people will be people

Dere vet det ordtaket “heller få gode venner enn mange falske”? Det stemmer så utrooolig godt! Jeg har virkelig fått merket det den siste tiden, man kan faktisk ikke stole på så mange her i verden.. Jeg har valgt de jeg forteller ting til nå veldig nøye for å si det sånn, og jeg – som mange andre – har blitt sviktet veldig mange ganger. Det er derfor jeg er mest sammen med Amanda og Anne-Sofie, som noen av dere hadde lurt på. Jeg har mange andre gode venninner selfølgelig, men det er ofte folk missforstår og ting blir tatt ut av sammenheng osv. Noen som kjenner seg igjen? 

Om noen synes du er stygg, hva så? Hva har det å si? Man er den man er – og det viktigste er faktisk personlighet! Man blir mye fortere lei et fint utseende enn en god personlighet! Så vær snill og grei, smil, ikke tenk at det er verdens undergang for bagateller. Det har jeg virkelig lært meg!

Vi kan jo høre på det Selena Gomez sa, “i’m no beauty queen i’m just beautiful me”

Så til dere som tar dere nært av det når noen kommeterer stygt på bloggen deres,.. Jeg bruker å tenke sånn at jeg vil heller være stygg enn noen som er så usikker på seg selv at de må rakke ned på andre over nettet!  

85 kommentarer
    1. Jeg kan ærlig si at jeg ikke er din bloggs største fan for å si det sann, men du har så vakker personlighet at det er helt, ja! Måten du skriver, du er så personlig og ærlig. Selvtilliten min vokser for hvert innlegg jeg leser av deg. Jeg føler at du virkelig er tilknyttet til denne bloggen og du mener hva du skriver!
      Jeg har så mye jeg vil si til deg, om hvordan du skriver og alt sånn, men det jeg skrev sier alt! DU ER HELT FANTASTISK!

    2. Veldig bra skrevet, og du har virkelig rett! Et fint utseende kan være positivt, men noen av de fineste komplimangene du kan få er nok de du får for personligheten din 🙂

    3. har så sykt lyst og vis dæ kordan du ska fiks øyenbrynan sånn at de passa til ditt fjes. du e ei sykt fin jente men øyenbrynan dine ødelegg det. viss du kunne fått de til og se mere naturlig ut og lik hverandre så ville du nok blitt enda finere <3

    4. Sant, bra du seie sånn 🙂 Ha ein fin lørdag!:D
      hadde du forresten gadda å sei kva kjole eg burde bruke ikvled? du har så god stil!! 😀 sjekk bloggen.
      🙂

    5. du er et utrolig godt forbilde, og har vanvittig mange gode poeng! digger deg! og forresten, du er DRITpen

    6. Veldig bra skrevet! Jeg er helt enig, man skal ikke bry seg om all drittslenginga som blir sendt rundt, fordi det sier jo bare mere om den personen som slenger rundt dritt 🙂

    7. veldig fint innlegg! du har helt rett , folk burde tenke seg om før de rakker ned på folk over nett og face to face.
      Bra du er en så sterk person! 🙂

    8. Hei, sophieee, jeg lurte på en ting. kan du lage ett innlegg om hvilke program du bruker for å lage sånne fine headere. Og om hva jeg kan gjøre for at bloggen min kan bli bedre?
      takk på forhånd :)Bra skrevet 🙂

    9. du er et utrolig bra menneske !:)
      kjenner meg igjen i det du sier, og har opplevd i det siste om hvem som er mine sanne venner og ikke.
      jeg har få venner jeg forteller absolutt alt til, men det er bedre det enn at alle hemmlighetene mine kommer ut.

    10. Nå fikk jeg tusen ganger mer respekt for deg. Fikk virkelig opp øynene mine nå. Som du sier “Man blir mye fortere lei et fint utseende enn en god personlighet!” Hvorfor bry seg om noen synes du er stygg, det vil alltid finnes en der ute for alle ;D

    11. Jeg elsker bloggen din utrolig mye. Jeg har sittet å sett på en del spørsmålsrunder på youtube der du er åpen om deg selv og det med dårlig selvtillit. Mange dømmer folk på nettet selv om de ikke kjenner dem og da er det jo ganske bra at du som blogger er åpen fordi da blir det vanskligere for folk å måtte tro hva dem vil. Du er et utrolig godt forbilde også mitt!♥♥

    12. haha, litt feil ordtak eller? Vet at det heter “heller en god venn, enn mange falske” hvertfall … lol

    13. samma faen om det er noen ord feil i det ordtaket Sophie skreiv vell, Alex? kan hende det er sånn ho har lært det 😉
      sykt bra skrivd, you go girl!

    14. Synes det du har skrevet er veldig bra. Men nesten hver dag skriver du ett innlegg at man skal være fornøyd med seg selv og aldri bry deg om andre, og det er ikke utseende som teller.. Men jeg vet ikke om jeg kan ta imot det budskapet fra DEG, for du er ikke et godt forbilde når det kommer til sånt , for du har sagt at du skal operere puppene og ansiktet ditt? Du sier jo selv at man skal være fornøyd me sånn man er, å hvis du forteller at du skal operere det nydelige ansiktet ditt, så vet jeg ikke om du er den rette personen til å skrive sånne innlegg..

    15. enig med janne oran egentlig. dette er IKKE for å være frekk, men når du skal begynne å søke på jobb så kommer de til å se alle bildene du har lagt ut her på bloggen. det er ikke så positivt å vise fram rompa og puppene sine og sånt da. bare et tips visst du noen gang skal ha deg jobb da. eller om du skal leve på bloggen resten av livet. ikke vet jeg …..

    16. Ville bare si at du er så urolig pen, og at det virker som du er en utrolig grei jente. Du er virkelig en jeg ser opp til. Du har humor og selv ironi. Uansett hva folk mener, er du er forbilde. Det er alltid gøy å lese bloggen din. Du har en spruldende personlighet og et nydelig fjes. Stå på og fortsett å blogge. 🙂

    17. Det er dette som gjør deg spesiell, og ikke bare en vanlig fjortiiss blogger. Du blogger ofte om at vi skal like hvem vi er og ikke bry oss om hva andre syntes.Tørre å være seg selv. Ha god selvtillit.
      Du er virkelig et forbildet for meg! Elsker bloggen din og jeg likte spesielt det med at “Jeg vil heller være stygg enn noen som er så usikker på seg selv at de må rakke ned på andre over nettet!” ( eller andre steder ofc)

    18. først jeg så bloggen din jeg var ”fy faen, for en barbie” og NÅ jeg klarer meg ikke uten bloggen din og personligheten din. du ser ut som du ser ut, men inne er du sykt NATURELL, EKTE OG FIN! 🙂 <3

    19. fyfaen! du e et bra forbilde 😀 sangen der va sykt bra (videon rettar sagt)
      Utruli bra at du tenke på sånt, å itj ei blond barbie som dem flestan trur 😉

    20. Det at personlighet er viktigst tror jeg ikke det er så veldig mange som tror på, spesielt ikke i denne verden vi lever i nå men noen gjør det jo såklart:) og uanset alle mennesker har et eller annet som gjør dem helt spesielle.. og en som en ser på en som en gråstein kan være en diamant i en annens øyne.. alle har sin mening om hva dvs å være vakker <3 Det er noe alle burde tenke litt over 🙂

    21. Jeg har også merket hvem som er mine ekte venner… Men det er altid noen som skal ødelegge for meg.. :(<3

    22. Til anonym oppførr her:
      Det at ho Sophie har sagt at ho vil operere ditt og datt, e heilt greit syns æ, i og med at ho vil gjøre det førr at HO skal være fornøyd med HENNES kropp – ho gjør det førr sæ sjøl, og ingen andre. Det har ho nemlig sagt sjøl, om dokker ikkje leste innlegget og fikk med dokker ka som faktisk stod der. Dokker må faktisk læse ka som står i innleggan før dokker dømme ho 🙂
      Sophie, du virke som en hærlig person, og et godt forbilde! 🙂

    23. Ja, det er litt rart at jeg spør deg om dette men jeg bare lurte på hvor du syntes er best å kjøpe kjoler, skal nemelig på juleball og har ennå ikke kjøpt kjole. KRISE. Hvilken farge og nettsted syntes du jeg bør kjøpe. Mange sier at jeg klær rødt fordi jeg har brunt og blå øyne. Jeg har brunt hår blå øyne og ikke så høy hva mener du?? Trenger virkelig hjelp nå <3

    24. DU er nyelig Sophie <3 Du er en utrolig bra blogger og du skriver så utrolig bra !! Du skriver ikke bare om mote og fritiden din, men om de tingene som er VIKTIGE! 😀 Digger seg Sophie, stå på ! Klem en fast leser og en stor fan !! <3 :*

    25. Det har jeg faktisk ikke innsett for meg selv før nå!
      du øker selvtilliten min, det skal du virkelig ha! 🙂

    26. Dette er SYKT irrelevant til innlegget, men kom bare til å tenke da jeg så bildene. Har du vurdert å kanskje bruke en lysere foundation/et lysere pudder? Vet ikke hva du bruker, men du ser veldig unaturlig og merkelig ut på bildene du la ut når ansiktet ditt er 2-3 hudtoner mørkere enn det du egentlig er. Det er btw ikke negativ ment, bare tenkte å si ifra siden jeg la merke til det 🙂

    27. Hei, kan si meg ganske så enig med deg her, opplevd mye av dette selv, eller alt for mye. Jeg har vært med i ” visse” krangler med mine bestevenner kan si dem er ganske selv god, og tenker kun på sei selv og kjærestene dems å andre en meg, de er passe ganske sprengt i hodet. De legger alltid skylden på meg,allti jeg som gjør noe galt, de sier jeg har forendra meg, og at jeg tar alt fra dem de har igjenting igjen pga. jeg har tatt dem osv.. jeg gjør alltid noe galt,følge dem de innrømer alldri noe selv! Sykt lei av. Vurderer og ikke bry meg om dem og drite i det dem syns om meg osv, og det er det du som har fått meg til og gjøre, det er jeg ganske takknemelig for. DU har fått meg til og tenke på andre ting en akkurat dem,etter det du skriver om folk og deg osv. Du har hjulpet meg og skjønt hva man egnetlig skal gjøre og ikke tenke på det og være den du er. Jeg bruker og si; “Jeg er den jeg er, og kommer alltid til og være den jeg er, om du ikkje liker meg for den jeg er, så er det ikke mitt problem”.
      Fra meg som nettopp flyttet til Oslo og skal finne meg nye venner!!
      Noen spørsmål:
      Hva syns du er menigen meg livet?
      Er du fornøyd med deg selv?

    28. Bra formert Sophie, dere som skrive stygge kommentarer skjerp dere, ingen tar dere seriøst når dere ikke en gang skriver navnene deres.
      Kan du Lage ett inleggom hva du har opplevd før du begynte å blogge? Og når begynte du å blogge egentlig?

    29. Helt enig Sofie! likte dette innlegget veldig mye. Hater når folk er “tøffe” nok til å si hva de mener gjennom nettet, men ikke i virkeligheten! Er bare så UTROLIG PATETISK! JEG ELSKER BLOGGEN DIN (er faktisk litt avhengig..) ikke bry deg om de stygge kommentarene, det er bare en gjeng med usikre mennesker som har DÅRLIG selvtillit!!

    30. Så bra sagt!! Jeg er ikke den tynneste i verden, men jeg er ikke tjukk heller.. Og jeg gå nå i 7.kl, og det er to stykker i klassen min som ikke har så store størrelser at de ikke kan kjøpe klær på bikbok å vero moda og ginatricot og slikt.. De baksnakker meg og sender ut rykter om meg.. Jeg har nå holdt ut i snart 3år.. og nå har jeg begynt og bli mobbet fysisk og, føler jeg da.. en gutt i klassen min han tar og skyver bort stolen min når jeg skriver og slikt så jeg slår haka i pulten og så ler de andre.. Jeg har to bestevenner.. Jeg vet ikke om jeg kan stole på de lenger.. Jeg har ofte fortalt dem hemmeligheter som de har vært uheldig og røpe til de to jentene.. Så sangene til selena gomez har hjulpet meg.. Og den måten Justin Bieber ble oppdaget på.. Har hjulpet meg videre.. Min største drøm er og bli artist:)

    31. Så jævlig enig! fant nettop ut at tre av mine aller beste venninner var tidenes mest falske og backstabbing bitches .. jaja, da har man i hvertfall funnet ut hvilke som er ekte 😉 elsker bloggen din sophie!

    32. BEGYNN Å BRETT INN LOMMEKANTEN PÅ BUKSENE DINE.
      ville bare si det, og håper du får det med deg. du er jo ellers så flink å sette sammen pene antrekk, dumt å la hvite lommekanter ødelegge antrekket 🙂 🙂 🙂

    33. Åååh!!så enig med personen over her!Hvor vanskelig kan det være å brette ned lommene?De stikker ALLTID på oppsiden?Er det noe spesiell grunn for det eller noe??Blir helt distrahert av det:p Ellers,jeg liker bloggen din!Du er desidert den flinkeste til å oppdatere,og det er bra!Også liker jeg at du er såpass reflektert:)

    34. Nå har jeg sittet og lest gjennom alle kommentarene på dette innlegget, og jeg blir sjukt sjokkert over de som kaller deg fake osv, når de en gang ikke har tatt tid til å lese bloggen din.. da tviler jeg på at de hadde kalt deg fake! Sånn seriøst, så er du en stor inspirasjon for meg! Du er sykt pen, fin kropp og alt dette…. Men du “utnytter” det ikke som en falsk person ville ha gjort, hvis du skjønner hva jeg mener? Du er liksom så ærlig og sier ofte at personlighet er mye viktigere enn utseende, og selv om jeg har hørt det så mange ganger før, føler jeg at det treffer meg mye mer når du sier det… Ikke spørr hvorfor, men uansett! Ville bare si at jeg digger deg, bloggen din og alt, du er en stor inspirasjon, også et forbilde! Stå på Sophie Elise! <3

    35. Til alle de som skriver frekke komentarer. Hva er vits med å skrive FREKKE komentarer? Det er ingen som tvinger dere til å se på en blogg, så jeg skjønner ikke hva som er vitsen… er det for å vise at man er sjalu. SÅ LA VÆRE MED Å SENDE STYGGE KOMENTARER HVIS DERE IKKE HAR NOEN FINE, DERE VET IKKE HVORDAN DET ER Å FÅ SLIKE FREKKE TING!!!!
      Du skriver så bra, er enig med Emilie, du er et godt forbilde 😀

    36. SYYYYYYKY stygge bryn du har!! Nesten like stygge som bildet du hadde av den ene asiatiske venninna di….

    37. Hva faen skjer med dere: (Annabeth)
      Har du noen finere øyenbryn? Du har ikke et bilde av det selv, så snakk om å drite seg ut!!
      Hva hvis hun liker sånne øyenbryn, og kanskje dere burde sjekke teksten, det for klarer litt kansjke.
      Sohpie du er en utrolig blogger <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg