisk utrolig vondt for jentepusen.
      3. “Vi gir jo bort kattungene til folk som kan ta seg av de”. VEL! Da er det rart at det finnes så mange hjemløse katter der ute, hvis alle absolutt sørger for at pusen kommer til ett trygt hjem.

    26. Tnbnnawww♥ macmiller var kjempe søt! jeg har tre katter fra før så mamma vil dessvere ikke ha flere! Kjempesyn!

    27. Vi hadde 5 katt unger som den ” katten ” vi har nå fødte . Så måtte vi gi de til katte hjem, eller syrehjelp eller hva det kalles. Og den katt ungen der har nett lik pels og euger som den katten vi har nå. (:

    28. åå, så søt katt! jeg kjøpte katten min hos dyrebeskyttelsen i Oslo, det var et stort hus med masse søte små katter, kommer aldri til å glemme det. Sååå mange søtinger!

    29. I det siste har jeg fått opp øynene mer og mer for bloggen din!Du har vist folk hva du står for, ja du liker sminke osv.. å du sier att du er deg selv med mye sminke osv… Da burde folkene ta deg som du er! å ikke klage over alt det! Stå på videre! 🙂

    30. Vet du hva, du er så synnsikt god! Jeg har lest bloggen din i laang tid og jeg elsker alt med deg. Det at du gjør dette og andre ting for dyrene er fantastisk. Blir glad av sånne som deg!

    31. Så koselig og utrolig fint gjort av dere!
      Synes virkelig de skal droppe den veien og heller bruke pengene på dyrebeskyttelsen 🙂

    32. fint gjort av dere! <3 så søt pusekatt! <33
      kan du legge ut noen linker til noen av dine favoritt nettbuttiker? 🙂 <3

    33. skulle gjerne ha tatt alle dyrene, men har allerede 1 katt som vi ikke egentlig er eiere til.. i tillegg har vi fler dyr fra før av..

    34. Det er på tide å få et gjennombrudd når det kommer til dyrevern i Norge – nemlig at det opprettes en statlig organisasjon som tar seg av hjemløse dyr. Jeg vil mye heller at mine skattepenger skal gå til slike formål enn andre idiotiske og unyttige formål.
      Ja, dyrebeskyttelsen får noen penger av og til av staten, men de er nødt til å søke om det hver gang og er ikke sikret penger!
      Men nei, jeg synes ikke dyrebeskyttelsen og andre dyrevernsorganisasjoner burde være kommunale! Kommunen har allerede nok å bruke pengene sine på – bare se på barneskole-forfallene i Bergen…

    35. Og ja forresten – Sophie, her er et forslag: Skriv på bloggen din at alle må sørge for å kastrere/ sterilisere kattene sine visst de ikke driver med avl! Hvert år blir det bare flere og flere hjemløse katter fordi alt for mange kattunger i forhold til etterspørsel blir født! Det koster bare like over en tusenlapp å få gjort dette ganske så harmløse inngrepet…

    36. fyfan,nå er det jævla curcuset kommet..stakkars elefanter og kameler osv. som ikke burde stå ute å i dette klimaet de er ikke vandt til det. jeg gidder ikke å kaste bort 200-300 kroner på stakkarse dyr som er fanget. jeg vil heler bruke penger på å få den fri der i fra!

    37. Jeg vet ikke om du sminket deg annerleder i disse bildene, men det er UTROLIG FIINT! det er finere enn du noen gang har sminket deg 😀

    38. Carita: Da så.. Oppfattet det bare som å få en hest på fôr liksom, akkurat som om du kunne ha katten i noen uker så levere den tilbake.. 🙂

    39. Det er så bra du skriver om dette! Du er så omtenksom person, og virker så veldig snill og grei gjennom den fine bloggen din! Så søt Mac Miller var da, det er sikkert mange som vil ha han 🙂

    40. Kan huske da jeg fikk katt og ville ikke ha noe rasekatt eller noe jeg ville ha fra dyrebeksyttelsen oog det er verdens beste katt <3

    41. Åååh såå utrolig trist og høre 🙁 eg elsker dyr og eg hater dyremisshandelig eg og, men eg er litt for liten til og hjelpe til med noe enda 🙁 Kattungen var utrolig søt <3 Håper han får et fint hjem <3 Skulle ønske eg kunne hjelpe til! <3 Lykke til da ! <3

    42. Du var helt nydelig på det øverste bilde, uten falske vipper, og du har et fantastisk vakkert smil. Skjønner det om du liker den sminkede looken bedre, men du må bare stole på din naturlige skjønnhet, den er virkelig der!

    43. Du er uten konkurranse den beste bloggeren på blogg.no, nettopp fordi du bryr deg så mye! I det siste har du fokusert mye på plagede dyr, og det er en sak som ligger nært hjertet mitt. Du har forresten inspirert både meg og en venninne av meg. Vi tenker å arbeide frivillig på det lokale kattehuset, det hadde vært så koselig å kjenne at man kan gjøre en forskjell. STÅ PÅ! Du har sikkert inspirert mange lesere bare med dette innlegget:-)

    44. hei! bor i harstad selv, men e 14 år, kan æ jobbe frivillig selv om æ e ¨å ung? å kor ligg d????? kunnne gjærne tenkt mæ å gjøre nåkka sånn, vesste ikkje en gang om detta kattehuset, så derfor synes æ at d e bra at du tar d opp<3 du vise at du kan være et vældig bra forbilde å ikkje bare "sminke å extensions" (no affence, altså) <3<3<33<3

    45. Rosablogger eller ikke; jeg har alltid likt bloggen din 🙂 du er reflektert og kontruktiv og viser at du bryr deg om mye mer enn de “vanlige rosabloggerne gjør”. I tillegg skriver du veldig godt, og det er en fryd å lese foran mange andre skrivefeil-befengte bloggene 🙂

    46. Jeg elsker katter, noen vidunderlig og herlige dyr! Det var trist å høre at de absolutt MÅ ha veien der kattehuset går, tragisk! Og hvertfall ikke at det ikke går ann og flytte det noen få meter. Foreslår at du opretter en face gruppe, inviterer alle og en hver til støtte for at de skal flytte kattehuset istede for og “utslette det” 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg