mitt nye hjem, shopping og funderinger

Reklame | annonselenker Nelly

Huset begynner å komme på plass, og her ser dere en sneak-peak av badet i overetasjen.. Det blir speil over alt! Og marmor, i tillegg til detaljer i gull. Vi har enda ikke fått opp lys eller noen ting, så beklager dårlige bilder. Men dere kjenner jo meg, det kommer til å få en glamorøs feeling.. Ah, som jeg gleder meg til dere får se! Dere kan se en video av badet på instastory 😀 

Jakke: HER
Genser: NA-KD 

Det er mye vindu nede, og lyset slipper inn er så fint! Jobben min kommer til å bli så mye enklere da. Og jeg vet at jeg kanskje har litt for hard contouring på nesa, hehe. Men jeg liker det faktisk sånn? Jeg er jo ikke blind og vet det kan se unaturlig ut, men det er en look jeg bevisst går inn for. Så man trenger ikke å påpeke det, for jeg vet allerede. 

Soverommet vårt blir helt sort, slik som i den forrige leiligheten. Jeg vil virkelig anbefale alle som sliter med å sove å gjøre rommet sitt så mørkt som mulig, og kun bruke det til soving (om det lar seg gjøre). Så snart man begynner å se på film, spise osv på soverommet mister det litt av sin “magi”, og jeg er helt avhengig av å ha et mørkt soverom. I dag var forresten foreldrene til Kasper for å se på huset for første gang, og begge to likte det godt og gleder seg til å komme på besøk. Det gleder jeg meg også til! 

Vi dro også ut for å spise med dem på Olivia. Jeg var litt “off” i starten av samtalen fordi jeg var så sliten og fikk helt noia på grunn av det, at jeg ikke klarte å bidra til samtalen liksom. Det hater jeg, spesielt når man er med noen man gjerne vil “imponere”. Men etter 15 minutter gikk alt skikkelig fint, og jeg er så glad i foreldrene til Kasper.

Jeg har forresten alltid tenkt at jeg ikke liker Olivia, sikkert på samme måte som jeg ikke liker Egon, men det er så greit å dra dit om man ikke orker å tenke. Man vet at maten blir grei, det er grei service.. Ja. Liksom ikke noe WOW, men det er ikke forventet heller. 

I dag har vært en ganske avslappende søndag slik som jeg ønsket, og utpå formiddagen dro vi på en liten spontan shopping på Grünerløkka, der flere butikker holder søndagsåpent. Jeg elsker å shoppe der, man kan finne unike plagg og tilbehør som ingen andre har, spesielt om man handler vintage!

Nesten hver gang jeg er på Grünerløkka må jeg besøke en av mine favorittbutikker, nemlig Velouria Vintage – om dere lurer på hvor jeg kjøper clip on øredobber, her har de MASSE! I tillegg til kule t-skjorter og eksklusive merker, fine skjørt osv. Adressen er Thorvald Meyers gate 32. 

Jeg gikk derfra med  en ny t-skjorte, og flere nye øredobber. Jeg lette også etter en gave til foreldrene mine, men fant ikke.. Fikk plutselig et innfall og tenkte de fortjente noe ekstra fint. 

Denne t-skjorten kjøpte jeg, og den er så GOD! Man kan bli stående å lete etter t-skjorter i flere timer der inne, utvalget er enormt. Men siden jeg digger Pulp Fiction måtte jeg bare slå til. Faktisk har jeg på meg den akkurat nå som jeg blogger for dere.

Vi gikk videre til Jewel of India, som er mitt favorittsted på indisk mat i Oslo. Hvorfor? Hyggelig lokale, og ikke minst så godt utvalg av vegansk mat! Det er litt dyrt der, men verdt det.

Altså hvor fin er ikke kjæresten min? Ah jeg elsker han! 

En fornøyd jente! Finnes det noe bedre enn å spise digg mat? Jeg tror ikke det. Og med et glass rødt til, klager ikke jeg.

Faen, jeg må virkelig bli bedre på å fylle opp kjøleskapet hjemme med digg og sunn mat.. Nå er det nesten tomt, og slik blir det ofte. Jeg er sjeldent hjemme og siden vi snart skal flytte og er jeg redd mat bare blir kastet underveis i flyttingen. Nå har vi liksom bare en rotten avocado og litt mandelmelk, haha.

Jakke: HER
Bukse: NA-KD 

Etter maten gikk vi litt rundt og snakket om fremtidsplaner. Denne uken skal jeg tilbake på Skal Vi Danse for finalen, vi skal danse i cirka 45 sekunder og jeg både gleder og gruer meg. Jeg gleder meg til å være med Benjamin igjen, og spesielt til å møte Einar, Morten, Dorthe og Martine igjen, men det er jo litt blanda følelser med tanke på måten jeg forlot konkurransen.. Hva tenker de andre om meg? Mest sannsynlig bryr ingen seg, men det er likevel noe jeg funderer på.. Jeg føler det legger noen føringer på hvordan jeg bør oppføre meg å være, men det beste er om jeg klarer å være meg selv. 

Og, så skal jeg rett på bokturne etter det! Første stopp er Kristiansand, 19. november kommer jeg dit. Da skal jeg sove hos blogger Kristina Andersen, gleder meg. Boken har gjort det skikkelig bra og jeg får hyggelige meldinger fra folk hver eneste dag, det er så stas! Og ikke minst sykt gøy at Forbilde fortsatt selger bra, hele to år etter den ble utgitt. Det er fint å ha skrevet bøker som betyr noe for folk – og om du har lest den ene, men ikke den andre.. Så anbefaler jeg å gjøre det, you will love it!

SKO: NA-KD 

Det har vært litt kaos etter Skal Vi Danse fordi jeg har blitt litt mer kjent for folk i alle aldre, og ikke bare en spesifikk målgruppe slik jeg er vandt til. Det er mange som kommer frem, sier fine ting, gir klem eller bare står og fniser i et hjørne. Men det er alltid like hyggelig å møte dere, jeg får høre så mange fine ting at jeg nesten smelter bort, haha. ALLE har virkelig vært så hyggelige i det siste, herlige folk! 


Det var min dag i bilder! Om dere vil se mer legger jeg ut litt oppdateringer på instastory. Jeg elsker å se på andre sine stories, og om det er noe dere også liker skal jeg helt klart bli bedre på det. Jeg har bare lurt på om dere blir lei når jeg allerede holder på med blogg, instagram og tv.. 

Ellers fortsetter jeg å nyte livet med Kasper. Jeg blir så rolig av å være med han, og jeg føler vi hører sammen. Jeg kan seriøst begynne å gråte når vi skal sove sammen fordi jeg enten er glad, eller fordi alt jeg holder inni meg slipper taket og jeg får utløp. Jeg hater å være den nedstemte versjonen av meg selv som jeg ikke helt kjenner igjen, men med Kasper har jeg det alltid trygt og fint 😍 Elsker deg! 

NÅ – skal jeg sette meg ned for å svare på dagens mail, før vi skal se på en dokumentar om hester (Kasper som ville det, av en eller annen grunn) og så skal vi sove. Ikke gå glipp av når jeg publiserer datoene for bokturneen, det skjer snart! 👌 

31 kommentarer
    1. 1. Legg gjerne mer ut på instastory, elsker som deg og se på andre sine stories, og nå som du blogger så lite også ville det bare vært et pluss!
      2. Har du fylt på mer restylane (eller annen filler) i leppene igjen?
      3. Hvorfor kommuniserer du ikke med oss i kommentarfeltet lenger? 🙁 Savner det! Og trodde det var derfor du ville ha det åpent igjen.
      4. Hva skjer med stilen din om dagen? Føler den er så lite «Sophie Elise», men det er vel kanskje bare meg.. haha
      Ha en fin kveld!

    2. Det går helt sikkert bra med deg på lørdag, men jeg forstår godt at du e spent. Gleder meg til å se deg der!!🌷

    3. Skikkelig kult å koselig innlegg synes jeg å stilig bilder synes jeg du er så skikkelig kul å en kuling av en going synes jeg ønsker deg alt godt og en riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️

    4. Lykke til på lørdag! 🙂 Jeg forstår at du har blandede følelser og tanker :/ Ellers gleder jeg meg veldig til å se huset ditt når det er ferdig… er bittelitt missunnelig der altså, men min tid kommer vel den også (håper jeg);).. Jeg har forresten også en super trygg kjæreste (mann) så jeg forstår veldig godt at du er takknemlig <3

    5. Fy søren så elegant du var på disse bildene. Voksen stil, uvant å se deg slik, men som du kledde det😘

    6. Er du enda ikke fornøyd med nesen din siden du bruker conturing? Eller hvordan det skrives. Jeg lurer også på om du har fyllt i leppene igjen og kinnene? Eller kanskje det bare er sminken? Jeg har tenkt så mye på det med alle operasjonene dine og at du til stadighet virker så misfornøyd med utseende ditt. Du er ei flott jente og har mange gode sider ved deg som person utifra bloggen. Du må bare tro på at du er god nok. Hvis du forstår hva jeg mener? Ønsker deg en fin uke😊🌼

    7. Håper du kommer til Hønefoss!! Har ikke råd til å kjøpe boken din, så må vente til den kommer på tilbud, desverre 🙁 Men har sagt til alle i familien og besteforeldrene mine, at hvis du kommer til Hønefoss, MÅ jeg få penger og kjøpe den fra de til meg i julegave ❤️ Å få den signert ville vært helt utrolig, og å møte deg ville ha vært en drøm ❤️ Desverre får jeg den nok ikke i julegave, fordi vi kjøper ikke så dyre julegaver, men tror og håper at mamma og morfar har noen planer om å spleise 🙉 Har sagt til alle at hvis du kommer til Hønefoss på signering, så kan de få boken når jeg kommer hjem, også kan de gi meg boken under treet til jul. Ville blitt en enda mer magisk førjulstid, når jeg vet at den er under treet! ❤️
      Hvis jeg tar med forbilde, som jeg akkurat har lest ut, fordi jeg fikk den på tilbud for noen dager siden, ENDELIG! Begynte å gråte når jeg så at jeg hadde mulighet til å kjøpe den! Ville du signert den også på bokturneen? Ville vært så snilt ❤️ Den står på nattbordet, med en rosa blomsterbukett og et rosa duftlys ved siden av ❤️ Skal legge ut bilde av det på insta snart, ser utrolig pent og classy ut 😍 Tusen takk for at du er du ❤️ Du har gjort angsten min lettere å leve med, og du har lært meg å kjenne meg selv! Alle har tanker, alle tenker, men det ser ut som at alle har det lett, og ingen beskymringer, mens jeg.. bare tenker, beskymrer meg og ruller meg som en burrito under dyna, helst i mørket. Bare å se en film på Netflix virker slitsomt noen ganger. Legge bort alle skjermer, og bare ligge som en burrito, glemme tid å sted. Verste, men deiligste følelsen. Du er mitt forbilde! Håper du kommer til Hønefoss! Husker ikke sist jeg var på kuben, kjøpesenteret her, føler alle glaner og jeg gruer meg til å gå dit, ser ned og vil være usynlig.. Men føler uten tvil, allerede nå, at hvis du kommer på boksignering her, kommer jeg ikke til å engang ha angst for å ta steget over dørterskelen ❤️ Får pusteproblemer og blir dårlig bare jeg vet på morgenen at jeg må på butikken den dagen, og hele dagen går til å grue seg, være redd, å tenke på den lille turen på butikken. Så noenganger må jeg manne meg opp. Potetgull og dip, en liten brus, smågodt. Trøst når jeg kommer hjem, en slags gevinst. Men jeg føler ikke på noen måte på angsten når jeg vet det er mulighet for at du kommer til Hønefoss, at jeg kanskje får møtt deg ❤️

    8. Hei! Maten på den indiske så supergod ut! Har du vært på Jaipur? Lurer på om den dere var på er bedre eller værre 😆❤️ Elsker indisk mat!!

    9. Svevende skikkelig kule bilder å kjempe koselig innlegg synes jeg du er en kuling av en going synes jeg super bra at huset ditt og ønsker deg alt godt å en fantastisk riktig god uke sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️

    10. HEI! Du kommer til og naile skal vi danse slik du nailer alt annet! Gleeder meg til og se❤️ Kommer på bokturneen din i Sandnes, og kan ikke vente🤩🤩

    11. De andre deltakerne burde jo egentlig bare være glad for at du trakk deg. Om du ikke hadde vunnet hele greia hadde du i det minste blitt hard konkurranse for dem alle sammen. Ellers syns de nok heller bare det er kjipt for det sosiale. Men tror ikke de tenker noe negativt om deg og din exit.

    12. Anonym: Herregud så søt du er <3 Jeg kan så klart signere forbilde også! Jeg kommer dessverre ikke til Hønefoss, men kommer til Skien, Strømmen, Frederikstad, Ski og Hamar. Kanskje du får vært med dit? Det håper jeg!! Jeg sender masse masse kjærlighet til deg i alle fall, så god du virker. Stor klem. Åh , deg ble jeg glad i!

    13. Katrine: Jeg er tilbake i kommentarfeltet nå! Det var så mye dritt en periode (fortsatt er det jo det), men da klarte jeg ikke.

      Haha ja, jeg har egentlig ingen spesifikk stil, men prøver meg litt frem <3

    14. Hvorfor svarer du ikke på om du har fylt på mer i leppene igjen eller ikke? Synes det er ganske enkelt å se at du har det, og når du først har gjort en stor greie ut av at du har fjernet restylane eller lignende (eget innlegg om det og masse oppslag i media) så burde du jo være like ærlig om at du har fylt på igjen?

    15. Så fine bilder! Klærne på Velouria Vintage så veldig kule ut. Hvordan er prisen på klærne der?

    16. Reagerer også på at alt er dekket med plast, så utrolig unødvendig. Og det triste er vel at alt av plast vi bruker blir verken resirkulert å brukt om igjen 😕 så verdenen vår kommer til å drukne i plast, det skulle vært forbudt å bruke usirkulert plast. Alle har et ansvar, ihvertfall oss som forbrukere, men også de store bedriftene som er storbrukere av plast.

    17. Om anonym klokken 01:27: Jeg får lyst til å gi deg en klem! Du virker som et oppriktig flott og søtt menneske. Hvis jeg visste hva du het skulle jeg sannelig ha kontaktet deg privat og sendt deg boka i posten. Jeg, som Sophie, håper du får muligheten til å treffe Sophie. Gjør du det må du tør å si at det er du som skrev denne kommentaren.

    18. Jeg kommenterer så og si aldri, men må bare si at du du var så fin på date night på den indiske! Elsker håret ditt nå!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg