jeg skal ikke lyve for dere – men er det riktig?

Reklame | annonselenker Nelly

Hei dere, nå er jeg i Bergen <3 Det skjer på Lagunen klokken 18:00 – 19:00! Og igjen, takk for alle klemmer, gode ord, gaver (!!!) og klemmer, fine Kristiansand og Stavanger. Det er første gang jeg har hatt signering i flere timer uten at noen har vært helt gærne, det kommer alltid noen sprøe folk på kjøpesenter som bare ramler forbi, ikke aner hvem jeg er og skal si noe slemt og det har gitt meg noia. Men signeringen var helt fantastisk så takk! Jeg har jo ikke management lengre og står mye på egne bein, det kan være skummelt.. Men det gikk som en drøm. Og takk for alle støttende kommentarer i går! Jeg skal svare på dem i kveld, men jeg har lest alt og gleder meg til å respondere på både det fine men også kritikk.

Jakke: HER
Skjørtet er gammelt
Sko: HER

Men nå til noe annet! Jeg var veldig usikker på om jeg skulle si dette, mest fordi jeg ikke orker en ny runde med hat og fordi jeg føler vi alle har vokst litt “fra” denne diskusjonen! Men samtidig har jeg lært av mine feil ved å ikke være ærlig med en gang, og i min bransje finnes det ikke noe som heter privatliv når det kommer til valg som dette her. Så, som mange av dere har sett har jeg altså valgt å fylle inn litt restylane igjen. Dette var fordi da jeg fjernet restylane ble det etterhvert veldig ujevnt i overleppa og jeg fikk et slags “hakk” der stoffet hadde fjernet seg aller mest, og det både føltes og så rart ut (syntes jeg). Derfor har jeg fylt på veldig veldig lite i overleppa, det er snakk om 0,2 ml og egentlig ikke noe som synes spesielt godt! (vanligvis tar man 1 ml). Det var så vidt min egen kjæreste merket det, haha. Men ja.. Det føltes det feil å få komplimenter fra noen av dere de siste to ukene som sa leppene mine er så fine naturlige, når det ikke lengre er tilfellet.. Det gjorde faktisk vondt i hjertet å få komplimenter for noe som tross alt ikke stemmer :-/ Og så likte jeg ikke å unngå spørsmålet i kommentarfeltet. Men det ser enda veldig naturlig ut, og jeg er skikkelig over å ville ha så mye som mulig. Det var så viktig for meg at det skulle se ut som mine naturlige, bare uten det “hakket”. 

 Jeg er fornøyd med resultatet og at det er så naturlig ut, men jeg vil ikke lyve for dere! Eneste grunnen til at jeg har holdt ting skjult i fortiden var fordi jeg følte det var riktig, og ikke fordi jeg ville føre noen bak lyset. Nå har jeg lært!

Jeg må bare advare nok en gang: å fjerne restylane er det VONDESTE jeg har gjort noen sinne! Jeg har høy smerteterskel men det der.. Jeg orker ikke tenke på det engang, det var som om hele leppa skulle etse bort og jeg ville ikke unnet min verste fiende det engang! Så ja, derfor var det ekstra viktig for meg å ta liiiiiite nå som jeg skulle fylle på. Aldri at jeg vil gå igjennom den smerten igjen, haha. Uansett, nå er katta ute av boksen og jeg kan puste ut, for jeg hater å holde ting fra dere.

Hva synes dere – er det best å si det som det er, eller å holde slike ting skjult og unngå tema? Vet mange er ulike her, og jeg har vinglet selv mellom hva jeg synes men nå stemmer jeg for åpenhet men ikke promotering. 🙂 

42 kommentarer
    1. Mye bedre at du er ærlig om slikt, samtidig som det er viktig om hvordan man legger det frem. Synes du er blitt god på dette. Da ser man også hvor mye du har endret mening om “unaturlige” forandringer gjennom årene, som er veldig positivt! <3

    2. Synes leppene dine ser kjempenaturlig ut, og det er egentlig ganske vanlig og ha i litt restylane etter man har tatt ut så mye.
      Elsker forresten fotografen du har brukt til bildene.

    3. Bloggen din blir bare bedre og bedre! Det virker som om du har utviklet deg mye det siste året? Jeg liker veldig godt det du skriver! Du virker så reflektert. Også er du veldig vakker <3

    4. Jeg syns det er veldig bra du sier det. Spesielt sånn på denne måten. Jeg har ikke studert så nøye som tydeligvis enkelte har som hobby å gjøre, syns det virker naturlig til ansikt osv.
      Jeg tenkte når du sa du skulle fjerne at det sikkert ble seendes litt rart ut? Altså, at jeg tenker det er “forventa” at du måtte korrigere litt på det for å få det jevnt, at det neppe ville blitt perfekt og tomt inni der sånn umiddelbart… Så no hate fra meg, syns hele deg er blitt mye mer voksen og “satt” (hvis du skjønner). Du har vist at du har verdier og tanker rundt dette med inngrep av ulike typer, og syns du skal stå rak i ryggen ang dette. Du har faktisk FJERNA, men du har korrigert ujevnhet, mer enn fylt på syns jeg, da tenker jeg sånn klassisk duckface.
      Anyway… Du er bra!!! ❤️

    5. ærlighet varer lengst! enig med en over her at bloggen din har virkelig blitt bedre den siste tiden. aldri lest deg fast, men nå er jeg innom daglig for å sjekke oppdateringer. stå på videre <3

    6. Syns du kan unngå å skrive du er fornøyd og slikt 🙂 generelt unngå detaljer. Fint du opplyser om at du gjør det da

    7. Hurra for ærlighet! Skjønner godt at du blir skeptisk og, men jeg opplever ærlighet som en del av varemerket ditt og synes det er kjempebra!

    8. Jeg synes det er best å si det som det er! Når noe ikke er naturlig synes jeg faktisk man skal si det når man er såpass offentlig og har “forbildestatus”, og gjerne har en del unge jenter som ser opp til en og ikke alltid ser kritisk på det, og tror man kan oppnå noe som det er umulig og oppnå uten kirurgi/andre inngrep. Det var det som alltid irriterte meg litt med at du ikke var ærlig om rumpa.. Alle så jo at den ble større over natta, men du bortforklarte det på flere måter :/ Godt at du har lært og er ærlig nå, virkelig. <3

    9. Jeg er vel en av de få som ikke tenker så mye over slike ting. For min del hadde det liksom vært «ehh whatever, you do you» uansett. Ikke at jeg aldri har følt på noen typer kroppspress og komplekser, for det har jeg. Men jeg tenker at folk virkelig har blitt så hårsåre når det gjelder slike ting. Man kan ikke hele tiden skylde på alle andre for egen usikkerhet. For saken er at jeg hadde vært like usikker på meg selv om du tok disse inngrepene eller ikke. Selvsikkerhet kommer innenifra, og når den først bryter, må man heller gå inn i selv og jobbe der i fra, og ikke nødvendigvis være allergisk for inluencere og deres inngrep. Jeg vil heller si at det er vår feil som lesere og «publikum» at influencere føler en sånn trang til å ta disse inngrepene. Det er vi som sitter med makten med anonyme navn og skriver drittkommentarer om unødvendige ting til disse menneskene mister seg selv til nåler og kniver. Jeg tror at denne saken hadde løst seg mye fortere om man som enkeltmenneske går inn i seg selv og aksepterer andre mennesker som de er, og dermed jobbe med å akseptere seg selv. Hadde noen av bloggerne sagt «hei jeg tar restylane så det må dere også gjøre» så hadde saken vært en annen.

    10. Hvorfor viser gamle bilder, at du har svært små lepper naturlig? Glemmer du at vi har sett gamle bilder av deg? Jeg må påpeke at du gjør det enda verre for deg selv ved å prøve å bortforklare på denne måten? Hvorfor ikke bare si det som det er? Leppene er så langt fra dine naturlige lepper som de kan komme. Hilsen Kosmetisk Spl. Og selv om du helt sikkert tar dette som kritikk… men vil du fra nå av være ærlig, så må du være det fra hjertet. Og du trenger flere ganger med Hyalase for å fjerne alt det du har i leppene dine.

    11. Ærlighet varer lengst. Men jeg bryr meg ikke om hvordan folk ønsker å se ut om det er naturlig eller ikke. Man burde være akseptert som seg selv, den utgaven man vil være, naturlig eller ikke. Synes det er tull og tøys at man skal mobbes og hetses bare fordi man gjør som man vil med sin egen kropp som om andre har en dritt de skulle sagt? Vil du være naturlig vær naturlig, vil du være unaturlig så vær unaturlig. Det er ditt liv, din kropp, ditt valg. Enig med kommentaren til Marte over her.

    12. herreguuuud så slitsomt det må være for deg selv å holde på med all den lygingen din! ja vi har sett hvordan du såg ut før! enough said! hahaha!

    13. Hei sophie! Jeg hadde gledet meg så veldig til å endelig få sett deg i kristiansand, men jeg ble liggende hjemme med feber 🙁 Ble så lei meg for at jeg ikke fikk møtt deg <3 Er det noe mulighet for at du sender ut signerte eksemplarer av boken din som man kan kjøpe via posten i år også?? Jeg elsket den nye boken din - leste den ut på 2 dager<3 Klem Elen

    14. *katta ute av sekken*.
      Oi så overrasket vi ble over dette…..trodde du var inne i en prosess med å akseptere deg selv som du er, og bli trygg og fornøyd med det…..

    15. Veit du hva. I starten så var jeg latterfull over din Barbie – versjon. Jeg ser at du har vokst som person, og jeg har blitt glad i deg. For din åpenhet.
      Jeg støtter deg ❤️ du er en sabla god og varm person, og så ærlig.
      Mange klemmer fra meg ❤️

    16. Skikkelig kule svevende bilder spennende å interressant innlegg synes jeg skikkelig super kos at du svarer meg på Instagram synes jeg du er favoritten min ønsker deg alt godt og en riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    17. Skjønner virkelig dilemmaet. Du får refs hvis du snakker om det og du får refs hvis du tier. Du kan liksom ikke vinne. Derfor tror jeg absolutt at ærlighet varer lengst i dette tilfelle. Du kler leppene dine veldig godt akkurat nå, fillers eller ikke. Faktum er at du kler de og de ser pene og naturlige ut. Jeg syns det er fint at du er åpen om det!

    18. Folk er syke i hodet som bryr seg så mye om hva andre gjør med sine lepper, hvis disse menneskene hadde brydd seg like mye om viktigere ting hadde verden vært et mye bedre sted. Norge er er mobbeland fullt av sjalue mennesker som ser på alle andre en seg selv

    19. Skjønner deg godt, ingen som kan forvente etter så mye fillers i leppene at det bare naturlig blir seende perfekt ut når en fjerner alt.
      Jeg tenker at det å ta Restylane er i dag noe som er på lik linje som pmu, vippeextesions og hele det balletten. Alt med modifikasjoner, det viktigste er ikke hva folk gjør, men hva de fremmer. Tror Norge nå har forstått at naturlig skjønnet er vakkert, ingen burde føle seg presset til å gjøre noe med ansiktet eller kroppen til å oppnå ett ideal, men igjen, hvis det er noe man er immari misdfornøyd med, som missdannede og/eller skjeve lepper, ekstremt mye overflødig hud etter vektnedgang, og you name it så hvorfor ikke gjøre noe med det, det handler ikke om at plastikk-kirurgi eller fillers er dumt, det handler om mengden av det, hva som virkelig er nødvendig og ikke, uansett hvor dumt det her høres ut, men hvis man er ekstremt missfornøyd med deler av seg selv, hvorfor må man bare lære seg å leve med det når man ikke må tenker jeg.
      Men, alt med modifikasjoner, syns det er bra at du deler det, men du må aldri føle at du må, er forøvrig en privatsak❤️

    20. Katta er nok ute av sekken og ikke boksen 😛
      Dette med ærlighet rundt slike kosmetiske greier er vanskelig, og en voldsom balanse. At jeg som voksen kanskje mener det ene er greit, kan oppleves som skjønnhetspress/kroppspress hos noen som er i en sårbar alder hvor man ikke vet helt hvem man er eller hvor man passer inn/hører hjemme. Kanskje det vil hjelpe deg om du stiller deg spørsmålet “hva slags hensikt tjener det til om jeg sier at jeg (eks) har fylt på Restylane igjen?” eller “er det nødvendig for leserne mine å vite dette om meg?”. Kanskje dette med Restylane eller andre skjønnhets inngrep (permanente eller midlertidige) er noe du som Sofie gjør, og ikke du som Sophie Elise? Kanskje bør du skille det, både for deg selv og for leserne dine?
      Det er foresten veldig bra at du endelig ønsker tilbakemelding i forhold til dette. Tidligere har jeg fått inntrykk av at du har vært mye mer bombastisk og mer sånn “dette skal jeg skrive om fordi det er en del av meg og mitt liv, og jeg “driter” i hva alle andre mener”. Godt å faktisk oppleve at du har hatt en modning i forhold til det.

    21. Leppene dine er nydelige! Jeg er også en sånn detalj-freak som hadde irritert meg over et sånt hakk, ja. 0.2 ml er jo nesten ingenting og bra det lille der kunne rette opp hakket. Greia er jo å bygge det opp gradvis med lite av gangen. Jeg er 36 år og fylte nylig 1 ml til sammen i leppene oppe og nede nede. Superfornøyd med resultatet, og det ser helt naturlig ut. Ville bare ha litt fylde i selve leppene (ikke nødvendigvis større), og det fikk jeg. Filler er fint så lenge det brukes med måte og man har lyst til det selv. Lykke til videre på signeringene, og i morgen skal jeg lese «Forbilde» ❤️

    22. Kan du være ærlig og fortelle om hvorfor du sa du hadde papir fobi og var livredd dette, men man så deg ofte med pocketbøker? Nå også 🙂 hvorfor var det en “ting” å lyve om for deg?

    23. Synes det var en fin måte å adressere det på. At du begrunnet det med at du hadde fått skryt og ros på noe, som i teorien viste seg å ikke stemme. Forskjell på “JEG TAR RESTYLANE! SE VIDEO + SPØRSMÅL OG SVAR”-innlegg og dette, hvor man rett og slett er ærlig på at det faktisk er fikset når leserne tror det er naturlig. Er vel nøkkelen i hele debatten: å ikke føre bak lyset.

    24. Anonym: Hehe, wo’s!

      Enig, det er jo uendelig mange nivåer av denne debatten og man kan vri det rundt alle veier.. det tjener vel ingen en stor hensikt om jeg forteller det, men det føltes feil å få komplimenter for noe som ikke stemmer, om du skjønner?

      Tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg