dritt hit og dit

Vet virkelig ikke om jeg skal le eller gråte over denne dagen her.. Litt begge deler, kanskje? Først mistet jeg  bankkortet, så jeg ringte og sperret det. To sekunder etter ringte noen som hadde funnet det, jeg hadde allerede sperret det, og allerede bestilt et nytt. Fikk tydeligvis ikke åpnet det heller igjen,typisk meg og min flaks.. Men men, det var ikke verdens undergang, nytt kort får jeg jo om en uke! 

Så kom jeg hjem og var utrolig sulten. Laget en rask gryterett, og mens jeg spiste den klarte jeg å svelge piercingen. Altså hele jævla tungepiercingen svelgte jeg. Fikk helt panikk og vurderte i noen sekunder om jeg skulle spy den opp.. Jeg lette i 10 minutter etter en øredobb som jeg kunne stikke igjennom og da jeg endelig fant en hadde hullet grodd igjen. Jeg begynte å gråte som bare pokker, for GUD så kjipt at jeg må ta hull i tungen for tredje gang.. Jeg tok bokstavelig talt saken i egne hender og stakk hull på tunga med nål. Har ALDRI hatt så vondt før og aner ikke hvorfor jeg gjorde det, tror jeg var i et slags sjokk..? Jeg blødde som en foss og gråt om hverandre, stakk inn en øredobb, og den gikk jeg med godt over en time før Anne-Sofie kom med en piercing til meg.

Jeg har aldri vært så sur før, og siden jeg ikke hadde noen andre å være sur på enn meg selv gjorde det bare saken enda verre, haha. Sto å hylte i stua sammenhengende i sikkert 15 minutter..

Tror det er best jeg går å legger meg, i dag er en dag som bare er dritt hit og dit. Natta! 

Det måtte selvfølgelig dokumenteres, haha.. Slik så det ut med øredobben i. 

99 kommentarer
    1. kjære sophiemor, jeg tror ikke det er så bra å stikke hull i tunga med nål. Du kan få infeksjoner og sånn…tror jeg. ehe..følg ekstra godt med på hullet fremover

    2. Glad det ikke har skjedd med meg før, altså det med piercingen. Pass på å rens den godt nå sånn at du ikke får betennelse! =)

    3. Åherre, så teit med usaklige kommentarer som “fiin!” hva er fint?
      Du burde være litt mer forsiktig altså, du kunne skrapa opp halsen din:S og ikke for å tenke på hva du kan skrape opp på vei ut;s Viktig å stramme ofte, har vært borti det samme med min tungepiercing, men aldri svelga den helt, har panikk for å ta den ut også! HAHA

    4. hahaha, wtf. et hull grur i på ti minutta, æ hadd den ute i to tima før at æ sku i røntgen å det skjedd nu ikke en dritt.

    5. Skjedde med meg og en gang.. grodde på 20 minutter. Ville ha ny men ble så slevete så jeg orket ikke, haha 🙂 blir en bedre dag i morgen!

    6. Jeg hadde min ute i en uke, den grodde igjen, men var da bare å stikke den opp igjen med piercing. Vanskeligere er det ikke.

    7. Det var da faktisk en jente som døde av å stikke hull i tungen telv , Sophie hva har du gjort nåå da!!

    8. Huffda, stakkars deg… men litt overreagert da? Ikke vondt ment altså..
      Håper det går bra med tunga di, og at den ikke blir betent! <3

    9. Du er tøff som turte det der, men til en annen gang vær forsiktig med å stikke hull på deg selv! treffer du feil nerver kan dette ende med at du kan bli lam i halve kroppen! Det er derfor man drar til piercer fordi de vet hva de driver med!! så pass på;)

    10. råder deg til og ikke ha sånn ” hengene” men du kan jo bare ta en helt vanlig øredobb med bare sånn hvit ” sten” på, sånn enkelt 🙂

    11. Huffameg, det hørtes groteskt ut nesten! haha. Jeg hadde aldri klart å stikke hullet opp igjen selv, selv om det bare er litt av vevet som har grodd igjen. For “svak” for sånne ting! Men du som er så plaget med å svelge eller miste, og til og med ØDELEGGE piercingen i tunga, burde være virkelig nøye med å skru den hardt igjen om du bytter den. Og spesielt om du har for uvane og leke med den mellom leppene eller tennene. Jeg har stukket to ganger, andre gangen i fylla da en venninne gjorde det, heldigvis husker jeg det ikke selv! Men en fyr som driver med det profesjonelt sa at det var veldig farlig å holde på med usteriliserte ting, spesielt i tunga. Altså i hull og sår da. Vet ikke hvorfor. Du virker så uforsiktig! Så vil bare gi en heads up, så kanskje du slipper det der igjen: D Et enda bedre tips er å handle inn så du har noen piercinger, dersom du skulle miste eller svelge den du har i, igjen :p

    12. Treffer du de store blodårene på baksiden av tungen, så kan du ødelegge tungen for altid og utvikle muskellammelse.. Best du lar en lege se på deg.

    13. Stakkar deg! Au, au – høres heller ikke særlig godt ut heller. Har bare lyst å gå igjennom skjermen og inn for å hjelpe deg :))

    14. Uff, for en dag! 🙁
      Jeg har heller ikke hatt den beste dagen (igår da). Kranglet først med typen og var skikkelig deppa over det, men ble med ei venninne til en venninne av henne. Da vi skulle hjem, måtte vi vente 20 minutter på bussen, i Stavanger sentrum, en plass 17 åringer ikke skal være på en fredagskveld. Da vi stod inne på 7eleven kom ei litt høy “jente” bort til meg, rev meg i håret og dyttet meg bort. Jeg klarte å gå bort til butikk-mannen og stå der i fred og ro, helt til bussen kom og jeg skulle ut. Da jeg hadde kommet meg ut døren, kom samme “jenta”, tok tak i håret mitt, hev meg inn i murveggen, bøyde hodet mitt ned og slo kneet sitt i hodet mitt minst 4 ganger. Noe av det VERSTE jeg har vært med på!
      Jeg har aldri sett henne før, vet ikke hvem hun er, hadde ikke sett på henne før hun begynte å slå osv. Jeg var helt uskyldig så lurer på hva det var for noe…
      Har du opplevd noe lignende? :s
      Utrolig ekkel opplevelse!
      Mvh Ine 🙂

    15. Har Anne-Sofie hatt noe problemer med sin tungepiercing?
      Hvorfor skjer dette hele tida? Er det det at du ikke har skrudd den godnt nok på?

    16. Au! shit… Du e uheldig! :/ pass på tungen, for jeg tror ikke det var så lurt å stikke ei nål inn. Håpe du kokte nåla, så det ikke va nokka bakterier på den! :/

    17. hahahaha, snakk om å være dum… tror ikke hullet gror så fort, du må bare lære deg å finne d… jeg har bare pircingen min i avogtil, kan gå flere mnd mellom hver gang, og hullet er der uten å gro til… så du må nokk bare lære deg å finne det….

    18. Du har virkelig uflaks med piercingen din! Skjønner ikke hvordan du klarer å svelge “hele” greia. Klart å svelge 2/3 av mine kuler, men takk å lov for jeg har noen ekstra. Har skjedd en gang jeg stakk selv i tunga, eller usikker om jeg stakk akkurat. Hadde min ute i 4 timer, og fikk ikke stangen igjennom tunga igjen. Fikk den bare halvveis gjennom. Endte med jeg tok min ekstra stang å stakk på den ene siden av hullet å presset begge stengene mot hverandre, helt til de traff hverandre. Da fikk jeg et hull og fikk hele stangen igjennom. Ikke noe blod eller hoven. Lykkelig! Prøv det om engang om det skjer igjen, og du må få kjøpt deg ekstra stenger + kuler 🙂

    19. haha, var helt i sjokktilstand når jeg leste hele innlegget! jeg så sånn ut, der jeg satt for meg selv… —> :O
      fiiint

    20. Men, er det ikke litt mye styr å ha piercing i tunga når man bare mister piercingen i sånn noen minutter også gror det igjen? bare lurer 😉

    21. Herregud så skummelt! Jeg skal iallefall aldri ta hull i tunga! Uff må jo være mye mas.. Ellerså er du kanskje veldig uheldig når det kommer til piercinger?
      Håper det går bra og du ikke får betennelse da!

    22. Jeg har selv svelgt en piercing fordi kula løsnet. Et godt tips er å holde med papir i det du skrur til kulene :-)! Da får man MYE bedre grep og klarer å skru ekstra hardt. Tipset fikk jeg selv av ei som jobber på piercingstudio.

    23. du kommer til å få såååå mye betennelser nå! du vet ikke hvor mye bakterier det faktisk er i en øredobb, som du har brukt i øre. Dessuten er tungepiercing ut!

    24. jeg har klart å svelge en kule, på tungepiercingen. ikke fordi den ikke ble skrudd ordentlig på, men fordi jeg hadde tygd og “lekt” med piercingen så mye. Så det at du svelget den har ikke nødvendigvis noe med hvor hardt du skrur den fast c;

    25. Jeg tror at grunnen til at den gror igjen så fort er jo fordi hun ikke har hatt den så altfor lenge. Desuten er det helt forskjellig på hvor lang tid det tar før det gror igjen. Jeg kjenner en jente som har piercing i tunga, hun hadde den i noen år, så tok hun den ut, og etter ett par år tok hun den i igjen.
      Jeg synes det er glede med piercing i tunga, og uansett pes, så angrer jeg IKKE! 🙂
      Håper det går bra med deg, Sophie. og du må virkelig skaffe deg et lite nødlager med stenger og kuler. 🙂

    26. Neii fydda! Løsna og rett imagen :S Ekkel tanke at du klarte å svelge den, men skal den være så løs da, at den plutselig svelger og forsvinner i et med maten? :S Må nok si det så vondt ut, med en øredobb i tunga for at hullet ikke skulle gro helt! Men gror det virkelig så fort, eller det tetter seg kanskje mer enn det gror fast! :S har vurdert å ta en i tunga (frem å tilbake på den tanken!) men er redd den å løsner, og forsvinner i magesekken og må ta hullet igjen.. Da hadde jeg heller droppet det. Men tøff er du, som tok det i egne saker og ventet på en redning fra Anne-Sofie. 🙂

    27. Å herregud, Sophie. Ærlig talt, jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg heller. Syns litt synd på deg, høres ikke så koselig ut. Bankkort-trøbbel er alltid kjedelig. Men altså når man svelger en peircing har det gått for langt for meg. Når man finner ut at hullet har grodd igjen mens man har lett etter en øredobb går altfor langt over grensen. Men når man ender opp med å måtte ta et eget hull blir det FOR mye på en dag. Og jeg vet hvor vondt det må være. Lol, jeg tok hull i øret selv da jeg gikk i 5. eller 6. klasse fordi jeg ville ha et. Dritvondt, herregud!!! Håper det med piercingen ordner seg <3

    28. Nei herregud jeg må bare si dette, men altså hvor dum er du som stikker hul med en nål.. det er egentlig utrolig farlig å ha piercing i tunga, og førstegangen da du tok den ut fordi du fikk bestennelse, noen få dager etter så tok du hul igjen på nytt.. det skulle du egentlig ikke ha gjort og du skulle ha ventet lenger, og skjønner heller ikke hvorfor du ikke går til en ordentlig piercer??? og håper den nåla var sterilisert, for om du får kreft i tunga må du garantert fjerne den. TENK LITT DA OG SLUTT Å LET ETTER OPPMERKSOMHET HELETIDEN, DU HAR NÅDD GRENSA NÅ!

    29. Du må bare huske og avogtil skru litt på kulene! For de kan løsne og derfor svelger du piercingen. Jeg har hatt min tungepiercing i et halvt år nå, og har heldigvis aldri svelgt den. Bare prøv og skru på kulene sånn i blant, og prøv og ikke dra mye i piercingen med tennene, for da ødelegges gjengene i piercingen som gjør at den løsner fra hverandre.
      Lykke til! Og tungepiercing er absolutt verdt å ha, det er stas! Er også lurt å ha en ekstra piercing liggende til å bruke i nødstilfeller som dette, siden de gror så fort igjen.
      Klem 🙂

    30. Hei Sophie Håper du nyter godværet Norge har å tilby, selvom ting er litt vanskelig om dagen:)
      Lurte faktisk på noe helt konkret, vet du om man får store lår av å løpe på tredmøllen eller bruke steppemaskinen? Eller har du noen gode tips til å få slankere lår? Hadde satt EVIG stor pris på svar fra deg, kanskje i et eget innlegg? Første gangen jeg skriver i komentarfeltet, men synes faktisk du har så bra kropp også leser jeg jo at du trener. I likhet med deg får også jeg resultater rimelig kjapt:)
      Nora.

    31. Hahaha, unnskyld men jeg fikk sykt latterkrampe når jeg leste at du klarte å svelge den 😀 Var sikkert ikke gøy da, men litt morsomt var det 😀

    32. Huff jeg synes syn på deg 🙂 Håper alt blir bedre i morgen da 😉 Klem en som elsker bloggen din !!

    33. Grodde hullet ditt igjen på 10minutter? Du er heldig du som har en kropp som leger seg selv så fort…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg