Freakshow?

Jeg hadde en diskusjon med noen venninner sist uke om hvor utrolig irriterende det er at folk tror man må se ut som et såkalt “freakshow” for å være seg selv. Noen andre som har merket det?

Tenk på for eksempel lady gaga – alle sier “åh, det er så kult at hun tør å være seg selv!” men om man er som meg og mine venninner, vi skiller oss ikke spessielt ut, kjøper klær på bikbok, har en frisyre som ikke vekker så mye oppmerksomhet, gjør vanlige ting og ikke har et spessielt talent – da får man beskjed om å tørre å være seg selv, å skille seg mer ut? Det er det verste! Man kan foretrekke å være litt i bakgrunnen, man kan faktisk foretrekke å være “som alle andre”. Synes det er så dumt at det har blitt et press på å være helt ekstrem, å skille seg ut for å være seg selv.

Jeg liker ikke lady gaga av den enkle grunn at jeg mener hun er en streber og prøver for hardt, og synes det er dumt at det skal være noe man skal se opp til – og for å være helt ærlig, på hvilken måte er man “seg selv” da? Jeg synes mest hun virker forvirret og hun må være på noen veldig sterke stoffer! 

Men hvem vet, kanskje dette er min nye look? Da er jeg jo tross alt ” meg selv”..

 

89 kommentarer
    1. ja, man kan være seg selv likevel om man er ”som alle andre” men hvis jeg forstår deg rett så mener du at man ikke er seg selv hvis man skiller seg ut? isåfall, hvorfor ikke? man kan være seg selv uansett hvordan man ser ut. nei, du trenger ikke være et frakshow for og være deg selv, men du KAN også være det, spørs jo hva som er DEG 😉

    2. Bruker aldri å kommentere, men må påpeke noe. Ikke vondt ment, langt ifra.
      Det med å være seg selv.. Lady Gaga er vel mer av typen som TØR Å SKILLE SEG UT. Det synes jeg du burde nevnt. 🙂 Folk med blondt hår og klær fra Bik Bok kan jo være seg selv, så klart. Men de skiller seg ikke ut i mengden, hvis du skjønner hva jeg vil frem til.

    3. Nå snakker du mot deg selv, du sier jo selv at du føler at du skiller deg ut jo:p at det er nesten ingen som er som deg og at du skiller deg ut ved å ha langt platinablondt hår, falske øyevipper, brun og “store” pupper:p og du skrev også i et tidligere innlegg at du var REDD for å ikke skille deg ut lengere:p kanskje noen ser på den looken som et freakshow???:p folk er jo så forskjellige^^,

    4. Dette er noe jeg har tenkt på og irritert meg over utallige ganger. Det er alltid dem som skiller seg ut som får høre at dem tør å være seg selv, mens hvis man ikke vekker særlig oppsikt er man visstnok ikke seg selv. Hva hvis man er seg selv nettopp når man går med klær fra eksempelvis bik bok, vero moda og h&m (som meg)?
      En gang jeg skulle hilse på noen venner av venner av meg, så jeg jo at KLÆRNE var vidt forskjellige. Alle 4 gikk de med Dr. Martens sko eller dressko, mønstrete strømpebukser, skjørt eller kjole, strikka skjerf med blomster-brosjer, bøyler med rose i håret eller hatt, og ikke minst fargerikt hår. Der og da brydde jeg meg ikke noe med det, jeg var nøytral, og tenkte ikke at det hadde noe å si. Men jeg har visstnok gitt disse menneskene avsmak pågrunn av mine (sitat:) “kjedelige bimbo klær” og jeg er en “kladd som gjør som alle andre” og de “kan ikke sees med folk som går kledd som meg” og de blandet inn personligheten min og mente at jeg måtte være “a4” fordi klærne mine var vanlige.
      Paradokset er jo at det er disse 4 personene som sitter i styre fordelt på to ungdomsparti og snakker om at vi ikke må ha fordommer, at vi må akseptere alle, og at det skal være en selvfølge at man skal få være seg selv.

    5. sant det du sier der, men de som faktisk går med sånne ekstreme klær synes jo det er kult. Jeg har vel egentlig sånn stil som de fleste andre, jeg går ikke med det fordi jeg ikke vil skille meg ut, men fordi jeg synes det er fint. jeg ville aldri gått med det lady gaga går med fordi jeg absolutt ikke synes det er noe fint.. poenget mitt er at ikke alle som har sin egen stil går med freakklær, men at de faktisk liker den stilen som ganske mange andre også liker.. hehe
      digger bloggen din foressten! 🙂

    6. Elsker innleggene som starter med “Jeg hadde en diskusjon/samtale med noen veninner her om dagen…”! Liker at du sier meningenene dine om det ene og andre, det er faktisk det som gjør deg til den beste bloggeren. Det er interessant det du kommer med 🙂
      Selv synes jeg at man må få være som man er, og oppføre og se ut slik man selv ønsker. Greia med Lady Gaga er jo at hun tørr å skille seg ut i mengden. Hun er ikke nødvendigvis 100% seg selv, men hun tørr å være annerledes og skille seg ut på en måte det er mange andre som avstår fra. Liker Gaga jeg, og synes det er en vesentlig forskjell på å skille seg ut/være annerledes og på å være seg selv.
      Lady Gaga har jo bare et image, og det selger! Hun gjør det jo fantastisk!

    7. og langt platinablondt hår, masse sminke og å være knallbrun VEKKER oppmerksomhet hos folk! men hva så hvis man elsker oppmerksomheten?

    8. Det der blir jo nesten like dumt som og si at DU ikke er deg selv. Selv om Lady Gaga ikke ser ut som deg betyr ikke det at hun ikke er seg selv. Han har selv sagt at hun lever i en verden midt mellom virkelighet og fantasi, og det kan man jo fort se på hele henne.. Hun er selvfølgelig en artist og da tar hun den helt ut men jeg tror ikke hun prøver og være noen hun ikke er. Tvert imot 🙂 Men det er også bra og se at du tør og være deg selv, selv om du kan provosere en stein i noen innlegg, hehe.

    9. Utrolig drøyt å si at man ikke skal se opp til Lady Gaga på grunn av at hun skiller seg ut. Jeg kan si at jeg virkelig digger Lady Gaga, men det er da mer til henne enn bare klesstilen.

    10. Hahaha, ja hun prøver for hardt. Det er jo egentlig ikke å være seg selv det er jo bare at hun vil skille seg ut.. Men selvfølgelig kan man være seg selv da man skiller seg ut vis man er trygg på seg selv har god nok selvtillit and so on 🙂 Ilu Sophie <33333

    11. Wow, etter ett ikke fullt så innponerende innlegg om OD var dette veldig bra!
      Er veldig enig med deg på dette og det er kjempebra at du har tenkt på det, og tar det opp på bloggen!

    12. ganske enige egentlig, så utrolig mange som kler seg annerledes mener vi som følger moten og liker å sminke seg, ha blondt hår osvosv er fjortiser og ‘som alle andre’ vi er jo oss selv på den måten vi føler oss mest behagelig, selvom vi ikke farger håret i tre forskjellige farger og går i klær som skiller seg ut 🙂 bra innlegg!

    13. men lol da, ladyG er hvertfall bedre enn deg på den måten at hun ikke er en copycat slik som deg! 🙂 Blond hår, tæn… ja wannabe barbie….. Og hva med det at du tok barbie dop en gang i tiden, det sier jo bare at du ville være slik som alle andre/du ville være tæn fordi det var ‘kult’ …..

    14. så enig !
      før hadde jeg svart hår og det ikke var ”vanlig” og da var det alltid bra at jeg var meg selv osv, men med engang jeg ble platinablond har jeg kun fått kommentarer om å vær meg selv.

    15. såååå jævlige kjedelige mennesker dere er, greit at man vil gå i enten det eller det andre, det er jo opp til enn sjøl, men da burde jo dere oxo respektere andre som skiller seg ut fordi de liker det, og føler seg komfertable.
      dere virker som kjedelige kjedelige mennesker, som ser rart på andre som er litt annerledes, det er ofte de som skaper moten, så tenk på det jenter før dere dømmer.

    16. “its just me”, når jeg ser en jente som kler seg annerledes enn andre tenker jeg bare tøffing, men det føles ut som om dere tenker “Faen hun der fjortisberta synes vi er jævla ukule, når der egentlig er hun som er det! Ikke alle da sefølgelig, men har hørt det av ene vennenen min som er på “deres side” LOL.

    17. hadde du hatt like mye penga som lady gaga hadde du gått i helt andre klea enn bikbok,hm osv. ho kan jo være sæ sjøl selv om ho e drøy. koffer skulle ho gått i de klean om ho ikke likte det?

    18. Helt enig med deg! :* jeg liker henne heller ikke så veldig godt, syns ikke hun er spesiellt pen osv…

    19. Jeg liker Lady Gaga fordi hun skifter stil hele tiden, setter trender, synges fint live (som mange faktisk ikke gjør!), og at hun kun er et par år eldre enn meg. Alt hun har oppnådd på den lille tiden! Hun gav aldri opp, og se hvor hun er nå. Mye å se opp til!

    20. Hvordan kan du si at Lady Gaga ikke er seg selv? Har du snakket med henne? Jeg tror virkelig hun har funnet seg selv, gjennom musikken. Hun skiller seg ut fra alle, noe som er bra.. Det beviser bare at man har tæl og tør å være seg selv.
      Mens de vanlige menneskene som kjøper klær på bikbok og har blondt hår, tør ikke skille seg ut, fordi de er for redde til å vise hvem de egentlig er..
      Ellers så tror jeg det er mange som er seg selv med å følge hva andre kler seg i, man finner seg selv i andres klesstiler,og slik finner man seg selv. Ved å prøve ut forskjellige ting.
      Syns innlegget ditt ikke ga noen mening, syns egentlig det bare var teit!
      Meeen man kan ikke ha perfekte blogginnlegg hver dag..

    21. Så du sier vi ikke skal se opp til folk som lady gaga? Det er jo mye bedre at folk ser opp til deg da, du som skriver om at du ønsker å ta plastiske operasjoner….Lady Gaga er i alle-fall ekte når det kommer til kroppen, noe du ikke kommer til å være om et par år, ifølge deg selv -.-Jeg velger lady gaga framfor deg når som helst!
      Jævla tulling -.-

    22. jamen altså, lady gaga hun sa nå nettopp “alle sammen aldi prøv stoff som narkotika, det er som å møte djevelen!” å etter amy winehouse døde så sa hun klart å tydelig “nå må folk lære av hennes feil” å ja hun gikk på stoff men hun sluttet å sa var som å møte djevelen, btw. hun er faktisk ekte ikke falske pupper eller vil ha eller falske lepper eller hun vil ikke ha! hun er seg selv bedre enn deg !!!!

    23. Det du sier er så feil..
      Meen skjønner poenget ditt 😉
      Det er bare det at det er jo helt teit å bruke lady gaga som eksempel når aalt du sier om henne er feil

    24. Grunnen til at Lady Gaga kler seg som hun gjør er fordi det vekker OPPSIKT, altså PR. Det er ikke noe mer vanskelig enn det. Er bare at folk flest er dumme og tror med en gang at en artist er seg selv fordi hun kler seg helt sykt. Nope, kalles PR og oppmerksomhet. Tviler på at hun hadde klart seg like bra, om hun kledde seg helt normalt.
      Og synes det er en del som snakker litt negativt om folk som kler seg annerledes, for dere tror automatisk at de bare gjør det for å skille seg ut og at de tror alle andre er sauer som kler seg likt. Jeg kan vel kategorisere meg selv som metalhead, men jeg tror absolutt ikke noen som er veldig brune og har blondt hår IKKE er seg selv. Synes man skal gå i det man trives med. Jeg liker ikke spesielt å skille meg ut og få blikk pga det, men jeg trives slik jeg er, og det er ikke mitt problem da at folk går rundt med fordommer og slikt.

    25. Altså, ”press om å være helt ekstrem..osv”. Det er jo mye mer press på jenter om å ikke være seg selv! Det er jo derfor mange tyr til å sulte seg selv og ekstreme metoder, bare for å se ut som en brun barbie mer hvitt hår. Man trenger jo ikke være like ekstrem som Lady Gaga for å være seg selv. Å være seg selv er jo å se ut som man vill, og oppføre seg som man vill. Det er mange jenter som ikke tørr å ha på seg det de vil på skolen og lignende, fordi de ikke tørr å skille seg ut.

    26. “streber og prøver for hardt”? Det har ikke falt deg inn at det er hennes måte å uttrykke seg på? Selv om det er annerledes betyr jo ikke det at det ikke er henne. Du motsier jo deg selv. Du sier at du liker ting fra Bikbok o.l. Hva hvis GaGa liker å kle seg slik hun gjør?Hvorfor skal du da bestemme at hun ikke er seg selv? Man kan være seg selv på forskjellige måter. GaGa velger å kle seg sånn hun gjør fordi hun føler det er riktig for henne og du kler deg slik du gjør fordi du føler det er riktig for deg.

    27. Å være seg selv betyr egentlig “vær den du har lyst til å være” Gå i det DU vil. Det går ikke ann å prøve “for hardt” Folk kan gjøre som de vil.

    28. Har sett på deg som en ganske smart jente,men nå fallt du faktisk ganske mye.. lite gjennomtenkt innlegg.

    29. Dette går jo ut på hvilken stil du har. mange som kler seg akkurat som alle andre, er redd for å gå med det de vil fordi “de ikkje er seg selv.” Men så er det også mange som er seg selv når en går kledd som alle andre. Noen foretrekker en stil som ingen andre har, noen ikke, slik er det bare.

    30. Synes dette innlegget ble litt hyklerisk, med tanke på at ditt ytre gjenspeiler noe du gjerne vi identifisere deg som; Blond, brun og store pupper. Du sa selv nettopp var redd for å farge håret mer naturlig, da du kunne miste lesere. Du bruker pushup bh osv. Det vil si at DU også strever og prøver for hardt.
      Bare et lite tankekors

    31. eh,nå dreit du deg ut. Lady gaga prøver ikke for hardt, det er akkurat det motsatte. Hun er seg selv og klær seg som hun vil og det er det som gjør henne så jævlig kul

    32. Kjære Sophie Elise, du vet tydeligvis ingen verdens ting om Lady Gaga, og det kommer fint frem i dette innlegget. Jeg vedder på at du har hørt musikken hennes og sett et par videoer og bilder av henne, men du vet ikke en dritt.
      Visste du kanskje at Lady Gaga lager sine egne klær? Og at hun selv velger hvilke sceneantrekk hun skal ha når hun går på scenen? Hun liker å mixe musikken og kostymer. Hun liker å vise seg frem og få oppmerksomhet, akkurat som deg. Bare at du viser deg frem med fake brunfarge, falskt blondt hår og fake brunfarge bare fordi det er unormalt der du bor, mens Lady Gaga faktisk lager og oppfinner sine egne ting. Er man selvom et freakshow fordi man liker å lage egne stiler enn å kopiere en stil som alle har sett en million ganger før? Du er ikke spesiell bare fordi du ser ut som en misbrukt Barbie. Du føler deg kanskje spesiell fordi du bor på et lite sted der ingen er som deg. Men tro meg, ALLE har sett sånne som deg før.

    33. Heller skille seg ut enn å se ut som den standarde fjortissbarbien som det er litt vel mange av i Norge. Just saying, hon. 😉

    34. Hei Sophie Elise!
      Jeg er personelig en stor fan av Lady Gaga, og mener det blir helt feil å si at hun er på noen veldig sterke stoffer. Selvfølgelig skal du få ha din egen mening om Lady Gaga, og hvis du ikke liker henne, er det helt greit. Men når du påstår at Lady Gaga går på doping, da føler jeg du har gjort dårlig research i forkant av innlegget ditt.
      Lady Gaga har hatt et dopingproblem i fortiden, det stemmer. I en tidsperiode var hun avhengig av kokain, noe hun heldigvis har komt seg bort fra i dag. I tillegg har hun blitt avvist av flere plateselskap fordi hun ikke har vært flink eller pen nok. Hun har også blitt mobbet opp gjennom oppveksten, av mennesker som vil hindre henne i å være seg selv.
      Fra utsiden kan Lady Gaga se ut som noen som prøver for hardt. Men setter du deg inn i hennes historie, vil du innse at hennes klesstil og væremåte symboliserer at hun endelig er fri. Hun har måttet leve med å bli avslått og mobbet hele livet, det er ikke før de tre siste årene at hun har hatt suksess og aksept blant folket.
      Dama er også kjent for å virkelig elske fansen sin. Dette viser godt i dette sitatet som hun sa til sine fans under turneen, the monster ball:
      ?Tonight, I want you to let go of all of your insecurities. I want you to free yourself of all the things that you don?t like about who you are. I want you to reject anyone or anything that?s ever made you feel like you don?t belong or you don?t fit in. Or ever made you feel like you?re not good enough, pretty enough, or not thin enough, or maybe you can?t dance well enough or sing well enough, or you can?t write a song well enough. You just remember that you?re a superstar and you were born this way!?
      Ellers vil jeg si meg enig i at de som går med klær fra Bik Bok og H&M er akkurat like mye seg selv som de med en spesiell klestil. Å være seg selv handler jo i bunn og grunn om å være på den måten man føler seg mest komfortabel med, uansett om det så skulle være å kle seg i paljetter og høyhelte sko, eller olabukse og Converse.
      Kommentaren lenger oppe om jenta som ble forhåndsdømt fordi hun gikk med (sitat) “kjedelige bimbo klær” blir jeg rett og slett trist av å lese. Bare fordi disse menneskene tilsynelatende skilte seg ut, rettferdigjør på ingen måte å forhåndsdømme denne jenta etter utseendet. Det de sikkert ikke innser, er at dette er akkurat det samme som når noen dømmer dem fordi de ser anneledes ut.
      Respekt og kjærlighet skal man vise til alle, uansett om det er Lady Gaga eller mannen i gata.

    35. Haha,okei, gjør litt reasearch, før du begynner å uttale deg om Lady Gaga da, tragisk. For det andre å være seg selv, og ha en annerledes stil, er det riktig å bli kalt FREAKSHOW ? Nei. Jeg har knall rødt hår, går i mønstrete strømebukser, og skiller meg totalt ut fra mengden. Men jeg gjør det bare fordi jeg LIKER å ha rødt hår, og kle meg annerledes. DU ser ut som alle andre, og at du og barbie vennene dine skal begynne å uttale deg om at de som kler seg annerledes bare vil ha “oppmerksomhet” og ” vise personligheten sin” og blabla, er bare for dumt. Voks opp

    36. Der mista du meg litt igjen…jeg mener,kan du virkelig lese tanker til folk? Har du kanskje lest Mother Monster (til de som ikkje skjønner hvem det er, så er det det fansen til Lady Gaga kaller henne) sine tanker dah? Hun er mitt størst idol! Hun ble mobbet på skolen og det faktum har jo IKKE stoppet henne i disse senere tider. Dette innlegget syns jeg var unødvendig skrevet…folk må få være som de er, det er sikkert noen der ute som syns du prøver for hardt også -.-

    37. Vet du om hun er seg selv da din jævla grise jente, snakker du med hun????
      Du ser jo selv ut som ett såkalt freakshow som du så fint kaller det, og det for og tifredstille andre. Du er faen så dum att det ryker av ørene dine.
      Det du skriver gir null mening,like mye som du liker det hvite plastikk håret ditt, like mye liker hun klærene sine, skjønner du, hun går med dem dvs. da liker hun dem. Er vel du som er en streber og IKKE er deg selv, men hva du er, gutt/jente /intekjønn må jo gudene vite.
      Jeg liker ikke deg av den enkle grunn, att du er så utrolig grunn, att du prøver for hardt, og er det noen som er hardt forvirret så er det vel deg, du vet ikke opp ned på hverken dg selv eller andre. Og du tar sikkert alt for sterke medisiner, med slike freak innlegg som dette må det jo ligge noe mer bak, bestill dg en legetime du, så blir det nok bedre! ikke mye til forbilde du heller, doper deg, slanker deg, og går med plastikkhår, så du bær ikke snakke så jævlig høyt. Kunne bare noen stoppet den kjeften din med alt svadaet du serverer.

    38. Gaga er bare seg selv ja men at hun prøver for hardt? hva faen? du prøver virkelg hardt. Hun kan vertall være ett BRA Forbilde.

    39. Ok, her er jeg så sykt enig!! Blir så jævli irritert av folk som kommer og forteller meg at jeg ikke må være som alle andre. At jeg må være meg selv. Hva faen..??
      Jeg liker best å gå i dongeribukse, hettegenser eller en enkel bluse. Hvorfor kle meg med “bra stil” når jeg ikke føler meg vel sånn? Når jeg sier bra stil mener jeg wedges, kanskje en høytlivsbukse eller magetopp… Synes det kan være kjempefint, men JEG liker det ikke. Føler meg ikke vel i det hele tatt… Er ikke glad i å pynte meg så sykt hver dag.
      Jeg kler meg og sminker meg slik jeg føler for. Kanskje litt fjortis, sier du? Ok, jeg er 15 år… Ikke rart. Og jeg liker det! Derfor bruker jeg litt mye sminke osv. Da føler jeg meg pen! Ikke fordi jeg vil være som alle andre eller har dårlig selvtillit.
      Det irriterer meg at folk sier åååh du er så fjortis som går med alt andre har! Eller at jeg ikke tør å være meg selv, åhh jeg blir bare så forbanna.. håper folk fatter! 😀

    40. Lady gaga har sagt tidligere at hun går i så vågale klær og skiller seg ekstremt ut på grunn av fansen. De fansene som skiler seg ut fra de som er vanlige eller passer inn, så de skal vite at de ikke er alene og at det ikke er noe galt med å være annderledes siden hun selv var weird og ikke passet inn som yngre. Prøv å gjøre litt research før du gjør narr av hvordan hun er.

    41. Du sa netopp at folk skulle være seg selv, folk er forskjellig og hva om Lady Gagae er en person som liker å skille seg ut? Og på grunn av stjerne statusen mulighet for å ta på seg de rare antrekkene som hun kanskje alltid har drømt om?

    42. Er så sykt enig! Jeg har IKKE noe imot folk som skiller seg ut, jeg hater mainstream og mote, og går i nettopp det jeg vil. Men jeg kan ikke fordra Lady Gaga, hun er bare pr-kåt!

    43. Er enig med deg i noe, synes alle burde kle seg akkurat slik de selv vil osv…meeen, er ikke enig i at Lady Gaga er et dårlig forbilde! Har vær på konsert med henne, og er helt sikker på at de fleste gikk ut av konserten med bedre selvtillit! Hun sa utrolig mange ting som fikk opp min selvtillit, for eksempel at hun ønsket at vi skulle forlate konserten og like oss selv bedre, og ikke henne osv…Det er mange som ønsker og kle seg annerledes, men som er redd for hva andre synes, slik er jeg også. Kan se mye jeg liker i butikker, men som jeg ikke kjøper fordi jeg tror jeg vil få blikk rettet mot meg osv…Poenget mitt er i alle fall at du burde sette deg litt mer inn hva Lady Gaga egentlig mener og hvordan hun er før du uttaler deg om henne på den måten, for hun er slettes ikke et dårlig forbilde!
      Men så klart, det er dine meninger og jeg respekterer de^^

    44. å LOL detta va et ganske tragisk innlegg!
      Folk ser opp te ho Lady Gaga, mest for at di lika musikken hennes! hallo….. dæ e jo ingen som kler seg som ho heller, utn om ho, eg elska ho lady gaga, eg lika å se på kvær gang eg veit ho skal vær en plass, dæ e alltid spennanes å se ka ho har på seg! di andre kjendisan har på seg en kjole som alltid, dæ e ikke nokka galt mæ dæ altså, men dæ e meir spennanes å se kordan ho ser ut kvær gång, førr dæ e liksom ikke bare en kjole! Dæ e alltid en rar arti detalj!
      Å detta e egetli et mobbeinnlegg syns eg, spesielt te di som verselig lika ho lady gaga å musikken hennes, du skriv jo alt feil her.
      Detta e dæ samme som ho Rebecca Black. Du sa masse stykt om di som ikke likt ho, å om at vi hadd et så dåli liv at vi mått hakk ned på ho, guess what, du e ikke akkorat bedre mæ detta innlegge sophie.
      Detta e ikke akkorat dæ samme, men eg e fan av ho lady gaga, så dæ høres ut som om at du mein at dæ e nokka galt i å lik ho!
      å ho lady gaga e ikke nå dåli forbilde, du får ho jo som å versk som DEN dålige person. herregud
      men alle har sine egne meininge om tenga, men les igjennom “venninne diskusjon” innleggan dine før du posta di!
      uansett, nu gidd eg ikke å bruk meir tid på å skriv detta, trur folk skjønna, eller kanskje eg har misforstått, så e jo dæ synd då, hah, godnatt

    45. “hun må være på noen sterke stoffer?” lady gaga gikk kanskje på kokain før, men kom seg ut av det heldigvis, du gikk på barbiedop, men lol, ditt “virket” jo, du ble barbie!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg