vil du bli toppblogger?

Tenkte å lage dette innlegget på vegne av alle dere som vil bli toppblogger. Selvfølgelig er det mange goder, men her kan dere få en del ting som IKKE er så bra, så kanskje ønsket blir litt mindre:

Forvent deg at alt du skriver kommer til å bli tatt ut av sammenheng. Folk vil at du skal gjøre feil, derfor overanalyserer de alt du skriver. De ser om det er noen steder du kanskje selvmotsier deg selv, de ser om det er noe som gjør deg til såkalt “dårlig” forbilde, og de ser om du bruker banneord, staver feil.. Listen er lang. Det er som å få rettet en prøve hver gang jeg leser igjennom noen av kommentarene.

♥ Om du har kjæreste – for guds skyld ikke del han på bloggen! Tro meg, jeg vet godt hva jeg snakker om.. Uansett hvor forelsket du er og uansett hvor mye tid du bruker med han, hold han utenfor bloggen. Helst ikke nevn at du har kjæreste i det hele tatt, for da blir det med en gang spekulasjoner i hvem det er. Det finnes desverre mange jenter som ville dødd for å ha vært “den jenta som ødela forholdet til hun toppbloggeren og kjæresten”.

♥ Rykter, rykter, rykter.. Det er utrolig mange som bruker kommentarfeltet her til å spre rykter. I følge mange av dere har jeg klamydia, er gravid (er de to overhode mulig på samme tid?), lett på tråden, hasjnarkoman, har rosa bong på rommet og gud vet hva. Ingen av de stemmer i alle fall, men “gøy” at så mye kan ha skjedd med meg uten at jeg fikk det med meg! 

♥ Forvent deg å bli lurt av annonsører og sammarbeidspartnere. Når jeg var ny i “gamet” så skjedde det hele tiden. Voksne mennesker tror de kan utnytte unge jenter som har mye makt på nettet til å tjene seg store penger og desverre klarer de nok dette ganske ofte.

♥ Du kommer også mest sansynlig til å miste halve vennegjengen. Enkelte takler ikke at andre gjør det bra og kommer sakte men sikkert til å ta avstand. For å ikke snakke om alle festene du IKKE kommer til å bli invitert på fordi folk ikke vil på bloggen. Her snakker vi typ 13-14-15 år gamle ungdommer som ikke får lovt til å drikke av foreldrene, men som gjør det likevel – og er redd for å havne på bloggen. Forståelig, men grusomt kjipt.

♥ Og masse problemer med foreldre da, for å ikke nevne det.. Har hatt mange øyeblikk her hjemme hvor vi har kranglet om hva som er okei og ikke på bloggen. 

♥ Og for guds skyld – ikke vær politisk engasjert! Tror aldri jeg har fått så mange trussler i mitt liv som da jeg skrev min politiske mening, haha.. For å ikke glemme samfunnsengasjemang! Det er forventet at du donerer bort MINST 50% av det du tjener til veldedige formål, og om du som meg donerer “kun” rundt en 1000 lapp i måneden til forskjellige formål, ja da er du pokker meg ikke verdig for de pengene du tjener heller.

♥ For å ikke nevne de eldre og mer bittre jentene.. Jeg blir truet så det holder hver gang jeg drar ut i helgene, og det er ikke okei. Ingen som kjenner meg, ingen som har snakket med meg – de har bare fått det for seg at det er okei og “mobbe” noen når man har fått i seg litt alkohol, og den “noen” de velger å mobbe er meg. ” Hun toppbloggeren”. Det er også helt normalt å bli ropt skjellsord etter i byen, kastet ting på osv. Høres det særlig glamorøst ut..?

Så.. Vil du enda bli toppblogger?


195 kommentarer
    1. hei, utrolig bra det du har skrevet. for det er jo sant. jeg er ikke toppblogger men har opplevd mye av det du har skrevet. jeg blir egentlig skuffet over hva folk kan gjøre mot oss bloggere. de er lissom tøffere på nett, det er et problem. det værste jeg har fått et en drapstrussel, men jeg bare sletta kommentaren og la det bak meg. så jeg føler med deg når du får slemme/ekkle kommentarer.
      kos deg på ferien du skal på 😀

    2. Fint du setter lys på det negative! Men likevel tror jeg at det er mere positive ting enn negative 🙂 Skriv gjerne et innlegg om positive ting med å være toppblogger også!

    3. Tusen takk for gode tips! 🙂
      Har hatt mange blogger, men aldri fått til noe av det ”store”. Elsker bloggen din, Sophie! 😀

    4. Mye av det du skriver er jo sant da hehe hvem har ikke lyst til å ødelegge eller årøve og bli kjæresten til den topp bloggeren særlig hvis kjæresten ser bra ut. Sånne mennesker er ideoter sier jeg bare. Men hvis det blir øddelsgt bare for det så er ikke forholdet godt nok as men skjønner jo hva du mener
      Bra skevet dette her

    5. kommer kanskje litt ann på hvordan type blogg er, hvordan personen bak bloggen er osv.. alle opplever nok ikke dette:)

    6. Har egentlig ikke noe spessielle tanker om det. Selfølgelig høres det bra ut med sponsorgaver etc, men jeg blogger ikke på grunn av det;-)
      Digger bloggen din Sophie, du virker som en utrolig hyggelig og søt jente! <3 😀

    7. Har veldig lyst,selvfølgerlig…men samtidig er det veldig godt å kunne leve livet sitt utn masse “mobbing”

    8. Jeg er enig med deg.. selv om du har en liten blogg får man rykter og dritt på seg! Jeg fikk mange stygge kommentarer på min forrige blogg som jeg hadde med vennindene mine, og jeg har fått noen “weirde” på den jeg har nå også.. Men siden man blogger holder man på en måte ikke “lav profil” heller, så det er jo noe man må kunne takle.. Folk som rakker ned på andre har ofte problemer med seg selv, og skal gjøre det for å føle seg bedre selv! Noe som overhodet ikke er respektfult i det heletatt etter min mening! Det at man blogger skal ikke gå ut over en enkelt person uansett hvor stor eller liten bloggen er. Vi er mennesker uansett!

    9. ønsker egentlig og bli toppblogger, ja, men det du sier no får meg til å tenkte litt at eg ikke vill det selvom. bare det at dere topbloggerer får jo penger og sånn og det trenger/vill eg ha og har så lyst å skrive og at noen ska komentere innlegene mine, og se de. er jo ikke sååå gøy når det ikke kommer noen komentarer, og kansje 6 sidevidninger… eheh!
      men you go girl, du er superduper herlig<3

    10. Kjempe bra innlegg! Kan tenkte meg at det er ganske vanskelig.. Jeg selv har ikke noe mål om å komme på topplista men hadde ikke gjort meg noe. Hadde blitt kjempe glad om jeg hadde komt der, hehe 🙂

    11. Skjønner godt at det ikke er bare bare, virkelig altså! Men det at man skal miste venner osv er jo ganske trist da, hvem har man da og støtte seg til når man har det som verst?!- Nei det skal ikke være lett…
      Jeg ønsker vell ikke og bli en toppblogger, men ønsker jo selvfølgeig at jeg en dag skal få flere lesere enn det jeg har nå. Men har sagt til meg selv mange ganger at jeg ikke vil spille perfekt eller noe bare for og komme på topp. Da skal jeg fult og helt klare det og klatre meg opp bare fordi jeg er meg selv 🙂
      Håper virkelig ikke du opplever dette alt for ofte ;s

    12. Det er helt riktig det du sier.. Mange toppbloggere blir ikke godt likt rundt i ”miljøet”. Jeg har egentlig aldri hatt lyst til å bli toppblogger fordi jeg vil ikke bli spredd rykter om, bli utestengt, få spydige kommentarer av vennene mine som hvis jeg tar frem kameraet og noen sier: Åhh.. Skal du ta bilder til bloggen nå eller? Ikke ta bilde av meg, jeg vil ikke ut på nettet.. Sånne ting.. Man kan jo ha bilder til privatlivet sitt, men mange forstår tydeligvis ikke det…
      PS.ELSKER BLOGGEN DIN OG LESER DEN HVER DAG!! <3

    13. Ohyes! Noen negative ting må det vel være, blandt alle godene. Dessuten – å feste med 13,14,15 åringer er vel ikke så kult når du er snart 18 uansett? Men skjønner at resten kan være dritt.. Og da er det en fin ting at du er så sterk som du er!
      Og det hjelper på at du tjener i underkant av 50 000(!) kroner i måneden ved å skrive en blogg. Mange voksne, utdannede mennesker, tjener ikke så mye penger i en 100% stilling en gang. Du har jo en fantastisk økonomi. Pluss at du får sponset alt du kunne trenge av løsvipper og exstentionshår og sminke og klær og jeg vet faktisk ikke hva, så du sparer jo en del penger på at du får sponset disse greiene også.
      Når det er sagt må jeg jo bare få si at du er den toppbloggeren jeg liker best! du fortjener alt du har fått ut av bloggen, og du virker som en fantastisk herlig jente. Vil også takke deg for at du DROPPER å legge ut produktanmeldelser om alt mulig dritt hele tiden (kan ikke huske sist du la ut anmeldelse av noe du hadde fått i posten), slik som feks. Tcmn gjør (eller Julia Nyland gjorde) – HELE TIDEN. Produkter som de aldri ville kjøpt eller skrevet om, viss de ikke hadde fått det gratis i posten og penger for å selge meningen deres. INGEN KAN KJØPE DIN MENING (bortsett fra den exstentionsforhandleren den ene gangen da, men det er nesten glemt, hihi). Alle kan gjøre feil, men du er en utrolig flink blogger!
      Synd at du ikke bare får pengene, mulighetene og oppmerksomheten – men at du må igjennom litt motgang pga. sjalue, utnyttende mennesker også.

    14. Wow! Er vel kanskje litt mer bak kulissene enn det man egentlig tror… For all del, jeg hører ting om deg og alle andre toppbloggere hver dag av venner og bekjente, og det er på en måte ingen “grenser” for hva man kan si, bare pga. dere er toppbloggere, velger å dele livet deres med verden – og lykkes med det. Høres utrolig kjipt ut, til tross for alle andre “goder”…Likevel har jeg en drøm om å bli toppblogger selv, av mange prinsipper, f.eks det at jeg, og utrolig mange andre blir påvirket av dere, med f.eks selvfølelse. Og det å kunne påvirke andre til å føle seg bedre, tørre mer, and so on…Det må være utrolig! SÅ vit at du hjelper mange også, Sophie. Tusen takk for at du står på, det verdsettes <3
      Ingvild.

    15. Jeg har lyst til å komme på topplisten, men ikke så høyt at alle i Norge vet hvem jeg er og at alt det som står over skjer. Jeg skjønner selvfølgelig at det er tungt og vondt når mennesker du ikke kjenner begynner å spre ting som ikke er sant og at ditt ord ikke holder mot tusen andres, selvom du vet best!

    16. Synes det er flott gjort av deg og dele dette innlegget med alle dine lesere! Har fått et helt nytt syn på hvordan det kan være å leve et liv som en av norges toppbloggere. Takk! 🙂

    17. Jeg synes det er utrolig gøy når lesertallet øker, men mot toppen tror jeg ikke jeg vil nå… Det kan rett og slett bli for mye.

    18. Pleier ikke å kommentere, men nå følte jeg at jeg måtte !! Digger bloggen din. Du skriver veldig bra, og variert! Digger deg som person, og JA alt du gjør 🙂 Hihi, stå på ! Du kommer til å nå langt !
      Klem

    19. Nei har vel aldri ønsket å bli toppblogger har skjønt lenge hvor mye dere som er på topp må igjennom. Dere er faktisk utrolig sterke og må gjennom så mye hver dag, så synes du skal være stolt av deg selv som orker det! 🙂 Synes du er et god forbilde for du er utrolig sterk virker det som 🙂 Ha en fin kveld videre 😀

    20. jeg blogger ikke for å bli toppblogger da 😛 det har aldrig vært målet mitt og kommer aldrig til å bli det heller ..
      at jeg blir toppblogger er dessuten lite sansynlig da jeg er 20 år og de som kommer på lista enten er kjendiser eller så kom de seg på lista når de var tennåringer 🙂
      jeg blogger egentlig for å ha noe å se tilbake på da, for at det er koselig og jeg liker tilbakemeldingene, altså svarene på spørsmålene jeg skriver .. enda jeg ikke får såå mange kommentarer er det en god del der det står hvor dårlig mor jeg er, hva jeg gjør feil og slike ting .. skjønner ikke vitsen jeg .. har man ikke noe godt å si kan man vell bare holde kjeft, kan man ikke ??
      Jeg skal være med på Unge Mødre da, men det er ikke for oppmerksomheten, noen andre har meldt meg på, så når de ringte så tengte jeg at det var en “once in a lifetime opportunity”, så når de ringte 5 gang svarte jeg ja 😀

    21. Sv: http://www.martineogingvild.blogg.no
      Jeg leste den gamle bloggen din (www.ingvildfredvang.bloggr.no) og du skrev utrolig mange bra innlegg som nådde ut til mange. Likevel føler jeg at du fortjener et større publikum, og jeg håper du og venninnen din lykkes med bloggen deres, dere er virkelig noen jeg kunne sett for meg gjøre det bra på topplisten, bare dere hadde nådd dit. Håper og håper, og jeg vet dere kan klare det om dere får et dytt i ræva, så jeg skulle ønske at de jentene/guttene med mye makt brukte dette til å få frem to fantastiske jenter… Ingvild hjalp meg gjennom min suicidale periode etter at moren min døde, og det fortjener hun all heder og ære for!

    22. Har nok ikke lyst til det, ikke engang før du skrev dette. Såklart det frister, siden man tjener en god slant penger, men det er så sykt mye man må gjennom psykisk som jeg ikke ville valgt å gjort for millioner i uka engang. Man kan vel si at ” det er bare å overse ” men jeg tviler på at noen som helst klarer det når de får så sykt mye dritt slengt hver j*vla dag! Og det kan hende du har ødelagt flere sjanser senere i livet, for det er ikke alle som vil ansette “toppbloggeren” eller noen som alle vet om fortiden til. All informasjon kan bli missbrukt, og det kan hende du sitter der til slutt og tenker “Hvorfor? Jeg kunne jo ha unngått dette hadde jeg bare holdt de bildene unna internett!” Men alle gjør feil, og alle får dritt.. Bare noen i større grad. Du fortjener det så absolutt ikke – jeg unner INGEN den dritten. Men vi mennesker er så j*vlige mot hverandre. Vi er små djevler hele gjengen. Vi slenger dritt og bruker vold. Vi tenker ikke klart hele tiden, og gjør ting vi angrer på i ettertid. Og det eneste vi kan tenke er “Hvorfor?” Men vi er menneskelig – vi er sjalu, tenker feil om folk og dømmer de. Men det er bare tanker som gjør oss menneskelig – alle tenker sånne tanker. Men at flere ikke klarer å holde det inni seg, og absolutt må slenge den dritten for å få folk til å føle seg nede, det er da man faktisk skal vite at man er over de. De slenger dritt fordi de ser på deg som en fiende, en konkurrent. Husk at du er spesiell, Sophie! Du er sterk! Du fortjener så mye ros for at du har klart alt dette – det må være helt j*vli, og det er det, ikke sant? Jeg er bare 13, men jeg har for lengst vite om hvordan det er å få slengt dritt, og være langt nede. At folk ikke unner andre godt, det synes jeg er helt galt. Jeg unner deg alt godt Sophie! Jeg ser virkelig opp til deg! (:
      “Don’t ever let anyone bring you down, you are beautiful no matter what they say!”
      Jeg kommer til å følge bloggen din til siste slutt, og jeg kommer til å være en av de som støtter deg når du bestemmer deg for at nok er nok. Håper du fortsetter så lenge som mulig, men aldri føl at du ikke kan ta deg et par dager fri hvis det blir for mye. Jeg kjenner deg jo ikke på ekte, men gjennom bloggen virker du som en fantastisk person. Du har et sykt utseende, og jeg synes du har gode argumenter og sterke meninger! Jeg synes du skal kunne si hva enn du vil, uten at folk skal bry seg så mye. Husk at det er din blogg – og ditt liv! 🙂
      Lev som hver dag skulle være den siste, når du blir eldre blir du nok å tenke mere på de tingene du ikke fikk gjort en de tingene du faktisk fikk gjort!
      Stay strong <3

    23. Så klart jeg vil, men jeg tror det er forskjellig fra blogger til blogger om hvordan man blir reagert på. Om det bare er fyll og fest på en av toppbloggene, skjønner jeg at det blir masse drittprat, men hvis det handler mest om mote og produkter, tror jeg det er mindre. Ikke alt drittet er borte, men noe! 🙂

    24. “Gøy at så mye kan ha skjedd med meg uten at jeg fikk det med meg!” Du er så kul, haha <3
      Men nei, det høres ikke akkuratt veldig glamorøst ut det "toppblogger livet".

    25. Det er vell kanskje på tide at man tar et oppgjør med slike folk. Om en toppblogger hadde vært veldig samfunnsengasjert ville det kanskje bidratt til flere samfunnsengasjerte unge? Og IKKE for å kritisere noen, men det hadde jo vært kult med mer variasjon på toppbloggene og ikke “bare” såkalte “rosablogger”.
      Uansett, synes generelt de på topplista fortjener å være der i større eller mindre grad – dere bruker tross alt masse tid og krefter på bloggen. Bruk bloggen til det du liker, og det du synes er gøy, Det er ditt liv. Alle bør være fornøyd og stolt av den de er.

    26. Skjønner at dette som skjer med deg siden du er toppblogger ikke er så gøy.. Men så skjer jo ikke dette med alle! Kommer jo ut på hvilken blogg du har osv. Jeg har fortsatt lyst å bli toppblogger! 🙂
      Stikk gjerne innom bloggen min for kjendisnyheter

    27. Hei;)) jeg er en stor fan av derre toppbloggere <3 jeg lurte på Hva du hadde sagt om du kunne skrive bloggen din på ett innlegg Det er bare det jeg ber om http://katarinahansen98.blogg.no
      Ps:du er utruli fin og det var veldig dålig av de som sier slikt det kan godt hende det er dem selv de snakker om …

    28. Jeg liker å komme meg opp og frem med bloggen min, den har blitt en så enorm stor del av livet mitt 🙂 Jeg vil våge å påstå at jeg er moden og reflektert nok til å skulle takle det meste 🙂
      Klem fra Lizbethosnes.com – Behind the scenes.. Her skriver jeg mange innlegg daglig om min glade hverdag med mote, skjønnhet, shopping, vennskap, tanker, meninger, bloggtips, bokomtaler – og den psykiske lidelsen Anorexia Nervosa. Min blogg er min terapi, min hobby og min lidenskap. Lizbethosnes.com! Jeg har forresten en spørsmålsrunde gående NÅ 🙂

    29. Blir flau på vegne av menneskeheten når jeg leser
      dette. Utrolig trist at enkelte ikke kan unne andre
      noe godt. Jeg leser ofte gjennom komenterene til
      Sophie, og jeg ender opp like oppgitt og lei meg,
      hver eneste gang. Vi lesere burde da også passe på
      at bloggeren vår har det bra? Er det hun som skal ta
      hensyn til hver og èn av de 29440 leseren sine?
      Har dere i det heletatt noen idè om hvor vanskelig det
      kan være? Tilfredstille alle de forskjellige meningene.
      Da kan vi vel hjelpe hun på vei, istede
      for å trykke henne ned, og gjøre alt for at hun skal
      misslykkes. Jeg kan helt ærlig si at jeg hadde ikke
      klart å gå gjennom alt det negative Sophie får
      slengt etter seg i form av både komentarer og det
      virkelige liv. Og det tror jeg ikke mange av dere
      hadde gjort heller. Tenk dere om.

    30. Gud for ei skjønn jente du er! 🙂 virker utrolig mye stress ved å være toppblogger, men det virker jo som det er ganske mange positive sider med det også. Jeg syntes det er veldig positivt at du opplyser dem som har lyst til å bli toppblogger. Du fortjener virkelig å være på toppen. Stå på videre 🙂 Hadde vært veldig fint om du også kunne skrevet litt om de positive sidene ved å være toppblogger også?
      Klem

    31. Brae “råd” ! Hva er det som feiler folk ? Synes på en måte synd i deg noen ganger.. liksom når du er ute blandtfolk.
      Men du er klart en av mine beste blogg forbilde!

    32. Sitat: “Det finnes desverre mange jenter som ville dødd for å ha vært “den jenta som ødela forholdet til hun toppbloggeren og kjæresten”.” Sitat slutt.
      Hvis ei jente klarer å ødelegge et forhold så må man kanskje revurdere forholdet om gutten ikke klarer å holde seg unna andre jenter og vice versa 🙂 Må to eller flere til for å ødelegge et solid og sunt forhold 😉

    33. Jeg tror mange ikke ser baksidene ved å være toppblogger og noen vil nok ikke tro deg før de eventuelt har opplevd det selv. Men det er utrolig bra at du deler det negative 🙂
      Selv med rundt hundre lesere til dagen er jeg til dels skånsom med hva jeg legger ut på bloggen, og håpet er å bli oppdaget av mange flere lesere.
      Fortsett slik du gjør, Sophie! Lesere med vettet i behold vet hvilken fantastisk jente du er 🙂

    34. Wow, visste ikke at det skjedde så mye dumt bak det… Visste at det kunne være negativt, men ikke SÅ ILLE!! 😮 men er sikkert mer positivt som kommer ut av det, eller så hadde vel ikke toppbloggere fortsatt å blogge….?

    35. Haha.. Toppblogger. Se hva du selv kaller deg. Latterlig!
      Dessuten har jeg da ikke hørt at noen av de andre “toppbloggerne” har blitt utsatt for noe slikt, typ fotballfrue og nettenestea. Har vel noe med at de er litt eldre og klokere enn deg tenker jeg..

    36. Æ hadde blitt syk lei meg om noen hadde KASTA ting etter meg.. Skjønner ikke hvordan du holder det ut i lengden.. Fatter det egentlig ikke hadde ikke klart det presset der så er helt sykt hvordan du klarer alt dette her egentlig.. være god på skolen, fortsatt ha så gode venner og være en del med dem, bloggen og du leser faktisk alle kommentarene sier du jo. jeg hadde ikke klart det der.. jeg beundrer det der.. bare jeg krangler med ei venninne blir jeg helt deppa, trokke jeg hadde tålt trusler og sånn i tillegg til privatlivet mitt som ikke alltid er topp.. beundrer det der asså! det er helt sykt hvordan du får det til!

    37. Jeg har faktisk ikke blogg selv, men hadde det for noen år tilbake siden. Har aldri opplevd en enste ting av de tingene du ramser opp! Men, at du i det hele tatt skal oppleve alle disse punktene, får meg faktisk til å tenke litt.. vi ungdommene i dag skal hele tiden kritisere folk som har det bra, og lever et godt liv. Dette skjønner jeg ikke- har ungdommen idag et så dårlig liv at de plager andre som faktisk har det bra? Skulle ønske de unge folkene i samfunnet ikke hadde vært så barnslige, og faktisk respektere at folk har fet fint.

    38. jeg bare lurte på hvem det bildet av hun jenten var? Håper virkelig du tar deg tid til og svare på spørsmålet, eller evt. hvor du har funnet det 😀

    39. Jeg vil jo bli, men jeg klarer ikke og forstå hvorfor folk bare vil kritisere bloggerne! For du legger mye tid til bloggen og da kan de vertfall skrive noe fint eller stikke, men det beste er jo at de kun er dødsmisunnelige på deg da! det er jeg xD Selv om jeg digger deg, men jeg vil heller ikke skrive noe styggt til deg, fordi jeg syntes du er så utrolig søt<3

    40. Toppblogger trenger man ikke får å få kommentarer .. Har ikke mer enn rundt 150 lesere , men får jo kommentarer som gay,homo og mye sånn 🙁 Men det er ikke problemet. Gutter skulle fått lov å blogge uten at de Teite kommentaren ofte kommer frem o.. Men for se hvordan det går fremmover 🙂 gjem dere bak anonym dere ! Men jeg stopper ikke forde om 😉

    41. Man må ha en ganske stabil selvsikkerhet for å være toppblogger! Du må ha mer enn det holer av selvsikkerhet for å orke å forsette å blogge etter det du har opplevd! Det er personer som takler slikt som holder seg på toppen!

    42. Ja ønsker å bli det, men det er synd hvor mye fordomer folk har mot andre. Å at noen lager rykter og sånn om andre bare for å få spenning i sitt eget liv. Det er helt tragisk. Men ikke la de komme inn på deg. De gjør bare sånn fordi de er sjalu, og elsker og hate deg. Sånne mennesker er det ikke verdt å bry seg om en gang. Det som er så synd at det finnes så mange av disse, men vær sterk og ikke la dem knekke deg. Stå opp for deg selv, og gjør hva du føler er riktig. Vil gjerne se flere innlegg om å bli toppblogger:)

    43. Et veldig bra innlegg du har skrevet her 🙂 Utrolig kjipt og se hvordan du har det med og være på topplisten, men de som holder på som de holder på er vel mest sjalu. Syns du er utrolig tøff som fortsetter og viser at du ikke kan la deg knekke av de menneskene der ute som holder på som de holder på 🙂 Rykter er rykter, og det er du selv som vet hva sannheten er, og dine bestevenner vet også hva sannheten er så det er det bare og legge på hylla og ikke bry seg om. Man skal ikke dømme før man har møtt personen et par ganger 🙂 Håper du får en kjempe fin helg sophie, nyt den fult ut 😀

    44. Hvis det er så fælt som du sier, hadde ingen vært det :)såe, du overreagerer. og tenk på alle godene dere får også. lol

    45. har lyst å bli toppblogger ja.. masse positive ting, men er jo også masse dumt.. men du har veldig bra blogg sophie! :)<3 ståpå

    46. Jaa, alle har jo lyst å bli toppblogger, men er nok noe sant i det du sier der! Men hvis det er sp “fært” hvorfor fortsetter du da?

    47. har veldi lyst å bli toppblogger,men er nok sant de du sier der!. Har blitt kjempe gla om jeg får en kommentar tilbake:* eeelsker bloggen din!:-DD

    48. Fint innlegg, men kom innom for å fortelle deg at den litt lysere brune hårfargen din er tipptopp tommelopp! Utrolig fint, du kler det virkelig, og gjør at ansiktet ditt lyser opp, flettfri hud! 😀

    49. Jeg opplever mye av det du skriver man kommer til å oppleve som toppblogger allerede. Jeg har også måtte leve med slike utfordringer i flere år nå. Derfor, om jeg skulle blitt toppblogger, hadde jeg nok taklet det.

    50. jeg synes synd på deg når eks. får skjellsord når man egentlig vil hygge seg i byen, miste venner, familiedrama osv. men det er vel det som “inngår” det å være toppblogger :p
      du er iallefall dritpen oggg 100% EKTE ! ! !

    51. du velger det selv , just sayin! du tjener masse, har masse fine lesere, hvis du skal klage, er det bare å slutte;)
      men jeg digger deg forde og er fast leser:):)

    52. Viss du donerer 1000 i mnd til veldedige formål gjør du jo mye mer enn de fleste! STÅ PÅ, haters gonna hate 🙂

    53. Utrolig ærligt innlegg, det krever en del mental styrke og blogge, spesielt på et “høyt” nivå.
      De fleste som prater nedvergende om deg eller det du gjør har nok sine grunner til det, som i det fleste tilfeller er tåpelige og usaklige.
      Så lenge du vil det selv burde du forsette og blogge, være på toppen og nyte ditt øyeblikk i rampelyset.
      – S

    54. Utrolig respektløst både si å gjøre slike ting! Synes du er utrolig sterk som står fram om dette, det er og et viktig tema! synes virkelig folk kan skjærpe seg! 🙂

    55. Omg, høres ikke så bra ut. Jeg hadde aldri klart en eneste dag som toppblogger da. Du er flink! Jeg ville mest sannsynlig smilt til deg og sakt hvor mye jeg digger bloggen din hvis jeg hadde sett deg ute på gata. Du er sterkere enn de aller fleste jentene jeg veit om, inspirerende blogg! 🙂 btw; du er himla pen. skjønner hvorfor mange jenter rakker ned på deg ass, de må være dritmisunnelige.

    56. Først av alt; Tusen takk for at du deler det med oss. Iblant har jeg liksom veldig lyst til å ha en blogg selv og bli toppblogger. Jeg sitter og later som om jeg spiller inn en videoblogg, og når jeg kjeder meg tenker jeg på ting det går ann å blogge om. Jeg er skapt for å blogge, tenker jeg da. Men hvor faen får jeg det fra? For når jeg f.eks gjesteblogger for venner tør jeg ikke likevel. Jeg er redd for alt det du nevnte, pluss masse mer. Så det ender opp med at jeg er en dårlig gjesteblogger og aldri oppdaterer. Og du nevnte jo problemer med foreldre. Mine foreldre er helt imot blogger. Eller mamma er, pappa vet liksom ikke helt hva det er og hva det går ut på. Og det er de to viktigste grunnene til at jeg ikke er skapt for å blogge likevel. En som er sterk nok til å blogge 2-3 ganger hver dag på en av norges største blogger (nemlig deg, Sophie) er STERK. Blogging i hverdagen er ikke noe sånn big deal, men når det kommer til toppbloggere som får slengt dritt hver eneste dag, så blir det noe helt annet. Man får en kjendisstatus, og ikke en helt positiv en heller liksom. Man får berømmelse og alt det der av å bable ivei om seg selv og livet sitt. Sånn ser folk på det, faktisk, fordi de ikke tenker over at de er sjalu og skulle ønske de kunne leve et slikt liv selv. Så disse leserne som tenker sånn, de slenger da dritt om den personen og snakker om hvor overfladisk personen er.
      For å oppsummere: Alle jenter vil leve et slikt liv. Det er et drømmeliv. Men de kan ikke få det sånn, så de blir sure og snakker dritt. Og det er de som skaper problemet! Det jeg prøver å si er at du som person, Sophie, er en utrolig sterk person som lever med dette i hverdagen, og at det ikke er noe galt med deg i det hele tatt. Du får drømmelivet, du har klart å oppnå det. Sjalusi er hele greia. Sjalusi er det som ødelegger livet ditt. Ser du mønsteret?
      Vær så snill, fortsett å blogge. Du er perfekt som du er, vi elsker å lese bloggen. Du trenger ikke dele masse hemmeligheter om kjærlighet og sånt. Din blogg, ditt valg. Vi kan ikke gjøre noe annet enn å ta det som det er. En ekte og sann leser av bloggen din vil forstå at du ikke vil dele kjæresten din med resten av verden og ukjente mennesker. Kjæresten din er DIN. Bloggen skal ikke få ta ham og rive ham i stykker.
      Elsker deg <3
      -Mira

    57. oi, nå ble jeg faktisk litt usikker på om jeg faktisk vil det, jeg har en blogg som egenltig bare går bedre og bedre, men å bli ropt ting på og bli kastet ting på høres ikke noe bra ut. jeg tenkte jo bare på det at” oi du tjener penger på å skrive om dagen din, så enkelt” men det er jo virkelig en hard jobb. du må jo faktisk tåle å nermest bli mobbet hver eneste dag for hva du skriver på bloggen. men du kan jo ikke slutte heller når du først er topp blogger får da blir jo ting bare verre når folk blir sint, for de vil du skal fortsette. så nå tenker jeg dette blir en for stor jobb for meg og jeg ville nok helt klart bare eksplodert og sagt til alle som kommenterte vonde ting at de skulle holde kjeft, og det har jeg stor respekt av at du ikke gjør. du får jo gjerne en utrolig lei kommentar den ene dagen og neste dag er du akkurat som før på bloggen, og jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor folk skal være så negative når det kommer til toppbloggere for disse toppbloggerene er kommet mye lenger en disse andre som slenger med munnen. alt tyder jo bare på misunnelse.., jeg skjønner ikke hvordan folk kan ha hjerte til å gjøre noe sånnt mot folk som ikke har gjort noe mot dem og faktisk får høre nok fra før av. kjenner jeg blir utrolig irritert av å tenke på at de finnes folk i norge som ikke eier respekt for folk!

    58. Heei:) Jeg er sånn så blir mobbe fra før av og liksom er vant til at folk hadde sagt mye dritt for viss man er topp blogger så får jo jo ein del positive komentarer og å liksom bare driter i dei negative eg har lyst å bli topp blogger fordi då vett eg at folk bryr seg om ting jeg seier og behandle som noe viktig og det hadde betydd mye for meg pluss fordel tjene penger på det og men ikkje det som er viktigast eg har liksom jo lyst å bli topp blogger men eg vett ikkje ol bloggen min er bra om du kan så sjå på den det hadde betydd mye for meg om du hadde sitt på den o komentert om den er bra eller dårlig for trenger tips. Og jeg syns du et sykt bra blogger og du er forbilde mitt du er liksom veldi lik meg hah me har ein go del tilfelles selv om jeg er mindre då men ja jeg bare elsker bloggen din og pga den så klarte eg å forstå mye viktigt at dei som mobber er bare noe tapere som missune osv… men ja håper du aldri slutter å blogge for den betyr mye for meg:D<3

    59. Hva er egentlig meninga med å bli toppblogger? Hvorfor vil folk det? Det er jo ikkje morsomt, det beste er jo å blogge for å ha det gøy. Er det ikkje det det handler om?

    60. Kommer jo ann på hva du blogger omg også. Man kan begrense bloggen sin, og da begrenser man hvor mye “negativt” man kan få ut av innleggene også. Og om man syns det er så mye negativt kan man jo egentlig, sett fra det perspektive du skriver her, og det du syns.. slutte å blogge..:P

    61. Det finnes ingen bloggere jeg synes mer synd på enn deg. Du gjør ikke noe galt, men likevel kaster de hatefulle drittsekkene seg etter deg. De takler ikke å se at du lykkes, derfor vil de bringe deg ned. Likevel holder du motet oppe, og det er utrolig inspirerende. Du er et godt forbilde for andre mennesker, du er utrolig søt og du virker som veldig snilt menneske. Du vet at du har lesere som elsker å lese det du skriver. Jeg elsker bloggen din, siden den skiller seg ut fra andre blogger. Du fortjener mye mer!

    62. Greit det er negative ting med blogging, men hvis det er så ille som det høres ut, hvorfor fortsette og blogge? Vil gjerne høre om di positive sidene, for det burde være mer positivt enn negativt siden så mange blogger. 😉

    63. Synes det er så unødvendig av folk å ødelegge for personer på den måten som mange gjør. At det ikke kan gå ann å lykkes uten at andre skal være misunnelig og ødelegge. Du er en veldig pen jente som virker som klarer å gi faen i hva andre måtte si om og til deg, men kan tenke meg at det krever en del av deg som toppblogger! Stå på!

    64. Fy fan sophie! Kjipe folk som ikke vet hva de går glipp av, det at du er toppblogger burde jo bare taes positivt av “vennene dine” Høres falig ut som sjalusi

    65. Man kan være toppblogger uten å være en “rosablogger”:) Trur det e mest rosabloggeran som får sånn oppmerksomhet som du skriver i innlegget ditt. Dessverre

    66. Caroline Emilie ; Lek ? Folk må da klare å styre seg !
      Skjønner at man før masse negative tilbakemeldinger fra de som er sjalu. Men at folk kaster ting på deg går litt over streken.

    67. Dessuten er det sykt trist at folk orker å bruke tiden sin på å rive ned andres arbeid. Selv om jeg ikke er noen toppblogger, synes jeg at jeg bruker mye tid og arbeid på bloggen. Hvis jeg har det sånn, har jeg virkelig ingen anelse om hvor mye tid og arbeid dere legger inn i bloggen. Synd at folk blir så tøffe når de har et tastatur å skrive på. Folk kan være så respektløse.

    68. FOLKENS! når sophie skrev innlegget her tre dager før kissies så er det ikke kopiert 🙂 tenk! Digger deg sophie, vi støtter deg uansett!

    69. Kissies gjør det fordi da får hun enda flere folk som går innpå hennes blogg. Om hun kopierer ting fra bloggen til en norsk toppblogger, fyker jo kjempe mange inn på hennes blogg.

    70. Jeg hadde en ganske stor blogg for noen år siden, og jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver… Så forresten på kissies blogg at det var ikke bare LITT kopiert, hun har jo brukt de samme bildene og ALT! Sier litt om hvor bra du skriver 😉

    71. Johanne: Hvis du ser så skrev Sophie det her 1 mars og Kissie skrev det 4 mars. Sjekk fakta før du skriver

    72. haha, drit da johanne, sophie elise skrev innlegget her 3 dager FØR Kissie gjorde det. Kanskje skjekk fakta før du åpner kjeften din

    73. Jeg tror ikke alle topp bloggerne går gjennom dette, grunnen til at du går gjennom dette er pga: du er som du er

    74. jeg syntes du er en utrolig sterk person!Stå på videre 🙂 Skjønner ikke at folk som du beskriver i innlegget greier å synke på et sååå lavt nivå, at de må trekke ned andre. Ingen fortjener å bli slengt dritt etter , ikke toppbloggere heller.

    75. Sluttet å blogge når jeg fikk slengt dritt på facebook om at jeg mishandlet dyrene mine og at kjæresten min burde ha dumpet meg osv.

    76. Tidligere har jeg ikke synes noe særlig om deg. Jeg har fått inntrykk av at du er selvopptatt og den slags, men når du selv skriver det som står over det Barbie bildet, så får jeg vondt i hjerte av å tenke på at folk kan være så slemme mot deg uten grunn og de kjenner deg ikke en gang, så de vet ikke hvordan du er. De er bare misunnelige på at du er kjent og har mye fine ting og har bra stil, så da tror de det er greit å mobbe deg.
      Etter å ha lest dette innlegget har jeg mye større respekt for deg fordi du er en kjempe sterk jente som klarer å motstå mobbing osv… Nå synes jeg heller du er en kjempe positiv og glad jente og jeg har heller ikke noe i mot deg mer :).

    77. Å være toppblogger høres veldig spennende ut, jeg har blogga lenge og laget meg nye og nye for at jeg ikke har noe spennende å blogge om.. det er ikke spennende nok det jeg gjør på fritiden så jeg gir opp håpet snart, men jeg følger deg og din blogg vær eneste dag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg