bitches will be bitches!

Jenter er virkelig noen rare skapninger. Det er så utrolig mye skjult krigføring på gang! Jeg ser det hver eneste dag på skolen, der jeg vet at folk er så utrolig falske mot hverandre. Jeg vil mye heller ha 3 gode venninner enn 10 falske, og det mener jeg. Hvor gøy kan det være å bli baksnakket sekundet man forlater jentegjengen? Det har jeg opplevd så mange ganger og jeg har lovet meg selv at det aldri være sånn igjen. Slike mennesker vil jeg ikke ha i mitt liv. Jeg kan godt innrømme det, selvfølgelig har jeg sagt en hel MASSE dumt i mitt liv om jenter jeg er glad i og jenter jeg hater, ting jeg har angret på i ettertid. Heldigvis fikk jeg min “wake up-call” i sommer, og nå er jeg et nytt menneske – nesten! 

Det å unne andre suksess, skryt og komplimenter er noe av det viktigste som finnes i et vennskapsforhold mener jeg. Nå skal jeg ta et eksempel jeg tror de aller fleste kan kjenne seg igjen i. La oss si at du legger ut et nytt bilde på facebook der du får noen liker og noen kommentarer, der en kommentar sier “du hadde ikke tenkt å retusjere bort kvisa da?”, en typisk småfrekk kommentar. Så trykker ti av dine beste venninner “liker” på akkurat DEN kommentaren, men ikke på bildet av deg. Det synes jeg er så utrolig feigt og det irriterer meg noe sinnsykt, haha. Håper det ikke kun er jeg som har merket noe sånt! Det er på en måte å være “skjult-bitch”, man tør ikke å mobbe selv, man bare backer andre som gjør det. Samme om noen skriver noe frekt om deg på twitter og “venniner” re-tweeter det. BITCHES WILL BE BITCHES! 

Når jeg la ut dette bildet av meg sier det seg selv at noen reagerer:

 
 

Her var en type kommentar jeg fikk, som altså noen bare MÅTTE like

 

Hahah, hva skal man si.. Er som regel de samme som går igjen og igjen og liker frekke kommentarer! Tror dere noen av de hadde likt selve bildet? neh

Helt ærlig nå folkens.. Baksnakker DU? Og er du også litt “skjult-bitch”? Haha, høres så dumt ut! 


175 kommentarer
    1. Jeg har nok baksnakket folk før, og gjør det nok av og til nå. Men jeg legger ikke ut om det. Altså jeg sier kanskje det jeg mener til en venninne osv. Men jeg skriver jo ikke akkurat mye dritt om denne personen hele tiden. Hva er vitsen med det egentlig?

    2. kan vel ikke si at jeg aldri har baksnakka. men når jeg har noe i mot en person, så prøver jeg å konfrontere dem med det, i stedet for å sende blikk osv. 🙂

    3. hahah wtf, tåle ikke kritikk? finnes det virkelig folk som kritiserer deg for å ha fin rumpe?:P
      Enig, bitches will be bitches 😉

    4. blir så irritert på sånne mennesker, selv om jeg en gang var litt sånn før. Men som deg, jeg har forandret meg, og innsett av baksnakking bare er noe dritt, og at det er helt tullete og teit!
      Elsker bloggen din, og digger at du er deg selv. Skjønner ikke hvorfor folk skal være så frekke. Stå på Sophie ! 🙂

    5. Jeg skjønner deg virkelig godt! NEI og NEI, jeg er ikke en falsk bitch som baksnakker, jeg hangt med ganske mange jenter på skolen før, men etterhvert fikk jeg høre de jentene baksnakka meg bak min rygg pga mitt utseendet, jeg går på en skole der alle jentene må være PÅKLEDDE HEELT! ikke vise armene engang, men jeg er ikke vandt til sånt, jeg må bruke shorts, singlett, høytlivsbukser og slikt, derfor ble jeg baksnakka, men jeg baksnakka aldri dem og skal ikke gjøre det heller, er såpass så ikke falsk bitch, så ba jeg til Gud for å finne ut mine egen bff! jeg trodde jeg hadde en, men hun var like bitch som andre, kalte meg hore barbie blond! jeg ble ganske lei meg! men nå har jeg 2 BESTEVENNER som ikke er slike, de er helt lik meg! og vi er 3 bestevenner, skolens ekte venner, vi baksnakker ikke, men folk kaller oss ”horer” bare på grunn av vår stil, er det mulig å være såpass så barnslige? jaja, uansett sophie digger deg & bloggen din! <3

    6. Uff ;/
      Tror de fleste opplever det der for å si det sånn. Bare ikke bry deg 🙂
      Får alltid dårlig samvittighet når jeg gjør/sier noe dumt, noe jeg gjør ALTFOR ofte. Men det er sånn livet er. Det eneste jeg vet er at de som klarer å tilgi meg, de er mine venner. Resten; Fuck them.

    7. Ja, jeg skal ærlig si at jeg er. Men jeg har skjerpet meg betraktelig i forhold til hvor ille jeg var i fjor, og det er jeg forferdelig stolt av. Jeg har baksnakket mine beste venner, både baksnakket og kranglet høyt & åpenlyst med mine verste “fiender” (og når det er sagt, så har de gjort meg mye vondt i løpet av en viss tid), men som sagt; Jeg har skjerpet meg, og har ingen “trang” til å baksnakke de mer, ser virkelig ikke vitsen. Og angående mine “fiender”, som jeg vet baksnakker meg, vel, som du skrev; bitches will be bitches! Men noen må jo vokse opp først, ikke sant?
      Jeg roser vennene mine oftere nå, viser og sier at jeg er glad i de og setter pris på de – men det jeg gjør for å vise de det strekker virkelig ikke til for alt de har gjort for meg. I år har jeg lært og funnet ut hvem som er her for meg, på godt og vondt, og ikke minst hvem som er til å stole på, uansett hva jeg gjør eller sier.

    8. ehh, ja jeg har baksnakka en del ganger.. jeg bor i en bitte liten by. om man er med venner blir det garantert noe baksnakking siden ingen har noe anna å snakke om.. prøver å ikke baksnakke men det er ikke lett..

    9. Helt enig, må ærlig inrømme at jeg også har baksnakket men nå angrer jeg på det, jeg har blitt baksnakket og ble utrolig lei meg! Men heldigvis har hun som baksnakket meg mistet vennene sine fordi hun baksnakker absolutt alle sammen! Jeg er bare utrolig glad for de vennene jeg har som er ekte! Btw elskeer bloggen!<3

    10. Alle har vel baksnakka? men akkurat det du skriv e æ veldig eni i. syns det e så teit å gjøre nåkka sånt mot “vænnan” sine 🙂

    11. Skjønner AKKURAT hva du mener. Jeg hater virkelig falske mennesker.. VIRKELIG. Og nei, jeg er ikke sånn type som baksnakker nå lengre. Selvfølgelig irriterer jeg meg over ting, men jeg orker ikke drama. Har vært sånn før at jeg har baksnakket, men det er jo bare dumt..

    12. sånne ting med likes på kommentarer og ikke selve bildet osv skjer HELE tiden! folk er så slemme:/ den vanskelige delen er å se på seg selv som den som klarer å være fornuftig og fjerne seg selv fra situasjonen. Det er mange som legger ut bikini bilde så det at noen skal få dritt for det er ikke rett! Vet ikke om facebook kanskje burde fjerne den liker på kommentarer funksjonen siden det ofte kan føre til at de som ikke har guts nok til å skrive slemme kommentarer selv, bare kan støtte andre når de gjør det!
      Håper du ikke tar deg nær av slikt, du er super!<3

    13. Både og.. . Ikke ofte, men hvis det skjer noe, en krangel eller noe sånt må jeg innrømme det er vanskelig å ikke snakke om det til nære venner. Her snakker vi om at jeg kanskje bare forteller det vidre til en eller to nære venner da.

    14. Jeg kan innrømme at jeg baksnakker av og til, for å få ut irritasjon og frustrasjon, eller hvis det bare er en person jeg virkelig ikke liker. Det er feigt og barnslig, jeg vet, men jeg gjør det. Jeg er derimot ikke en person som mobber, sprer rykter, dummer ut andre på facebook/twitter/blogg eller er skjult bitch. Jeg er ikke særlig til bitch, det skal ganske mye til for at jeg ikke liker en person! 😉

    15. Helt ærlig, ja jeg baksnakker av og til, men jeg prøver å snakke så lite dritt som mulig om du skjønner. Men det er akkurat som om det er noe medfødte greier vi jenter har, man får liksom en sånn trang til å snakke dritt, men jeg er ikke sånn som sprer rykter og greier. Men må innrømme at jeg sier ting jeg anger på i ettertid..

    16. klart at alle baksnakker, mer eller mindre, men det blir en forskjell mellom feks “aina bråker så veldig, skulle ønske hu slutta” og ” herregud, har du sett klærne til kristina? de er så utrolig horete, stilen matcher personligheten;);)” selv er jeg en person som kan kritisere, men konfrontere samtidig, det er viktig. ellers går man rundt å irriterer seg over en person uten å få gjort noe med det selv, og det føres ingenting bra med det uansett.

    17. Vet hvordan du har det, opplever akkurat det samme nå.. og til dere som tror alle takler kritikk: ABSOLUTT INGEN TAKLER KRITIKK. Absolutt _INGEN_ kan tåle bare kritikk, uansett som det er “konstruktiv kritikk” eller “vanlig kritikk” det er uansett noen som blir såret, selv om de ikke viser det på utsiden. “Hard uten på, men myk inni er noen mennesker..” Tenk på den.
      Jeg blir ofte såret på innsiden, men når jeg er på gråten når jeg får høre det, så bare biter jeg sammen tennene og svarer “takk da..” med trist stemme, og da blir de stille. Ja, jeg kan ærlig si at jeg kan være veldig stor i kjeften når jeg blir irritert, men er det noe rart at jeg er det når jeg nesten hver dag får høre at jeg er feit, ligner på en flodhest, stygg, stygg stemme og liten?
      Takken være det der, har jeg veldig dårlig selvtillit så jeg prøver å lese bloggen din for å få bedre… det hjelper noen ganger, og andre ganger må jeg bare snakke ut om det.

    18. Men så fikk du 131 likes på kommentaren din også da, men det tegna du over. Så det er litt hyklerisk det du skriver om her..

    19. dette har jeg faktisk tenkt så jævlig mange ganger.. det er så mye bedre med gode, få venner en en stor bitch vennegjeng. men så gjelder det jo da å finne de få, gode vennene :p

    20. Enig med det du skriver 🙂
      Altså vi i “gjengen” har på en måte slike ting vi tuller med, altså bitch-kommentarer, men det er ikke sånn at det blir drit mange likes osv, det er bare på tull og det skjønner hele gjengen siden vi gjør det veldig ofte. Men det har vel ikke vært med på noe slikt eller opplevd det nei 🙂 Eller jo, når vennina mi la ut et bilde av meg i turndrakt så skreiv jeg ” feit ” også begynnte alle de som er ett år eldre ( altså 95 ) å skrive at jeg var teit osv, og alle begyne like hverandres status og ble helt styr. Sykt teit, men det er jo ikke jeg som driter meg når de rakkerned på mindreårie 🙂
      Stå på Sophie, elsker bloggen din!

    21. Har opplevd slike falske jenter. En jente som er snill og hyggelig når jeg møter henne, men hver gang hun ser typen min kaster hun seg bokstavlig talt etter han. hun er ikke en venn lenger, for å si det sånn…

    22. Dette er så sant så sant 🙂 Men bare som et spørsmål, hvorfor sletter du da ikke disse personene fra facebook ? 🙂 Har akkurat satt meg ned selv og slettet over 200 personer jeg enten ikke liker, eller som jeg vet ikke liker meg, personer jeg nærmest ikke kjenner eller folk jeg aldri snakker med 🙂 Det er på en måte opp til deg selv også 🙂

    23. Hva skjedde i sommer? 🙂 visst du ikke vil nevne namn, kunne du ha brukt noen andre tilfeldige namn? kanskjekanskje

    24. Kan ikke kalle dem besteveninner hvis de er slik?
      Jeg kjenner meg igjen, og jeg har faktisk trykt liker på en slik type komentar. Men det var på bildet til ei jeg ikke liker i det hele tatt, og jeg later ikke som om jeg liker henne heller. Så det blir ikke helt det samme. : )

    25. jeg elsker virkleig bloggen din, du kan virke så barbie og alt sån til tider (ikke frekt ment!) men inni deg har du så mye smart og mye visdom! du skriver kjempebra, og mange kan kjenne seg igjen i det..
      jeg var en sånn “skjult-bitch” før, men merka det, og har i hvert fall prøvd å skjerpe meg 🙂

    26. Bare sier det: Det er personangrep å gjøre slikt mot folk. Asså den personen som kommenterte: “tåle ikke kritikk”. Personangrep er ulovlig.
      Fjern navnet SIKKELIG, slik at det ikke går ann å lese hva som står 😛

    27. Kjenner meg så igjen i dette, utrolig bra skrevet! <3
      Jeg prøver så godt jeg kan å la være å baksnakke, men må dessverre innrømme at jeg også har en tendens til å hive meg på bølgen hvis alle andre baksnakker en person. Dette er dumt, men det er allikevel dummest å være den som starter baksnakkingen! 🙂

    28. hei sophie, vanligvis forstår jeg ironien din, og jeg synes du er en utrolig kjønn jente med herlig humor! men jeg bare lurer på noen om det innlegget der du la ut pildet av Mary-kate og skrev at du syntes beina henes var de finese, var det ironi ? :S litt usikker på dette for erlig talt synes jeg de ser helt forjævlige ut <3 love you

    29. ah, jeg kjenner meg sikkelig igjen i dette her! vet du hva, du skal bare drite i hva andre personer synes om deg! det er DITT liv å DU bestemmer over det. alle andre er bare sjalu på deg.
      YOU GO GIRL!

    30. Synes du har fin rompe jeg! 🙂
      Der er så sinnsykt tragisk, folk tåler ikke at andre har god selvtillit å prøver å hakke ned på dem. Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver! Du skriver så bra ! ELESKER BLOGGEN DIN! du skulle vært nummer 1 på topp lista!

    31. Bare av å læs bloggen din i det siste synes æ du har blitt my mere voksen å æ like det æ sjer.Du skriv om ting som e viktig i live ditt å ikke bare fjortis tøv.
      Kjenne dæ ikke men fra bloggen så virke du som ei flott jente. Synd å si det men alle har baksnakket,sånn er det bare!
      Synes du er tøff som legger ut en del av de bildan du gjør.Ingenting feil med å ha det godt med sæ sjøl.Flott kropp kjem ikke gratis.
      Hard træning 😉
      Keep on blogging 🙂

    32. Helt siden jeg var liten har jeg blitt holdt utenfor hele tiden når det kommer til venninner , da snakker jeg fra 2 til 4 klasse. ja , faktisk så liten var jeg og jentene i klassen min spredde masse dritt. herregud, jeg var jo en unge på den tida, og jentene i klassen oppførte seg som om de var fjorttiser i 9.klasse. mye som skjedde i syvende og 8 klasse også, mange trodde jeg var lesbe fordi jeg støttet de homofile, lesbiske og bifile. folk begynte å mobbe meg , slenge dritt om meg osv. men selvfølgelig fikk vi stoppet det, hadde en helt fantastisk familie + lærer! så jeg vet godt hvordan det er å bli mobbet, så jeg har aldri vært en av de som har enten kommentert noe slemt på faebook eller slengt dritt om andre – for da klarer jeg faktsik ikke å sove om natta! jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å si så mye dritt om andre og sove godt om natta. jeg bryr meg egentlig ikke om andre, legger du ut et rompebildet, javel, it’s your life likso, i dont care. hvem faen er jeg til å drive å kritisere eller velge hva du skal legge ut? – sånn tenker jeg!
      men når noen gjør noe bra, så fortjener den personen ros – akkurat som deg! det var bra innlegg sophie, du skriver mye bra den søte rosabloggen din, hehe! du er ganske sær (POSITIVT) og det liker jeg 😀

    33. Ikke bry deg om folk som ikke tåler at andre er modige nok til å legge ut bilder av seg som de er forøyd med 🙂 du er en flott jente og trenger ikke skjule det på noen måte!
      Er innom her hver dag, og liker å lese det du skriver! Keep it up!

    34. Ja, for å vere heilt ærleg så er eg det. Det eg skriver nå er ikkje ein unnskyldning, men det er sant:Nå er eg begynt i 8. klasse. Nettopp ferdig med barneskulen. Eg har ikkje hatt så masse problem med prøver, for dårleg resultat – tvert imot. Eg trur at det meste eg hadde var 5 feil på ein matteprøve. Eg er veldig glad i matte (ikkje nerd, men eg får det til), så eg vil utdanne meg nåke innanfor matte. Men etter at eg begynte på ungdomsskulen har eg ikkje vore best, og da har eg begynt å baksnakke jenter osv.. MEN EG SKAL SLUTTE MED DETTE – DET ER REIN SJALUSI. ITS OvER FROM TODAY!
      Elsker bloggen din<3 Dette innlegget er SANT! Og eg trur ikkje at det er så mange jenter som ikkje har baksnakket noen i heile sitt liv. Det er nok derfor eg har fleire gutte enn jentevenner..??

    35. Kan like greit skrive dette nå som du tar det opp:
      Jeg var bestevennen til noen jenter helt siden vi gikk i 4. klasse (jeg går nå i 8.) Men i sommer fikk jeg en wake up call. Alle de jentene gikk i mot meg, de baknsakka meg akkurat som de hadde gjort alle de årene. De brukte meg hele tiden. Nå prøver de å få alle i mot meg. De har spredd 100 rykter om meg, og får folk til å hate meg. De flørter med gutten jeg liker bare for å irritere meg, og de har selv sagt dette til meg: Vi skal ødelegge livet ditt.
      Nå hater jeg dem, hver eneste en av dem. Falske bitches. Håper de brenner i helvete!
      Btw: Elsker bloggen din, stå på Sofie!! <3<3<3<3

    36. Jeg har også opplevd det sånn at noen av mine beste venner liker de frekke kommentarene som blir kommentert på enten bildet mitt eller statusen min, og jeg er enig med deg at det faktisk er ganske feigt!
      U go, girl!<3

    37. Bra skrevet! ja, jeg har BAKSNAKKET folk før… men altså, det er liksom ikke så big deal.. jeg pleier som regel å si det til dem, eller så holder jeg det for meg selv.. enkelt og greit:)… er jævlig mange teite sure bitcher på skolen min ja! de er tydlighvis sjalue!

    38. jeg skal helt ærlig inrømme at jeg kan være en skikkelig bith til tider, men jeg vedder på at man ikke kan finne EN jente som ikke baksnakker.

    39. heii, helt enig med deg! du har virkelig et påeng i det du sier.. synes ikke gode veninner skal gjøre sånn i det heletatt, da kan de på en måte ikke kalles gode venner lengere. det med liking av stygge komentarer og ikke like selve bilde i det heletatt er bare latterli rett og slett.. Jeg synes veninner skal være som en familie, ikke som den “sjalue” naboen for å si det sånn:)
      synes du er super! det er bra og ha selvtilitt
      egentlig er du en smart jævel:) haha

    40. jeg sier det jeg mener. sier jeg at ei jente er ei bitch, kan jeg jaggu si det i trynet hennes også 🙂 sier ikke noe usaklig, har alltid en grunn. og hvis vedkommende konfornterer meg kan jeg mer enn gjerne innrømme at jeg har snakket stygt om personen. rett fra levra kan en si!

    41. Har mange ganger snakket dritt om folk jeg også, men har skjerpet meg – veldig! Nå misliker jeg utrolig sterkt folk som baksnakker, og som ellers bare går og drittsnakker. Folk vil mye heller ha kompliment 🙂

    42. Ja, jeg sier óg mange ting som jeg virkelig kunne holdt for meg selv, men som jeg slenger rundt meg uten å tenke meg om.. Men ender alltid med dårlig samvittighet eller en venn mindre. Men når jeg innser hva jeg har gjort gjør jeg ALT for å rette på feilen min 🙂

    43. Jeg har nok baksnakket selv, men når jeg sier noe jeg ikke liker med en person er det ikke noe jeg ikke kunne tenkt å sagt rett ut om den personen! jeg har verdens beste venner ! der alle er gla i alle.
      men ja det er de som er ektremt teite og ikke minst barnslige når det gjelder slikt!

    44. Utrolig bra skrevet ^^
      Det er egentlig rart å tenke på hvordan noen jenter behandler hverandre. Noen har faktisk venner som ikke unner dem nye ting osv…
      Noe som er ganske typisk er når jenter blir sjalu. Så visst en jente spørr en annen om hun likte skoene, og hun andre faktisk liker skoene, så svarer hun kansje at hun ikke likte dem og at de var stygge pga hun er sjalu. Det er så utrolig dårlig gjort.

    45. snakker noen ganger om andre bak ryggen deres, men aldri uten noen som helst grunn (“hun er hore” eller “jævla bitch”-ish), men det tror jeg de aller, aller fleste gjør. Synes det du snakker om nå er helt tragisk, og at dersom folk absolutt vil være frekke, kan de i hvert fall ha guts nok til å si det de vil si face to face. du har forresten syykt fin kropp!

    46. skjult-bicth, veldig bra beskrevet!!! Mage som er sånn ja, veldig feigt. Uansett synes jeg det er feigt å slenge dritt på nett. Har man noe negativt å si, ta det face to face under 4 øyne 🙂
      -Hege- (Helsesøster på nett)

    47. enig! + det at en eller annen baksnakker en person “omg, hun er drit stygg, -feit- blablabla” også driver de å henger med hverandre og sånn. irriterende!

    48. har selv blitt baksnakket hundre ganger 🙁 ikke gøy, endte opp med at jeg ikke turte å være sammen med vennene mine fordi jeg ikke stolte på noen. og når jeg var tilstedet var det selvfølgelig en annen de baksnakket. æsj, falske venner er dritt.
      kan selv være en bitch, men da har jeg somregel allerede gitt uttrykk for at jeg ikke liker personen allerede. og når jeg er bitch er det somregel face to face, og da har de gått over en strek for å si det sånn. så da blir det egentlig mer en måte å si ifra på. men trenger ikke gjemme meg bak facebook eller backe opp andres kommentarer. kan stå for det jeg selv mener.

    49. Jeg kan jo innrømme at jeg baksankker folk av og til , men det er folk jeg ikke er venn med. Vist jeg baksnakker folk jeg er venn med, så er det fordi den vennen har gjort noe som er veldig frekt, eller slemt.
      Menne ja, skjønner hva du mener! 🙂
      -Sunniva<3

    50. Jeg var en skjult bitch før, men til jeg leste bloggen din har jeg fått mer selvtillit 🙂 inspirasjonen kom fra deg og derfor har “vennegjengen” jeg er med i blitt mye sterkere! Takk Sophie Elise, du har vist meg hvem jeg kan stole på og hvem jeg ikke skal stole på<3

    51. eh hallo.. jeg ser faktisk at det står stian ellingsen der dah :S trodde ikke en blogger var så dårlig til å sensurere. dette skal jeg gå videre med jah! det er ikke siste gang du har hørt fra meg…. og den rumpa di kan du gjemme inn i en bukse eller noe :S :O

    52. da jeg var i fjortiss perioden min var jeg en skikkelig bitch som elsket å “være populær” og rakke ned på andre(bare fordi jeg var sjalu). Vi i gjengen vår mobbet en jente en ganske lang periode og hun byttet til og med skole pga. dette og noen andre grunner. Men vi har HELDIGVIS ordnet opp i dette, og jeg har hatet meg selv lenge etter dette fordi jeg var den styggeste personen i hele universet som kunne finne på å gjøre noe sånt! hva var galt med meg??? Hvorfor måtte jeg være så dum? spør jeg meg selv ofte! men heldigvis har jeg forandret meg etter disse årene og blitt en ny og bedre person som HATER mobbing. Kan ikke fordra det, blir nesten kvalm av å tenkte på det! Jeg blir irritert av at folk gidder å mobbe osv. (ja jeg vet jeg har gjort det selv) MEN TENK DERE OM 1000 GANGER NÅR DERE TENKER Å SI NOE UPPASENDE! Jeg har nå verdens beste venner og ingen av dem er skulte bitcher, og ikke jeg heller. Men jeg ser mange skjulte bitcher på face nå til dags. Jeg har funnet ut hvem jeg kan stole på og hvem jeg ikke kan stole på.. Men alle kan vell baksnakke litt avogtil? sånn seriøst du må være verdens søteste,snilleste osv. person for å baksnakke. heheh 🙂
      håper folk ikke ser på meg som en bitch for den personen jeg VAR! ikke du heller Sophie Elise…

    53. Dæ e nåkka av det e verkelig har slutta med! Nu når vennan mine baksnakka nån, går e med en gång, rart det der. Men syns det e så unødvendig og sett å snakk bak andres rygg.

    54. Syns det er bra du tar det opp, et viktig tema. Jeg opplevde faktisk en skjult bitch forrige fredag. Jeg hadde ordnet meg og gledet meg til jentekvelden hun hadde arrangert. I det jeg skal gå inn på badet hos henne, så hører jeg hun hvisker i øret til ei annen jente som var der, at buksen jeg hadde på meg satt så stygt på eller noe. Liksom noen få centimeter unna meg, så klarer hun å hviske noe sånt mens jeg er der, det er så latterlig at jeg orket ikke bry meg stort, såklart ble jeg skuffet og litt små irritert over at noen kan være så tåpelige. Kan tro jeg koste meg resten av kvelden der. Ser på sånne mennesker som misunnelige og at de ikke kan ha det så veldig godt med seg selv! Trodde den “venninnen” var kommet over det stadiet og hadde modnet, men neida. Og faktisk var det en chinos aktig bukse, som var litt baggy og “slapp” rundt ved livet og litt nedover lårene, men som satt ganske stramt ved knærna og leggene. JEG HAR NULL TOLERANSE FOR DRITTSLENING BAK NOEN ANDRES RYGG, DERFOR REAGERER JEG STERKT NÅR JEG BÅDE SER DET OG OPPLEVER DET. HAAATER URETTFERDIGHET OG RETT OG SLETT UNØDVENDIG URETTFERDIG BEHANDLING.

    55. Helt enig !
      Du er virkelig veldig flink til å skrive viktige og intresange ting her inne:))
      Digger bloggen din 😀

    56. Vist noen reagerer på det bildet så burde dem egentlig gå inn i seg selv å kanskje vurdere å trene sånn at dem sjæl får en ræv å skryte av xD er forskjell på å vise at man er stolt av resultater man har klart å oppnå enn de som bare legger ut masse bilder for å vise hvor “deilige” dem er, sånne jenter med litt for mye ego er bare næsty xD når det kommer te baksnakking, ja jeg snakker dritt om folk jeg ikke kjenner så godt å dem jeg kjenner litt mere går jeg å snakker dritt te face to face om det er no 😛 er en ærli sjel så er det no får folk høre det 😛

    57. Syns virkelig folk som klage sånn over de utfordranes bildan du legger ut. Selvfølgelig ska du få skryte når du har trent ordentlig for å oppnå resultatet ditt! Alle andre jenter som komenterer dritt ville garantert gjort det samme! Syns det e bra at du e stolt over kroppen din, og du har for all del god grunn til å være det 😀
      Å æ elsker virkelig bloggen din! Du viser jo Norges befolkning at sminken å utseende ikke sier alt om en person, og du har så mange sterke meninger. Sånne jenter burde vi hatt flere av 😉

    58. Fyy fader for en rumpe !
      Missuner deg virkelig. Vet at det ligger slit bak den baken der, så den har du vell fortjent 🙂

    59. ooh, har opplevd det samme tuuusenvis av ganger … det er såå teit, og man synker så sykt lavt bare. Mister bare all respekt for sånne mennesker, hehe 🙂

    60. Har sagt det før og sier det igjen, jeg digger deg! Støtter deg 100% i den saka her iallefall, kjenner til mange sånne jenter:)

    61. DRITTFOLK. Vet du hva, det funker fint å være “bitch” tilbake. Bare ikke sånn opplagt bitch, men det kan svi hos dem. SLETT dem fra vennelista di! Uansett om du trodde de var close med deg. Det er de tydeligvis ikke. De kommer til å sitte å erge seg over at de ikke lenger er “vennene” dine.. Og er du redd for at andre skal tro du er asosial og hele den greia der(om du sletter mange), så skjul vennelista di for alle andre. Enkelt og greit.

    62. Haha, jeg er en jævel av en skapning av og til. Men det er jo liksom litt sånn jenter er 🙂 Men selvsagt, jeg overdriver aldri, og unner alltid folk den skryten de fortjener, jente eller gutt 😉

    63. når jeg begynte på skolen baksnakket folk i 9 og 10 klasse meg. De lagte rykter som ble veldig store, om at jeg var DEN hora , tøs osv. Hvordan tar man det som 13 åring ? jeg gråt meg i søvn hvernatt, tok det selfølgelig til meg me engang. Nå som jeg er 15 er det fortsatt masse bullshit som går HELE tiden, og jeg blir bare sjokka om hva folk gidder å bruke tiden sin på for å finne på ting om meg! haha! Jeg vet ivertfall hvilke ekte venner jeg har nå, og ser rett igjennom dem som er fake. Og de gidder jeg ikke bruke følelser eller tid på, for det er faen ikke verdt det! Rett og slett så sier det bare litt om dem som oppfører seg sånn.

    64. Hvorfor gidder du å legge ut sånner bilder når du vet alle kommer til å si noe , bare ikke legg ut de bildene så går det bra 🙂

    65. Jeg har hørt masse rart om meg, ting som ikke stemmer og noe som stemmer halv veis, men det har blitt fikset veeldig på. Å Jeg gadd til slutt ikke bruke krefter på det. Jeg bare meldte meg helt ut av alt dramaet, å etter det har jeg aldri hørt noe mer om meg. Kan nok hende at de eller noen andre fortsatt holder på, men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Er dem som bruker tiden sin på å snakke dritt om meg, å jeg bruker tiden min på mye viktigere ting – dattra mi<3<3

    66. ehhh,når ei 16 års gammel jente legger ut et sånt bilde av seg selv på fb og en blogg,da må du jo for herrens skyld skjønne at det skaper reaksjoner.og det har vel overhodet ingenting med sjalusi og misunnelse og gjøre.

    67. skjedd med meg så mange ganger, er enig med deg, bedre å ha noen få ekte venner, enn mange falske, da får du jo rykter osv.. + digger bloggen din! kan du gå uten løsvipper engang? bare med maskara? <3

    68. Da jeg gikk på ungdomsskolen var det veeeldig mye drama hele tiden, og ja jeg var vel en av de verste. Heldigvis begynner jeg å bli voksen nå, så baksnakking er det vel heller lite av. “Skjult bitch” på facebook kan vel nesten sammenlignes med stygge blikk og sånn i virkeligheten.
      Hvis ti av dine beste venninner liker en slik kommentar, så tror jeg ikke jeg ville ansett dem som noen av de beste venninnene mine lengre 🙂 Venner backer deg alltid opp, de liker ikke frekke kommentarer på bildene dine!

    69. Skjønner fortsatt ikke HVORFOR du legger ut sånne bilder. Spesielt om så mange klager på det.. da hadde ikke jeg giddi.

    70. Noen som har hørt om “FRAMSNAKKING”?
      Jo Framsnakking betyr;
      Å SNAKKE POSITIVT OM MENNESKER SOM IKKE ER TIL STEDE.
      Framsnakking er det motsatt av baksnakking.
      Framsnakking er også en gruppe på facebook Link:
      http://www.facebook.com/FRAMSNAKKING?sk=info
      Kanskje Framsnakking burde bli den nye *trenden*, hvorfor snakke så mye dritt om et menneske når du heller kan si noe fint om personen som ikke er til stede!
      (dette er ikke noe reklame for akkurat den facebook gruppa, men heller en tankevekker)

    71. Haha folk er så dumme. digger både deg og bloggen din, du har forresten en fin rumpe, hadde jeg hatt en likedan hadde jeg gjerne vist den frem sånn som deg. Jeg er sjalu:)

    72. Jeg baksnakker ja, men aldri mine nærmeste venner! men jeg er ikke skjult bitch, jeg viser det uten problemer. Om folk liker det eller ikke bestemmer de selv 🙂 Teknisksett kommenterer jeg aldri usaklige ting, bare ting som personen gjør feil med. For eksempel hvis de juger mye eller sånne ting. Det kan jeg snakke om.

    73. har aldri tenkt på dette som bitching, men nå føler jeg meg litt skjult bitch.. bruker ikke å like frekke kommentarer, men kanskje litt sarkastiske ?
      jeg baksnakker av og til ja, men bare til bestevenninna mi. jeg sier liksom ikke “åååh, hun er så stygg, blir kvalm av henne” osv, men jeg kan si visst jeg synst ting var unødvendig gjort av en person elns 🙂

    74. Alle baksnakker nok folk ja… Jeg baksnakker også, men ikke min aller beste venninner. Og jeg baksnakker heller ikke så ofte utseende til folk, bare hvis de har gjort noe helt rart som jeg aldri hadde gjort selv og som ikke er helt normalt :p

    75. Du ser utrolig bra ut, og det virker som du har blitt veldig fornuftig og jordnær i det siste, søta!Så ikke bry deg om dem, bitches will be bitches.. Stå på!

    76. digger bloggen din og måten du skriver på 🙂
      er så enig med deg. har selv hatt noen “eks”-venninner som har kommentert noe på veggen min, og da har folk JEG kjenner og som jeg har litt vennskap til, liker kommentaren. Viser bare at de folka burde man holde seg unna 😉 Fordi de klarer ikke å stå for sine egne meninger, og er glidelås eller bikkjer for andre.
      og btw, du har utrolig bra kropp! bare stå på videre 🙂

    77. Jeg sliter veldig med det å ha falske venner, og det du skriver her hjelper meg faktisk 🙂 tusen takk, elsker bloggen din <3

    78. Baksnakker ikke, men kan si min ærlige mening om andre mennesker. Bruker å tenke at “hvis jeg kan si dette når hun ikke hører på, kan jeg også innrømme det når jeg blir konfrontert med det”

    79. Jeg har blitt baksnakket før, alle vennene mine gikk å baksnakket meg i nesen 1 år før jeg fikk vite det av ei venninne som ikke ville være med på det mer og kom å sa i fra til meg.
      Nå henger jeg litt sammen med dem, men jeg kan aldri stole på de igjen.
      Akkurat nå for tiden føles det som om at jeg har mistet alle mine bestevenner :/

    80. Du har en fin rumpe du! hahah.. Hadde lett byttet din mot min 😉
      De som liker andre sine frekke kommentarer er de som ikke tør å kommentere selv, så de gjemmer seg bak den som har kommentert!

    81. Akkurat det der dramaet foregår enda her og nå på min skole. Alt begynte med at jeg fikk en JAKKE av mamma, så var det ei i klassen som begynte : ” å, jakken din er fra Cubus” Så svarte jeg: ” Ikke vet jeg, det var mamma som kjøpte den til meg ” også kallte ALLE jentene meg ” fake ” osv og at jeg ikke hadde rå til en jakke fra et annet sted enn fra Cubus eller H&M.
      Det er derfor de fleste i 10.ende klasse hater jentene i klassen min. At folk han være så idiotiske å kritisere folk begrunn av jakken min, det er dumt!
      Mange har kallt meg fjortiss osv begrunn av klesstilen min . Mange har vært imot meg fordi jeg har mange 10’ende klassinger på mitt ”lag” .
      Det er VELDIG mye derfor folka i 10’ende henger med meg, for å få jentene i klassen min sjalu. Jeg er ikke en jente-jente i det hele tatt! Jeg bruker ikke masse sminke, jeg er ikke ”bitchy ” jeg er kun meg selv, spiller fotball, litt ( en del ) sminke og er ikke noe selvoptatt ..
      Forstår deg veldig godt, og står på din side <3
      klemz.

    82. Jeg må si du har virkelig bein i nesa Sophie, og jeg beundrer deg for det.. men jeg skjønner ikke hvorfor du legger ut sånne bilder? Ber du ikke litt om det da?? Man burde kunne legge ut hvilke bilder man vil uten at man skal få frekke kommentarer, men du ber om at gutter legger merke til rompa di der og kommenterer den. Hva er liksom poenget med å legge ut det bildet, det svarer du aldri på, hvorfor legger du ut sånne bilder, er det for å vise rompa di? Eller fordi du syntes det er et fint bildet? Jeg mener ikke dette som kritikk, men jeg bare lurer på disse spørsmålene.

    83. Hei! ville bare si at fra starten av jeg leste denne bloggen, har jeg likt den! jeg synes du er en kjempeflink blogger, og det virker som om du er en ordentlig jente! Du skriver som du mener, og du er deg selv, og det er viktig! Det er kjempebra at du også tok opp dette emnet, for det er en viktig ting som angår alle jenter, og som det selvfølgelig burde bli slutt på.
      Stå på med å blogge, og la ikke en eneste ufin kommentar ødelegge deg!
      Du er kjempeflink 🙂
      Hilsen Martine.

    84. DAMN, DRØMMEROMPE!!
      hahaha, lol
      men, ærlig s å blir jeg lett provosert og sånt, men jeg syntes det er tåpelig å legge igjen fullt av drittkommentarer!

    85. Du er så utrolig flink til å kritisere alle andre hele tiden, hva de gjør feil..de er så dumme, de er så falske.. de er så bla bla bla bla som om du selv er perfekt.. noe du kanskje tror men en ting må du forstå og det er at ALLE opplever kritikk.. ikke bare deg skjønner du…

    86. Snygg röv! 😉
      Seriöst, du har en vacker kropp och vill du visa upp den är det ju upp till dig. Skit i alla som kritiserar och lev ditt liv efter eget huvud och hjärta. Jag tycker att du är smart som lägger ut såna bilder, det skapar diskussion och drar trafik till din blogg! Hoppas du tjänar pengar på det! 🙂

    87. Alle har godt av litt kritikk iblant, helst konstruktiv kritikk! 🙂 Men ser ikkje heile pointen i å kritisere noken for å ha ei digg rumpe, då er det sjalusien som tar overhånd trur eg virklig og burde folk berre la være å kommentere i heile tatt! Og ja, du har jævla digg rompe 🙂

    88. hei! 🙂
      eg vil bare sej at eg gidde deg! du e råå! eg skjønne virkelig ikke koffår folk hate deg sånn? off.. e så tragisk at folk må se ned på andre for å føla seg bedre sjøl -.- TEIT! suns det e dødskult at du e deg sjøl 100% og ikke bryr deg om ka andre seje! det e sånn alle brude vær! du e ei nydelige jenta som eg tror har ein nydelig personlighet og! bra du står for ting du seje og har gjort og bra du lar folk sej ka de vil! haha fin rumpa forresten! ikke for stor, ikke for liten, helt perfekt! sånn som resten av deg! 😀
      suns det e teit at folk kommentere kor mye sminke du bruke og for hallo, kim bruke ikke sminke ? eg bruke mye sminke sjøl? skjerp dåke folkens, me brude få jørr ka me vil uten at folk ska sej noe. føle eg meg finare med masse sminka tar eg på meg masse sminka, de andre kan holda seg te sine egne ting! har ingenting med meg å jørr! 😀
      forsett som du jørr! 😀 love it!
      btw digge stilen din! dødsfin! 😀
      <3

    89. Helt enig i det du skriv. Koffer bryr folk sæ egentlig. Ja! Ka så da, om du like å vis dæ fram!? Ka så? Hvis du virkelig e så dum som alle mene, KA SÅ? Hvis du virkelig e oppmerksomhetssyk, og selvdigger, ka så? Det går jo ikke utover nånn andre enn dæ sjøl uansett.
      Du e en helt anna person enn mæ, vi e totalt ulik. Æ kunna aldri lagt ut sånne bilda, eller skrivvi mye av det du skriv.. Men herregud, e ikke det bra? At folk e forskjellig, og har andre meininga? Treng jo ikke å analyser alt du si bære for å finn nå æ kan kritiser dæ på. Du e dæ, æ e mæ! Og sånn e det med alle de andre og. Æ skjønne koffer folk driv å hetse menneska som faktisk HAR gjort nå vondt mot andre, drept nånn, drivd med skatteunderslag, svindel… Men herregud, du legg ut lettkledde bilda, e sammen med en yngre gutt, like rosa og har blondt hår.. Sist æ sjekka va ikke det ulovelig! Syns du e tøff æ, samme ka de andre si. Ved første øyekast får man kanskje et helt anna perspektiv, og tenke du e shallow og bimbo. Men hvis man sett sæ ned å les fler innlegg, så skjønne man at mye av det du skriv e riktig, og tilogmed tabu, det vekke tanka. Du e ikke dum. Og du har selvironi og humor, og det e viktig! Goo sophie! 😀

    90. Det jeg tenker oppi alt dette her. Eller oppi alle de bildene du legger ut på nettet. Har du tenkt noe på at du skal ha deg jobb i fremtiden? Noen sjefer søker faktisk ganske mye om deg (av det som ligger ute på nettet) for å få et lite innblikk i hvordan den personen er. Selv om man ikke skal bli dømt av noe som et lite uheldig bilde som ligger på nett. Men det som ligger ute av deg selv på nettet har en stor innvirkning.
      Greit nok at du er oppmerksomhetssyk og liker at folk kommenterer kroppen din. Ingenting er galt med den eller deg. Du er en pen jente! Men har sett mange av de bildene du legger ut. Kanskje de ser “normale” ut, men hvis man tenker at fremtidlige arbeidsgivere kan se de, så er det veldig mange utfordrende bilder du har lagt ut.

    91. SYKT sant! Har sett det maaaange ganger. Når gutter kommenterer liker xene dems eller dem de holder på med det bare for å vise “at dem er der”

    92. helt enig! hva skjedde egentlig med deg? hva gjorde du når det skjedde ?
      du skriver så inspirerende innleg! digger bloggen din!

    93. Hahah, det er så mye sant i det du sier der, Sophie!! Liker når du tar opp sånne temaer. Får meg liksom til å føle at jeg ikke er den eneste som har opplevd lignende 🙂

    94. Egentlig har jeg aldri fått slike kommentarer. haha.. men såklart liker jeg kommentaren hvis en know it all slask blir eid:) sier seg selv. bekrefter bare at alle tenker det samme.
      Du burde ta en telefon til VI menn eller noe slikt siden du er så fan av å vise deg frem å spille på kroppen din. du kan jo være stolt og bla bla bla men er ikke rart at du har mange haters. Det kan jeg si på bakgrunn av at jeg ikke kjenner deg en gang bare på grunn av hvordan du fremstiller deg selv.
      du får det du bestiller;)

    95. hadde eg hadd like bra kropp så deg hadde eg åg vist den fram!:) Du har ingating å sjæmmes over,bare hæv deg over dem 🙂
      Nå skal det seies at første gangen eg leste bloggen din syns eg ikkje så mye om deg,men tenkte ikkje stygt om deg heller sia eg ikkje kjenne deg.. Etter å ha lest litt (endel egentli :p ) så ser eg jo at du e bare en hærli person!:) Stå på! Du e rå!! At folk mangle humor å e trangsynt e jo ikkje din feil 🙂

    96. HERREGUD! eg må seriøst flir! ikke av deg assa! 😉 Men at folk seriøst ikke klar og få seg et liv!
      eg bruk vell egentli ikke å baksnakk eg heller, men her på mo e eg vell ei stor bitch.. hat folk som baksnakk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg