det siste igjennom kameraet

Reklame | annonselenker Nelly

Hatt et intervju med VG hvor jeg til og med havnet på forsiden! Dette intervjuet ble så bra, og dere kan lese hele saken her. Eller bare plukke opp en avis. Det er første gang på lenge jeg har følt meg skikkelig forstått av en journalist, og hele intervjuet ble veldig “meg”. 💕 Bildene er tatt av flinke og snille Line Møller. 

En kveld foran macen. Jeg holder nemlig på å finne en assistent, det har tatt så lang tid for jeg fikk over 400 søknader fra folk som vil jobbe for meg, og det tok lang tid å gå igjennom 😔 Det er jo tross alt noen som skal jobbe veldig tett med meg! Men nå har jeg fått det ned til 10 stk som jeg er interessert av og vi skal ha intervjuer neste uke. Men send meg gjerne ikke flere søknader for jeg rekker ikke å gå igjennom mer.

Meg og Charlotte. Min genser: HER

Vi har vært på bowling, som vanlig. Og filmet. Det er lange dager! Men jeg har et helt fantastisk team rundt meg og da må jeg spesielt skryte litt av kamerateamet jeg har blitt så godt kjent med i TV2, og selskapet som produserer min serie, Salto. De har blitt som min familie og jeg blir så glad av å være rundt dem. Vi ler så mye sammen, reiser sammen, kan snakke alvor og herregud for en støtte de er! Vil aldri miste kontakten med dem 💕

Genser: HER

Jeg og Fetisha dro på Storo Senter og spiste på.. Egon. Jeg hater jo egentlig Egon, synes det er så bortkastet å dra dit for å spise når man kan dra hvor som helst. Men vi hadde det sykt koselig så jeg må ta meg sammen å innse at god mat kan man få over alt! Og så møtte vi John-Arne Riise og Fetisha ble starstruck 😅 PS: Jeg elsker Storo Senter, haha. Er der hele tiden! 

Jakke: HER
Tights: HER
Sko: HER

Vi flytter jo inn i rekkehuset neste uke, og jeg har allerede fått en tanke om at jeg vil endre på alt haha.. Eller, at jeg ikke er fornøyd med interiøret jeg har fra før. Jeg har liksom ikke flyttet inn enda og er allerede lei. Men det er seriøst farlig å se på innredning nå, for alt er så fint! 

Faktisk fant vi mest fint på Kremmerhuset, og det hadde jeg ikke trodd. Jeg ble helt forelska i den rosa/lilla stolen og mange av bildene de hadde der. Og så er det jo ikke dyrt heller! Vet ikke hvor jeg skulle hatt alt men, man finner nok plass. Enn så lenge ble det bare titting 🙂

Jeg har lest i boken til Else Kåss Furuseth, vi har samme redaktør. Og jeg har blitt totalt forelsket i henne! For en fantastisk dame, og nesten litt bittert at jeg ikke kom opp med samme bok for det er jo en så genial ide? Ønsk dere denne boken i julegave! Og min da, så klart. Bøker er alt, og jeg er så lei meg for at mange misbruker det for å tjene penger – for meg er det liksom hellig og noe man ikke skal kødde med.. Men, denne var amazing og lettlest. 😘 

Fetisha overrasket kjæresten med bursdag, og som vanlig hadde hun laget så mye god mat. Jeg ble helt rørt av alt hun hadde stelt i stand for sin andre halvdel. Og ikke minst, hun er sykt god på å lage mat. Kanskje jeg og F burde starte en podcast..? Bare en tanke jeg slenger ut der 😋 

Jeg kom hjem, var småbrisen og la meg på gulvet som vanlig hehe. Det finnes ikke noe diggere enn å ligge på gulvet. 

.. Likevel sto jeg tidlig opp dagen etter og dro på Barrys Bootcamp. En full økt med både kondisjon og styrke, etterfulgt av smoothie. Så digg, og jeg har blitt helt avhengig av de gruppetimene og nesten avhengig av å være jævlig sliten i kroppen. 


De siste dagene har gått så FORT! Det kan være fordi jeg har pendlet mellom å gjøre blogg, filmet, bok, trening, et hemmelig prosjekt, gått på møter, gjort samarbeid og forsøkt å planlegge med oppussingen og snart innflytting. Og så er det virkelig ikke noe sjel der jeg bor nå, jeg hater den midlertidige leiligheten og det er umulig å være kreativ, eller i det hele tatt rolig her.. Men men. Det er jo snart over! 

Som dere vet har jeg en periode som generelt sett er litt vanskelig, og det plager meg at jeg ikke helt kan sette fingeren på hva som er galt. Det er jo et ganske dypt problem som jeg prøver å finne roten til, sammen med psykolog. Men det beste ordet jeg kan putte på det er: forvirrende. Det er jævlig forvirrende å dykke ned i sitt eget sinn, selv med en proff. Og akkurat nå savner jeg å være hjemme i Harstad, hvor huset er fult av familie, gode middager, kos fremfor TV-en og hundene. Det kan vel bare være sånn noen ganger.. Har helt ærlig følt meg ganske ensom lenge, selv om jeg har masse venner osv. 

Men, nå skal jeg i alle fall slappe litt av før jeg og min elskede skal ut å spise med hans familie. Resten av helgen vil jeg bare slappe av, ha det koselig og se på film. Vil liksom ikke stresse meg opp mer enn jeg trenger når jeg først har fri, og vil helst leve så simpelt som mulig. Og i tillegg få gjøre det med min kjæreste er magi. 

Takk for alle tilbakemeldinger angående silikon! Jeg må gå nøye igjennom dem, for som dere skjønner er det en stor avgjørelse 💕 

34 kommentarer
    1. Hvordan klarer du å filme, bok, hemmelig prosjekt, samarbeid, møter, blogg og trening.. og attpåtil planlegge oppussing osv av hus og å være med venner og drikke opptil flere ganger i uken hvis du liksom er utbrent og deprimert. Hvordan klarer du ALT det, men ikke Skal vi danse? Forstår ikke hvordan du kan si at du er utbrent, da aner du ikke hva å være utbrent virkelig er. PS: alkohol og depresjon er vel en utrolig dårlig kombinasjon.

    2. Stilen din fortiden er jo helt krise. Lite spennende å se deg bruke den samme genseren 5 dager på rad liksom haha.. Bloggen din er så lite givende for tiden, både når det kommer til bilder, innhold, outfits.. og alt egentlig. Tror du trenger en pause fra blogging egentlig.

    3. Må si meg uenig i at bloggen er kjedelig, som en person over meg kommenterte! Og ang det at hun går med samme genser flere ganger.. Hva så? Er hverken miljøvennelig eller nødvendig å kjøpe nye klær hele tiden

    4. Det var et utrolig fint, ærlig og “rent” intervju! Det var godt skrevet, og det virker som intervjuet klarte å hente ut ekte nyanser fra livet ditt!
      Du ser utrolig bra ut om dagen, liker at du smiler så mye på bilder. Du har et vakkert smil. Jeg vet ikke om forbilde er riktig ord, men jeg liker deg. Jeg ser opp til deg, i form av at du tørr å stå frem med det som kan være vanskelig og komplisert. Liker at du viser at livet har nyanser. Et menneske har rett til å kjenne på disse nyansene, og man kan være trist, glad, sint og lykkelig på samme dag. Vi har alle ulike perspektiver på verden, perspektiver som avhenger av våre verdier, holdninger, egenskaper og erfaringer. Det virker som om du blir bedre og bedre kjent med ditt egenperspektiv hver dag. Det virker som en del av de negative og hatefulle kommentarene stadig går ut i fra en generalisering av ulike tilstander (depresjon, angst o.l). Selvfølgelig ligger en generalisering til grunne for diagnostisering, men likevel vil en diagnose/tilstand preges av individuelle forskjeller. Man ER ikke diagnosen/tilstanden sin, diagnosen/tilstanden kan være en del av seg. Hvordan det enkelte individ velger å leve livet sitt på tross av diagnoser og tilstander vil derfor variere. Dette var du trolig nok klar over (var vel heller ment som et tilsvar til kommentaren ovenfor), men jeg ønsker likevel å minne deg på at du ikke kan stemples, og du skal ikke passe inn i noens form eller mal. Du er unik, og jeg beundrer ditt pågangsmot og den stemmen du tørr å ytre. Selv om vi ikke alltid er enige.
      Jeg håper du har det bra, og ønsker deg alt godt!

    5. JA, til podcast!!! Hadde vært amazing!
      Og til de personene som kommenterer dritt – jeg er 100 % sikker på at dere ikke vet hva det vil si “å være utbrent” selv.. Utbrenthet er et ekstremt komplekst og kontroversielt begrep, som ingen har copyright på og det finnes heller ingen konkret og universell definisjon på hva fenomenet faktisk betyr. Så la være å komme med unødvendige kommentarer please. Alle som så på Skal Vi Danse og tar en del i Sophies liv kunne tydelig se hvor mye det betydde for henne, og hvor mye arbeid hun la inn i hvert eneste dansetrinn. Det å være med på et slikt hardt og energiopslukende prosjekt er ikke bare bare… Det at hun tar for seg andre oppgaver, jobber og festligheter har vel ingen ting med dere å gjøre? La jenta være i fred, og la hun få gjøre akkurat hva hun vil for å bli bedre og ha det fint med seg selv.

    6. «Bøker er alt, og jeg er så lei meg for at mange misbruker det for å tjene penger»
      Du snakker jo om deg selv! Jeg leste bok 1, og den handlet om en selvopptatt unge som er så opptatt av seg selv at hun blir «syk» av det!
      Hvor mange mill har du tjent på boken? Har du donert bort noe, eller skrev du bare boken for å tjene penger? Om du er så opptatt av psykisk helse, hvorfor donerte du ikke bort noe til det da?
      Isabell Raad er jo en fantastisk dame i forhold til deg

    7. Kan folk ha litt respekt. Hvis hun har fått diagnose depresjon, angst og utbrenthet, så har hun det. Dere er ikke lege og vet heller ikke hvordan sophie sitt liv er utenfor det hun skriver. Det finnes forskjellige grader av depresjon feks, og ikke alle opplever det på samme måte. Blir irritert av at mennesker ikke ser alvoret ved mindre «sykdommen» man har vises uten på kroppen.
      Syns du er flink sophie som klarer å være så out and about. Du er sterk! Stå på videre.

    8. Leser mange negative og usaklige kommentarer her inne om dagen.
      Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hvorfor dere gidder å lese bloggen hennes, hvis dere liker henne såpass dårlig som det fremstår. Kan noen av dere forklare meg det?
      Jeg er åpenbart naiv. For jeg blir oppriktig sjokkert, når jeg i små glimt greier å ta innover meg at dere er her kun for bevisst å gjøre et annet menneske vondt.
      Det er dessverre slik det fremstår..
      Skikkelig trist og stusselig.

    9. Det vi tenker om dere som skriver ting dere «vet» så mye om, dere som skriver negative og støtende kommentarer: Dere er av den sorten som ikke forstår deres egen dumskap. Det er tydelig hvilket menneske du er. Det er så mye du ikke vet. Du hadde ikke lagt fra deg lange negative kommentarer om et menneske hvis du hadde visst bedre. Det er det alle vi andre, som ikke kommenterer, tenker om dere. Alle vi andre er fler enn dere, men det vet dere heller ikke. Dere vet ikke at dere blir sett på og ledd av dere også. De verste er de tilsynelatende oppegående menneskene som står innenfor sin egen idioti. Meningene deres er luft og det må dere snart forstå.
      Til info: Sophie Elise har opparbeidet seg en livsstil som gjør at hun tåler mer enn eventuelt deg. Utmattelsesterskelen hennes er større enn din. Skal vi danse er ekstremt krevende, men uten det kan hun leve det livet hun er vant til. Noe som kanskje ville vært slitsom for deg, men ikke for henne. Folk er forskjellig, heter det.
      Hilsen de andre med vettet i behold

    10. Jeg har fulgt deg i mange år og ser tydelig forskjell på deg før og nå. Jeg er så stor fan av deg og heier på deg! Helt sykt at alle disse som kommenterer negativt tør, at de ikke har mer respekt. Alles psyke er så forskjellig og ingen blir bedre på lik måte.
      Som sagt; jeg heier sånn på deg! Håper dere får det fint i det nye huset 🙂

    11. Skikkelig super kule å skikkelig fine bilder å kjempe koselig innlegg du er toppers og sterk modig lun og snill synes jeg ønsker deg alt godt og sender deg gode tanker å god positiv blå energi å en riktig god fantastisk dag sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️✌🐱

    12. Hei Sophie!
      Ikke ofte jeg kommenterer noen ting egentlig, men jeg ble så provosert av noen av kommentarene over her. Håper virkelig du ikke tar de stygge kommentarene veldig mye til deg, selv om jeg skjønner det er vanskelig å la vær. Disse menneskene er bare ute etter å gjøre deg vondt, og jeg forstår ikke hvordan vi kan være så slemme mot hverandre, blir oppriktig lei meg.
      Håper uansett at du har det bra, heiet på deg under Skal vi danse og ble så lei meg når du trakk deg, men det er så viktig å tenke på eget beste, så jeg heier fortsatt på deg og håper du kommer sterkere tilbake!
      Stor klem.

    13. Hei! Hvis jeg ikke husker feil så reiste du verden rundt våren 2017 med en annen kjendis for du skulle spille inn noe for nrk. Blir dette noe av?🙂

    14. En annen ting jeg liker ved deg er at jeg oppfatter deg som profesjonell, du snakker alltid så godt om mennesker du jobber med. Det liker jeg! Du viser at du tar ting seriøst. Gleder meg til å se åssen huset deres blir forresten 😀

    15. Jeg hadde det lignende da jeg var 25ish, følte meg jævlig innvendig og jeg klarte ikke sette ord på det. Det er vanskelig når man ikke vet hva man føler og hvorfor. Skulle ønske jeg hadde et godt svar til deg, jeg fant det aldri ut. Men det gikk over etter noen år, jeg tror det hadde noe med at jeg ble eldre og dermed tryggere på meg selv. Når den følelsen kommer snikende igjen drar jeg f.eks ut i skogen eller i kajakk for å komme unna alt og «i kontak med følelsene mine» (haha hvor dumt hørtes ikke det ut, men du skjønner) Uansett du må finne din måte. Ikke bry deg om alt folk mener, jeg var også mester på å opprettholde et godt ytre. Masse lykke til ❤️ (Oi ble en liten novelle.)

    16. Jeg klikker av folk i kommentarfeltet her. Jeg synes du er bra, dyktig, vakker og klok. Heier på deg! Fuck det dritet de folka her slenger. Klem til deg

    17. Christina: Ja, ikke sant. Det er kanskje en del av å bli litt eldre, å få de tankene og følelsene. Men jeg er så med deg på en tur med kajakk noen gang!! Det virker så rensende for sjelen <3 Takk for en fin kommentar forresten 🙂

    18. Så kjedelig å sitte å bruke tiden å skrive negativt til henne om du ikke er interessert🙄 Jeg heier på deg Sophie Elise! Ja til podcast 👍😊

    19. Hei Sophie,
      Så noen over kritiserte det at du har brukt samme genser flere ganger på rad. Selv har jeg ikke lagt merke til det, da innleggene dine er mer interressante enn klærne. Du er et godt forbilde, og en stor inspirasjonskilde til å nyte livet. Du er amazing som klarer alt dette på en gang! Heia deg!

    20. Jeg skal lese boka til Else snaaaart! Men leser tre bøker samtidig for tiden, så bør kanskje bli ferdig med de først … Gleder meg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg