spørsmål og svar – hår

Får så mange spørsmål om håret mitt hele tiden at jeg tenkte å svare på noen av dem i ett innlegg! 

Hvor langt er håret ditt naturlig? Og kan du vise bilde uten extensions?
Det er ikke for å være slem, men jeg vil helst ikke vise meg uten extensions på bloggen, nei. Det er jo en grunn til at jeg bruker det hver dag – nettopp fordi jeg er missfornøyd med mitt eget hår. Håret mitt går vel til midt på brystet ca, men er så oppklipt og slitt at det bare er noen strimler som henger ned dit, om dere skjønner.

Hvor kommer hairextensionet ditt fra? 
Det jeg bruker nå, og skal bruke en stund fremover er fra http://luxushair.com/, er 65 cm og i fargen #7. Er veldig fornøyd med det!

90% av håret dere ser her er kun extensions, 1 pakke. 

Bruker du noen spessielle produkter til håret? 
Åh, ja! Når man har extensions er det spessielt vikitg. Jeg bruker en hårpleieserie som heter “oil of argan” og har både olje, shampoo, balsam og kur derifra. Det kan man kjøpe på så og si alle dagligvarebutikker, og koster mellom 99-199 kroner. Altså ikke dyrt overhode! Liker det så godt fordi det føles som et frisørprodukt.

Og nei, jeg vasker ikke extensionene mine, men jeg bruker oljen fra ” oil of argan” i det når det begynner å bli slitt. Er faktisk bedre enn morrocan oil som jeg var tilhenger av før! 

Savner du blondt hår?
Åh, gjett om!? Hver eneste dag er jeg skikkelig lei meg over det, og tenker mye over hvordan jeg skal klare å bli blond igjen uten at håret faller av, haha.. Angrer så grusomt mye at det ikke finnes ord. Det hjelper ikke hva noen sier egentlig, for jeg følte meg 10000 ganger bedre i blondt hår. Snakker om det hver dag, hvor mye jeg gleder meg til å bli blond.. haha! Men i Mai starter jeg å stripe håret og skal gå sakte framover, så satser jeg på at jeg er blond til jul, kanskje? Noe sånt! 

 Hvor går du til frisør og får du sponset det?
Nei, jeg får desverre ikke sponset frisør, noe jeg synes er ganske dumt da de aller fleste andre toppbloggere rundt om i Norge får det.. Tydeligvis har ikke frisører i Harstad skjønt hvor god markedsføring det er om en toppblogger er fornøyd med en tjeneste/produkt! Jeg fikk jo ganske mange mot nikita frisørsalong når jeg skrev negativt om dem, tenk hvor mye en positiv omtale kan gjøre da, hehe. Men nei, jeg betaler frisør selv, om noen i Harstad ( helst FRONT for dere er best..) vil sponse meg med frisør så skal jeg elske dere for evig tid ♥

Slik håret mitt så ut da jeg var ferdig på nikita. Mistet halvparten og det ble “rosa”, når jeg kun skulle ta etterveksten. Er enda forbanna over det, det falt av over 10 cm!!!! Den fargen dere ser som er “fin”, er extensions, hele MITT hår var i den grusome fargen der. 

 Noe  mer dere lurer på?


76 kommentarer
    1. Syntes du kler brunt hår veldig fint, du ser mer voksen ut. Men hva er vel poenget med å se voksen ut når man er ung? 🙂
      Skjønner deg godt at du vil ha blondt igjen, for det kler deg best <3

    2. Neeeiii !!! sophie !!!!! Ikke farg det blondt igjen !!! du e så JÆVLI fin med brunt hår <3 <3 <3 PLISSSSSSSSSSSS !!!!!!!!!! HA DET BRUNT !!!!!! DU BLIR SÅ MY BRUNERE AV Å HA BRUNT HÅR !!!!!!!! <3 plissssssssss !!!!!!!!!! plissssssss !!!!!!!!! <3 <3
      PS: du ser ikke mer voksen ut ! du ser bare mer vanli ut med brunt hår <3 Hvis du farge det blondt isåfall bli lysere i huden, hvis ikke ser du litt ut som en sånn barbie <3 Ikke frekt assa men hold deg til BRUNT !!!!!!!!!!!!!!!! <3

    3. Om du skal farge håret..VÆRSÅSNILL å farge det mer naturlig blond som du hadde før, var mye finere enn platinablond :))

    4. Dette var et veldig fint innlegg, derfor lurte jeg på om du kan ha et alà likt et om piercing i navlen ? Dine opplevelser og hva du syntes. Gjorde det vondt, er det farlig, fikk du betennelse, hvor ofte og mye må du rense osv…mye jeg lurer på. Så kunne du vær så snill skrive om det? Jeg er helt sikker på at det er flere enn meg der ute som lurer på dette, eller er innteressert 😉

    5. Du kler virkelig brunt hår, sophie! jeg syntes ikke du burde være bekymret eller lei deg over at du har brunt hår, fordi du passer det så utrolig godt.

    6. Lurer på om du vet om noe måte å ta på extesionse sånn at du kan ha det løst, men og ta opp i strikk seinere? 🙂 SETT ER STOR PRIS PÅ SVAR, har lurt på det lenge, for jeg bruker det hver dag, og jeg hater å gå med løst hår helgedag en på skolen, så hadde vært fint om det fantes en måte sånn at jeg kan ta det i hestehale seinere, og at ikke hele skolen ser clipsene! 🙂

    7. hvorfor skiftet du til luxushair ? var ikke du så fornøyd med butterflyextensions?
      må du rette ut ditt eget hår hver dag?

    8. Syntes du kler brunt hår utrooolig bra! Hadde jeg vært deg hadde jeg valg det, men det er jo selvfølgelig du som skal leve med det, så ta det DU liker best:-)

    9. vet du om man kan sole seg/ta sol over selvbruning? blir man brun selvom man har på selvbruning på liksom?:)

    10. Hei sweetie 🙂
      please svar på denne!
      Hvis du har brukt extensions i 4 år – merker du at det sliter innerst på håret der du fester spennene?
      Vil advare deg mot å bruke det så lenge og hver dag!! jeg gjorde det – og det ble bare flekker i hodebunnen… du har jo mange spenner over alt på hodet – Har du merket dette?

    11. Du kler blondt hår kjempe godt! Men hvis det er noen trøst så er du veldig fin som brunette også 😉 Begge deler passer deg : D

    12. Håret mitt var fryktelig slitt helt til jeg begynte å bruke extentions. Neste gang du er i Oslo bør du dra til Majorstuen på Studio Africa, der fletter de på extention håret.. Kan skrive under på at mitt har blitt spart for mye slitasje!
      her har du siden hvis du vil ta en titt; http://www.studioafrica.no/
      Kan du ha en spørsmålsrunde snart? : ) Og sier det igjen, bloggen din er utrolig vakker! <3

    13. hehe ingen i harstad av frisørene vil jo ha deg som kunde, da så enkelt pga dramaet rundt nikita, det sier jo litt når du ikke er velkommen på nikita sine salonger i landet lenger LISSOOOMM

    14. hvorfor farger du det så mye og retter det når håret ditt er som det er? syns de klipp’sa? har du vurdert extensions som du “limer på”?

    15. Du er så utrolig søt og snill! Elsker utseende ditt og det brune håret! Du er også så flink til å blogge ofte!! Stå på Sophie <3

    16. Jeg har lest bloggen din i over et år, og alltid lurt på noe, men aldri fått svar. Hvordan i alle dager klarer du å skjule clipsene så godt som du gjør? Og hvis du har tynt hår, hvordan får du til å skjule dem? Jeg skjønner det ikke.. Aldri sett noen ha på extensions så pent som du. Og sover du med det? Blir så glad om du svarer:D

    17. Hvorfor bruker du ikke “permanent” extension av et slag?? Må jo være slitsomt å ta på clips hver dag!

    18. Åh, du er nydelig uansett ka, men du passe brunt hår bedre enn noen andre! Værsåsnill å ikke farg d blondt:( du er så mye finere me brunt hår! Før når jeg startet å lese bloggen din hadde du blondt hår, å d var nesten tragisk å se på for du så så dum ut:( nå har jeg fått et helt anna inntrykk av deg å jeg bare elsker deg! Farget til og med mitt eget hår brunt, hahah.. Men når du er naturlig brun så kler du d best. D ser IKKE naturlig ut på deg når du er blondt, uansett om det er de beste extations

    19. Jeg har aldri sett arganolje-produktene i noen matbutikker jeg har vært i .. Du er forresten utroooolig mye penere med brunt hår!

    20. Jeg utfordrer deg til å gå uten sminke og extention en hel dag og legge ut bilder om det på bloggen 😀

    21. lurer på hvor du har kjøpt den olashortsen med flagg på lommene og hvor du har kjøpt den shortsen med dyreprint?:)

    22. synes du ble myye finere med brunt hår! var en skikkelig forandring. så jeg synes det er dumt at du ikke liker det selv…

    23. Syns det er dumt du ikke liker det brune håret ditt så godt, for det er så syyykt fint! Du er også utrolig søt med blondt, men personlig syns jeg du kler brunt litt bedre 🙂 Håret ditt er nå ihvertfall sykt fint!

    24. Du er sååå pen med brunt hår!!! Syns du kler det SÅÅ bra <3
      Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke farga det igjen (min mening da) <3 Duu er så sinnsykt pen sån som du er nåå <3

    25. jeg bare lurer på hvordan du klarer å få til at håret ditt ikke synes i det HELE tatt! jeg har kanskje halvparten så langt hår som extensionsene mine, og hvis jeg lar håret ligge bak på ryggen, ser man veldig godt hvor håret mitt stopper. derfor må jeg alltid ha det på den ene siden, eller på begge! og når jeg ser nøye på bildene dine ser jeg ikke hvor luggen din stopper engang! imponerende:)
      i tillegg lurer jeg på om du noen gang bekymrer deg for at extensionsene synes? hvis du har tynt hår, er det ikke vanskelig å få plass til så mange spenner?
      liker bloggen din!:D

    26. hei 🙂 digge bloggen læs han ofte 😀 hadde satt pris på om du leste og kanskje kommenterte min blogg <3 NLBM.blogg.no <3

    27. selv om du sa at det ikke hjalp, så ser du sååå mye bedre ut med brunt hår! du får mye mer utstråling, og det ser ikke like “klissete” og unaturlig ut når du bruker såppas mye selftan osv 🙂 og å bleke håret sliter så utroolig mye, og da blir det bare til at du mister mer hår og det blir tynnere og mer slitt.. så jeg synes absolutt du burde holde deg til brunt, selv om du såklart bør gjøre det selvfølelsen din sier 🙂

    28. Ca hvor lang tid tar det før man får pakker fra Luxus Hair? :- ) og hvor lenge er det den kan ligge inne på postkontoret før den blir “tatt vekk”? ahah .. fint hvis du svarer foort, elsker bloggen din :- )
      Syntes også du kler brunt hår bedre, du ser mere voksen ut og folk tar deg mer seriøs. Men hvis DU føler deg bedre i blondt, så farg det blondt igjen. Det er jo du som skal gå med det, og hvis du ikke trives i brunt hår, så er det bedre at du farger det blondt og føler deg bra, enn å være missfornøyd med håret sitt.. 🙂

    29. kor æ kan få kjøpt oil of argan? finn det ikkje NÅÅÅN plass på nett :/ har du link evt? eller korsn butikka kjøp du de på? 🙂 på forhånd takk 😉

    30. Hei! jeg lurer på en ting. jeg bruker extentions hver dag, men fant ut at det sliter på mitt eget hår, gjør det det på deg??? Jeg har mistet masse hår der jeg fester den, gjør det det på deg??? hadde hvert supert om du kunne svart på det!

    31. Nikita burde erstatte det de gjorde med håret ditt! jeg hater de for de gjorde det samme med mitt. dritt salonger

    32. !!!!!! Malina:
      “kan du lage en lang innlegg om lisam hud og enda mer om trening lisam om hud om du skjønner :D”
      What the hell???? Retarded much? hahahhaha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg