om man ikke gråter når man ser denne..

Så er det noe galt.. 

Har vært medlem av dyrebeskyttelsen Norge så lenge jeg kan huske og har gjort MASSE frivillig arbeid, donert masse penger og kjøpt masse ting som skal støtte opp. Det er veldig viktig å gjøre det man kan – for dyrebeskyttelsen her i byen får ikke offentlig støtte,og de som jobber der gjør det 100% frivillig. Tenkte jeg bare skulle si ifra.. 

Dette er uansett noe av det tristeste, men samtidig mest rørende jeg har sett. Om man ikke gråter av denne videoen som handler om to gatekatter, så er man umenneskelig! Den ene står der i flere timer og venter på at vennen skal våkne.. tørker tårer jeg nå.

Og dere som reagerte på at jeg ville ha canadagoose som er laget av “pels” bør skjekke fakta! Så vidt jeg vet er det laget av gåsefjær/dun(pels?) og av frie coyateulver der av canada GOOSE, gåsene blir drept uansett og laget mat av under jaktsesongen.  I tillegg er canada goose en STOR støttespiller når det kommer til polforskning, som er til stor nytte for isbjørner. Dere kan ikke sitte å stappe i dere mcdonalds og synes DET er rett, mens alt annet blir feil:-) Jeg kan ta direkte sitat fra nettsiden deres ; “Canada Goose does not buy fur from farms of any sort , ever.” Ikke kom her å kall meg dyreplager når jeg ikke spiser kylling på grunn av måten industrien her er, og heller ikke bruker dyretestet sminke

189 kommentarer
    1. Klarer ikke se videon, klarer ikke sånne ting om dyr:(
      Men pelsen rundt kragen er lagt av ulv eller rev..

    2. så..sykt..trist..! sitter her og styrt griner! :'(
      du er et bra menneske sophie, jeg ser faktisk opp til deg! :’)

    3. pelsen på jakkene er av en farlig type ulv i canada, just so you know. men den er farlig, så den hadde sikkert også blitt drept uansett. selvom jeg synes at å drepe dyr er galt, uansett grunn.

    4. fyfaen, gråter som bare det! dette er det fineste og mest rørende jeg hat sett noengang!<3 katter er noen herlige dyr! Videoen der kommer på bloggen min iløpe av dagen også!

    5. Coyotene blir fanget i saksefeller og står slik i flerfoldige timer/dager. Tenk på den du, at dyret du har rundt halsen led i mange timer før det ble drept. Før hylekoret kommer så sier jeg absolutt ikke at hun er et fælt menneske og blablabla, men jeg anbefaler å sjekke fakta før man uttaler seg så bastant. Dermed konstanteres det at JO, CANADA GOOSE finnes absolutt IKKE dyrevennlig, deres måte å ta pelsen på er absolutt IKKE HUMAN. Og JO, det finnes andre VARME alternativer til vinterjakker her i verden, f.eks fjellreven 🙂

    6. Du har ingen grunn til å være redd for å gå med pels fra Canada Goose snuppa 😉 Jeg jobber selv på FOLLESTAD, hvor vi selger blant annet disse jakkene. Dunen som befinner seg inni jakkene er fra kanadiske gjess som blir drept under jakt sesongen, og pelsen på hetta kommer fra coyoter i Canada som uansett blir drept i den kanadiske reguleringsplanen på grunn av de ulvene er farlige for befolkningen, og det er for mange av dem. DERFOR er ingen av dyrene som er brukt til jakken fredet og ikke kjøpt av pelsfarmer, så du må ikke tro noe annet! Og hvertfall ikke høre på de forskjellige idiotene som forteller deg alt annet, for det er ikke sant 😉

    7. Vet du hvordan de stakkars fuglene gir oss dunen sin for at vi skal lage jakker, puter, dyner osv av dem? Det er nemlig ikke så greit, bare sånn at du vet det! Fuglene blir plukket av fjærene på mens de lever og har det skikkelig vondt. Sjekk denne linken for eksempel: http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_on_fjorfe/ikke_kjop_dun
      Ville bare si dette, siden de færreste vet faktisk om dette. Og siden du sier du er i mot dyremishandling, så er det kanskje greit for deg å tenke over det?:)
      Ellers har du en bra blogg, stå på 😀

    8. Guuud så trist!
      Klarte ikke stoppe tårene som poppet opp nei! :'(
      Men den videoen der må jeg legge ut selv i løpet av dagen, det minnet der må spres <3

    9. Les denne siden da, CG er ikke dyrevennlig!
      http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/ikke_kjop_canada_goose-jakker
      Og dessuten er det nok ikke så enkelt med dunfuglene, når det er masseproduksjon så må det gjøres på en effektiv og billigst mulig måte… Tror nok ikke de blir tatt så hensyn til!
      Og vi som er mot CG er ikke IDIOTER, som en viss kommentar her oppe tydeligvis mener. Vi har bare gjort litt ekstra research som gjør oss usikre og på forsvarsfronten for dyrenes skyld!
      Dyrene blir pint med ikke-humane feller, det har jeg også sett filmer fra.

    10. Og forresten så spiser jeg aldri på McDonalds, eller noe annet som minner om Kentucky fried chicken og amerikansk kjøttindustri…

    11. Blir litt feil å si at de som ikke gråter av denne filmen er umenneskelig, mange mennesker gråter ikke av noe, for diverse grunner. Er vel bedre å si at de som ikke blir rørt/synes synd på de, er umenneskelige.

    12. enig med lisbjork! man er vell ikke umenneskelig fordi man ikke gråter av en video? det blir litt feil å si..

    13. Fy faen, så trist. Jeg strigråt. Sitter igjen med en ekkel følelse inni meg, samtidig som jeg syntest det er vakkert å se vennskap og kjærlighet mellom dyr.

    14. Det der er det tristeste jeg har set på lenge! Jeg er utrolig glad i dyr, og begynner lett å gråte når jeg ser sånt! En aannen ting er at en av mine katter (har tre) ble borte for to uker siden… Det aller værste er å ikke vite hvor den er eller hvodan den har det. Om den er ød, så vil jeg bare vite det, så jeg slipper å lure på hvordan hun har det… Klarer ikke å tenke på noe annet for tiden, og det er helt uvirkelig for meg. Denne katten har jeg hatt i mange år, og hun er jo et familiemedlem! 🙁 <3

    15. Så trist… jeg sitter å griner og klarer ikke slutte. Har tre katter selv og har alltid vært redd for å miste dem. To av dem er brødre. Etter å ha gråtet etter denne kan jeg ikke forestille meg hvordan det blir når en av mine katter dør.

    16. Tristere video har e ikkje sett på lenge. No trilla tårene her, men det va en veldi fin video.. Stakkars kattane 🙁

    17. Line: Jeg har da aldri sakt at mennesker som er i mot Canada Goose er idioter? Jeg sa jeg syntes folk som kommer med påstander som ikke er sanne, er idioter. Herregud, tviler på du har gjort mer research enn det vi som faktisk jobber med jakkene har, så ikke tro du vet mer enn andre når det kommer til dette emnet her:p

    18. Heii sophie! 🙂
      må bare få sagt hvor utrolig vakker du er som person!:D like nydelig på innsiden som på utsiden! <3
      elsker bloggen din!! stå på videre! :D:D

    19. herregud! jeg er ikke sånn person som gråter av hver eneste lille ting men når den katten la seg ned ved siden av den døde så gråt jeg noe jæææævlig!! stakkars…

    20. Helt enig, at vi bruker for eksempel skinn og slike ting syns ikke jeg er fælt i det hele tatt, så lenge vi vet hvor det kommer fra. Det skal komme fra dyr som har hatt et godt liv, men som blir slaktet av mat produsenter som har godkjente anlegg og faktisk tar vare på dyr. Eller de som lever fritt. Vi kan ikke bli helt hysteriske og. Skal vi ikke bruke fjær/dun og skinn kan vi heller ikke spise dyrene, det er jo like grusomt.

    21. Tårene kom med ein gang.. dette minte meg om katten min, og da blei det enda verre..
      Skjønner ikke hvorfor de kan si det er dyreplageri, det er kanskje laget av pels, burde jo tenkte på at klea vi faktisk går i, er laget av skinn og sånt til alle dyr, så visst vi skulle ha tenkt på dyreplageri skulle vi egentlig ha gått naken..

    22. poenget er jo ikke hvordan dyrene i jakka blir drept! poenget er at det er ekte pels, er det nødvendig da?

    23. åhh herregud.. ja tårene rant svært mye nå ja.. 🙁 jeg er den katte elskeren og ser dette, klart det sårer. Vondt å se en død katt, men tårene rant mye når andre katten prøvde å få den opp. stakkar.

    24. før tenkte jeg hun her er sikkert som alle andre bryr seg bare om sminke, klær og så lenge hun får det hun vil så bryr hun seg ikke om dyr eller noe men nå ser jeg faktisk opp til deg! du er pen, snill og tenker på andre..sorry for at jeg tenkte det men jeg syns du er en fantastisk person <3<3 begynte og gråte 😛

    25. All respekt til deg 🙂 Fortsett med sånne innlegg, flere trenger å være klar over situsjonen med dyr 🙂 Dyr trenger din stemme <3

    26. æ synes den e så sykt trist, vi har mange dyr hjemme så æ tålte ikke å se på. du har 101 prosent rett at hvist man ikke begynne og skrike av den videon så e det nåkka galt!

    27. utolig trist video.. Jeg begynnte ikke å gråte, syns det var sinnsykt trist, men gråt ikke da jeg så den, og av den grunn er jeg umenneskeli?
      Herregud da jente, tenk over hva du skriver.

    28. Gåsedun finnes i dyner og de fleste dyre boblejakker! Før jeg kjøpte min Canada Goose, spurte jeg hva slags pels det var på hetta og da forsikret mannen i butikken meg om at det var av dyr som ikke hadde lidd noen pinefull død, men som uansett kom til å bli skutt.

    29. herregud, jeg klarer og se mennesker dø (i film) men noe av det verste jeg vet er og se dyr dø eller lide!

    30. jeg så videoen og begynnte å hyl gråte 🙁 elsker katter kjempe mye. å se den ene prøve å få den andre i live er sykt søtt av den. stakkars katter 🙁

    31. hei:) ja, det er coyote pels:) men jeg bare lurte på hvordan man ble medlem av dyrebeskyttelsen i norge?:)

    32. Man er ikke umenskelig visst man ikke gråter av videoen! det er bare noen som ikke gråter selv om det er veldig trist!! jeg synest den var veldig trist stakkars katt :/ Du er et bra menneske Sophie <3 Du er veldig søt:)<3 en video som jeg synest er den fineste g triseste sangen i hele verden er dady i miss you heaven. Jeg grein masse da jeg hørte den, utrolig trist. Se den! den er ekte!! selv om jeg ikke beggynte og gråte av den her videoen syntes jeg den var veldig velidig trist:( <3

    33. Canada Goose pelsen er laget av vaskebjørner som sitter i bur innestengt hele livet. De lever inne i et lite trangt bur som de såvidt kan bevege seg i. De blir heller ikke drept når de skal ha pelsen. De kan ikke skyte dem, for da blir pelsen ødelagt. Jeg så en video på nettet der de skjærte av pelsen på dyret, MENS det levde.
      Jeg har selv utrolig lyst på Canada Goose, men kunne aldri kjøpt det, på tanke på hvor forferdelig dyrene har det, og at det rett og slett er det samme som å støtte dyreplageri.
      LES DETTE: http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/ikke_kjop_canada_goose-jakker og http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/canada_goose_pels_dyremishandling
      ^Så håper virkelig at du endrer mening etter at du har lest de sidene og for eksempel sett videoene..

    34. helt klart at man må gråte når man ser den filmen.. tårene mine rant med en gang jeg satt på filmen.. vet at jeg ikke klarer å se på sånne filmer, men klarte ikke å dy meg!..det er så UTROLIG trist og leit:'(

    35. Hvis du går inn på dyrebeskyttelsen sin hjemme side så har de laget en artikkel om canada goose og parajumpers jakken. Der står det at jaktmetoden som er brukt på de dyrene er ulovlige i Norge.
      En annen ting så har kyllingindustrien i Norge blitt bedre, kun lovlig med frittgående høns. Hvis det er noe du ikke bør støtte er det hvordan grisen blir behandlet. Kjøp økologisk gris!

    36. Denne videoen så jeg for en god stund siden, å æ HYLGReIN” seriøst, den videoen kommer jeg til å huske for ALLTID. den videoen får meg til å være takknemmelig for ALT jeg har. å når det kommer til deg sophie, du e et fntastisk menneske. hvist alle i verden var sånn som deg, ville vi ha levd i en nydelig verden! å bloggen hjelper såå mange jenter å gutter me forskjellige problemer. jeg kan vedde på at du har reddet flere liv, dyr å mennesker, du har evnen til å få folk til å ikke ta selvskading eller selvmord. å de som sier at du e så ****,***** osv.., de e rett å slett helt teit. du e ei helt fantastisk jenta, du har faktisk hjulpet meg me så mange problemer jeg har hatt (gjennom bloggen din)
      (må bare få ut det jeg føler, beklager hvist det ble litt langt <3)
      elsker deg, å alt som kommer me d<3<3 håper du har det bra ;*

    37. Du er teit når du sier at folk såm ikke gråter av den videoen er umenneskelig ! jeg har selv en hund såm jeg elsker å han er en av di jeg setter mest pris på i hele verden ! men jeg gråt ikke da jeg så denne videoen , selvfølgelig synes jeg den var utrolig tirst å rørende , men tårer er faktisk ikke den enneste måten å vise følelser på ! så tenk før du skriver ! alle har faktisk ikke såå lett får å vise følelser såm andre . å vist du tror at mann er umenneskelig bare fårdi man ikke gråter når man ser den videoen så er det deg det er noe feil med ! Å når vi først er inne på dette temaet så kan du jo se på de fattige barnene i forskeligge land såm sulter i hjæl , må se foreldrene og søsken bli skutt å såm må leve i krig å utrygghet hvær dag ! det er det man kaller UMENNESKELIG .

    38. Ja det var veldig trist, men det var ikke slik at jeg tok til tårene. Reagerte litt på at du skriver at hvis man ikke gråt så er an umenneskelig… Var ikke det å ta litt hardt i, Sophie?

    39. huff.. begynte å grine.. :C
      jeg er glad folk får vite om det med canada goose, for jeg tror ikke at selve canada goose mener noe vondt i det. bra isbjørnene får støtte iallefall 🙂

    40. Jeg liker deg bare mer og mer for hver dag jeg, det er ikke tull engang! Og spesielt etter dette innlegget her, om at du støtter dyrebeskyttelsen osv. Det er så viktig, jeg skulle så ønske flere kunne bidra:)
      Men det med Canada Goose jakken, at de ikke er inhumane, det er feil, for de dreper coyoter på en sakte og pinefull måte, i feller der dem sitter fast i flere timer. Jeg skulle gjerne hatt en sånn jakke, men jeg synes ikke det er verdt det, eller riktig når et dyr har lidd for det.
      Ellers, bloggen din er flott! Kommer til å følge den daglig:) Stå på!

    41. jeg hvet ikke med dere andre men jeg er helt knust. jeg hulket jo som bare det jeg har alldri sett en mer rørende sene jeg ble helt svart fikk en blackout. det er så forferdelig når du ser den andre katten prøver og få liv i vennen sinn og legger seg ved siden av han og bar venter på at han skal våkne. så så trist…..T.T

    42. Det de skriver på nettsidene til Canada Goose om at ulvene går fritt og liksom ”har det så bra”, er løyn.
      Hvis du ikke tror meg, kopier dette og gå inn på siden: http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/ikke_kjop_canada_goose-jakker.
      Eller så kan du søke ”Canada Goose pels” på Google, så klikker du på den første.
      Så kan du slev bedømme om det er riktig å kjøpe en slik jakke, for så å støtte en så jævlig industri. En pelskant, samma faen. Et dyr har dødd for at vi mennesker skal gå rundt med en jakke som står for noe helt forferdelig.
      Digger bloggen din, men lov meg at du leser det som står på nettsiden!

    43. Dette er et bevis på at dyr også har følelser og tanker om vennskap 😀 sitter også nå å tørker tårer. Jeg synes det er et veldig viktig emne du tar opp Sophie.

    44. Sitter her og gråter som bare det! :((
      Du skal bare vite at du er ett godt menneske, Sophie! Er ikke mange som tenker som deg desverre. Skulle vert flere av slike som deg <3

    45. http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/canada_goose_pels_dyremishandling
      Anbefaler at du tar en titt på den linken. Seriøst, Sophie, jeg liker deg og synes du er en kjempeinteressant person med gode meninger, men her synes jeg du bør møte virkeligheten bak pelsindustrien. Selvfølgelig vil Canada Goose tegne en lysende glorie på seg selv og glorifisere pelsbruken. Det er ALDRI ok med pels, med mindre du vet hvor pelsen kommer fra og hvordan det dyret har blitt behandlet. At CG støtter forskning og at du er med i diverse i organisasjoner og elsker dy – fint, VELDIG veldig bra, men det rettferdiggjør ingenting. Du må ikke være så naiv å tro på alt du leser på bedriftens egen nettside – der maler de bildene sine røde og synger “oh happy day”. PETA er heller ikke alltid til å stole på, men folk flest kjenner slike industrier og vet at de kommer til å velge billigste måte å skaffe pels på, og det er som oftest en måte som gjør dyrene vondt. Selv om de kaller det human og miljøvennlig. Håper virkelig at du ombestemmer deg i dette tilfellet!

    46. Jobber selv i dyrebeskyttelsen der jeg bor, og er bra at en som har så mange lesere på en blogg tar slikt opp! 🙂

    47. Når man kan gi kyllinger skjokksprøyter, slik at vi kan spise dem. Hva er så farlig med å bruke Canada Goose jakke da? Ser ingen forskjell, fordi under begge handlingene må dyrene ofre livet for menneskenes fornøyelse. Spiser du kylling synes jeg man kan bruke canada goose også. Synes det ikke blir feil i det hele tatt da

    48. Når det gjelder canada goose er det det coyotepelsen jeg reagerer på. Coyoter er utrydningstruet, og istede for å verne dem/forby jakt på dem, har de blitt pynt på en av de mest kjøpte vinterjakkene ? henger bare ikke helt sammen.

    49. Utrolig trist film, men samtidig som du sa veldig rørende og. Er helt snufsen nå, gråt masse.
      Stå på videre Sophie, du virker som ei veldig rettferdig og snill jente!

    50. Herregud… nå ble jeg redd for at katten min skulle død ogs娅 Har to katter hjemme som jeg er så sykt gla i, å di vil jeg ALRDI miste !! ;'( *Gråter faen på real her hjemme her nå. Skulle aldri ha lakt noe så rørende ut på bloggen din !! ;'(

    51. så en annen film om en dame som tråkka ihjel en kattunge med høyhælte sko. jeg grein som bare det! fikk ikke såve mange dagen etterpå!
      elsker bloggen din <3

    52. Jeg tror grunnen til at mange er imot Canada Goose er fordi (etter det jeg har hørt) at ulven drepes på en veldig lite human måte. Mener å ha lest noe sånt som at den blir fanget med slike “revefeller” (de som ligner litt på musefelle, men som har pigger og som snapper igjen over, og sannsynligvis brekker, foten på dyret). At Canada Goose kanskje prøver å rettferdiggjøre dette ved å for eksempel støtte polforskning synes i alle fall ikke jeg gir grunn til at det er ok å kjøpe jakkene og støtte merket.
      Liker bloggen bloggen din kjempegodt, Sophie! Håper du fortsetter LENGE for det du skriver er faktisk verd å lese. 🙂

    53. herregud, iløpet av 3 sekunder da jeg sa videoen begynte jeg å gråte.. omg, gråtet over det i hele dag..

    54. Først vil jeg si at denne filmen var utrolig trist, og meget rørende. men du kan ikke PÅSTANTERE at de som ikke gråter av filmen, er ikke menneskelig? det er vel litt naivt av deg å si..

    55. Har sett den hær flere ganga, bælja som bare det første gangen, men skrik enda av den ! E så sykt trist, å i tilegg så lå katta vårres rett vesiden av nu når æ så den så da så æ bynte å skrike enda mer å måtte sjikkeli kose me ho å alt sånn dær :'( <3

    56. jeg gren sånn at jeg ikke fikk puste, og jeg gren like mye andre gangen.. helt jævelig! hater dyremisshandling og alt som er trist med dyr. FAEN!

    57. jeg var innstilt på ikke gråte, men etter 10 sekunder av filmen begynte tårene å trille.. forferdelig å se på, får så vondt inni meg.

    58. Jeg klarte ikke å se hele filmen, jeg syns såsynd på begge kattene, men mest på den levende katten siden den prøver å vekke den andre katten. Jeg har to katter selv, og hvis en av dem hadde blitt å påskjørt eller dødd, hvet jeg ikke helt hva jeg skulle ha gjort 🙁

    59. Utrolig og se denne videoen. Se på dagens mennesker driver og slåss/kriger mot hverandre, utsetter hverandre for tortur, i mens dyrene passer på hverandre. Lurer egentlig på hvem som er dyr her i verden. Flaut for disse menneskene og se denne videoen. Hvis dyr kan hvise så mye kjærlighet og omsorg til hverandre, hvorfor er det så vanskelig for oss å gjøre dette?….. Mennesker bør skamme seg…. Gjelder selvsagt ikke alle ;D

    60. Tenkte å fortelle deg en ting angående canda goose jakkene. Mange bruker samme unskyldning som deg at pelsen er fra frie coyoter, altså ulver. Men disse blir fanget med så brutale måter at det ikke er lovlig i Norge. De setter ut feller som dyret setter seg fast i, feller som klapper sammen på bena deres eller andre kroppsdeler. Her kan dyret sitte å lide i mange dager, kanskje uker før noen i det hele tatt kommer og tar dyret med seg.
      Her kan du lese selv:
      http://www.dyrevern.no/index_search_html?searchString%3Autf8%3Austring=canada+goose
      Siden du er så glad i dyr som du sier og at du støtter dyrebeskyttelsen synes jeg at det blir galt av deg å si at du vil kjøpe deg en slik jakke.

    61. utrolig trist og rørende samtidig! jeg skulle ønske jeg kunne vært der å tatt vare på den katten! OG til deg sophie du er utrolig, du jobber for så mange viktige saker, verden trenger flere som deg! og drit i folka som kaller deg stygge ting, de skjønner ikke hva det vil si å være unik

    62. åhh!! serr. begynte å grine jeg også, det uungålig..
      elsker dyr, og selv 2 katter. og den døde minner meg om min egen!! herreguuud!!:'((

    63. dette er sjukt trist, jeg begynnte å grine med en gang omtrent! tårene bare rant. Jeg syntes så synd på begge to! den ene katten som prøver å vekke den andre i flere timer, men klarer det ikke og må liksom forlate den! jeg er så forferdelig i mot dyreplageri, og alt det som er vondt for dyrene 🙁 når jeg så på videoen minnet det meg om katten min som har forsvunnet for lenge siden som enda ikke er hjemme! men må også si at du er en flink blogger 😀

    64. Jeg syns det er fint at du engasjerer deg, men jeg må nesten rette på deg litt. Gjessene (ikke “gåsene”), blir drept FORDI fjærene deres skal inn i jakkene. Coyotene til pelskragen blir ofte fanget i bjørnesakser og andre jævlige torturinstrumenter, ikke drept på en human måte. Du kan lese mer, og se filmer her http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/canada_goose_pels_dyremishandling. Ikke vær så forbanna godtroende. Dessuten sender du ut et signal om at pels er greit dersom du går med det, uavhengig om pelsen kommer fra et mishandlet dyr eller ikke. Du som toppblogger bør være VELDIG bevisst på dette.
      Og dessuten.. Du påstår at du bruker sminke som ikke er dyretestet, men det skal ikke så veldig mye tid til for å finne flere titalls innlegg hvor du reklamerer for dyretestet sminke og andre produkter. Kremer, selvbruning, hårspray, vaskemidler og parfyme er også ting som er testet på dyr. Om du bryr deg så sinnsykt, burde du vite dette også. Jeg er villig til å vedde alt jeg eier og har på at de produktene nevnt over, som du har, er dyretestet, med unntak av noen få ting (og det er bra). Bare tenk på tampongene du bruker, de er også dyretestet. Det visste du kanskje ikke?
      Det er ikke for å være frekk, bare for å opplyse deg, så du kanskje kan ta bedre valg senere 🙂

    65. OMG, så trist ! Jeg måtte bare legg meg i senga for å grine ! Tristeste jeg har sett ! 🙁 Hater virkelig sånt. Bare liksom prøve å vekke en du kanskje er glad i, og alt det der, nei nå begynner jeg å grine igjen.. 🙁

    66. gææh, jeg får hull i hodet av alle dere som kommenterer at sophie ikke burde kalle folk umenneskelig osv! kan dere ikke væææære så snille å komme dere av internett og lære dere å ta ting med en liten klype salt før dere returnerer!!
      helt ufattelig trist video, uansett! gråt som bare det

    67. Ja, coyote-ulver løper fritt rundt i naturen, og blir ikke oppfostret på farm. Men poenget er at måtene de blir drept på er forferdelige. I landene der ulvene fanges er det lov å bruke diverse jaktmetoder som ikke er lov i veldig mange andre land, av årsak dyremishandling. Blant annet sakser og lignende. Dyrene kan bli liggende i opptil flere døgn, og de dør en smertefull og lang død. Det er ingen typiske jaktmenn som går ut i skogen og skyter så dyret dør med en gang. Coyote-hundene ligger lenge, og blir etter en god stund samlet sammen der saksene er plassert. Disse saksene er ikke umulig for andre dyr å gå i, så det skjer ikke heller så alt for sjeldent. Det er flott at du støtter dyrebeskyttelsen og ikke spiser kylling, men når du allerede er god på det, hvorfor da ikke la hver å støtte pelsbransjen? Jeg kan ikke tvinge deg til ikke å kjøpe Canada Goose, men jeg kan RÅDE deg til å ikke gjøre det 🙂

    68. Men dere jenter(det er vel fler tall av dere som leser bloggen)? Har dere tenkt på andre ting som dere bruker, som sminke, ja generelt hverdagsting. At enkelte ting et testa på dyr??
      legger ved en liste over produkter/sminke som er testet på dyr jeg..
      Det jeg vil fram til, er at det ikke er bare denne jakka Canada Goose som er dyre mishandling, men mye av andre ting som du/dere bruker hver dag.
      Beiersdorf 2)
      Chanel 3)
      Church & Dwight Co. 1, 2)
      Colgate-Palmolive 1, 2)
      Coty 3)
      Gillette Company (Procter and Gamble) 1, 2)
      GlaxoSmithKline 1, 2)
      Henkel 2)
      Johnson and Johnson 1, 2)
      Joico 3)
      KAO 3)
      Kimberly-Clark 2)
      Lilleborg 4)
      3M 1, 2)
      Neutrogena (Johnson and Johnson) 1, 2)
      Procter and Gamble 1, 2)
      Reckitt Benckiser 1, 2)
      SC Johnson 1, 2)
      Sebastian Proffessional (Procter and Gamble) 1, 2)
      Unilever 1, 2)
      Wella (Procter and Gamble) 2)
      Produkter:
      Adidas (Coty)
      Ajax (Colgate-Palmolive)
      Atrix (Beiersdorf)
      Axe (Unilever, solgt gjennom Lilleborg)
      Blenda (Lilleborg)
      Braun (Gillette Company)
      Calvin Klein (Coty)
      Clairol (Procter and Gamble)
      Clearasil (Reckitt Benckiser )
      Colgate (Colgate-Palmolive)
      Comfort (Unilever, solgt gjennom Lilleborg)
      Cover-girl (Procter and Gamble)
      Cutex (Coty)
      Davidoff (Coty)
      Define (Lilleborg)
      Domestos (Unilever, solgt gjennom Lilleborg)
      Dove (Unilever, solgt gjennom Lilleborg)
      Dr. Greve (Lilleborg)
      Duracell (Gillette Company)
      Garnier (L´Oreal)
      Glade (SC Johnson)
      Head and Shoulders (Procter and Gamble)
      Helena Rubinstein (L´Oreal)
      Helene Curtis (Unilever)
      Hever Bros (Unilever)
      Jif (Lilleborg)
      Joh Frieda (KAO)
      Kerastase (L´Oreal)
      Kleenex (Kimberly-Clark)
      Klorin (Lilleborg)
      Kotex (Kimberly-Clark)
      Krystall (Lilleborg)
      Labello (Beiersdorf)
      Lancome (L´Oreal)
      Lano (Lilleborg)
      La Roche-Posay (L´Oreal)
      Lypsyl (Lilleborg)
      Lux (Unilever, solgt gjennom Lilleborg)
      Max Factor (Procter and Gamble)
      Milo (Lilleborg)
      Mr. Muscle (SC Johnson)
      Natusan (Johnson and Johnson)
      Nexcare (3M)
      Nivea (Beiersdorf)
      Oil of Ulay (Procter and Gamble)
      Olay (Procter and Gamble)
      OB (Johnson and Johnson)
      Omo (Unilever, solgt gjennom Lilleborg)
      Oral B (Gillette Company)
      Palmolive (Colgate-Palmolive)
      Pantene Pro-V (Procter and Gamble)
      Pepsodent (Church & Dwight Co., solgt gjennom Lilleborg)
      Piz Buin (Johnson and Johnson)
      Pond´s (Unilever)
      Q-tips (Unilever, solgt gjennom Lilleborg)
      Redken (L´Oreal)
      Salmi (Lilleborg)
      Schwarzkopf (Henkel)
      Sensodyne (GlaxoSmithKline)
      Softsoap enterprises (Colgate-Palmolive)
      Solidox (Lilleborg)
      Sterilan (Lilleborg)
      Sun (Unilever, solgt via Lilleborg)
      Sunlight (Unilever, solgt via Lilleborg)
      Sunsilk (Unilever, solgt via Lilleborg)
      Surf (Lilleborg)
      Svint (Lilleborg)
      Vaseline Intensive Care (Unilever, solgt via Lilleborg)
      Vaselin Kløver (Lilleborg)
      Veet (Reckitt Benckiser)
      Venus (Gillette Company)
      Vichy (L´Oreal)
      Zalo (Lilleborg)

    69. fyfaen. breaks my heart! hadde selv en katt(unge) på nesten et år som plutselig ble borte i våres og ikke har kommet tilbake. døde inni meg nå, no shit.

    70. Utrolig trist og samtidig rørende video ja!
      Men angående canada goose… De er ikke så uskyldige somd de kanskje ønsker å fremstå. Det stemmer at de ikke bruker pels fra farmdyr, men heller fra ville dyr. Men visste du at fangstmetodene de bruker for å fange disse ville coyotene er ulovlig i Norge nettopp fordi de er for grusomme?

    71. Nydlige katter! Ekstremt trist å se den, tårene kom ekstremt fort! Så sykt frekt å gjøre det der mot noen så nydlige dyr! <3
      MEN: du sier at du er imot pels, og at du ikke bruker sminke som er testet av dyr, hvorfor da kjøpe en jakke som har MYE pels rundt hetten???
      Det er dårlig, bare på grunn av at andre har den, og den er stilig? Velg jo en annen jakke som er kul uten pels, eller fake pels på! Sånn helt serr.
      Bare et tips! 🙂

    72. Den var ekstremt ille å se på! Tårene renner så det fyker.. Er så trist når sånt skjer. Også er det ganske søtt at den andre katten prøver på en måte å få den til å våkne igjen.. veldig rørende!

    73. Veldig trist at katten er død, men synes ikke filmen er så trist i seg selv, i og med at den andre katten prøver å parre seg med den døde.

    74. jeg veit det er trist men sånn er det bare det kan vi ikke gjøre noe med men jeg synes ikke folk som skaffer seg kattunger eller hundevalper som liker de når de er små og når de blir store avliver de dem de skulle få lov til å ha dyr mener nå jeg… Helle katten som lever prøver ikke å parre seg med den døde han prøver å få den til å leve…. Ike ta til deg de stygge kommentarene “det som ikke dreper deg kan bare gjøre deg sterkere”

    75. Thea, det er dette katter gjør når de skal parre. ikke for å ødelegge filmen, for det ville jo vært søtt om den prøvde å vekke den opp. om du ser på 00:49, så ser du hva den prøver på, skal ikke begynne å detaljere. Den biter også den andre katten i nakken flere ganger igjennom filmen, noe de gjør når de skal parre.

    76. HAHAHAHA, HELLE! Du har så rett, og folk som faktisk sitter og griner av trynet sitt pga det her må jeg bare le av. Ikke noe å grine over at en katt prøver å videreføre arven sin, men det er kanskje litt synd at det mest sannsynlig ikke blir noen kattunger ut av å parre seg med en dævv katt 🙂

    77. Fy søren tårene triller og triller 🙁
      Mista katten min for litt siden jeg også , men nå har jeg fått ny så jeg er jo ett katte menneske å hater å se når det er noe trist om katter!<3
      De var jo så utrolig nydlige <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg