lang natt

Dere er sikker utrolig lei av å høre om hvor liten jeg sover om nettene? Det går virkelig i perioder for meg, og kunne trengt en liten tur ut i frisk luft nå slik at jeg holder meg våken. Men jeg får sikkert nok av luft i Oslo, jeg og Amanda skal se masse rundt om kring ettersom det er vår første tur til hovedstaden sammen – hun vil på zara, og selv er jeg ikke så veldig glad i å shoppe så blir vel mest med for å se hehe.. Skal jo ikke bruke penger som dere vet, og det har gått bra! Kan innrømme at jeg har kjøpt mat to ganger, men det kan jeg ha god samvittighet for føler jeg.. Da har jeg vært så sulten at jeg virkelig har hatt lyst til å besvime, og da MÅ man virkelig! Nå som jeg skal til Oslo legger jeg budsjettet mitt på 500 kr, det innkluderer transport. Det får meg til å tenke – hvor mye penger bør jeg ha med meg til Hove? Synes det høres så voldsomt ut når folk sier 3000 kr på mat liksom. . . Jeg skal være der i FIRE dager.

Har i alle fall sett på harry potter og det hele endte med at vi satt på hver vår kant og snakket om hvor rart mye i filmen er, haha. Men jeg elsker uansett harry potter! Har så sinnsykt lyst på godteri men det er jo ikke akkurat sunt (har en periode hvor jeg teller kalorier, oh no..).

Lady gaga = meg. Hahahah.

66 kommentarer
    1. herrigud kan du slutte å blogge om det såkalt lave budsjettet ditt og at du har tatt deg “friheten” til å kjøpe mat 2 ganger? oida, for en livskrise! jeg tror de fleste bloggleserne bryr seg midt i ræva, og for å være ærlig tror jeg ingen tar så veldig mye etter det der… er egentlig veldig glad i å lese bloggen din, haha! så please, det er ikke alltid like kult å høre om hvor mye eller lite penger du bruker til dags dato!

    2. Marte: Ho sulter seg ikke da. Ho får jo mat av foreldrene sine;)
      Men jo Sophie Elise det er faktisk lurt til å ta med flere tusen til mat. For det er helt SYKT dyrt der. De håver inn penger på det de kan:) Kos deg masse! det er en utrolig opplevelse!

    3. Til den ræva kommentaren lenger opp her. Hvis du irriterer deg så sykt over hva hun skriver, så får du slutte å lese bloggen da vettu. Rett og slett slutte å bry deg. Men men all pr er god pr;) sant Sophie? Du gjør jo lesertallet hennes stiger ved å være her. For min del, er jeg ikke så begeistret for tcmn sin blogg. Vet du hva jeg gjør da? Ikke går inn på den. Unner henne ikke lesertallet. Gjør heller det isteden for å slege drittkommentarer. Det sier jo mer om deg enn det gjør om hebbe, spesielt når du er abonym;) taper!

    4. Jeg var på Hove i fjord, og brukte en del penger på mat ja! Det koster rundt hundrelappen for en baguette, så 3000 går fort på fire dager, desverre… Det er også langt til nærmeste butikk! Men de har en “kolonial” inne på campingområdet, hvor de har rundstykker, nugatti, knekkebrød osv. Nesten som en minibutikk. Men det er ikke lov å ta med mat fra campingområdet, og inn på festivalområdet. Du blir kroppsvisitert når du går inn på festivalområdet, og det er der de håver inn penger! Du kommer til å få en opplevelse for livet, gled deg! 🙂

    5. jeg har med med med ca 3000 til hove, det er til mat, drikke + andre ting. men campen åpner jo 24, og vors 25, skal ikke du være med på det ? 🙂

    6. Tror du vil greie deg på 2000kr på Hove om du reiser ned til byen for å kjøpe mat å sånt, går jo buss/båt dit.. Men så koster jo det å penger da ;p
      Du vil helt klart greie deg med 2000kr om ikke du kjøper den dyreste drikka i byen!

    7. Du sier hele tiden hvor tynn du er og at du har fått mindre pupper, så hvorfor skal du telle kalorier? Du er jo drittynn, og har DRØMMEKROPPEN, du behøver ikke det, kjære deg!

    8. Du burde regne 3000 ja! Det er veldig dyrt med mat der og jeg brukte ca 2000 da jeg var der ifjor tror jeg og jeg hadde ikke campingplass og drakk ikke alkohol, så du burde hvertfall ha med det!

    9. Jeg skal være der fra søndag til fredag. Eller reiser hjem tidlig lørdag sånn at jeg får med meg skrillex på fredagsnatten! Jeg tror jeg tar med meg ihvertfall 5000 kr, siden det er ekstremt dyrt med mat og drikke 🙁

    10. HAHAHHAAHA, “Har så sinnsykt lyst på godteri men det er jo ikke akkurat sunt (har en periode hvor jeg teller kalorier, oh no..).”
      Når du sier at det du gleder deg mest til i Oslo er å gå på Mc Donalds å spise.
      Loveyou<3

    11. dette blir det 3 året mitt på rad på hove, og tror virkelig det er lurt å ta med så mye penger til mat. dette er veldig dyrt der, og det er kjipt å måtte fylle på disse “cashless” kortene hele tiden. og dessuten, hvis du ikke har brukt opp alle pengene dine når hove er ferdig, så kan du bare overføre de tilbake til kortet ditt!
      hvilken camp er det du skal sove på egnetlig?
      kanskje vi møtes<3

    12. Det er lurt å ha med myyyye penger til mat når du drar på hove.. Hovecampen er kjempedyr, og hvis du skal ned til Arendal sentrum koster det en del med kollektiv dit(det settes opp busser ned dit fra Hoveområdet). Ellers går det jo mye penger til alkohol 🙂

    13. Yo brur, jeg har samme solbriller, og jeg er ikke Lady Gaga, men ladyBUG!! ByTheWay, kjøpt genseren hen?
      Dessuten er runde solbriller in, spesielt de til Ray Ban, men Vans funker jo også da, og de du (och jag) har 😀 Haha , ha det gøy i byen!

    14. Appen “MyFitnessPal” er kjempegrei når du teller kalorier, den gjenkjenner merker på mat, og så sier du hvor mye du har spist så kalkulerer den for deg og lar deg vite hva som skjer med vekta om du holder på “som i dag” i noen uker osv.. Så har du en liste over alt du har spistden dagen. 🙂
      Kaloritelling er veldig enkelt med smartphone 🙂 Og nei, man trengerikke ville gå ned i vekt for å telle kalorier, jeg gjør det mens jeg spiser helt normalt fordi det er interessant å vite hva man egentlig spiser 🙂

    15. OMG! Det var en facebook vennine av meg som traff på deg i oslo i dag, Jeg er bare såå sjalu. ser virkelig opp til deg, og elsker deg som blogger fordi du er åpen og erlig om ting :))

    16. koselig ja..<3
      men herregud! Spis onge. du kommer til og få anorxia om du fortsetter. spiser du bare når du nesten besvimer? AHHHAAHA L0L.

    17. Var det ikke du som ikke skulle gå ned i vekt fordi du allerede hadde gått ned mye? Shit, du motsier deg selv!

    18. Du som er så perfekt kropp trenger ikke telle kalorier! Det kommer til å bli enn besettelse etterhvert, pass på

    19. Teller kalorier.. Wow, tenker kjæresten din også syns det er svært sjarmerende og søtt 🙂
      Du er jo så tynn og trent, man trenger virkelig ikke tenke på slikt før man faktisk er overvektig og MÅ gå ned pga. helsa, mener jeg. Det er bare så sykt mange attention whores som sier/skriver slik. Ikke synk så lavt du også 🙁

    20. Omg du er så teit vi bryr os ikke om de dere JÆVLA stygge. Budsjettettet, de miniatyr tingan du kaller puppa å det dere butt ugly håret ditt dæven du e hore!!!

    21. Man skal spise utrolig mye om man skal bruke 3000 kr på kun mat på fire dager. hah… Eller så må man spise på resturant hver dag 🙂

    22. 3000 på mat var veldig mye!! særlig på hove! jeg brukte ikke mye penger på mat INNE på selve festivalområdet, vi kjøpte med oss 4 engangsgriller og et par pølsepakker og en del andre ting det går an å grille, og kjølebag! lettvint og BILLIG!

    23. Anbefaler å kjøpe en del mat som dere har med dere til Hove, eks på en Kiwi, eller Rimi. MAten på Hove er sinnsykt dyr, og mye av det smaker piss.

    24. SLUTT å tell kalorier med en eneste gang. Det ender som oftest i spiseforstyrrelser, og TRO MEG – det vil du ikke!!!! Ta det fra noen som har erfaring med det. Det er det jævligste du kan forestille deg, og om du har mulighet til å slippe, så gjør du det. Ingen trenger å tele kalorier – kroppen er smart nok til å jobbe med sånne ting selv. Du kan spise mye mer enn du tror uten at det gjør noe spesielt utslag. Kroppen trenger mat like mye som den trenger oksygen. Slutt og tull med mat og kalorier, lev og kos deg! Håper du tar deg til fornuft å hører på dette, for din egen skyld.

    25. Hei Sophie! Jeg lurte på om du kunne ha skrevet ett omfattende innlegg om Hovefestivalen? Skal der selv, for første gang. Du har jo spurt om tips til hva du bør pakke med deg osv, hadde vært supert om du skrev en komplett pakkeliste! Er veldig usikker selv! På forhånd takk, håper på å møte deg på Hove!

    26. Hei! Jeg skal på hove selv og være der i 6 dager, ja jeg skal jobbe så 6 dager. Jeg tror du bør ha med deg godt med penger, regner med at du har tenkt til å drikke mens du er der, og det koster. I tillegg skal du ha både frokost, lunsj, middag, kvelds og kanskje nattmat om du ikke har tenkt til å legge deg tidlig.
      3000 høres mye ut, men det følger med en del kostnader å være på festival. ( om dere kjører bil koster det også 100 kr per natt å ha bilen der) Jeg vil i allefall annbefalle deg å ta med mer enn du tror du ha bruk for, også heller prøve å leve billig når du er det. kjedelig å ikke få spist noe den siste dagen!

    27. Et annet tips! Maten inne på festival området er veldig dyr, men det finnes en kiosk som er der fast som selger billigere mat, som pølser, pommes frites etc. Den er nedenfor Amfi scenen=) Så hvis du bare følger en sti ned der, vil du finne den! Ellers vil jeg bare si, kos deg kjempe masse! Hove er så ufattelig kult, det er så gøy og man lever et helt annet liv inne på campen. Helt fantastisk=)

    28. Jeg var på Hove ifjor, og det går med SYKT mye penger på mat. De har masse forskjellig boder med forskjellig DRITDIGG mat, og når man kjøper alle måltidene sine i de bodene, så går med shitloads med penger. Jeg brukte rundt 2000-3000 kroner på mat, og jeg var der i typ seks dager.

    29. Sophie..Dette ble litt urimelig, du sier du vil legge på deg litt fordi du er så spinkel osv. Også teller du kalorier?! Ikke braaa

    30. Hola!
      leste tilfeldigvis HOVE her. Jeg hadde med meg 6000 kr på Hove i fjor. Det skal egentlig holde, men jeg måtte få enda 1000 kr overført av pappa i slutten. Maten, drikka og tingene inne i “butikken” er veldig dyr der. MERK DEG DET!:p
      Jeg fikk helt sykt med mer erfaring, så jeg vet at neste år skal jeg lage mer mat selv på camping plassen enn å kjøpe så mye der inne. Sparer masse av penger på det 🙂
      Ta med deg en kjølebag, og kjøp grillpølser du kan grille. Da har du mat for iallefall 1 1/2 dag, men det er billigere enn en burger til kr 90.
      (Er storegriller der alle kan bruke)
      Hvis du er lur kan du også kjøpe med deg cider/rusbrus, men husk å ha på BOKS! Om du har glassflasker med deg inn, da blir de tatt fra deg i kontrollen (bagasjen blir sjekket).
      Du er helt sykt heldig som får dra til hove iår! Savner det så sjukt mye.
      Kos deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg