tannregulering

Det har vært noen lesere som så smart har spurt om jeg har utrolig stygge tenner, siden jeg ikke smiler/viser tennene så ofte på bilder. Svaret er nei, tennene mine er faktisk ganske perfekte. Rette, hvite, null hull osv. Men – smilet mitt er et helt annet kapitell. Jeg har det sykeste overbittet, noe som har resultert i at jeg presser fram underkjeven konstant, så når jeg endelig kan “slappe av” (når jeg er alene) gjør det dritvondt, og jeg er utrolig sliten i kjeven.

Men om ca en mnd skal jeg til kjeveortoped, endelig! Jeg ser fram til å kunne få regulering ( om jeg nå ikke backer ut da) slik at jeg endelig kan bli fornøyd. Jeg vil virkelig få det her fikset, og bedre sent enn aldri sant? Vil ikke være voksen med dette smilet her. Har forhørt meg litt, og skal omså ha regulering i bare noen knappe måneder, det er det virkelig verdt! Skal betale ekstra for å få hvit regulering, kjenner noen som har det, og jeg viste ikke at den personen hadde regulering engang, så da vises det nesten ikke! 

Well well, her er det i alle fall, smilet mitt:

14 kommentarer
    1. Hei.
      På det sommerferie-innlegget ditt hadde du et bilde av deg selv hvor du så sykt brun ut! Sick pent!:)
      Bruker du selvbruning? I såfall hvilket merke er det? Så veldig fint ut på deg hvertfall!

    2. jeg har hatt streng i snart 4 år (?) er endelig ferdig, og er utrolig fornøyd med at jeg har hatt streng! Tennene mine er helt på rad osv, er digg ettersom jeg har hatt mye problemer med kjeven. Du er heldig som bare får ha den i noen måneder, det er totalt vært det skal jeg si deg!

    3. det så jo veldig fint ut på bildet. jeg hadde regulering, og jeg angrer ikke i det hele tatt. når du tar den av så kommer du sikkert til å bli veldig fornøyd med resultatet 🙂

    4. Anbefaler IKKE å ha hvit eller “gjennomsiktig” regulering! Personen som du kjenner som har det, kan ikke ha hatt det lenge(?). Etterhvert , ( spørs jo også hva du spiser ) kan reguleringen din bli mer og mer gul/berse aktig. Kjenner en som hadde hvit regulering, å ho angra .

    5. du hadde ikke stygge tenner i det hele tatt! jeg hadde regulering i 1,5 år det var et mareritt så fikk jeg senere bare tre klosser på fortenne grusomt!

    6. jeg skal selv få regulering på om en knapp måned, og jeg er 3 måneder fra 18 år (: tenner er for livet ut, så vet at du ikke kommer til å angre! forresten går det an å få regulering i porselen, som er helt gjennomsiktige uten at de blir misfarget av mat. De holder seg rene helt til du får dem av 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg