noen spørsmål og svar – dette mener jeg!

Reklame | brun og blid

Hei! Jeg kom akkurat inn døren etter en ganske lang dag. Møter, trening, frisøren og et event med Body Shop.. Så, jeg unnet meg 8 minutter i solsengen på vei hjem. Det var deilig og noe jeg følte jeg trengte! Som dere vet er jeg åpen om at jeg tar solarium som jeg har fått kritikk på av noen. Da jeg fikk tilbud om å inngå et samarbeid med Brun&Blid var jeg likevel ikke i tvil, for jeg vet at mange misbruker solarium og her kan jeg heller gå frem og gi litt gode huskeregler for folk! Jeg har selv vært en av de som la meg inn i solsengen flere ganger i uken, og ofte hver dag da jeg var yngre. Jeg visste jo at det kunne være farlig men det brydde jeg meg ikke om – for jeg ville jo være brun. Nå som jeg har blitt eldre og er opptatt av å ta vare på huden (og helsen!) har jeg funnet en balanse som funker bra. Solarium er ikke farligere enn vanlig sol, så det gjelder å beskytte seg godt. Her kommer noen spørsmål og svar etter sist innlegg! 

Kan alle ta solarium? 
Nei. Om du er under 18 år gammel er det ikke lovlig å ta solarium i Norge, og på Brun og Blid sine solarium kan du finne en tabell hvor du kartlegger din hudtype, og er du innenfor den lyseste kategorien er det ikke anbefalt å ta solarium. Det er viktig at du tar hudtabellen på alvor, den er jo der for en grunn. Du bør heller ikke ta solarium om du blir fort solbrent eller går på visse medisiner.

Bruker du solfaktor når du tar solarium? 
Jeg bruker faktor 50 i ansiktet, på hals og på hender hver dag uansett. Så ja, også i solarium. Her må jeg innrømme at jeg dessverre ikke er så flink til å fjerne sminken før jeg soler meg, rett og slett fordi jeg.. ikke gidder? Det er kanskje ikke bra men jeg har (enn så lenge) ikke merket noen negative sider ved det heller, men det anbefales jo å fjerne. 

Hvilken solseng bruker du? Jeg føler aldri jeg blir brun og du har jo selv sagt at du sliter med det, MEN er likevel tan. 
Jeg bruker Vegaz hos brun og blid, kanskje en gang annenhver uke-ish. Den er såpass bra at du faktisk ikke trenger å sole deg lengre enn 10 minutter per gang og likevel få farge + et tydelig skille. Nå skal det sies at jeg går på betakaroten også, i tillegg til at jeg tar spraytan ved spesielle anledninger, men jeg får likevel skille av Vegaz-solsengen etter kort tid, og bare en runde. Pluss jeg får fregner, noe jeg elsker. Du kan lese mer om Vegaz HER

Soler du deg med ansiktssol?
Ikke etter jeg begynte å bruke Vegaz-solsengen. Vanligivs har jeg ansiktssolen på den laveste styrken, men i Vegaz skrur jeg den helt av for jeg blir brun uansett.

Finnes det egentlig noe positivt ved å ta sol? Det er jo farlig.
Det kan være farlig ved overdreven bruk, ja. Men det kan være farlig å være ute i solen også, så som jeg nevnte tidligere: du bør beskytte huden din uansett, hver dag. Jeg personlig sitter heller i skyggen når det er sommer, og benytter meg av små minutter i solarium her og der istedenfor. Når jeg er ute i solen føler jeg det er vanskeligere å bedømme når det blir “for mye”, og plutselig kommer jeg hjem og er solbrent. Positive sider: mange føler seg bedre av litt farge på kroppen, man får D-vitamin 🙂 

Hva er forskjellen på sol ute og inne?
Her er jeg ingen ekspert, så jeg tok svaret fra brun og blid sine nettsider: “Det er småforskjeller på solen ute og inne, solarier inneholder stort sett samme strålespekter som du får i solen om sommeren mellom kl. 15.00 og 16.00. De gir en naturlig blanding av UVA-stråler og UVA-stråler, med noe redusert mengde av de mest brennende UVB-strålene som du får i solen midt på dagen.”. Du kan lese flere spørsmål og svar fra brun&blid HER.

 

Håper alle får en fin kveld videre! Jeg gleder meg allerede til å blogge mer i morgen 💞💞

3 kommentarer
    1. Nyt solen, ser deilig ut!
      Et annet spm fra meg; flytter du lengre øst eller vest i Oslo ift til der du bor nå! Blir så gøy å få være med på å se rekkehuset deres og innredningen du velger; digget hvertfall stilen i forrige leilighet!
      Klem Lea

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg