tenn et lys

Som noen av dere kanskje fikk med dere, gikk en bekjent av meg bort tidligere denne uken – hun ble bare 17 år gammel, og igjen sitter nå så mange nære venner av meg i dyp sorg, og familien, kjæresten.. Det er forferdelig. Det får meg til å tenke på at morgendagen er ingen garanti, hvor hvem hadde trodd dette skulle skjedd? Det kunne vært meg, deg eller kjæresten DIN. Og det er så utrolig urettferdig at dette måtte skje. Jeg fikk virkelig en øyeåpner etter dette – hver dag er en gave.

Så jeg har en liten oppfordring til dere – fortell vennene dine hva de betyr, kyss ekstra mye på kjæresten din og gi mamma og pappa en klem. Jeg har prøvd så godt jeg kan å være den beste kjæresten jeg kan være, for hvert sekund med han KAN jo være det siste – og da vil jeg at det skal være et fint minne.. Jeg tenner lys hver eneste dag og ser opp på himmelen. Det er så rart, det med livet og døden. Men å få se all kjærligheten i sorgen.. Det er nydelig.

Elisabeth var på utveksling i USA, og hadde avstandsforhold med kjæresten hjemme i Norge. Denne videoen laget hun til han for snart 2 måneder siden. Så nydelig, sangen og alt. Tenn et lys for Håkon i kveld og send varme tanker, å miste kjæresten sin er nok det vanskeligste man kan oppleve i ung alder. Stay strong! 

Bloggen til Elisabeth er http://ellemy.blogg.no/  – rart å se der inne, har grått utrolig mange tårer. Håper du har det fint i himmelen, hvil i fred. 

145 kommentarer
    1. hva skjedde? bare døde hun plutselig? dette er forferdelig! utrolig trist å lese igjennom bloggen hennes!
      kondolerer så masse <3

    2. Fysøren.. jeg leste innleggene på veggen hennes, fra kjæresten hennes osv. og nå sitter jeg her tårefylt. Så utrolig tragisk, kondolerer så utrolig mye, sophie!

    3. Man vet VIRKELIG ikke hva som vil skje neste timen, dagen eller måneden. Forferdelig trist når folk drar fra oss så tidlig, jeg opplevde noe lingnende .. Ifjord gikk pappan min bort, kun tretten år. Å han får aldri se meg vokse opp, utrolig trist.. Å savnet er større enn det man skulle trodd.. Hvil i fred! <'3

    4. ah, nydelig innlegg Sophie! Savne henne utrolig mye, helt ufattelig at sånt skulle skje, og hvorfor henne! Håper engelen min tar vare på alle oss som er igjen. Hun var ubeskrivelig, savner henne mer enn ord kan beskrive! Venter enda på at hun skal komme hjem… 🙁
      <3

    5. herregud, har sittet å sett på blandt annet bloggen hennes, facebooken hennes og noen artikler og lest hilsninger, og tårene bare renner når man sitter å leser og lever seg inn i den situasjonen! kondolerer 🙁

    6. Kondolerer
      Jeg gråt av video, men dette her mener jeg, du er vel den toppbloggeren som viser mest hvor mye du bryr deg om ting, er sykt glad for at du har et hjerte for å gjøre sånne ting! Digger deg<3

    7. Når man ser på deg og bildene dine er sikkert førsteinntrykket at du er dum, blond, bortskjemt og overfladisk. Men du har så utrolig mange dype tanker og meninger. Du er en super jente, ikke bry deg om haters!

    8. Okei jeg er helt på gråten! Kondolerer selvfølgelig til alle pårørende, og håper det går bra med alle sammen. Dette var veldig rørende, både å lese bloggen hennes og se videoen hun har laget.
      Der kom det en tåre trillende…

    9. jeg kondolerer så mye. jeg mistet nettop min bestemor å det er så ufattelig tungt! jeg tenner et lys for deg og alle pårørende 🙁
      sov godt elisabeth !

    10. kondolerer 🙁 er så utrolig trist å miste noen man er fryktelig glad i. Har ikke ord på hva Elisabeth må føle nå 🙁 og i en så ung alder også. Hvil i fred

    11. herregud så fælt!
      hvil i fred:(
      helt forferdelig å se gjennom bloggen hennes, og videoen over, så sykt trist:-(

    12. har ikke ord.. detta e ufatteli trist! æ har sjøl en kjærest, å æ kunne virkeli ikke fårestille mæ at han ikke va hær lenger. æ kan virkeli ikke beskrive me ord kor stolt æ e av dæ! du e ett forbilde førr mange, og det va utruli fantastisk av dæ å skrive detta innlegge. helt nydeli måte å ære ho på, og la håkon få vet at han ikke e alene. nu må bare alle støtte kværandre jønna denna stunda framover. kondolere så mye te alle vænna, familie og spesielt te håkon. rest in peace<3

    13. Hvil i fred, kjære Elisabeth <3 Et verdifullt liv har gått tapt, men jeg håper det finnes en himmel, for da er du der.

    14. Dette er ufattelig trist, tro meg, jeg vet hva jeg snakker om!
      30. september, misten jeg nesten, min allerbestevenninde, som jeg har hatt hele livet, men hun greide seg. Hun var i lag med bestekompisen min. Og han reddet livet hennes. Han ofret livet sitt for henne, og for moren hennes. Han sørget for og få på henne en redningsvest, og sendte henne av gårde til land. Og prøvde og redde moren hennes, men klarte dessverre ikke det, og mistet dessverre livet selv. Jeg gråter meg til søvn hver dag, for og miste en så god venn, en som faktisk var som en bror. Det er noe av det jææævligeste så kan skje. Dagene er tomme, og jeg leter fram mobilen, for og fortelle han ting, og i det jeg ser namnet hans på kontakt listen min, så går det opp for meg at han ikke lenger er tilstede..
      Jeg kommer vertfall til og ta vare på de jeg har, og fortelle hvor glad jeg er i dem. For jeg fikk aldrig fortalt han hvor mye jeg satt pris på at han skulle vite hva som var gale når jeg var deppa, at han ikke gidde seg før han hadde fått trøstet meg. jeg ANGRER. Så mitt råd er og ta vare på de du har, for livet snur ufattelig fort!
      Lykke til videre, og kondolerer på det sterkeste.

    15. gud korr forfærdelig! æ trudd først at d va håkon som hadde død, så satte æ mæ å læste hele bloggen t a elisabeth så gikk æ t bake t inlægge ditt å så sjer æ at d va hu jenta som hadde dødd. d va akkuratt som om æ fikk et sånn støkk i hjærte, en ekklel følelse!æ kondolere så masse!!
      Men koss død hu?!

    16. er selv på utveksling i usa, og vi hadde felles bekjente og vi var i samme gruppe på facebook. ble utrolig lei meg når jeg fikk høre det, og jeg tenker at jeg må være utrolig forsiktig. foreldrene hennes sendte en frisk og glad jente, og får henne tilbake død. utrolig trist, og jeg sender varme tanker til familie, venner og kjærste <3

    17. åå .. 🙁 døde ho når ho var på utviklingsår? noe så utrolig trist!
      kondolderer :'(
      unnskyld at eg spør, men kossen døde ho?

    18. kondolerer så masse! utrolig trist … 🙁
      og til dere som spør hva som skjedde – unnskyld meg, men hva er det som feiler dere? det er sikkert privat hvis sophie ikke vil dele det på bloggen. hvis hun hadde villet at folk skulle vite det, hadde hun vel sikkert skrevet hva som skjedde. men nå når hun ikke gjør det, så betyr vel det at det er privat? tenk hvor mye personlig sophie deler på bloggen sin, som er utrolig personlig. hvis hun ikke deler hva som skjedde, tenk dere om .. da er vel det litt for privat? tenke logisk er det noe som heter, respektløst!

    19. anna: nei utvekslings-år 😉
      siljeit: enig med deg!
      når det gjelder det som skjedde var det utrolig trist, jeg kondolerer! jeg har ikke kjæreste nå, men jeg hadde ikke klart å miste min beste veninne eller noen av mine andre veninner for den slags skyld :/ UTROLIG TRIST!

    20. utrulig at du skrev dette på bloggen din.. eg kjente henne da eg bodde i harstad, er venner med lillesøstere og kjenner familien hennes.. gråt hverdag siden hun døde, <3

    21. Kondolerer!
      Mistet ei venninne for akkurat en måned siden i går (fredag).
      Jeg kom hjem fra skolen, og fikk melding om at hun hadde tatt selvmord. Jeg klarte ikke å forstå det, men når jeg logger inn på facebook å ser alle veggmeldingene, skjønte jeg at det faktisk var sant. Tårene rant, rant og rant. Det var så forferdelig, uvirkelig og fælt. Den følelsen var så spesiell! Hun ble bare 13år og hadde hele livet foran seg! Ingen forsto det da, ingen forstår det nå og ingen vil noen gang forstå det. Hadde ikke den nydelige, herlige jenta det bra, da? Det er nok en grunn bak det hele, som bare hun vet.
      Etter den hendelsen har jeg tenkt mye. Man skal virkelig sette pris på de man har rundt seg og vise det, dag for dag, for plutselig kan alt være slutt. Selv om jeg ikke kjente hun så godt, gjorde det vondt og jeg gråter enda. Jeg har kun møtt hun noen ganger og ellers snakket med hun på facebook, men det var nok til å vite at hun er ei fantastisk jente! Det er så trist å tenke på at jeg aldri vil få snakket med hun igjen, aldri få møte hun igjen.
      Hvil i fred, nydelige Maren <3 Du er i mange hjerter i evig tid!

    22. kondolerer masse!
      Hva skjedde med henne?;o
      Hadde en kompis av oss som tok selvmord for litt over en måned siden, det vart sykt trist ;(

    23. heei.
      utroligt trist å lese, å miste noen man er gla i er det verste som kan sje. har selv mista lillebroren min så jeg vet veldigt mye om dette. han ble bare 11 år. stakkars gutten min. det jeg ser at jeg trenger er venner som er der for meg, som stiller opp. dere MÅ stå sammen. dere må hjepe håkon gjenom dette, han trenger virkelig vennene sine, nå han går gjennom dette. han kommer, eller dere har sikkert merket det, at han trekker seg til seg selv. han kommer ikke til å ringe til der får å avtale å verme folk. dere må ringe han! eller sende meling, helst det! feks. vi skal møtes i byn etter skolen, vil du vere med? da er det lett får han å si nei, eller ja. han kommer ikke til å ringe å si at han vil vere me dere, det ville vertfall ikke jeg, heller en for mye enn en for lite, men de skal ikke vere for mye mellinger heller.. så prøv så godt dere kan 🙂 mer enn det kan dere ikke gjøre!
      dette er bare tips, jeg vet hvordan jeg skulle ønsket at noen gjorde meg meg, men jeg kjenner ikke håkon, å jeg er jo jente å han er gutt, men jeg vil tror at det går i rundt det samme 😉
      klem camilla 🙂

    24. Utrolig trist det som hendte. Jeg har selv møtt henne før, så jeg ble ganske sjokkert når jeg fikk høre om det som skjedde i usa.
      Til dere som lurer på hva som skjedde: Dere kan lese om det på ht.no, men hun døde i en snøskuter-ulykke i usa, da skuteren hennes kom ut av styring og krasjet i et tre..

    25. Mista kjæresten min fredag 13 for 1 år sia. Livet blir aldri det samme igjen. Livet går videre dessverre, smerten blir aldri borte men det e noe du lære dæ å leve med.
      Hvil i fred Elisabeth

    26. Så sant det du sier, man skal sette pris på dem man har rundt seg:)
      Masse varmer sendes til deg Sophie!<3 Håper virkelig det går bra med deg og dere andre som er rundt!
      Leste bloggen hennes uff noe så trist:( får jeg spørre hvordan dette skjedde :(?

    27. Kondelerer så mye. Virkelig trist å høre om… 🙁
      Kjempeflott at du lager et innlegg om henne og det sier mye om deg som person. Du virker som en fantastisk jente som bryr deg om andre mennesker og dyr. Ikke stopp med det. Du er virkelig et godt forbilde for unge jenter. Stå på! Om du har det vanskelig av og til, så vit at dine lesere er her for deg. Har blitt glad i deg selv jeg ikke kjenner deg. Nyt resten av helgen <3

    28. Kondolerer!♥ skal tenne lys for henne♥ Du er et godt forbilde, å de som ikke skjønner det kan bare la være. tror aldri at noen kunne blogget om at de mistet ei god venninne, så du er veldig sterk som gjør noe sånn!♥
      hvorfor er ikke bloggen slettet om hun ikke kan blogge mer? 🙁

    29. Å, vet ikke hva jeg skal si en gang!
      Noe så ufattelig trist, kondolerer! Det er så uvirkelig når slike ting skjer, ekstra ille når hun haddde kjæreste. Tårene renner 🙁

    30. Utrolig fint skrevet. Det var utrolig trist :/
      men må bare få tatt opp/ spurt deg om en ting.. for litt siden skrev du et innlegg om at ei jente med brunt hår og søtt smil ikke er pent for deg.. men at ei jente med langt blondt hår, digre pupper og kliss brun er perfekt ! jeg syntes det er dårlig gjort av sånne bloggere som deg, og tcmn, som skriver slikt.. tenk på alle som ser opp til dere og som vil bli som dere, også skriver du/dere at man burde ta plastiske opperasjoner og slikt ! jeg syntes dere burde tenke litt over hva dere skriver å legger ut, tenåringer kan jo få veldig dårlig selvtillit når forbildene deres skriver dette.
      DETTE ER IKKE MENT SOM KRITIKK, IKKE MISFORSTÅ ! JEG LIKER DEG OG BLOGGEN DIN VELDIG GODT ASSA 🙂

    31. hei jeg leser bloggen din og jeg synes den er veldig bra.
      Så når jeg leste dette innlegget fikk jeg tårer i øynene og sitter å tenker på en jeg har mista og jeg synes du skriver veldig bra i innlegg♥

    32. Kordan døde ho
      e såå syykt trist
      skjønne deg godt ho hadde en fin blogg og ho va ei flink jente

    33. Kondolerer! Selv har jeg mistet en av mine aller beste venner i kreft, det er det jævligste som noen gang har hendt meg! Jeg husker så godt den dagen rådgiveren på skolen kom inn og sa at min venninne hadde blitt mye verre og ikke kom til og klare seg, alle som kjente henne satt inne på jentedoen og gråt..
      Håper Elisabeth har det bra der hun er nå! Hvil i fred!

    34. Ikke spør hva som skjedde med henne, hadde Sophie ville fortalt det hadde hun skrevet det i innlegget. Det er ikke relevant for oss som ikke vet det hva som skjedde, det er en grunn til vi ikke vet det! Uansett er det helt forferdelig trist uansett hvilken grunn det måtte være. Du er tøff Sophie, stå på <3

    35. offameg… 🙁 utrolig trist..
      kondolerer masse!
      Men jeg elsker bloggen din! 🙂 får mye inspirasjon fra deg! Stå på, Sophie!

    36. Hei 🙂
      Jeg vet at du sikkert ikke vet noe om dette men jeg spør deg fordi, siden du er sponset av de. Jeg har bestilt en julekalender hos femelle, med deg som forside. Men har enda ikke mottatt denne i posten, hva skjer? Jeg bestilte 11.11 og det er en fordel å få den før desember. Har du en mulighet til å høre med dem? Dette gjelder ikke bare meg.

    37. Det er sykt søtt av deg å legge ut et innlegg om dette da.. Jeg tror han ville blitt veldig fornøyd eller glad. Det var snilt! <3

    38. Til alle som lurer på hvordan hun døde: Les på kommentarene på videoen 🙁
      Synes dette er så utrolig trist! Det står “sammen for alltid” på førsten av videoen, også kun knappe to måneder etter er hun borte. Det er så utrolig leit å tenke på! <3 Selv elsker jeg kjæresten min, og kunne ikke tenkt meg noe verre enn å miste han! Ihvertfall ikke når han hadde vært så langt borte fra meg. Det gjør det til og med enda verre, hvis det går ann! Kondolerer så mye for hele familen hennes, venner og kjæresten selv.
      Og stakars jente, som fikk hele livet revet fra henne på grunn av en scootertur. 🙁

    39. Herregud, så trist og urettferdig! Huff, har ikke ord.
      men lurer på noe: døde hun mens hun var i USA? :O

    40. Var inne på bloggen til Elisabeth , der hun hadde fått 133 kommentarer i det siste innlegget hun skrev, når hun pleier å få 2-3 til vanlig. Viser vertfall at folk bryr seg. Men hvordan døde hun egentligt ?
      Kondolerer Sophie Elise, Hvil i Fred <'3

    41. kondolerer! det er helt forferdelig og miste noen! jeg mistet noen jeg kjente på utøya, og savnet er kjempemye større enn det man tror! så jeg kondolerer til alle av hennes venner og familien hennes ! R.I.P.

    42. Nydelig innlegg Sophie. Du er et utrolig bra menneske, og det skulle vært flere som deg! Kondolerer så mye til alle pårørende.. Hvil i fred ♥

    43. Huff det er så trist lillesøsteren hennes er bestevenn min var helt forferdelig da hun ringte og fortalte det:-( hvil i fred Elisabeth<3

    44. Elisabeth Lenes var på utvekslingsår i USA da ulykken skjedde.
      Lenes var på en snøskutertur sammen med moren i vertsfamilien da hun mistet styringen på snøskuteren sin, og kjørte i et tre.
      Det ble umiddelbart startet opplivningsforsøk, men livet sto ikke til å redde…

    45. Hærregud folkens, æ skjønne dåkker e nysgjerrig på korsn ho dødde men vær jæv å la vær gnæg så om det i et innlegg som detta! Unødvendig! Hadde dåkker orka gått inn på nyhetsnettsie hadde dåkker funne det ut, ikke vits sette spørre om det i et innlegg som detta, før dåkker trur ho Sophie kommer svare på det? Grow up!
      Ufattelig å tenke på at du skulle ha ditt beste år ever før så fare heim med så masse nye opplevelsa og minna, og ha et perfekt senior year heime med alle kjære. Hvil i fred Elisabeth! <3

    46. Det er så ufattelig. Jeg og Elisabeth møttes først i Oslo i år, vi begge var på ambassaden for å skaffe oss visum. Etter det begynte vi å holde kontakt med hverandre. Vi snakket om hva vi gledet oss til, om hva vi gruet oss til og om hvordan vi trodde det skulle bli. Attpåtil var vi på samme Softlandingcamp i New York, og vi ble bedre kjent. Der inngikk vi en avtale om at vi skulle klare dette året sammen, og at vi skulle klare å berge forholdet i gjennom dette året. Vi snakket mye, og delte mange erfaringer. For ikke så lenge siden avtalte vi å møtes, siden Montana og Oregon ikke er så langt fra hverandre. Hun skulle komme hit til Oregon i vår for å besøke meg og en annen venninne. Men vi kom aldri så langt.
      Herregud, hvor vanskelig jeg hadde det for å forstå hva som hadde skjedd da jeg fikk den grusomme nyheten. Det ble straks et tomrom inni meg og tårene trillet ukontrollerende i ei lita uke. Jeg ble sendt hjem fra skolen fordi jeg ikke klarte å kontrollere meg, og alt jeg tenkte på den uken var Elisabeth.
      Elisabeth hadde det så fint. Året hennes kom til å bli mer enn perfekt, og hun var så fornøyd med alt. Vertsfamilien, huset og alt var helt supert i øynene hennes. Hun var ei så fin jente som gikk bort så alt for tidlig. Livet er så urettferdig.

    47. Syns det var utrolig fint av deg å skrive dette innlegget, virkelig en tankevekker for alle.
      kondolerer så mye 🙁

    48. Hvil i fred ! sykt at ting kan sje så fort, i det ene øyeblikke e du den lykkeligste i verden, å det neste e du den ulykkeligste i himmeln..

    49. Det som overraske mæ e at du kan sitte og si at ho va en bekjent, når alt du kjente ho va når du påstod at ho va bak en masse dritt. og beskyldte ho før masse.
      Æ skjønne ikke korsn du kan være så hjertelaus og si at du kjente ho, og at du kan ha fleire innlegg om ho når du ikke en gang kjente ho. Æ blir dårlig av sånne ting. Beklage å si det, men der mista du virkelig verdigheta di. Syns det e dårlig gjort ovenfør hennes venna, og hennes familie. Og de som faktisk kjente ho. Det e dårlig….
      Grunnen til at æ e anonym e fordi æ ikke ønske no sure mina, men fordi æ bare vil fortelle dæ at det e ganske dårlig gjort ovenfør de som faktisk kjente ho..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg