videoblogg

For dere som kanskje ikke gidder å se, så forteller jeg kort og godt at jeg skal slutte å poste bilder om dyreplageri og lignende, for vil ikke at folk skal få seg sjokk når de kommer inn på bloggen. De kan heller velge å se videoene jeg legger ut, der jeg forteller!

Og så tenker jeg å begynne med “ukens gode”, der vi alle samler underskrifter, alt fra dyrevern og miljø til humane formål! Denne gangen er det for dyrevern.no, og man skal gi sin stemme til revene! Dere kan gjøre det HER! “Min” rev er orange og heter pusi, hihi. Spre det videre, det hjelper så masse!

Her har vi pusi,ja!

Sidene jeg henviser til i videoen finner dere HER og HER.

128 kommentarer
    1. til anonym over her; tror egentlig du bare er sjalu for at sophie er ‘barbiepen’ men har tanker i hodet. 🙂

    2. Sykt bra det du holder på med! Helt forferdelig det folk støtter! Kjøper bare sminke fra merker som ikke tester på dyr, og jeg kommer ALDRI til å bruke pels! Sykt bra 😀

    3. Da har jeg gitt én stemme til hver rev, og det føles godt! Tusen takk for at du deler slike ting hvor vi kan hjelpe, det føles så godt å få gjort det. Jeg finner ikke ting selv, så da blir jeg så glad når du legger ut forskjellige linker.
      Jeg blir så glad hver gang jeg kommer inn på bloggen din, du er så flink til å skrive, og du tør å stå for dine meninger, og du vil virkelig kjempe for noe. Det gir motivasjon for meg til også å kunne prøve å hjelpe, for jeg er veldig i mot alt av dyreplageri, testing osv. Så tusen takk for mye godt lesestoff, gode tips, fine innlegg and so on. Kunne fortsatt og skrive leeeenge, men kommer til at du kanskje har forstått poenget nå?
      STÅ PÅ; DU ER SUPERFLINK!

    4. To ting å si; Jeg ELSKER dyr, men skal kjøpe meg parajumper og jeg har har canada goosen. så ja..
      Og siste; Du kler rett hår 🙂

    5. Hei Sophie <3
      Jeg ser veldig opp til deg, du har et veldig sterkt hjerte og står for det du har der. Selv er jeg bare tolv år, men jeg har veldig lyst til å hjelpe. Nå som jeg har lest bloggen din litt, syntes jeg det var viktig å legge inn en komentar. Neste år skal jeg bruke lønna mi som jeg får som avisbud til å hjelpe ved å gi penger. Det er lite en som meg kan gjøre, men noe vil jeg nå klare. Du er en fryktelig sterk person, og jeg ser at du er veldig opptatt av dyr, akkurat som meg, hehe. Du er virkelig blitt mitt forbilde, og måten du skriver på, gjør meg helt rørt. Jeg blir veldig inspirert av deg, og får lyst til å hjelpe. Og jeg skjønner ikke folk når de skriver så veldig stygge komentarer til deg. Har de et hjerte? Antageligvis ikke. Men selv om du får noen nedturer (alle bloggere får vel det?), så må du bare stå på og velge selv! Ingen kan stoppe deg nå!! Hehe, litt langt, men samma det, STÅ PÅ SOPHIE!!! hilsen meg 😉

    6. altså, det går strengt tatt ann å stille seg nøytral i saken om dyreplageri. Selvom man går med ekte pels, betyr ikke det automatisk at man er FOR behandlingen dyrene utsettes for. Selvfølgelig er metodene som brukes grusomme, men det betyr ikke at man har rett til å hate dem som velger å kjøpe pels.
      Jeg for min del er veldig glad i dyr og får helt vondt inni meg når jeg ser filmer fra pelsfarmer og den harde behandlingen de utsettes for, men jeg gidder ikke bruke energien min på å hate de som bruker tusenvis av kroner på å kjøpe et klesplagg. De kjøper det ikke fordi de er FOR plaging av dyrene, men fordi de syntes klærene er fine.
      just sayin’

    7. vet du hva? Jeg må bare si at jeg elsker deg. du har fått meg til å tenke over dette med pels myye mer, ikke fordi folk banner meg opp i trynet, men fordi du har en sinnsykt godt poeng. jeg synes det er flott du skriver om dette for det er mange som får ting mye mer med seg når en blogger som deg skriver om hvor grusomt det er enn at du blogger om at du vil ha deg en pelsvest. og du skriver så bra, du får frem meningene og jeg sitter å gråter igjennom hver film og hvert innlegg du skriver om dyr. stå på videre så blir det nokk snart en slutt på dette!

    8. Synes det er utrolig bra du bruker påvikrings evnen din på en så bra måte! du er et forbilde i motsetning til mange av de andre toppbloggerene.

    9. synes det er veldig bra at du tar det opp på bloggen dn!!:)
      nå har jeg gidd MINSt 10 stemmer til revene:)

    10. sophie står for noe hun mener er grusomt. det ER grusomt, og det er ikke fint å gå med døde dyr på seg. Jeg mener at man er på en måte “for” dyreplageri når man kjøper sånne jakker. jeg ville heller gått naken 🙂

    11. Du er så flink! Syns det er dritbra at du tar opp dette, Sophie. Stå på med bloggen, skal aldri slutte å lese <3

    12. Må bare si at det er veldi flott at du skriver så mye om dyremisshandling!!! Ser også at du kjøper isadoraprodukter = Ikke testet på dyr! + all pesgreiene du er i mot! Veldi flott at du står på det du mener. Og at vi har en toppblogger som ser verden vi lever i! Klam fra http://www.ma96.blogg.no

    13. Jeg synes det er bra det du gjør, å du er det beste forbildet mitt. Jeg håper selvfølgelig andre folk faktisk vil gjøre det. Du påvirker virkelig folk til å ikke gå med pels, jeg er veldig glad for det. For liksom, jeg er helt enig med deg om alt du sier, å jeg støtter jeg fult! Håper du godtar vennefprespørselen jeg sendte til deg på bloggen!<3<3 STÅ PÅ!

    14. Du er en så fantastisk sjel, sophie ♥ Bra du bryr deg!! Jeg beundrer deg, ser virkelig opp til deg! Dette må du ta til deg, for jeg mener det, og jeg vet jeg ikke er den eneste som mener det samme <3 Stå på, Sophie, du er en nydelig jente med en nydelig hjerte ♥

    15. Kjenner jeg blir utrolig provosert når du skriver at du kan ikke elske dyr hvis du har en jakke med ekte pels,for det er helt feil ! Dyrene som er på en slik jakke er råvdyr som blir jaktet på, disse dyrene er det for mange av i verden fra før av,så de hadde blitt drept uansett. Det er ikke akkurat pelsen til kjeledyret ditt som er på jakken. Jeg er imot DYREPLAGERI, men det vil ikke si at jeg er i mot at dyr blir jaktet på å drept. Vi lever i en verden der klær blir laget av barn i kina, vi bruker extentions som kommer fra stakkars kvinner i India som tror håret går til gud, vi spiser kjøtt og egg som blir produsert på en forferdelig måte. Så ja, pels industrien er forferdelig,men folk må seriøst slutte og BARE kritisere den fordi “alle andre gjør det”. Det er akkurat som jeg skulle sagt at ” du hater kvinner i India fordi du bruker extentions fra de” Har lest innlegget du skrev om at de du har akkurat no ikke er derfra forresten.

    16. Må bare si at jeg er utrolig glad for at du tar opp sånne ting! Du får meg til å tenke. jeg har aldri vært bevist på hvilke sminke jeg kjøper osv. men det skal jeg virkelig begynne med! Aldri mer sminke som er testet på dyr!!! skal spre det videre til så mange jeg kan.

    17. Jeg synes så absolutt man kan ha et plagg med pels på uten å automatisk være FOR dyreplageri. Som noen har nevnt over her, det går an å stille seg nøytrale. Jeg synes ikke det er bra at enkelte dyr blir behandlet på grusomme måter, men det er ikke en hjertesak for alle! Just saying, synes man skal respektere at ikke alle er like entusiastiske ovenfor dyrevern, slik som ikke alle brenner for å bekjempe sult.

    18. tenk på dette:
      sminke testes på dyr, og JA det er forferdelig, men hadde vi ikke testa på dyr hadde vi testa på mennesker. og det finnes grunner til at mennesker står over dyr i samfunnet, nettopp fordi mennesker er mer komplekse enn dem.
      jeg er enig i at det er grusomt det de gjør med dyrene, men visse ting er bedre som de er. for hvor ille hadde man vel ikke reagert hvis det ble testa på mennesker i steden? og alle pelsfarmer er ikke som de som vises på tv, det skal sies..

    19. Jeg er så drittalei av at bloggere skal blogge om den jævla dyreplageriet. Det bryr meg midt i ræven. Vil du kjøpe en canada goose, så gjør du det! Ja, stakkers dyr, men det går til noe bra 🙂

    20. Tro meg, om bikbok jakker er like varme som canada goose så vet ikke jeg lenger om jeg lever på jorden. Ja, dramatisk av meg, men det er en kvalitetsforskjell, en stooooor forskjell. Ellers flott å se at du bryr deg så mye! Begynner å like deg mer og mer 🙂 stå på!

    21. Til dere andre som diskuterer pelsbruk: siden det her er snakk om Canada Goose jakker vil jeg si at de kun bruker coyotepels og denne pelsen kommer ikke fra dyr i bur! Disse dyrene blir drept på grunn av nasjonale reguleringsplaner for denne arten, så dyrene lider ingen nød.
      Jeg eier ingen pelsprodukter selv og støtter ikke pelsindustrien, men det er da forskjeller fra produkt til produkt.
      det med canada goose er skjekka!

    22. Digger deg! Men lurte på en ting, kan du ha en anbefaling av den gull(?) maskaraen du kjøpte? Er veldig nysgjerrig om den fungerte 🙂

    23. er så eni med deg! synes det er supert at du tar for deg sånne saker på bloggen din og tar det på en vidioblogg er jo bare prikken over Ien! og de sier lol og at hun er ut som en 12 åring så bynner jeg og tenke på at de som sier lol dere er jo rett og slett dume for det hun tar for seg er ett viktig tema! og de som sier hun er 12 år gammel er dere 50år eller noe? før det høres jo bare ti som om det er gamlinge som skriv og er SJALU på utsenet hennes 🙂

    24. Skjønner ikke hva problemene til de ‘anonyme’ er.. Du er super søt, og jeg syns det er så bra at du har egne meninger! 😀 Er såå enig med deg! Teit og gå med ekte pelsjakke og være mot dyremisshandling.. DIGGER DEG!

    25. Hva er vel ikke lov i Norge..? Å fange dyr med snarer er noe som er blitt gjort i alle år, og er en veldig effektiv måte. Se for eksempel på samene, synes du/dere de fanger reinen voldsomt? Det er naturens gang vil jeg si. Det er ikke alle disse “voldsomme” fangstmåtene som er så ille som mange vil ha det til. Det er mange som skulle bodd ei stund enten på gård eller hos samer som driver med rein, så får de se hvordan virkeligheten er.

    26. KAN DU VERSÅSNILL Å LEGGE UT NOEN ORDENTLIG BILDER AV DEG UTEN EXTENSIONS? HAR SÅ LYST TIL Å SE DET SKJØNNER DU 🙂

    27. Jeg har Canada Goose, men jeg visste ikke om det før jeg hadde bestilt og fått den. Også da fikk jeg også vite at den Canada Goose jakken jeg har er fake, og det såå man ganske tydelig. Men til det jeg mente, var at – Ja, klart er det synd i dyrene. Men man er jo ikke akkurat for dyreplaging visst man kjøper jakken? Det er en jakke, en veldig god jakke faktisk. Fake eller ikke, men som sagt. Det er synd i dyrene. Dyrene får hvertfall ikke pelsen revet av levende, som den gjør i Kina osv? Dyrene skytes jo. Så jeg synes ikke det er like grusomt, sånn som det skjer i Kina der dem river av pelsen imens dem lever.

    28. du vet at svea jakkene er lovelig? både pelsen og dunet inni er ekte, men lovelig i forrhold til norske lover. så du kan ikke dra alle under en kam og si at mange toppbloggere skal enten ha goose, parajumper, eller svea og samtidlig sier de at de elsker dyr (? er ikke sikker på om det var ordrett det du sa) Jeg har faktisk alle tre, og hadde både goosen og parajumeren fra ifjord og på den tid var jeg faktisk ikke klar over hvordan dyreplageri som lå bak arbeidet i de jakkene. så når jeg var på leting etter ny jakke i år fant jeg svea jakken, undersøkte litt og den er LOVELIG.
      men for all del, det er bra at du tar opp slike viktige saker og ikke bare blogger om solarium og brunkrem, om ikke dette hadde blitt et stort tema blandt bloggerene hadde jeg nok ikke vist hvordan disse jakkene ble laget enda.

    29. en ting , du finner ikke en jakke på bik bok som holder på kvaliteten og varmen like lenge som en Canada goose jakke gjør. Jeg har hat hundrevis av jakker som holder såvidt i en sesong også neste sesong kan du ikke bruke den lenger siden det ikke er mer varme i den igjen og sånn er jakkene på bik bok 😉

    30. det med canada goose kan diskuteres om kommer fra “dyreplageri” eller ikke. men det er ikke vits i å kjøpe det uansett hvor kaldt det er oppe i nord (eller andre steder) for disse jakkene er spesielt lagd for “polfarere(?)” og 30- grader, så å kjøpe det for vanlig norsk kulde er bare teit!
      i tillegg finnes det en like fin jakke på veromoda (som jeg har kjøpt) med fake pels og 50% dun + 50% fjær! Kjempe varm og deilig å ha på!

    31. Elsker at du har slikt engasjemang Sophie!!
      Jeg stemmer og ber andre om å stemme hver gang du legger ut slikt, jeg har nå begynt å tenke over hva jeg kjøper! syns det er vondt at dyr skal lide for vår ”skjønnhet” jeg brydde meg ikke noe før, men da visste jeg heller ikke nokke om det.. så TAKK for at du skriver dette å lærer andre mennesker hva det egentli er og være menneskelig over dyr ! ;D

    32. Dette er grunnen til at du er så høyt oppe på topplista (dessverre er det to som er over..) Du har utseende, personligheten og meningene. Ugogirl

    33. Du er ei utrolig flott jente Sophie! Får mer og mer sansen for deg for hver gang jeg leser disse innleggene dine. Fint at noen kan vise at man ikke trenger å boikotte sminke og klær for å bry seg om dyr osv. Man kan fremdeles være jålete og fin! Det handler bare om kunnskap om dette og valgene du tar når du kjøper ting. Veldig bra at du informerer om det, og det er vel bra at du gjør det i videoblogger for å skjerme de som er yngre 🙂

    34. Jeg er helt enig med deg. Enten er man for eller i mot. Jeg er 100 prosent i mot dyreplaging, og det har jeg vært i mange år. Det verste jeg hører er når folk sier at de er glade i dyr, men samtidig si at “ja, men jeg MÅ jo ha pels fordi jeg må jo holde meg varm” Akkurat som om det ikke finnes andre alternativ.
      Fortsett med å ha engasjerende innlegg om dyreplageri, for er det noen som kan få mange til å engasjere seg, så er det en toppblogger som deg:)

    35. Jeg syns vi har fått vite nok om det dyreplageri ogsånt, jeg er heeelt enig med deg! Men blir ganske kjedelig å lese en blogg som egentlig er “roseblogger” til dyrebloggen? Isåfall, det var min mening.
      Og har du kanskje vurdert å klippe extensionsene dine bitte litt, ser kanskje mer naturlig ut da? Det kler deg sykt, men syns det hadde vært finere med litt kortere 😀

    36. hahah, en rev som heter Pusi? ;b Litt arti, siden rev er i slekt med hund, og jeg har aldri hørt om noen som kaller hundene sine for pus, haha ; D

    37. Du er liksom et forbilde for tusenvis av unge jenter. Om du da går med den der sponsa jakka di med PELS, så får du jo andre småjenter til å kjøpe nemlig den JAKKA, fordi de vil være som deg. HALLO! Er du mot dyretesting og bruk av pels, SÅ KAST JAKKA!!!

    38. Du kan ikke si at bikbok jakken er like varm som Canada goose før du har stått stille tre timer utendørs i -20 grader. Tro meg, det er en helt annen verden å gå med goose den værste vintertiden. Det er som å aldri gå ut av dyna. Jeg har to stykker og har hele livet slitt med at jeg blir ekstrem kald veldig fort, helt til jeg oppdaget dem. Moren min hater pels, men hun kunne ikke la vær å kjøpe goose fordi hun ikke orket et halvt år med frysing til.
      Ta det fra en som har hatt flere hundre dyr (pga kaninavl, hobby/kosekaniner altså, ikke noe pelsindustri), alt fra rotter og ender til kaniner og hester.
      Jeg har hatt de fleste populære vinterjakker, som et grunnlag for å kunne si dette om goosene. Det vil si: bikbok, mango, bergans, fjellreven, svea, kingsland, swix osv.

    39. synes du er superpen og en utrolig jordnær person! Og det at folk slenger dritt på bloggen din, tror jeg er bare sjalusi! ♥
      Btw, jeg stemte på revene 🙂 min heter vulpes, haha det betyr rev på latinsk.. ifølge google translate iallefall 😀

    40. Jeg synest det går litt langt.. liksom det er greit at vi ikke skal kjøpe canada goose ogsånn 🙂 , men når det kommer til at vi må bruke tid på å kjøpe såpe , vaskemiddel , hårfarge, hudkrem til og med tampong som ikke er testet på dyr .. når vi bare kan kjøpe det i butikken der som di fleste kjøper ting. bare MIN mening 😀 Men stå påå

    41. Elsker blogge din,bra du ikke legger videoene utpå..Sann so AndreaBadendyck,jeg fikk jo sjokk når jeg ko innpå,hu hadde lagt ut video og bilde

    42. “Jeg er så drittalei av at bloggere skal blogge om den jævla dyreplageriet. Det bryr meg midt i ræven. Vil du kjøpe en canada goose, så gjør du det! Ja, stakkers dyr, men det går til noe bra :)”
      Har ikke ord, men det var den teiteste kommentaren ever, haha. Bryr deg midt i ræva? Tenk om du hadde blitt påført så vond smerte, og ingen hadde brydd seg. Og hva mener du med at det går til noe bra..klær med pels? Klær har vi nok av, søta 😉 pels er ikke noe vi akkurat trenger eller er avhengige av.

    43. Sophie<3
      Du er virkelig blitt forbildet mitt den siste tiden! Jeg har fulgt med på bloggen din ei god stund, og først må jeg innrømme at jeg trodde du var en "fjortiss-bimbo" men ikke etter det jeg har sett den siste tiden. Jeg elsker dyr, står imot alt som heter dyreplageri osv. Jeg er 14 år og har vært vegetarianer i litt over 6. måneder. Det at du bare har prøvd det selv gjør meg veldig glad! Du har en sterk personlighet og står for dine egne meninger.Du er ikke redd for å være deg selv! Jeg håper du fortsetter med bloggen og informerer folk om dyretesting osv.. <3 KLEM! 😀

    44. Første gangen jeg så bloggen din må jeg innrømme at jeg trodde du var en typisk bortskjemt fjortiss. Begynte egentlig å lese den for å se hvilke teite ting du ville skrive osv. Men jeg har merket at du har forandret deg mye siden første gang jeg leste bloggen. Jeg er også utrolig opptatt av dyr og dyrevern, og bruker kun sminke som ikke er testet på dyr. Men som du har sagt tideligere er det som ett moderne menneske umulig å være perfekt, og det er nok ingen av oss som er skyldfri. Jeg må si jeg er imponert over deg, og at du tørr å uttrykke deg på måten du gjør. Kjenner jeg har fått mye mer respekt for deg!

    45. Ikke frekt ment, men har aldri likt bloggen din, før nu. Før så læste æ bare bloggen din innimellom, men nu læs æ den hver dag. Syns du virke som en drit grei person, å du e jævli pen! Syns det e bullshit at folk kommentere sånn som for eksempel den øverste kommentarn, men bare hæv dæ over det!
      Stå på! + Haha du e ikke så dum som du ser ut:)

    46. jeg er helt enig med deg. har selv katter i fra dyrebeskyttelsen, og støtter de. jeg skulle bare si at LUSH er et merke som ikke tester på dyr og er 100% fairtrade. de har verdens beste produkter. nå tror jeg ikke at det er en LUSH butikk i harstad men på http://lushnorge.no/ han man kjøpe ting(om du skulle være interisert). de støtter også forsjellige saker. og sponser bla. dyrebeskyttelsen. Du kan jo ta en titt, kanskje det skulle vekke interesse<3

    47. digger deg bare mer og mer !! 🙂 <3 bra du er ''snill'' når det gjelder dyr <3 imotsettniing til MANGEN topp bloggere <3 diggeer deg.
      Duu er sykt pen !:)

    48. jeg tror ikke dem gjør så mye ” slemt ” med dyrene som dere skal ha det til, de ” videone” på facebook , er bare bullshitt alt sammen.. dyrene som har blitt laget i disse jakkene , tipper jeg enten er syke , eller skal dø.. eller har død.

    49. Syns det er utrolig bra gjort av deg å bry deg så mye om dyremishandling og skrive så mye om det! Selv har jeg alltid hatet mishandling av dyr, men har blitt mye mer aktiv med det etter å ha lest bloggen din! Det tror jeg mange andre også har blitt. Det hjelper ikke å bare sitte å syns synd på dem uten å gjøre noe! Stå på <3

    50. random spørsmål, men hvor lenge har du hatt det sengetrekket på nå? føler å ha sett det i flere måneder nå

    51. Helt vilt hvordan noen ikke kan bry seg om dyr og rettighetene de har i det hele tatt. Enig i at det ikke er en hjertesak for alle, men det går jo ann å bry seg. Virkelig bra du bruker bloggen din til å formidle viktige saker som dette og forskjellige linker til steder vi alle kan være med å hjelpe.
      Til alle iPhone-eiere: http://www.peta.org/features/Stephanie-Pratt-iphone-app.aspx Last ned Be nice to bunnies appen (BNB). Dette er en app laget av PETA med lister over produsenter som tester på dyr og produsenter som ikke tester. Da vet du rask i butikken om produktet du skal kjøpe er testet på dyr eller ikke.

    52. Bra jobba Sophie ! Du er helt fantastisk, den mest inspirerende pesjonen jeg vet om ! Du er bare best !
      Bli med på konkuransen min ! Du kan vinne en øyenskyggekost, 5 neglelakker og en annsiktsmaske ! 🙂

    53. Jeg pleier aldri kommentere blogger, og dette er andre gangen jeg kommenterer bloggen din på under en uke. Du gjør inntrykk. Du inspirerer, og du skiller deg ut fra de andre, ved at du faktisk står opp for dyrene og er imot dette i stedet for å si at du elsker dyr, og deretter kjøper deg en pelsjakke. DIGGER DET!

    54. Blir ærlig talt litt provosert over de som fortsatt prøver å forsvare goosene, så de ikke videoen? “Pelsen på goosen kommer fra coyote som blir drept uansett” Det er sant nok, men viss ikke vi absolutt skulle ha en jakke med pels, ville dyrene blitt drept på en annen måte. Grunnen til at de bruker fotsaks, er at pelsen skal bevares og ikke bli ødelagt.
      Du eier Sophie! <3 Du er så jordnær og flink!

    55. Hahahahha, er så gøy å lese alle som tolker henne helt feil og slenger dritt! Beste underholdninga 🙂 Du får sagt det du, Sophie!

    56. Synes det er kjempe bra at du har satt deg inn i det her, og bidrar så mye som du gjør! du er en kjempe smart jente, og jeg elsker at du blogger om viktige saker. 🙂 gleder meg til å følge med videre. Selv har jeg begynt å kutte ut kjøttet, har ikke spist kjøtt på en uke!

    57. Supert at du er så engasjert Sophie! 🙂 Det hjelper mye når det kommer fra en toppblogger, fortsett slik!

    58. omg, det er jo ikke sånn at man tenker: Ja jeg liker dyreplagere så jeg kjøper en Canada Goose. Det er utrolig bra kvalitet og mint 8 ganger bedre kvalitet på Goosen en en jakke til 700 på BikBok..

    59. omg, har du lest bloggen til Andrea eller? fikk en liten fornemmelse av at du hintet litt til henne, eller kanskje ikke. men uansett,du bloggen utrolig bra selv om jeg kanskje ikke er enig med alt det du sier til en hver tid så får jeg alikavell den respekten for deg for du framstiller deg selv veldig saklig og du begrunner alle argumentene dine! kjempe bra. no snakker jeg sånn generelt utifra bloggen din. for akkurat i denne saken er jeg helt enig med deg 🙂

    60. altså, skjønner at du er imot dyreplageri, men du trenger ikke dømme de som har jakkene fordet… Det er cayote som brukes til Canada Goose, og lurer veldig på hvor mye folk brydde seg om cayotene før de hørte at de ble brukt til Canada goose jakkene. Alle trenger ikke hate folk som har de jakkene bare fordi de er imot dyreplageri. Jeg kjenner til og med mange som er misunnelige på de som har slik jakke, men som sier at det bare er “imot” pels !
      jeg har en hund som jeg ELSKER, men jeg har også 2 Canada goose jakker, alle i familien min har det, Goose lue og Uggs, betyr det at vi ikke er glad i dyrene våre liksom ? Det går faktisk ann å være nøytral i en sånn sak og ikke bare henge seg på ” Hat bølgen ” !
      men liker at du er en blogger som står for det du sier ihvertfall 🙂

    61. Kjenner jeg blir utrolig provosert når du skriver at du kan ikke elske dyr hvis du har en jakke med ekte pels,for det er helt feil ! Dyrene som er på en slik jakke er råvdyr som blir jaktet på, disse dyrene er det for mange av i verden fra før av,så de hadde blitt drept uansett. Det er ikke akkurat pelsen til kjeledyret ditt som er på jakken. Jeg er imot DYREPLAGERI, men det vil ikke si at jeg er i mot at dyr blir jaktet på å drept. Vi lever i en verden der klær blir laget av barn i kina, vi bruker extentions som kommer fra stakkars kvinner i India som tror håret går til gud, vi spiser kjøtt og egg som blir produsert på en forferdelig måte. Så ja, pels industrien er forferdelig,men folk må seriøst slutte og BARE kritisere den fordi “alle andre gjør det”. Det er akkurat som jeg skulle sagt at ” du hater kvinner i India fordi du bruker extentions fra de” Har lest innlegget du skrev om at de du har akkurat no ikke er derfra forresten. ”
      At dyr blir testa og drept for kosmetikk, pels og alt sånn e jo blitt ett kjempe stort tema. Det e mange meninga og det har æ full respekt for. Men når det går over til en trend, å man heng sæ skjøl ut om ting man egentlig ikke vet nokka om e for dumt. Folkens! Det e mye stygt på nett, filma der udyr og ulva blir drept på forferdelige måta. Ikke tru på alt! Ja, og dåkker som e så i mot canada goose,svea ++ hallais, kem som sitt nede i uggabugga land å syr klærn dine i forferdelighet, barnearbeid med lite lønn osv osv. Skal egentlig ikke uttale mæ så mye æ heller, for æ vet ikke så jævli mye, men vær nu litt mer kritisk. http://tcmn.blogg.no/1320706410_ro_ned_pelsen.html Siden dt e så jævli kult å henge sæ skjøl ut på den måtn du gjør, les litt fakta du før du omtale dæ om ting.

    62. Unnskyld meg? men du kan være glad i dyr selvom du har Canada Goose og Parajumpers!! Jeg er hvertfall en av dem, du uttaler deg som om du vet hva alle synes om denne saken. men det gjør du tydeligvis ikke

    63. Hei du!
      Jeg er helt enig i det meste du sier ang pelsdyroppdrett, men bare så det er klart får jo ikke ALLE dyr dårlig behandling. Og når det gjelder Canada Goose, har du egentlig sjekket opp hvor den pelsen på jakken kommer fra? Fordi den kommer faktisk fra coyoteulver som lever på prærien i nord-Amerika. Firmaet Canada Goose har leid inn fem indianerstammer som er “spesialister” på å felle coyote. Dermed kommer ikke ulven inn på en fæl pelsfarm, men den blir drept og fellt i sitt rette element ute på prærien. Det holder på å bli for mye coyote i nord-Amerika, og dette går utover menneskene der.
      Håper du tenker deg om to ganger og sjekker fakta før du uttaler deg.

    64. haha, morsomt å se hvordan folk dømmer! Bare fordi du er brun og har blondt hår tror de du er dum..
      Utrolig bra at du tar opp dette, jeg blir faktisk utrolig påvirket av det du skriver! Før jeg startet å lese om dette på bloggen din ønsket jeg meg canada goose, men nå vil jeg ikke ha det lengre! Du er et utrolig bra forbilde!:)

    65. Jeg fikk en parajumpers jakke av mamma i sommerferien, og nå kaller folk meg “dyre morderen”, hahha. Når man først får en gave av noen, med pels. Blir det for dumt og ikke bruke den, eller kaste den. Fordi det koster så mye (:
      Jeg er imot dyremisshandling. Jeg kjøper f.eks kun økologiske egg og IKKE prior kylling. De kyllingene har det ikke bra… Jeg passer på hva slags sminke jeg bruker osv.
      Jeg hater alt sånn drit som skjer med dyrene, men jeg klarer liksom ikke å legge fra meg parajumper jakka. Føler at jeg ser fattig ut i en jakke fra vero moda, selv om den koster 1000 kr.. Hvis du skjønner? Utrolig teit. Men jeg føler meg ikke konfertabel i andre jakker enn den, så hvis du vet om noen jakker som ikke ser så billige ut? Si gjerne ifra! Vil jo ikke gå rundt og støtte at stakkars dyr bli behandlet dårlig….

    66. Coyotene blir skutt, det med fotsaksen og det er helt feil. Det er selvsagt synd på dyra i og med at dør, men de lider iallfall ikke!

    67. de som ikke læs bloggen eller nettopp har begynt ser kanskje på dæ som ei barbie. Men æ har lest bloggen kjempelenge og æ vet at ikke bare e du pen, men du har vett i haue å. Stå på Sophie;)

    68. Kwie.blogg.no :
      Jeg tror ikke akkurat kvinner i India føler smerte av å gi håret sitt til gud og at det egentlig blir brukt til løshår? de vet det jo ikke engang så det kan ikke kalles menneskeplaging. lol

    69. unnskyld meg, men jeg må bare si at canada goose jakkene er ikke laget av ulve pels for det første. De er laget av Cayote som lever i Australia. det er altfor mange av disse dyrene (cayotene) og derfor er det lovlig og ta liv av dem!!!!! få det inn i hode, canada goose er ikke dyremisshandling.
      å det samme gjelder PJS jakken, den er laget av kanin/hare pels men kaninene og harene som lever i australia har man lov til å ta liv av, og det er fordi det kreler av dem. takk for meg, håper du leste denne kommentaren!!!!!!

    70. Til julie: canada goose er faktisk dyreplageri for coyotene blir fanget i feller som klapper igjenn rundt foten og forårsaker smerte. Deretter blir coyoten skutt, og en ting er at det er for mange coyoter og at de må reduseres, men det er måten det blir gjort på som gjør at vi kan konkludere at det er dyreplageri. Om de bare hadde blitt skutt hadde det jo ikke dyremisshandlin, men de blir ikke bare skutt såe, ja.

    71. SVEA har sertifikat fra deres fabrikk om at både dun og pelsen på jakken kommer fra godkjente gårder, og at det skjer på en ordentlig og human måte. Innkjøpsavdelingen til SVEA besøker gårdene og fabrikken for å ettersjekke dette.

    72. Til Renate: selv om coyoten blir fanget på den måten er det for å ta dyret, den blir ikke fanget for å lage jakken. Dermed synes jeg det blir feil å si at de som kjøper canada goose støtter dyreplageri!
      sophie, du er kul 😀

    73. Digger deg! <3
      Kjempe tøft at du er blogger, blond, pen og søt men alikevel så tar du opp vikitge temaer og viser at du faktisk bryr deg :)) STÅ PÅ! 😀

    74. Hei! Jeg synes det er veldig dumt med dyreplageri ogsån.. og jeg er virkelig imot det.
      Men en ting, jeg tviler på at det så annerkjent merke som Canada Goose ville vist en slik video. Og jeg tror at noen ulver kan ha blitt drept slik, og det er helt forferdelig, men jeg tviler på at det er slik canada goose tar pelsen fra dyrene. Det jeg tror er at når et dyr er syk, eller skadet, tar de å fjerner dens smerte også tar de pelsen etter de er døde, uten å pine dem eller torturerer dem. Men det er bare det jeg tror. Men jeg er faktisk mot dyreplageri, men det er bare det jeg mener!
      Digger bloggen din btw.. <3

    75. Blir så glad når du støtter dyrene 🙂 digger deg bare mer og mer!!!!!!! fuck canada goose, slutt å klag på at dyrene alleredet er død folkens, de produserer mer om dere kjøper uansett

    76. Flott at du tar opp slike viktige temaer. Men tenk deg litt om – om du eller noen få andre her i verden slutter å kjøpe pels eller produkter som er testet på dyr, vil produksjonen av fortsette som før. Totalt respekt for de som ikke vil gå med pels eller ikke bruke produkter som er testet på dyr, men dere gjør ingen forskjell på produksjonen.
      Hadde omtrent halve verden sluttet å kjøpe slike produkter, hadde det vært en forskjell, men selv om det er flere og flere som velger å ikke kjøpe pels, har produksjonen økt. Det er lite vi enkeltpersoner kan gjøre med dette. Så å kritisere folk som bruker pels er meningsløst. Det blir produsert like mange canada goose jakker etc. selv om mange ikke ønsker å bruke de pga. pelsen.
      Ved å ikke kjøpe pels gjør du bare deg selv en tjeneste, jakken du nekter å kjøpe blir uansett solgt til syvende og sist, og like mange jakker blir produsert.

    77. Jeg har en Canada Goose jakke og jeg elsker dyr også og har vært vegitarianer i 9 år! Selfølgelig syntes jeg synd på dyrene men syntes jakkene er utrolig fine så jeg kjøpte meg en sånn en selvom jeg så disse filmene og det kom faktisk tårer!

    78. Hei. Dette er et saklig og relevant innlegg. Jeg håper du faktisk leser dette. En gang sa du at merker som for eksempel The Body Shop var testet på dyr, og du var visst helt sikker. I denne linken du henviser til, står det at The Body Shop ikke er testet på dyr:
      “Sjampo og balsam uten dyretesting
      årpleieprodukter uten dyretesting finnes det mye av! Prøv for eksempel Revlon,The Body Shop, eller L´Occitane!”
      Hva er fakta om jeg tør spørre? Og hvordan vet du at denne videoen omhandler akkurat Canada Goose? Tror du ikke organisasjoner har holdt et øye med produksjonen av Canada Goose i flere år?
      Og en ting til. Canada Goose er absolutt ikke like varm som en jakke fra BikBok. Kanskje den er like varm som en billigjakke dersom du bruker de i Harstad, men ingen hundekjørere velger en jakke fra BikBok når de skal kjøre Finnmarksløpet i over 40 minusgrader. Tenk deg litt om før du skriver at du er sikker.

    79. hei, hvis jeg er i en skobutikk, sminkebutikk, klesbutik ++ eller ja whatever, å mamma eller butikkdamen finner en ting som er laget av et dyr, og jeg sier er den laget av et dyr eller, og hvis jeg sier nei da vil jeg ikke ha den! så kommer de med slike tilbakemeldinger: nei, du kan ikkje tenke sånt, årrhh hahahah nå må du gi deg…
      Hva skal jeg svare da? føler meg domm å stå der å prøve å si rett etter at jeg sier jeg likte den veldig godt, å etterpå si nei jeg vil ikke ha den fordi den er laget av et dyr.. Kan du svare på en email, emailen min står under navnet mitt tror jeg. Hva skal jeg svare? PLIIIIS GI MEG ET SVAR PÅ EN VIDEO, EPOST eller noe annet.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg