løsvipper

Som mange av dere allerede har merket, bruker jeg løsvipper hver eneste dag – og jeg elsker det! Jeg bruker det først og fremst for at det er myye enklere enn mascara, jeg bruker sikkert 10 min på å ta det på mens løsvipper bruker jeg 10 sekunder på. Man får med en gang en mye mer “glamorøs” look, og blikket blir mye mer intenst. Jeg bruker faktisk kun foundation og øyenbrynspenn utenom! 

Var noen som spurte hvor jeg kjøper mine, og jeg har kun et råd til dere – ikke kjøp på h&m! Det ser ut som “hore”vipper, jeg ligner en animasjonsfigur med de på + de er utrolig stive og vanskelige og håndtere. Jeg kjøper mine vipper på CUBUS, og alle de har der er egentlig bra å bruke – de er billige også! Bare husk på å klipp vippene litt i kantene, de er som regel for lang til øynene. Man kan jo også ta litt i lengden om man ønsker en mer naturlig look (men det gjør ikke jeg, hehe). Om man tar på seg mascara først er det enklere å feste vippene synes jeg, bare et tips! 

Kjøper limet på samme sted, for limet du får med i pakken er helt verdiløst. Jeg bruker lim fra DUO, og i fargen hvit!

Jeg ser ikke helt den, med at jeg bruker så “mye” sminke. Så et spørsmål – er det hva man bruker, ikke hvor mye forskjellig / stor mengde? De aller fleste bruker jo concealer, foundation, pudder, solpudder, øyenbrynspenn/skygge, dipliner, mascara, øyenskygge…

Kjøpte noen nye idag, vitkig å ha mange på lager! Kjøpte nye i går også.

67 kommentarer
    1. Kjempefine tips 🙂 Æ bruke ikke løsvippa, men vurdere sterkt å gjøre det. Orke ikke det slitet med mascara, bruke sikkert en 20-30 min på det, så det e jo fint å bare ta på seg løsvippa som tar mye kortere tid visst man har det travelt! Men takk igjen for tipset.

    2. Syns det er utrolig teit når folk sier jeg bruker mye sminke,og det eneste jeg bruker er sort øyenskygge+mascara, ihvertfall det jeg gjorde før og det var da jeg fikk høre det,lol. bare fordi det sorte var så ” dramaitisk ” men daaaim, brukte jo mindre enn halvparten enn…. alle de andre jentene som faktisk brukte sminke på skolen på den tiden.
      Men fakelashes er awesome, noe av det beste som fins,to bad jeg erfor lat til å kjøpe lim til mine to-tre par så jeg aldri får brukt dem. 🙁

    3. Kan ikkje du bjynde å bruke macsara nede? 🙂 Ej trur du ville sett veldig pen ut me de! Visst ikkje, kan ikkje du vise oss ett bilde der du he maskara nede me?:)

    4. Tro ikke folk mener at du bruker mange forskjellige produkter, heller det at det ser ut som du har brukt for mye foundation i feil farge. 🙂 Bare se på det nederste bilde i dette innlegget; man ser skillet mellom sminken og huden rett under de nedre øyevippene. Men elsker bloggen din uansett! Du er veldig flink til å skrive, stå på! 🙂

    5. Bruker du nye vipper hver dag, og om du gjør det blir ikke det utrolig dyrt i lengden?
      Sover du med dem om natta?
      Og hvor ofte bytter du dem ut med helt nye?
      Håper du kan svare meg på dette så fort som mulig 🙂

    6. Jeg mener iallefall at det er mengde sminke du bruker, og ikke hvor mange produkter du bruker. Kan jo variere fra person til person! Bare sminken er naturlig, spiller det ikke noen rolle hvor mange produkter du bruker, men om du bruker en gooood del brunkrem, vil jeg si det er litt for mye..

    7. Eg skulle til å kjøpe d endag, men da fikk eg slengt i trynet: ” Vill du blitt sett på som en hore? ”
      Eg vill fortsatt bruke d, men blei jo helt setta ut!

    8. Man ser jo at du bruker mye brunkrem da. På bildet nederst der ser man jo det ujevnte, tykke og ikke fint lagt på laget. Fælt

    9. Til vedkommende over her, hold kjeft.
      Til deg Sophie, jeg har ikke fulgt bloggen din lenge – men den tiden jeg har lest bloggen din har jeg hatt mange forskjellige meninger om hvordan du er. Jeg kan ærlig si at første gangen jeg tittet innom bloggen din tenkte jeg med en gang “enda en brunkrem, fjortiss, drittunge”. Men etterhvert så ignorerte jeg det og så heller på noen av videobloggene dine. Det var fantastisk. Du er utrolig smart, du har mye på hjertet som du sier rett ut og det beundrer jeg deg for. Det du sa om Megan Fox i en av videoene dine var veldig WOW! Førsteinntrykk av deg = dårlig. Andreinntrykk = shit, hun her hadde jeg likt å være venn med. Dette er helt sant. Jeg trodde du var enda en HeidiAlexandraOlsen shit, but you prooved med wrong. Jeg for min del synes folk som skal pirke på alt du skriver mangler utrolig mye selvinsikt. Du fortjener ikke de stygge kommentarene og folk som gjør alt for å dytte deg ned slik at de kan føle seg bedre. Stå på! Stay strong <3

    10. hvor ofte bytter du dem ut med helt nye?
      Kan man bruke de samme flere dager?
      Please svar i et innlegg eller no’

    11. Kan ikje du lære dæ å sette på di dær vippan onkli eller? Ser jo helt jævli ut… Ikje ondt meint men det ser ikje bra ut .. Tell dokker andre som lure så kan man bruke falskvippa om igjen, vask mascararæstan fint av.. Men vil ikje anbefale å bruke di samme over lengre tid som kan skape allergi reaksjona og danne sæ dritt og bakteria på dem.. Og kjøp vippa på ebay, dær får man 1000 vippa førr knapt 100 krone… Yeh!

    12. Hei igjen. Denne gangen en melding til vedkommende som velger å holde seg anonym. Lær deg å skrive bokmål/nynorsk, eller egentlig bare lære deg å skrive forstålig norsk jenta mi. Jeg tror virkelig ikke du har mye grunnlag på å si at hun ikke håndterer de løsvippene godt nok. Slutt å vær så jævla nedlatende, hun er da et menneske for guds skyld. Cut the bullshit. Du driver med nettmobbing og det er virkelig ikke akseptabelt. At du driver med slikt lavmål er disgusting. DETTE ER TIL ALLE HATERNE EGENTLIG 🙂

    13. kaster du dem etter 1 dags bruk? hvis du gjør det blir det jo ganske dyrt.
      så en video på youtube for en stund siden, der ei jente forklarte hvordan man kan bruke dem om igjen. det finnes en flaske man kan kjøpe på apoteket med en veske som skal løsne limet slik at du kan bruke vippene om og om igjen. du bør sjekke det ut hvis du ikke allerede bruker dette

    14. jeg bruker id., pudder, solpudder, rouge, maskara av og til maskara og consealer hvis jeg må skjule noe 🙂

    15. Åh, når jeg skal bruke løsvipper bruker jeg evigheter på å ta de på, haha! Men øvelse gjør mester? 😉
      Tips: Det finnes mange spennende og fine øyevipper på ebay for en billig penge 😉 Jeg kjøpte 10 par der for drøyt 30 kr! 🙂

    16. tror ikke problemet er at du bruker for mye sminke, men fargen på sminken din.. den er oransj og da ser det unaturlig ut og det ser ut som at du har 3 liter med sminke 🙂 ellers er du veldig pen

    17. Jeg synes ikke hvor mange produkter du bruker har noe å si, men hvor stor mengde av dem du bruker. Jeg mener at i hvert fall huden skal se mest mulig naturlig ut, og et slikt resultat krever flere gode produkter, men ikke mye av ETT produkt.

    18. Serriøst, ser ikke helt greia med de som sier du bruker så mye sminke. Helt ærlig, jeg digger deg tvers igjennom. Du virker så sjukt rå, rett og slett drit kul! Digger deg! For det første er du jo utrolig søt, men du virker også veldig snill, morsom og utrolig omtenksom 🙂 Og det at du sier ting rett ut, akkurat sånn det er – herregud, det er bare rått! Alle skulle hatt en venn som deg, synes jeg! Og jeg har veldig respekt for deg, det at du har så selvironi med det at folk sier du har silikon og at du er så flink til å overse barnslige og frekke kommentarer, men også det faktum at du innrømmer de vanskelige tidene og det folk helst holder tett på – det står stor respekt til det og det synes jeg faktisk fler burde gjøre!
      Du må stå på og leva livet! Jeg digger både deg og bloggen din <3

    19. kan du ikke legge ut en videoblogg eller noe der du forklarer trinn for tirnn hvordan du bruker løsvippper? jeg har så utrulig lyst å prøve det, men jeg tørr ikke. redd for å ødlegge vippene mine. rive dem av osv. har du noen sorter/ merker å annbefale? og er den limen du bruker bra? jeg er så usikker, hjelp meg ver så snill!

    20. Til alle som lurer på om vippene kan brukes flere ganger; JA. For å løsne limet og desinfisere vippene kan du kjøpe heptan på apoteket, en stor flaske koster ca 120kr og varer kjempelenge. Fyll litt heptan i en liten beholder og legg vippene oppi i ett minutt ca, og så er det bare å rive av limet som henger igjen. Heptan kan også brukes til å desinfisere sminkekoster på dagsbasis, det finner du video av på feks heidi larsen sin nettside 🙂

    21. Du ser ikje naturli pen ut.. Du burde bruke litt mindre fondation, å i en mer naturli farge, den e litt oransj :p ikje klikk d e jo bare et tips 😉 når duskriv så uendelig masse om utseende ditt, så må du tåle å høre andre sine meininge åså..

    22. Det er overhode ikke de aller fleste som bruker så mye sminke som det du ramset opp!
      jeg og de fleste vennene mine bruker bare litt mascara, men det er jo lov å bruke hva slags sminke man vil! <3

    23. Jeg bruker ikke sminke, og de fleste vennen mine bruker langt i fra all den sminken du ramset opp – for etter min mening, så er det ganske mye. Men det viktigste er hvert fall at man trives med seg selv.

    24. Visst man bare bruker brunkrem og mascara så er ikke det mye. Og som du sa så bruker dem fleste mer. Men jeg synes at visst du bare bruker litt concealer, pudder, mascara og en eller to ting til, og får det til å se veldig naturlig ut, så ser det mer ut med masse brunkrem og mascara. Jeg syns helt ærlig at det er teit visst noen sier noen bruker mye sminke og det ser naturlig, når den personen som sier det bruker ett tonn brunkrem. Men det er min mening da 🙂

    25. Hvorfor gir du tips til andre om løsøyenvipper når du ikke kan feste dem på dine egne øyne selv? Og det med at du bruker lite sminke, herregud.. skift foundationmerke for det nederste bildet med all det oransje over øye så helt forferdelig ut. Resultatet er oransj og unaturlig!

    26. hvor lenge, eller hvor mange ganger bruker du løsvippene før du kjøper nye ? er det ikke lett for at det blir ujevnt og unaturlig `?

    27. DU! Det eneste du har rett i her, er at JA, det tar faktisk mindre tid med løsvipper, enn å måtte legge mange lag maskara. OG at duo-limet er det beste.
      MEN om du bruker LITT lengre tid enn 10sek, og er litt mere nøye med vippene, vil dette se bra ut. Itillegg er det TULL at det er bedre å legge maskaraen først. Det er jo bare å se på bildene dine,- en ser jo tydelig DINE vipper under, og det ser slurvete ut. Legger du HELLER et tynt lag maskara TILSLUTT, får du faktisk “gjemt” dine egne vipper pent inni di falske og det ser mer ekte ut. Bare et tips fra ei som jobber med dette.

    28. Blir dine naturlige vipper slitte/ødelagte av at du bruker løsvipper? Og hvor lenge kan man bruke de samme løsvippene om igjen?
      Er enig med en del her, at det spiller ingen rolle om hvor mange FORSKJELLIGE sminkeprodukter du bruker, men heller mengden! Selv bruker jeg foundation, pudder, rouge, lipgloss, øyenskygge og mascara. Når du leser dette ville en jo tro at jeg ser ut som en oversminket fjortiss. Men jeg bruker altså alle disse produktene, MEN jeg bruker dem i små mengder 🙂 Og jeg har aldri fått høre at jeg er oversminket, men har fått høre at sminken jeg bruker ser naturlig ut! Så det er ikke bare meg, men mine venner sier også at jeg ikke bruker mye sminke!Jeg sier ikke at du er stygg eller noe sånt, men bare at et lite tips hadde vært å ha litt mindre foundation? Og muligens i en litt lysere farge, ser litt unatrulig ut! Jeg syns selv at du er veldig pen, og dette her er altså bare tips! Ditt ansikt, du bestemmer!
      Btw, liker bloggen, veldig rett fra leveren og at du oppdaterer så ofte digger jeg!

    29. Hej Sophie!
      Läste på Viktors blogg att du va tvungen att operera dig, vi har aldrig pratat men jag hoppas verkligen allt går bra med operationen! Va stark så klarar du det tillsammans med alla underbara människor som finns! Stay strong!

    30. hvordan farge bruker du til å bleke håret ? eller hvordan brukte du på venninnen din? blir det like fin farge selvom man striper håret om man har lysebrunt hår, eller blir det gult første gangen? 🙂

    31. Søta! Jeg bruker også løsvipper hver dag, og alle tror de er helt ekte! Hehe. Klarer å feste dem veldig så bra. Så om du vil ha et tips; ta på limet på vippene og la det vare i 10 sek evnt. lenger, for da klistrer limet seg bedre. Også fester du de helt innerst og tett inntil kanten på vippene. Ved huden liksom, der du vanligvis fester dem :-p så kan du bruke en pinsett til å klemme de ned! 🙂 bruker samme lim som deg, mine kan sitte i flere dager når jeg har satt dem på!

    32. Du burde prøve løsvipper fra MAKEUPSTORE, de er veldig fine og lette å sette på! Min favoritt er løsvippene som heter MISS 🙂

    33. Så lenge man kjøper medium vipper fra h&m og bruker det sorte limet fra makeupstore, ser det ti ganger bedre ut enn de vippene du bruker. Medium-vippene fra h&m er dessuten myke og gode å jobbe med. Har brukt de hver dag i snart 2 år, så du har nok vært uheldig med de du har kjøpt. Dette var ikke ment å være en frekk kommentar, bare et tips 🙂

    34. Hei 🙂
      Du er nydelig med falske vipper,syntes jeg;)Du kler det utrolig godt <3
      ( hvis du tar på maskara etter vippene,ser de mer ekte ut c: )
      Men,jeg har noen spørsmål;
      -Hvor lenge kan man bruke falske vipper før man må kaste debytte de ut?(hvor mange ganger man kan gjenbruke dem,ikke hvor lenge de sitter en hel dag,osv)???
      -Er de vonde ta av,og hvordan gjør man det?
      -Kan du ta bilde av alle falskvippene du har?:D
      -Når begynte du med falskvipper?

    35. Tips til deg, siden du bruker løsvipper såppas ofte: eBay!!!
      Der får du pakker med 10 for FEM kroner (!!!), mange forskjellige fasonger/lengder 🙂

    36. Hærregud Linda, ka det e med å hænge sæ opp i om folk vil være anonym? Lille Sophie e ikje så “uskyldig” ho heller, ho har vært ganske hoven i kjæftn mot andre som har diskutert i et kommentarfelt på en blogg, så kanskje det e dæffør at folk vil la vær å skriv navne sett kanskje? Og btw, bor på samme plass som Sophie, og ho skjønne nok ka æ sei førrnakka.. Træng ikje skrive bokmål førr at du skal fatte det, haha. Vel, har vel nok grunnlag tell å uttale mæ om det ettersom æ har jobba med det i mange år, altså – hudpleie & make-up, så je nu du faen i å vær nedlatanes mot mæ, førr du kjenne jo ikje mæ!? Mobbing? Herregud, æ bære sir at ho MÅÅÅ LÆRE sæ å sette dæm på onkli, da blir det så mye bedre .. Har ingenting i mot ho, what so ever.. Vær nu ikje så førbanna klok dær du sett å trur du veit alt! Stå på Sophie!:D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg