how to get tan

Det er mange av dere som har spurt hvordan jeg blir så brun, og jeg kan bare si dette med en gang – jeg har så og si sluttet med solarium ettersom forbudet for oss under 18 år kommer snart, og da er det like greit å være forberedt! Derfor har jeg begynt med selvbruning i det siste og har fått prøvd litt av hvert på markedet.

Tar selvbruning hver eneste dag ca, hver gang etter jeg har dusjet som skjer ca en gang per dag. Jeg tar da et tynt lag og står ikke å sprayer lenge, det trenger jeg ikke ettersom jeg påfører selvbruning så ofte. 

Har dere en superbra selvbruning å anbefale meg som blir MØRK brun? Både til ansikt og kropp! Trenger det veldig.

Her er de jeg har brukt nå, St. Tropez for kropp og Garnier for ansikt. Ingen av de er sånn “WOW!” men Garnier er faktisk best. 

Vel ja, først og fremst.. Ta en dusj og smør på dere fuktighetskrem over HELE kroppen! Deretter sett opp håret, selvbruning i håret er ikke særlig bra.. Jeg bruker å lage en not-so-hot-dott på hodet, haha

Så stiller jeg meg opp på gulvet og sprayer! Til vanlig står jeg i undertøy men det kunne jeg ikke gjøre nå siden jeg skulle ta bilder til bloggen.Men det funker bra uansett! Jeg har samme avstand mellom sprayen og kroppen som dere ser på bildet. Det må være en viss avstand, om ikke får man flekker og selvbruningen kan begynne å renne. Det resulterer i “striper” på kroppen.

Og hør gjerne på en sang som minner om sol og sommer mens du sprayer deg, som denne for eksempel som er en sommerklassiker for meg! 

Og så blir du tan og forhåpentligvis litt finere, hihi! 


 

103 kommentarer
    1. På det øverste bildet av deg vises det utrolig godt at du har kraftige innlegg i BH-en ;s
      Kanskje ikke ta bilder rett ” ned” ene børstet ditt er ikke borti toppen ( Bh-en(?) ) Engang:p

    2. Du er alt for brun, så ser ut som at de funker 😛
      Men en ting, jeg synes du burde legge av deg godteriet. Du begynner å miste den fine kroppen din :/

    3. wii, du skrev om det!! tusentakk 😀 men pleier du å spraye deg på ryggen selv osv? jeg slet med det haha.. kjøpte tan in a can, hadde bare kjøpt en å var så dom at jeg begynte først nede å fikk ikke nokk til armene skikkelig eller hendene og fjeset, så nå går jeg rundt med ekkle sjollete hender..:S (heldigvis har jeg brunkrem til fjeset) haha!

    4. Jeg bruker piz buin 🙂 Den kan du justere fargen på selv, og det er både til ansikt og kropp. Syns du absolutt burde prøve den. Jeg er kjempe fornøyd 🙂 Koster drøøyt 2000 kr. Har et innlegg om den på bloggen .. :b

    5. St. Moriz, e sånn mousse å fåes kjøpt på vita til 99 kr bare! Synes den e døds bra 🙂 Og garnier sin spray som e får hele kroppen.
      Og en litt dyrere som æ ikke har prøvd skjøl men har hørt e veldig bra; X-tan, koste ca 350 kr å fåes kjøpt der dem selg ID-produkta 🙂

    6. vil ha kroppen din. 🙁
      hadde ikke du et litt sånn stramt treningsprogram/diett for et år siden ellerno? leste ikke bloggen da, men tror det etter som det jeg har lest 🙂 hvis du hadde, kan du legge ut treningsprogrammet og eller dietten? 🙂 hadde vært til stor hjelp for meg.

    7. Hvordan klarer du å få det jevnt? Jeg er mye brunere på beina enn på magen/brystet og det er ikkje så alt for bra.

    8. men man stinker jo!!!
      de fleste pleier å dusje etter noen timer etter at man har tatt på selvbruning for å ikke stinke.. men da går den jo av igjen -.- og det siste bildet, du er så søt med sånn smil!:)

    9. Jeg har begynt å ta selvbruning flere ganger i uken, men det jeg tenker mest på er hvor lenge det skal ”tørke”. Jeg har egentlig aldri vist det, før sto jeg i ro i en time men nå gidder jeg ikke det. Hva pleier du å gjøre? Drømmer å bli så brun som deg, sinnsykt fint!

    10. Sprayer du ryggen selv, eller får du noen til å hjelpe deg? Eller sprayer du ikke ryggen i det heletatt? Jeg selv, syns det er dødsvanskelig å påføre på ryggen… Hadde vært fint med tips ang. rygg hvis du har noen 🙂

    11. og til du lenger opp.. greit, spohie har ikke den “veltrente” kroppen lenger, men hun har drømmekroppen! helt klart! hadde dødd for den den kroppen 😮 og kan du legge ut noen bilder der du ikke er såå fryktelig tan, men sånn “normalt norsk menneske tan” ? haha:)

    12. Prøv INSANELY BLACK 60X MEGA TINGLE TANNING LOTION , jeg tror ikke den er å få tak i norge så du er nødt å bestille fra utlandet .. men anyway den er det veldig mange som er fornøyd med.. man blir brun og ikke oransj 🙂 alt annen selvbruning blir amatørmessig.. denne er for de som vil bli SKIKKELIG SKIKKELIG knallbrun og ikke oransje!!

    13. jeg har lenge brukt st.tropez MOUSSEN og syns den er dødsbra! Ettersom flasken snart er tom, skal jeg gi st. moritz en sjanse, da noen vennene mine bruker denne og er veldig fornøyde 🙂 man blir utrolig brun, enda mer enn man blir med st.tropez syns jeg. men tror du må være ganske god til å påføre, da det er veeldig lett å få det skjoldete. Sprayen fra st.tropez derimot, er ikke så veldig bra syns jeg!
      Håper det hjalp litt 🙂 fiiin blogg !

    14. Jeg forstår ikke hvorfor du har bh i sportsbh’en når du har fremkalt deg selv som om du har de store puppene? det er veldig mange som bruker bh i sportsbh, men de trenger d. å etter det vi får se på bloggen, så ser det jo ikke akkurat ut som du trenger å pushe de lenger opp i kameralinsa? 😛

    15. Hanne Lisa: Det er ikke kraftige inlegg, og om hun vil ha kraftige inlegg, så har hun vel det. Kan ikke si at jeg aldri bruker inlegg. Å jeg tipper på at du hadde fiffet deg opp litt extra om du skulle ta bilder til en blogg som 30 000 skulle lese! Om du har et problem er det jo bare å klikke deg ut av bloggen? Ingen har tvingt deg til å lese..

    16. Ingen sports bher har blonde kant xD Bare se på det som går rundt livet, der ser du at den øverste svarte delen har blonder 😛 UPS!

    17. XEN-tan er seriøst den BESTE jeg har prøvd! Den lukter vanilje og sjokolade, kremen/moussen er brun fra før så du ser om det blir skjolder eller ikke (jeg bruker mousse fordi den er lettest og påføre) Bruker den ca hver tredje dag og fargen blir skikkelig fin brun, ikke oransje i det hele tatt og folk spør om jeg er halvt utenlandsk siden jeg er brun på vintern :-)Man kan kjøpe den på Coverbrands! Kan brukes både på ansikt og kropp.

    18. bruka st. moriz på kroppen å i ansikte, den bli kjempe mørk åsså lokta den ikje selvbruning 🙂

    19. St. Moriz ! Kjøpte den på Vita troor jeg, er selvbruningsmousse 🙂 Synes den er kjempebra, blir møørk og ikke skjoldete !

    20. Oii, noen som ikke takler andres suksess her ja… Stakkarslig
      Jeg sier som linni meister: Så lenge man har de rette verdiene, så kan man være litt opptatt av sminke og utseende óg 😉
      Stå på!

    21. Omg, herregud, hva faen? “synes du burde legge av deg godteriet, du begynner å miste den fine kroppen din” Jeg syntes hun er passelig tynn ut og hun har ikke en sånn liten dissevom nederst på magen som ca 75% av jentene har. Sophie, du ser ikke feit eller bleik ut, du ser ikke litt tykk ut engang! Nå må dere skjerpe dere, alle ser bildene og kan se at hun verken er feit eller bleik!

    22. Har ikke noe å anbefale, har ikke så godt erfaring enda med selvbruning, men prøver også på å få like fin brunfarge som deg, akk sånn jeg vil ha det 😛 :)Men jeg har hørt om sånn dere sett med svamp, eller ei fille der man dukker den i vann med sånn bruningsmiddel i åsså smører man det utover på kroppen. Akk som de serviette liksom bare at det er mere fuktig på en måte og får mere farge. Hadde vært gøy om du hadde testet ut det og vist resultatet siden har vært innom en blogg ei gang og ho prøvde det og det ble kjempefint! 🙂

    23. “… så blir du forhåpendligvis litt finere”?
      Unnskyld meg, men den var litt drøy å komme med.

    24. St.Tropez MOUSSE for alltid! syyykt god, og man blir brun med en gang, i og med at den er brun! kommer aldri til å bytte selvbruning, for den er virkelig PERFEKSJON. Ja.

    25. Jeg bruker Xen-Tan. Den er kjempe god og lukter himmelsk! Lett å påføre, tørker på 10 min, ingen skjoler verken på kne eller albuer og du blir veldig brun, veldig fort. Jeg kjøpte den på Coverbrands.

    26. Jeg bruker st. moriz self tan mouse. koster 99 på vita, jeg syntes den er ganske bra. 🙂
      når de begynner med den teite 18 års grense loven på solarium, kommer du til å fortsette å gå der (med fake ID) eller vil du bare bruke selvbruningskremer og sånt? bare lurer fordi det er jo en skikkelig teit “lov” og det burde ikke gå utover solariumene eller deg som blir 18 så sent på året 🙂

    27. ST. Moriz som flere har kommentert oppover her er DRIIITbra! Tok det på for 5 dager siden, har dusjet 3 ganger og jeg er fortsatt brun. Den er kjempeenkel å påføre, lukter ikke spesielt vondt og holder kjempelenge. Blir ikkenoe skjolder og man blir kjempebrun! Og det kommer fra en som haaater selvbruning.. Også koster den tross alt bare 99,- på Vita:)

    28. Det som jeg synes er litt morsomt, er at puppene dine er like unormalt store selv med trenings bh som egentlig skal stramme….. Det er litt for åpenbart at du ikke heeelt er den størrelsen du ønsker å ha?

    29. Kjøpte meg “St.moriz” på cubus igår.. det er sånn mousse. Det er MYE bedre enn å spraye 🙂 Å den kostet bare 99 kr 😮 (For 200ml) Det er masse, å varer lenge 🙂 Jeg synes til og med at den var bra 🙂 Så anbefaler deg å prøve den! 🙂

    30. Du er utrolig pen, Sophie! men du ødelegger deg litt ved å fremstille deg sånn her på bloggen, med lite klær og pupper frem i kamera. Du er ei kjempe søt jente, vis at du har en oppførsel til ei også 🙂 Istedenfor å virke voksen og sexy, søte og uskyldige jenter er mer vakkert!

    31. Jeg anbefaler virkelig disse kremene her : http://www.norvelltanning.no/ Fra norvell tanning. Veldig ukjent og kjempebra merke ! 🙂 Jeg er hvertfall kjempefornøyd, fargen ser veldig ekte ut og man blir brun etter kun 1 påføring! Verdt å prøve.

    32. HERREEGUUUUD!!!!!!!!!!!
      DU lignet HEEEEELT SYYYYYKEEE MYE PÅ ‘NINA DOBREV’ PÅ DET SISTE BILDET!!!!!
      Du må bare sjekke og sammenligne!! Helt sykt! :O:O

    33. Du er utrolig pen! Kan du legge ut et bilde av deg uten selvbruning på, og vise din vanlige hudfarge?? Du var forresten utrolig fin uten så mye sminke og hestehale! <3

    34. Hei : ) Jeg bruker Fake Bake, og er kjempe fornøyd, og har aldri blitt flekkete før 🙂 Koster litt mer, men det er verdt det. Pluss at du kan kjøpe ekstra produkter til, som polish, butter, ansiktskrem osv! SUPER FORNØYD 🙂

    35. Ikke en ide og roe ned med selvbruninga når du har gådd på barbie dop? Før det første så ødelegg du alle pigmentan i korppen din, så å ta sol ser æ igen grunn før jo mer man bruke selvbruning jo fortere dør pigmentan i huden din. Du ser ut som en hobby neger, og det ikke fint å være så fake brun i det hele tatt. Du har rett å slett ei skjettn brunfarge som e FÆL!

    36. Fin blogg og bra tips, men hvorfor bruker du BH under sportsbhen? selvom du vil ha pushup,så er sportsbher noe man bruker når man trener for å holde puppene på plass og med bhen under gir det ikke samme effekt:)

    37. Hei. Jeg har testet ut de aller fleste selvbruningstyper på markedet og anbefaler deg å bruke Xen tan dark lotion (den i pumpeflaske) eller Sunjunkie self tanning lotionen. Begge kremene er MØRKE i farge og gjør det lett å se hvor på kroppen du allerede har påført kremen, så det går raskt å smøre seg inn. Du blir brun med en gang du har påført, og kjempebrun etter 12-24 timer. Trenger bare smøre deg inn 2-3 ganger i uken for å opprettholde en VELDIG mørk hudfarge 🙂 Vil tilføye at Sunjunkie gjør deg “svartere” enn Xen tan, mens Xen Tan gir en mer gylden og nautrlig farge 🙂 Begge disse gir en type “oliven” brunfarge, ikke gulaktig. Skjønner godt at du ikke syntes noe om St.Tropez, synes den er ræva dårlig, at folk skryter sånn av den er jo helt utrolig :p Garnier sin blir man flekkete av og fargen er litt orange.. Så jeg tror det kan være lurt for deg å investere i noen gode merker i og med at du bruker selvbruning såpass ofte 🙂 Klem!

    38. Hei 🙂 Jeg bruker St. Tropez moussen, og synes den er veldig bra!
      Men jeg klarer ALLTID å få skjolder rundt hendene, og di blir liksom mye blekere enn resten av armene mine. Har du hatt dette problemet når du bruker spray? 🙂

    39. du sier jo selv at du er opptatt av dyrevern og ikke kjøper produkter som er dyretestet, men hvorfor anbefaler du to selvbruninger som begge er dyretestet?

    40. FAKE BAKE !!! fåes kjøpt på nikita salonger og diverse nettsider:) de er helt sykt bra og gir deg mørk/dyp farge..de har flere profukter tilegnet ønsket resultat, selv bruker jeg Fake Bake Xtreme (darkest self tanning gel) i en grå boks med rosa skrift 😉 det er den beste i serien ihvertfall synes jeg=)

    41. Det er ikke sikkert du visste det, men st. tropez tester på dyr, så den burde egentli gå i søpla med en gang. Dyrevernalliansen har nettopp funnet ut mer om merker som tester og ikke tester, så dette ble nettopp kjent. Håper du ikke blogger om den mer slik at folk får lyst å kjøpe den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg