spørsmål og svar – mine mål, forbilde, største anger ++

Reklame | annonselenker Nelly

Hei dere! Jeg sitter nå i Kristiansand og venter på å dra å signere bøker. I mellomtiden tenkte jeg å lage et innlegg med spørsmål og svar, etter ønske fra en følger! Så her kommer litt godt og blandet. PS! Alle bildene i innlegget er tatt av sykt dyktige Stephen Grindhaug, jeg elsket å jobbe med han. 

Jakke: HER
Bukse: HER
Sko: NA-KD 

Hvordan håper du at du vil forandre deg som person i fremtiden? Jeg håper jeg føler litt mer og faktisk stoler på det. Det er vanskelig å forklare, men det er som om mitt indre kompass ikke funker slik det skal. Som om ingenting føles som en ekte følelse – for å sitere Cezinando. Alt kan veies frem og tilbake, alle følelser kan endres på, og jeg har ingen umiddelbare reaksjon er på ting som føles helt 100% sikkert. Det skal liksom så lite til for at jeg endrer meg.. Eller at jeg ikke tar følelsene mine på alvor. I følge psykologen min jobber ikke følelsene mine og hodet mitt sammen, de er som to separate planeter og dette kommer mest sannsynlig av at jeg bygde opp en forsvarsmekanisme som ung. Det er noe som vil ta tid å bygge opp, men jeg håper følelsene mine, og hodet, vil jobbe mer i harmoni etterhvert som jeg blir eldre. Akkurat nå føles det som.. ingenting.

Beste boken du har lest? Jeg har lest så mye bra, så må bare ta den siste jeg likte skikkelig godt.. Gunnhild Stordalen sin bok var magisk og gjorde noe med meg, jeg er for alltid et nytt menneske etter den boken. 

Hva holder deg våken om natten? At jeg prøver å planlegge for dagen etter, som om dagen ikke kan gå opp med mindre jeg har sett for meg alle mulige scenarioer. Jeg klarer ikke å skru det av – før var kjæresten min et trygt punkt som gjorde at jeg sovnet med en gang, men nå har jeg blitt så vandt og kommet over den “kneika”; og ligger i timesvis søvnløs ved siden av han, som sover. Utrolig plagsomt, og slik er det faktisk hver eneste natt.

Hva gjør at du ser ned på andre mennesker? Og hvorfor tror du andre eventuelt ser ned på deg? Jeg ser litt ned på mennesker som fråtser i kjøtt, dag inn og dag ut, uten å tenke over det. Da vi var på premieren av Skal Vi Danse serverte de pølser i brød som mellommåltid, og jeg ble seriøst utilpass over det.. At man kan stå der, å lesse over pølse på pølse og folk spiser og spiser, og så er det griser som har levd og det er billig kjøtt, ekkelt.. Og kjipt for meg som måtte stå på siden og være sulten, haha. (må sies at de var veldig flink til å tilrettelegge ellers). Når folk sier de elsker dyr og bryr seg om planeten men spiser kjøtt fem ganger om dagen, det ser jeg ned på. Jeg ser også litt ned på mennesker som er hevngjerrige og baserer mye av avgjørelsene sine på ego. Jeg tror andre ser ned på meg fordi jeg har tatt plastisk kirurgi, er narsissistisk (på grunn av yrket mitt). Og kanskje fordi jeg har meninger om kjøtt osv som ikke er populære blant folk og at jeg er veldig krass i måten jeg formulerer det på.

Genser: HER
Bukse: HER 

Hva angrer du på at du ikke gjorde? Nøyt Skal Vi Danse mer når det først sto på! Selv om det var heeeeelt umulig og ikke noe jeg kunne ha endret uansett. Men, så klart angrer jeg på det. 

Hva er du redd folk ser når de ser på deg? Herregud for et forferdelig spørsmål! Men jeg er kanskje redd de ser spor av usikkerheten min? F.eks jeg flakker mye med blikket og er ganske lukket i kroppsspråket, fordi jeg beskytter meg selv tror jeg. Men det ønsker jeg ikke folk skal tenke over og jobber hardt med å bli kvitt hele tiden. 

Hvordan kommer du i veien for din egen suksess? Jeg overtenker når jeg ikke burde, og tenker for lite når jeg burde ha tatt en pause og vurdert litt mer.

Hva har du komplekser for? At jeg har så usymmetrisk ansikt, og det er egentlig ikke et kompleks heller, haha. Men noe jeg har funnet meg i! Men det er ganske usymmetrisk altså, svær panne og liten hake men jeg liker det på en måte litt? Det er rart og gjør meg mer unik! 

Hvem ser du opp til? I det siste har jeg begynt å ELSKE Ariana Grande! Noe som er rart for jeg har aldri likt henne noe særlig – eller, jeg har vært på to konserter og likt musikken hennes, men tenkt at hun var veldig rar som person. Men nå? Herregud hun er den kuleste og sterkeste jeg vet om! Thank u, next er vel noe av det beste som har skjedd alle som går igjennom tunge tider. THANK U, NEXT! Og Selena Gomez er en gud i mine øyne, så ekte og fin og pen.

Kjole: HER
Sko: HER

Favorittserie for tiden? Papirhuset! Men det er så spennende at jeg seriøst får vondt i magen. Se det, se det! 

Hva skulle du ønske du gjorde mer av? Trente.. Får så mye energi av det, og har det SÅ mye bedre. Men nå blir det litt mindre pga bokturneen. POKKER!!! Håper ikke jeg faller ut av det nå, da klikker jeg. 

Hva er dine mål for 2019? Det MÅ bli det beste året for min karriere, det har jeg bestemt meg for – og det tror jeg kan skje også, fordi jeg for første gang noen sinne tør å sette meg selv først, og jobber mot noe konkret for min egen psyke. Da faller alt annet på plass etterhvert, håper jeg! Jeg har så lyst til å lage podcast men hadde noen av dere hørt på? Jeg har en visjon på det som jeg tror kunne vært jævlig kul, der man faktisk tør å åpne seg om ALT og ikke legger lokk på noe – og så har jeg en perfekt venninne å gjøre det med! Tanker? 

Ønsk meg lykke til i kveld please!!! Jeg er så nervøs haha. 

130 kommentarer
    1. Ja har venta på den podcasten ❤️ Come on girl d bli perfekt 😀🙏🏻 Åså programleder burde du bli så vi får se deg mer på TV

    2. Sååå fine bilder! Og kjempebra innlegg og svar.
      PS. Føler du ikke at underleppa er litt vel stor i forhold til overleppa? 😭

    3. Ja, lag podcast!😍😍 Det hadde du passet perfekt til! Gleder meg allerede til å høre den!
      Du snakket tidligere om å ha med Fetisha i såfall, er det noen andre du kunne tenke deg? Synes hun virkelig veldig kul, men er EKSTREMT slitsomt å høre på henne når hun hele tiden veksler mellom norsk og engelsk, dessverre.

    4. Hei du 😊 du har jo skinnjakker og bukser? hvilke dyr kommer de fra? Er det ekte skinn i de plaggene syns jeg du er noe dobbelmoralsk. Sorry, kan hende jeg tar feil og at det er fake skinn.😊

    5. Mange som sier de liker Ariana Grande nå (inkludert meg)!♥️🙊Derfor håper jeg hun kommer til Norge og har konsert. Er avhengig av sweetener-albumet (selv om hun er ferdig med den hehe).
      det kommer nytt album IGJEN før jul!!!

    6. “Hva holder deg våken om natten? At jeg prøver å planlegge for dagen etter, som om dagen ikke kan gå opp med mindre jeg har sett for meg alle mulige scenarioer. Jeg klarer ikke å skru det av – før var kjæresten min et trygt punkt som gjorde at jeg sovnet med en gang, men nå har jeg blitt så vandt og kommet over den “kneika”; og ligger i timesvis søvnløs ved siden av han, som sover. Utrolig plagsomt, og slik er det faktisk hver eneste natt.”
      Anbefaler deg å begynne med google calendar! Regner med at du bruker noe tilsvarende, men bruk det så aktivt du kan. Da kan du legge inn alt du skal framover, og med engang det dukker opp en avtale så får du det i ned i kalenderen som du har med deg overalt(mobil, pc). Hvis du får alt ned i kalenderen vet du at du kommer til å rekke alt så lenge du følger den og du slipper å ligge våken og tenke gjennom i hvilken rekkefølge du skal gjøre ting, for å sikre at du husker alt du skal. Da slipper du også blant annet den “Oi, skulle jeg vært et annet sted nå”

    7. kan du skrive noe om interessante mennesker du har sett/møtt den siste uka og hvorfor du ble interessert i å se mer eller snakke med dem?

    8. Åå det hadde vært helt fantastisk om du hadde fått deg podcast! Vet ikke hvor mange ganger jeg har tenkt på det, hadde virkelig vært gøy <3
      Du er en så fantastisk jente og har et så godt hjerte! Måten du deler alt på og beskriver ting, du er helt utrolig! Ikke minst sterk, you go girl😍

    9. Skikkelig spennende å kult innlegg synes jeg og håper det er kjempe bra med deg super kule bilder synes jeg jeg synes at det blå Lyset er vakrest synes jeg ønsker deg alt godt og en fantastisk riktig god uke sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    10. Æ trur podcast kan være en god idé. Vet ikke kordan æ skal formulere det uten at det høres frekt ut, men når du begynte å lage videoblogga der du ikke «tar dæ sjøl så høytidelig» (vet du ikke gjør det, men vet ikke kordan æ skal forklare det ellers) så va det så herlig å se på! Spesielt videoan med dæ og Joakim. Derfor trur æ også podcast e en god idé, for det å se sånne sie av dæ som kanskje også e litt morsom gjør at man får et bedre syn og ser kor jordnær du e☺️

    11. Veldig interessante spørsmål som gjør at du må by litt mer på deg selv og dine tanker enn de spørsmålene bloggere ofte plukker ut gjør. Fine svar også.

    12. Jaaa til podcast!! Hører nesten bare på podcaster nå i stedet for musikk, og hadde elsket å høre deg utdype deg enda mer i alt! Du har så fine og kloke tanker!
      Og foresten, bildene i dette innlegget var så, så, så vakre av deg! Wow for en dyktig fotograf og pent motiv!! Måtte bla gjennom innlegget engang til bare for å se bildene igjen! 😍

    13. Hei! Lurer litt på hvorfor du ikke «tør» (eller hva det er?) å være sexy lenger? Synes det var så kult at du turte å ta litt sexy bilder og vise litt kropp, på en classy måte 🙂

    14. JAAA, podcast! Liker måten du snakker på og synes du har interessante tanker. Har hørt alle podcastene du har vært med på, digger deg 😍

    15. Om du har liten hake og stor panne blir vel ansiktet uproporsjonalt ikke usymmetrisk. Usymmetrisk blir vel når ene øyet er stort og andre lite feks.

    16. Jeg sliter med store porer og fet hud, og begynner å bli desperat etter en god behandling for dette! Men alt er så dyrt, og da blir det dyrt å teste ulike behandlinger. Derfor tenkte jeg å høre med deg om hvilke behandling du anbefaler (Micro needles, Venus freeze you name it) – hva funker??

    17. Vær så snill – lag podcast! Jeg elsker å høre deg snakke, da du er ekstremt dyktig på å formulere deg og å si ting rett fra levra! Jeg har bl.a. hørt på episoden med deg i «Ida med hjertet i hånden» opp til flere ganger og du er helt fantastisk å høre på:)

    18. Du ser ned på mennesker som spiser kjøtt?? Det du egentlig mener er at du ser ned på mennesker som ikke elsker dyr like mye som du gjør. Dette utgjør vel nesten hele jordens befolkning, minus veganerne og vegetarianerne. At dyr skal ha samme verdi som mennesker er en tankegang som er skummelt. Hva hvis det brenner i et hus og du har mulighet til å bare redde ut en hund eller et menneske. Hva ville du gjort? Det skumle her er at urovekkende mange ville satt livene til et menneske og en hund like høyt. Du sier du blir kvalm av å se andre spise kjøtt, vel – da bør du bli kvalm over å se andre (inkludert deg selv) gå med dyre designer-skinnvesker. Dette er like ille, hvis ikke verre. Når man slakter et dyr så får man utrolig mye kjøtt i forhold til hvor mye brukbar skinn man får. Derfor synes jeg det er utrolig dobbeltmoralsk å gå med skinn/pels produkter og samtidig si at «kjøttspising er mord». Tenk på dette neste gang du går med din YSL, gucci, etc. veske sydd av kalveskinn.
      Jeg har absolutt ingenting imot veganere eller et mer plantebasert kosthold, men å se ned på folk er ikke bra. Dessuten klarer jeg ikke å ta deg seriøst når du går med skinnvesker og har slike meninger som i dette innlegget.
      Ha en fin dag videre.

    19. Jeg skjønner tankegangen til vegetarianere/veganere mtp. dyr, men samtidig ikke.
      Hva tror du skjer med husdyrene om verdens befolkning skulle blitt f.eks. veganere? Alle husdyr ville blitt utryddet.
      Det er jo ingen som har husdyr kun for kos, men nettopp for å “få” noe fra de.
      Lurer oppriktig på om du synes det er verre at man nyttegjør seg av meieriprodukter/egg/ull framfor at dyrene skal bli utryddet? Hadde vært interessant med et innlegg om akkurat dette. Virker som at mange bare hiver seg på bølgen og blir veganere, men det virker jo faktisk imot sin hensikt. Dere er jo med på å utrydde husdyrene om dere blir mange nok.

    20. Podcast er jo gøy, men føler ALLE influencere driver å lager podcast for tiden…både bloggere, youtubere og journalister og instagrammere osv.

    21. Aaaahh elsker og Ariana Grande! Hun har gått gjennom så mye dritt, både fra folk på sosiale medier og utfordringer utenom normalen ellers, så dere har noe til felles der 🙂 Elsker at hun alltid tar muligheten til å snakke for de som trenger det og bruke stemmen sin til å støtte LGBT og likestilling. Og hun er SYKT bra live, (selv om akustikken på telenor arena er dritt heh) en av de beste stemmene i popmusikken på leeenge. Og hun fortsetter bare å bli bedre og bedre.
      Og ja, lag podcast please! Blir garantert å høre på den! 🙂

    22. For morro, kunne du ikke ha valgt en leser fra hver boksignering etter den var ferdig til å ta en kaffe med? En leser som satt et ekstra minne i deg ellernoe, eller som du synes var interessang, det hadde vært kult!

    23. Den skinnbuksa er bare knall tøff!!!! Kan du vise fler bilder stående? Og hvordan er den på størrelsen?
      Ps: du er så FIN! – som alltid🤩 god klem til deg!❤️

    24. Var på boksigneringen din i dag, fikk ikke sagt så mye blir så klein i sånne settinger.. var helt calm frem til jeg skulle fram og det siste jeg tenkte før vi hilste var «herregud, jeg føler jeg kjenner dette mennesket, men ho vet jo ikke hvem jeg er», alt gikk så fort å fikk heeelt hjerneteppe.
      Her kommer det jeg skulle ønske jeg sa:
      Du er et fantastisk, genuint og oppriktig menneske, du hadde en utrolig sterk og flott energi over deg. Du var virkelig varm og godhjertet!
      Jeg har fulgt deg siden du startet bloggen, tanken min da var at du var ganske populær osv, alltid vært venneløs selv og likte personligheten din godt, ønsket vi gikk på samme skole osv, den gang.. har fulgt med på alle intervjuer, TV show og podcaster osv, ikke spesielt opptatt av kjendiser osv men jeg ser meg selv i deg og relaterer til deg som menneske.. Leste forbilde og da innså jeg hvor lik fortid vi har.. du har en veldig interessang personlighet, skulle ønske det var mulig å bare få høre hvordan du tenker å føler og at det ikke bare ble 2 minutter på en boksignering..
      Vurderte nesten å spør om du ville sitte på til Stavanger, men droppet det for hvor psyko er ikke det å tilby et fremmed menneske, haha og ikke minst stalker aktig 😂
      Håper det kommer en podcast med deg en gang i fremtiden!

    25. At du ser ned på mennesker som spiser kjøtt synes jeg blir for dumt. Kjøttetende mennesker respekterer som oftest valget til veganere og vegetarianere, men synes også de bør gi samme respekt tilbake. Mange veganere og vegetarianere sier som deg “Jeg blir kvalm av å se andre spise kjøtt” eller de kommer med andre negativt ladde kommentarer om andre mennesker som spiser kjøtt. Rett og slett forkastelig. Et valg er tatt, og sånn er det. Vær så snill og ikke vær “den stereotypiske vegetarianeren”! Jeg repekterer at du velger å ikke spise kjøtt, men ovenfor den kommentaren der får du ingen respekt fra meg. Eller synes jeg du virker ut som en intelligent og reflektert jente, men bein i nesa, jeg heiet på deg i SVD, og jeg heier på deg når det kommer til å bli psykisk frisk igjen, jeg mener også at du kan stå frem som et utrolig godt forbilde for mange unge jenter og kvinner. Men akkurat den kommentaren får du absolutt null respekt for. Respekter andres valg, og de vil også respektere dine valg 😊

    26. Silje:
      Du har totalt misforstått hva jeg mente. Mine egne foreldre, besteforeldre, beste venner +++ spiser kjøtt. Det jeg mente var at jeg ser ned på valget folk tar som spiser billig kjøtt, hele tiden, uten å tenke på hva det faktisk betyr.

      Og takk for de fine ordene <3

    27. Mimosa: Herregud så god du er, haha <3 Jeg kjenner meg riktignok veldig godt igjen i følelsen! Hadde samme da jeg skulle møte en svensk blogger som jeg liker, og fikk helt jernteppe.

      Tusen takk skal du ha for så fine ord, og jeg kan seriøst ikke tro at noen orker å bruke så mye tid på å få med seg tingene jeg gjør!!! Det betyr så vilt mye.

      Og du skulle gjerne spurt meg om å sitte på til Stavanger!!! Haha:(((( Jeg må fly klokken 07!!! Så hadde takket ja om så du var en morder!

    28. Anonym: Åh, jeg har ikke flere bilder stående og det var fakisk fordi jeg glemte å ha på belte, som jeg virkelig burde for den var for stor rundt livet! Men jeg ELSKER den, og en av få bukser som ikke er for lange <3 god klem til deg også.

    29. Vera: ENIG!! Hun er så sterk og fantastisk og når ting suger pleier jeg å tenke “what would Ariana Grande do”, haha<3 Og ja, ELSKER henne live! Var så heldig å få se henne på en intimkonsert i Paris, og det var fantastisk.

      <3 <3

    30. Anonym: Hm jeg er lei meg for at jeg ikke har noen gode svar her uten å høres helt hippie ut, men jeg hadde håpet vi bare kunne leve i harmoni?? <3 og er det på en måte ikke bedre at det finnes færre kuer og griser enn at de lever et liv i tortur? Og JA jeg mener VIRKELIG oppriktig det er verre at man nyttegjør seg av meiriprodukter og egg på måten det blir gjort på i dag!

    31. AB: Jeg formulerte meg litt feil: jeg ser jo ikke ned på alle som ikke elsker dyr like mye som meg, jeg elsker f.eks ikke mennesker like mye som mange andre gjør (haha), så jeg forstår det. Men mine egne foreldre spiser jo kjøtt og jeg er jo full av beundring og respekt for mamma og pappa <3 MEN det jeg mente var at jeg ser ned på holdningen til de som bare spiser masse billig kjøtt uten å tenke på dyr og seg selv. <3

    32. S: I know how you feel! Det er dritdyrt og jeg har selv ikke funnet noen hudbehandling jeg mener gjør “mirakler” men jeg driver å tester en nå på halsen riktignok, som jeg trooor er veldig bra. Venuz freeze liker jeg ikke for da blir man litt tynnere i ansiktet og det er noe jeg prøver HARDT å ikke bli, haha.

      Men jeg ville anbefalt deg å gå på konsultasjon hos en hudpleier for å høre hvilke type produkter du trenger hjemme: skriv ned alt hun sier, og så kjøper du det samme bare billigere i koreansk kosmetikk, da anbefaler jeg merket Klairs! F.eks jeg må ikke bruke produkter som inneholder c-vitamin, fordi jeg kan få acne. Da styrer jeg unna det. Jeg har liksom kartlagt hva jeg trenger og så finner jeg det i billigere alternativer.

      Håper svaret var til hjelp <3

    33. Marianne: Turte ikke da jeg var med å Skal Vi Danse helt ærlig fordi jeg var så redd folk kom til å tenke jeg var en hore, haha. Ble så utrolig selvbevisst da. Men jeg elsker å ta sexy bilder og skal ha en nakenshoot nå snart som jeg gleder meg masse masse til!

    34. Lene: åh tusen takk!! Det skal jeg videreformidle til fotografen, han er virkelig sykt dyktig og bare spratt innom meg på vei til skolen og tok bildene på 15 minutter (veldig raske klesskift, hehe). TUSEN TAKK <3 Skal prøve alt jeg har å få igjennom podcast!

    35. Andri: Omg jeg har google calendar (og er obsessed) pluss haugevis av notater men så er det så mange sidenotes som må skrives osv osv… Så ja, det er et helvete haha 🙁 Tror det blir enklere når jeg får assistent i januar!

    36. Mona E.: Det stemmer at jeg har noen vesker i skinn ja – så dobbeltmoralen er tilstede akkurat der som faen. Vet ikke hvordan jeg skal forsvare det annet enn at jeg bare må si det som det er, og at jeg har satt min egen forfengelighet først i fortiden. Jeg synes derimot det er OK å kjøpe brukt skinn!

    37. Camilla: Åh håper jeg får det til!

      Det er nok Fetisha jeg helst ville gjort det med, men da skulle jeg også sagt ifra at hun ikke skal veksle så mye hehe, for er jo ikke alle som forstår engelsk. Men hun er jo amerikansk så det er ikke så rart at hun gjør det, hun har jo bare bodd i norge halve livet og det kommer naturlig. Men er enig med du! (ikke i at det er irriterende for jeg digger det jo, men forstår at folk kan tenke det).

    38. Jeg syns du er så tøff som peiser på og sier meningene dine rett ut, selv om du VET at folk kommer til å være uenige. Er selv en blond 20-åring som liker fillers, trening og dyre vesker, som samtidig ønsker å starte selskap og gjøre det bra innen finans. Får ikke åpnet munnen engang før alle har forutbestemt at det jeg sier er feil! Også skal de begynne å skolere meg, for de antar bare at jeg ikke vet hva jeg snakker om. Helt sinnsykt slitsomt! Kan ikke tenke meg hvordan det må være for deg, når det er så mange fler som skal ta deg på noe og skolere deg, for absolutt alt du sier.. også må du forklare deg på nytt og på nytt og på nytt.. Uansett – vi må bare peise på og la folk undervurdere oss! Jeg ser hvertfall at du motbeviser fordommene til mennesker hele tiden. Gleder meg til å gjøre det samme
      Har også veldig store drømmer om at du skal lage podcast! Hadde vært rått.

    39. Er forresten sååå glad for at du har begynt å svare på kommentarer igjen!! Er interessant i seg selv bare å lese kommentarfeltet. Mange som stiller gode spørsmål! Og lurer på ting jeg og lurer på 🙂

    40. Synes ikke du er usymmetrisk i det hele tatt! Jeg ville aldri tenkt over det om jeg så deg på gata <3 Har selv ekstremt usymmetrisk ansikt. Har forskjellige størrelse på øynene, og skjev nese haha. Har ikke like pupper i det hele tatt heller. En B-cup og en D-cup, syyykt irriterende.

    41. Tenkte å bare skrive en liten kommentar til all kjøtt styret. Er selv overgjennomsnittet glad i kjøtt, men selvfølgelig er det viktig at dyret ikke har hatt en dårlig oppvekst eller blitt slakter på en umenneskelig måte. Uansett om det er billig kjøtt, så lenge det er merket med at det er produsert i Norge så kan man egentlig være sikker på at alt har foregått humant 😊 har aldri helt forstått tankegangen til veganere/vegetarianere akkurat når det kommer til om dere tenker at vi redder planeten med og ikke slakte dyr? For hva tenker dere skjer med alle kyrene, grisene eller andre slaktedyr da? De kommer til å dø uansett en dag, og da blir de liggende å råtne der de dør. Er faktisk mye stoffer som ikke er bra for planeten som kommer ut av store dyr når de dør.. Så at dyrene blir slaktet på en human måte, og vi får godt kjøtt ut av det ser jeg ikke på som et problem. Har ikke noe imot dere som ikke velger å spise kjøtt osv, men at andre velger å spise kjøtt, uansett billig eller ikke så burde respekten gå litt begge veier. For i Norge er faktisk dyret blitt behandlet på en så god måte.

    42. Hei sophie her om dagen lagte du et inlegg med forskjellige hår frisyrer du har hatt gjennom tiden.jeg finner den ikke. Husker hvilken dato eller måned du skrev den i. Jeg har gått tilbake og sjekket men finner ikke. Jeg må vise frisøren min et bilde av deg fordi hun skjønner ikke hva jeg mener. Hvis noen av lesere her husker det, please kommnter her. Takk

    43. Jeg har letet over alt på podcast og finni og hørt alle episoder som du er gjest på eller noen snakker om deg. Liksom gi deg sophie, alle elsker deg og er interessert i alt du gjør. Hvem faen var det som gjorde skal vi danse gøy å se på Unhjem, du. Slutta å se på når du røyk ut liksom. Du er elsk, lag podcast for meg hahah lol

    44. Du trenger ikke late som du er frastøtt av folk som spiser kjøtt. Du gjør det jo selv. Tror ikke det finns en mer hyklersk og two faced blogger enn deg.

    45. En her oppe sier så krasst at dyrene i Norge har blitt behandlet så bra hallo blir så irritert over lese slik svada.Er tilogmed i Norge at flestepartene av grisebøndene er «oppdaget» og anklaget for grov dyremisshandel av griser ,den ene satt som leder tilogmed,kan ikke stole på noen.kjøttproduksjonen er forferdelig det er stuet haugevis av dyr sammen så de kan ikke snu seg,de opplever vold og smerte i slaktebilen og på slakterier.bla et slakteri på furuseth anmeldt mange ganger for grov dyremishandel av griser.de ble bla stukket uten bedøvelse og skjoldet levende .får vondt i hele kroppen .typisk kjøttelskere å komme med slike løgner .er bare søke på dyremisshandel av griser Norge så kommer det opp om sakene som ble avdekket i fjor.Er helt ok se ned på folk som eter kjøtt for de er faktisk hjernevasket til tro det er det rette.men ikke kom å tro at dyra har levd et godt liv.og hvor godt er det stadig føde nye og nye ,bare for at de skal dø.er groteskt å avle opp noen bare for døden.de skulle levd sitt liv.og ja bedre om de ikke lever enn at de lever slik som i dag.grisen dere setter på bordet julaften har dødd i smerte og redsel.ingen død er fin så det er tåpelig tro at det er så greit bli avlivet.

    46. Cathrine, selvfølgelig er det mye som ikke er greit når det kommer til behandling av dyr, men vil si at det er du som er litt hjernevasket hvis du tror at alle bønder behandler dyrene sine dårlig 🙂 er heldigvis veldig få som gjør det. Du kan ikke kommer her å tro at dyrene hadde hatt det bedre fritt? Og dyrene dør ikke i redsel hvis de blir slaktet på en human måte 🙂

    47. Det å i det hele tatt “se ned” på andre mennesker,uavhengig av grunn, er fjernt fra livet og samfunnet jeg ønsker å være en del av. Jeg kan ikke gjennom hele mitt liv, er noe eldre enn deg, huske å ha sett ned på andre mennesker. Å se ned på noen står for meg i motsetning til å respektere. “Jeg respekterer at du er (…), men jeg liker det ikke. Jeg ser ikke ned på deg, men jeg liker fortsatt ikke det du gjør”. Jeg er desverre et av de menneskene som jobber for å redde planeten, lærer barn om bærekraftig utvikling og spiser både kjøtt og fisk – med god samvittighet.
      Å bli sett ned på pga dette føles ikke greit. Jeg respekterer at du har et annet syn, men ser ikke ned på deg av den grunn! Å se ned på andre mennesker og deres handlinger gjør at man stiller seg selv i en “ovenfra og ned” posisjon, en slik posisjon ville jeg aldri ønsket å ha.
      Jeg skulle så inderlig ønske du ikke skrev dette slik. Ord har mye makt!

    48. Hei sophie!
      Jeg har noen spørsmål, no judgement.
      Du sier du ser ned på folk som frotser i seg kjøtt? Er ikke det en litt dum holdning? For jeg respekterer deg for å velge bort kjøtt, men så er det kanskje noe du syntes er greit der jeg er uenig. Men jeg ser ikke ned på deg for dine valg? Du har som et eksempel operert deg for bedre selvtillit, i min verden er det absurd at noen vil endre på noe som er så personlig og vakkert som eget utseende. Det virker som om du ikke vil ha noe med noen å gjøre dersom de ikke har samme mening som deg? Når det gjelder kjøtt osv…. det virker som om du mener «enten er du vegetarianer og elsker dyr ellers spiser du kjøtt og en dyrehater».. Jeg prøver bare å forstå deg og det du sier. Og som du skriver i en kommentar over her at det er greit å bruke brukt skinn.. tror du ikke at med så mange følgere på Instagram og blogg skaper et behov der du ser så flott ut i din skinnjakke. « sånn vil jeg også ha», kan mange tenke, og gå rett til en butikk å kjøper ny, eller brukt skinnjakke. Der de igjen skaper et behov for andre rundt seg å skaffe seg et plagg i skinn også? Forstår du? Du har mange fine tanker og holdninger, og jeg håper du ser på denne kommentaren som en mulighet til å svare til en forvirret følger!

    49. Du frøken strøken – som et menneske som vokste opp på en gård der dyrene ble behandlet ekstremt bra forstår jeg følelsene dine overfor matproduksjon der dyrene lever på samlebåndet.. Men, hva med viltkjøtt? Per i dag har vi feks en ekstremt stor elgbestand, hvis vi ikke jaktet på elg ville det bety mye lidelser og sykdom i bestanden. Vi har ingen naturlige predatorer som holder antallet nede. Jakt er godt regulert i Norge, og meget humant med tanke på jaktmetoder/lovverk. Jeg spiser kjøtt, men helst det som har levd et fritt og lykkelig liv før det ble mat.

    50. Anonym: Ja, jeg respekterer absolutt ikke når folk fråtser i kjøtt for det er ikke bra for helse, miljø eller dyrene. På samme måte som at jeg ikke respekterer valget til folk som røyker 20 sigg om dagen. Jeg godtar det, jeg kan være glad i dem, men jeg respekterer det ikke.

      Jeg har forresten aldri reklamert for en skinnjakke i hele mitt liv.

    51. G: Ja, men du forstår vel også at dette er unntaket og ikke regelen? De færreste spiser jo elgkjøtt flere ganger per dag – og jeg mener overforbruk.

    52. Julie: Jeg ser ned på valget dem tar – men vi er jo ulike! Jeg ser altså ned på valget om overdrevent forbruk, som jeg har sagt før. Men det ER ikke bra å spise kjøtt og jeg tror seriøst skam er undervurdert? Jeg har blitt “shamet” inn til å velge bort å reise så mye, f.eks. Det ER ikke bra å spise for mye kjøtt, planeten vår ER i krise, punktum. Jeg forstår ikke hvorfor man skal bare drite i det.

      Men jeg kan heller si det sånn: jeg respekterer ikke valget, men ser ikke ned på dem som medmennesker. Det er vel bedre sagt.

      Synes det er utrolig rart å spise både kjøtt og fisk med god samvittighet og samtidig ville redde planeten, i alle fall om du spiser kjøtt hver dag. Det er bare min mening 🙂 Det er litt som å jobbe mot rasisme men stå å rope rasistiske kommentarer til alle du ser.

    53. Anonym: Det er jo du som er hjernevasket?:p Det er jo gang på gang på gang på gang bevist hvor elendig f.eks griser blir behandlet i Norge!

      Og utdyp: hva i all verden er å bli slaktet på en human måte? Human = det hadde vært greit for et menneske også. Så fortell meg hvor de slakter dyr på en human måte, I would loooove to see!

    54. Anna: Nei nei nei nei – det er så dumt at du tror dette er realiteten for det er det ikke. Du har en så feil oppfatning av alt. Dyr i Norge blir svært sjeldent behandlet på en god måte – og det har jeg sett med mine egne øyne opptil flere ganger.

      Anbefaler deg å se dokumentaren “smaken av hund” som finnes på NRK, som er om den NORSKE kjøttindustrien.

      eventuelt om du er keen, her har dyrevernsalliansen skrevet, basert på NORSKE farmer om litt diverse.

      https://www.dyrevern.no/landbruk/kylling_kalkun/fakta_om_kylling_og_kalkunoppdrett
      https://www.dyrevern.no/landbruk/gris/fakta_om_griser_og_produksjon_av_svinekjott

    55. Stine: Tusen takk skal du ha <3 Det her inspirerte meg veldig og jeg kjenner meg godt igjen i deg. Og enig i at jeg må forklare på nytt og på nytt, haha.. Men sånn er det. Og gleder meg også til å følge med på deg!

    56. Folk som spiser kjøtt vet svært lite om norsk gårdsbruk hvis de tror at dyrene blir behandlet bra. En gris kan leve opptil 15 år, men blir slaktet når de bare er rundt tre-fire måneder gammel. Det er trist at levende dyr blir drept kun fordi mennesker «må» spise kjøttet deres.
      Kalver som blir tatt fra mammaen sin i løpet av første levemåned er også helt forjævlig:( Fordi mennesker liksom trenger brystmelka til en annen art. Håper virkelig at folk flest snart forstår hva de faktisk spiser

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg