ikke vær redd for å si det

Reklame | reklamelenke Nelly

Det er nesten som om jeg er litt redd for å ha gode dager. Redd for hva det betyr. Redd for at noen skal luske rundt et hjørne å si “hun bare ga opp når hun egentlig har det bra”. Men, i dag har faktisk vært en helt grei dag. Jeg har ikke gjort så mye. Jobbet litt, og gjort sync. Sync er når man snakker til kamera for å forklare direkte til seeren hva man tenkte i øyeblikket som ble filmet. Dere vet, slik som Kardashians gjør i sin serie. Jeg har gjort så mange syncer i mitt liv, og noen ganger er det vanskelig fordi man blir sårbar, men i dag var det mest bare fint. Det går greit når man stoler på produksjonen. Jeg skulle ønske jeg hadde blitt sminket fint først, jeg måtte gjøre det selv og har nesten glemt hvordan man gjør det. Så, jeg ble ganske.. usymmetrisk? Som om jeg sminket frem det verste i meg, haha. But I love it, og snart kommer jeg tilbake på rett spor der. 

Topp: Only. 
Bukse: HER. Den er ganske stretchy og så behagelig, men tommel ned for at knappen ble ødelagt på to uker 🙁 Bruker den likevel, da. 

På snakk om sminke. Jeg dro videre for å kjøpe blomster til Dajana 💖Hun hadde invitert meg på vors i dag og jeg hadde først takket ja, men så ombestemte jeg meg og takket nei. Med andre ord, jeg er verdens verste menneske for jeg hater folk som er ubesluttsomme – problemet mitt er bare at jeg vil så mye, men så lar det seg ikke alltid gjennomføre. Jeg fikk dårlig samvittighet og ville kjøpe blomster, men også for å takke henne som alltid stiller opp og aldri tviler på meg. Da jeg kom inn døren hos henne sto hun så fin i kostymet sitt, og jeg angret igjen på at jeg ikke ble med og tenkte med skrekk og gru på kvelden som venter: kvelden da jeg tar mobilen i flymodus slik at jeg slipper å se insta-stories fra alle som har det morsomt. Men sånn er det, og jeg trenger å gjøre ingenting. Dumt at jeg ikke bare kan være glad på vegne av andre men heller blir sjalu når folk koser seg uten meg, haha. 

Forresten, plantasjen må være tidenes sted å jobbe på 🌿 Så jævlig digg atmosfære! Jeg ble nesten litt misunnelig på alle de ansatte da jeg skulle shoppe. 

Nå skal jeg faktisk dra ut på middag med en venninne. Fest går kanskje ikke for øyeblikket, men en middag får jeg til! Og så er Kasper på jobb uansett, og jeg vil ikke sitte her alene hele kvelden. Jeg er rolig i kroppen og ting føles greit, jeg har landet litt mer i avgjørelsen min og det er ikke like mye anger i dag som det var i går. Forresten, jeg lurer på en ting. Hvor mye vil dere at jeg skal dele om “reisen” jeg nå er på? Jeg går ganske hyppig til psykolog og lærer masse om meg selv, som kaaaaaanskje hadde vært nyttig for andre – jeg er ikke sikker. Men hvor mye vil dere vite? Eller skal jeg fokusere på den overfladiske delen av livet, som også er en del av meg? Sannheten er at jeg ikke har alle svarene selv, og jeg sitter litt stuck i en periode hvor jeg ikke føler meg så veldig… ja, selvsikker blir riktig ord. Kanskje vi kan hjelpe hverandre. Jeg vingler en del. Det er mye som skal falle på plass. Men skriving er min terapi, og det hjelper jo på. 

50 kommentarer
    1. Eventyrlig fine bilder å spennende innlegg koselig å høre at du har det bra sender god Energi til deg og ønsker deg alt godt å en riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😃♥️

    2. Gjerne en blanding av overfladisk og reisen som du nå er på! Vil lese om begge. Og mer bilder!! Litt lite nye bilder for tiden synes jeg.. Håper også du begynner å blogge 2 innlegg om dagen igjen snart <3 Med det sagt, så klart fokuser på deg selv og helsen din først, mener aldri at du skal sette noe før det!

    3. Vil gjerne høre om reisen din! Jeg er litt i samme situasjon selv, og hadde virkelig tenkt noen tips og triks da jeg selv ikke har fått «motet» til å oppsøke hjelp, og heller vil komme meg ut av det på egenhånd. Skriv om det du vil! Da er bloggen best!

    4. Helt ærlig er jeg mer interessert i reisen enn i klær og sminke. Men først og fremst: Ta vare på deg selv og gjør det du synes er best! Ønsker deg masse god bedring. Ha en fin kveld❤️

    5. Gjerne del reisen din med oss🖤 Jeg er selv på et litt rart sted. Prøver å kvinne meg opp til å kontakte psykolog for første gang i mitt liv og er dritredd haha..

    6. Lett blanding kanskje? Men skriv hva du føler for å skrive /dele . Det er opp til deg hvor mye du er komfortabel med å dele. Ha en fin halloweenkveld 👻

    7. I og med at du selv har sagt du får litt forskjellige tilbakemeldinger tenker eg at du må dele det du føler du takler å få tilbakemelding på. Du skriver jo godt uansett hva du skriver, og du har mange som både støtter og digger deg. Personlig synes eg virkeligheten er mer spennende da, det er det ekte og ærlige ved deg som gjorde at eg valgte å følge deg. Husk at ingen er perfekte 😉 Uansett hva du velger å skrive om, så har du vist flere ganger hvor tøff du faktisk er, det står det respekt av! 😉

    8. Skriv gjerne om reisen <3 En blanding er sikkert det beste! Men pass på at du ikke deler for mye av deg selv da, det kan ikke være sunt og nå er du jo midt i det. Og du burde kanskje være nøye på å si at det er sånn det er for deg, og at det ikke er eller bør være sånn for alle (og at det som hjelper deg, ikke vil hjelpe alle).
      Lykke til videre på reisen <3

    9. Ser det er mange som gjerne vil at du skriver om den “reisen” du nå er på, og tenker at det kan være fint å høre noen som tenker motsatt. Om jeg skulle anbefalt deg noe så er det å ikke skrive om det. Ikke fordi det ikke er lurt eller fint å dele, men for at DU skal ha det utbyttet av å gå til psykolog som du fortjener å ha. Det jeg mener er; om du skal dele også den delen av livet ditt så kan det ta bort fra det du holder på med, og den prosessen du er i. I stedet for at du kanskje er i “nået” når du er hos psykologen, og du tar tak i de oppgavene du får hos denne så vil du kanskje (og jeg skriver “kanskje” fordi jeg ikke sitter på noen sannhet i forhold til dette) fokusere på hvordan du på best mulig måte skal kunne dele av din opplevelse med leserne dine. Jeg skjønner godt at du har behov for å skrive om opplevelsene dine i denne prosessen, men skriv dagbok for deg selv. Ikke del av dette. Dette er DIN reise, og kjære Sofie; vær så snill å sett deg selv først! Du er endelig kommet dit at du både ser,- og er i stand til å ta tak i den egen psyke, og ikke sett deg selv i en situasjon hvor du kanskje kommer til å angre på at du har delt av noe du burde tatt vare på for din egen del.
      Det er ikke din oppgave å skulle hjelpe andre, og spesielt ikke når du selv ikke er i stand til å hjelpe deg selv helt ennå <3 Du fortjener å ha det godt i,- og med deg selv, og denne prosessen er virkelig et steg i riktig retning <3

    10. Skriv om reisen din når du har lyst, når det er noe du vil dele. Da blir det så ektefølt at vi lesere kjenner det direkte på kroppen. Når du ikke ønsker å dele fra ditt innerste, så lar du være❤️ Kan være godt å ha noen tanker og opplevelser helt for seg selv også❤️

    11. Gjerne del reisen din ja! Blir veldig inspirert av alt du skriver om det og jeg lærer mye av det. 🙂

    12. Vær så snill å fortsett å snakk om psykisk helse! Er på en måte litt godt når en av Norges største kjendiser sliter med mye av det samme som meg. Og du er så utrolig flink til å sette ord på ting jeg har vanskelig for å uttrykke meg om, så hjelper meg veldig!
      Digger deg, stå på!👍😊

    13. Del det du føler blir riktig å dele og hold for deg selv det som blir feil for deg eller rett og slett for sårt å blottlegge. Tenker jo også at så lenge du får sånne onde kommentarer på bloggen din så er det ikke så lett for deg å dele alt? Man blir veldig sårbare i terapi, ihvertfall i perioder av den. Men jeg vil jo selvfølgelig at du skal dele, for jeg er veldig interessert i å være med deg på denne reisen. Samtidig så vil jeg ikke at andre skal få såre deg og tråkke på deg når du er på ditt mest sårbare. Har blitt ganske sjokkert over hatet noen retter mot deg, du er jo bare god i hjertet. Jeg ble veldig glad i deg når jeg forstod hvem du egentlig er, og det forstod jeg jo fordi du deler de viktige tingene, ikke bare de overfladiske. Du må gjøre det som føles rett i hjertet, kjenn etter. Ønsker deg masse lykke til i terapien.

    14. Er du sikker på at du egt vil det du sier nei til? Skal vi danse for eksempel, isteden for å tenke at det var et utrolig stort nederlag fordi det var din psykiske helse som bare sa stopp, kanskje det bare er du som ikke er så sykt keen på å danse i en konkurranse med så stort press? Det er mange som syns det ikke hadde vært så sykt digg liksom, uansett om de ikke sliter psykisk.. 🙂 Samme gjelder det vorset idag, isteden for å skylde på at du sliter osvosv, kanskje du egt bare skal tenke at du egt ikke er så gira som du kanskje tror? Kanskje du bare er mer opphengt i idéen? Det er jo masse ting du faktisk gjør hver dag som lar seg gjennomføre til tross for at du sliter osv, som for eks at du er mer Kasper og blogger, og det er jo fordi du faktisk vil det, det hadde vel vært rart hvis du plutselig sa til Kasper at du måtte flytte ut fordi du slet hvis du virkelig elsket å være med han?
      Verdt å reflektere over slike ting!

    15. Føler du deg komfortabel, så del, del, DEL! Jeg tror mange kan kjenne seg igjen og om ikke, så skader det ikke å lære. Få ting frem i lyset om det lar seg gjøre og føles rett for deg. Fortsett å stol på deg selv og ta kampen i ditt tempo. Jeg heier skikkelig på deg!

    16. Vern deg selv mot deg selv. Om du deler reisen etter at den er ferdig, er det like interessant. Del med de som kjenner deg personlig når det står på som verst, og helst litt etterpå, men vent med oss foran skjermen. Skriv dagbok (for hånd eller i et dokument, men ikke på blogg). La reisen være din før du gjør den til allemannseie; sett deg selv først, først. Så kan du hyle det ut fra tretoppene eller Vixen bloggawards når det er en reise å se tilbake på, når den kun har vært for deg. Tror du kan finne mange svar bare i å ikke eksponere reisen din, og ikke minst finne styrke i det samt lære at angsten kan detoneres. Lykke til, Sophie.

    17. Jeg sliter selv psykisk, så personlig hadde det vært interessant og hørt hva du har å fortelle.
      Meen viktigst av alt – du MÅ gjøre det som er rett for deg <3

    18. Kjære Sophie❤️ Takk for at du deler. Du er kjempe tøff. Jeg liker og følge med på livet ditt, jeg vil at du skal ha det bra, så jeg ble så stolt da du klarte å ta et så vanskelig valg for deg selv som du akkurat gjorde. Jeg håper det hjelper. Jeg personlig liker når du deler. Men det må jo føles riktig også. Jeg føler at en lærer mye når en kan se andre mennesker sin reise – når ting ikke er 100%. Og så heier jeg jo på deg hele veien fordi jeg håper du en dag kan ha det fint❤️ God bedring Sophie.

    19. Sånn må du jo ikke tenke! Hvis du ikke fikk det bedre etter å ha trukket deg hadde det jo ikke vært det riktige valget. Man forventer og ønsker jo at du skal ha det bedre nå når den største sorgen etter å gi seg har lagt seg. Ingen (oppegående folk) ønsker at du skal ha det tungt.

    20. Syns det er veldig spennende med hele prossesen ved å gå i behandling! Går selv og snakker knapt om noe aent for det er så sinnsykt mye man lærer om seg selv! Hadde digget det om du også hadde delt, og tror mange burde se hva det går mer ut på. Fantastisk at du tok det valget for deg selv, stå på!❤️

    21. Kommenterer aldri på blogger (men leser din fast), og ville gjerne bare få sagt at jeg håper du vil dele; for jeg, som flere, har nok veeldig godt av det.
      Ha en god torsdag videre, fine du <3

    22. Jeg syntes du kan blande litt av begge deler. Så fokuserer du liksom på deg selv, og samtidig på det som ikke er så viktig . Slik at du får litt andre ting å tenke på i blant enn hvordan du har det. Så en god blanding altså. Gjør det som føles rett for deg! Vis du føler for å dele om din dag hos psykologen, så gjør det. Vis du føler for å dele dagens outfit, for å koble av fra “den virkelige verden”, så gjør det! Ikke tenk så mye. Du er flott uansett!
      🥰

    23. Du har ingen forutsetninger til å besvare klima spørsmålet så please dont. La forskere med utdanning ta seh av slike besvarelser.
      Bare så du vet det har klimaforandringer funnet sted i over hundretusenvis av år. (Istid?!)
      Det blir for dumt når en rosablogger uten utdannelse skal skrive at hun vet svaret på klimaendringene.
      Du har sannsynligvis sett noen Netflix dokumentarer…
      men det hele er mye mer komplekst.
      Hold deg til ting du vet noe om.
      Er helt for å ta vare på miljøet.
      Men man kan spre slike gode miljø holdninger uten å spre rundt seg antakelser og uvitenhet.

    24. Tror ikke du kommer til å få et bra liv før du slutter å tenke at utseende, sminke og eksponering i sosiale medier er det som vil gjøre deg lykkelig. Du må komme i harmoni og balanse og få et bedre selvbilde. Tror du hadde hatt godt av å ha en vanlig jobb hvor du opplevde mestring, og gleden av å gi av deg selv til andre. Hvor du fikk andre verdier en klær, selfies og posering foran et kamera. Livet er ikke enkelt for noen av oss, vi har alle opp- og nedturer. Men det som virkelig betyr noe er å lære seg å sette pris på de små og nære ting i livet, og at det faktisk er det uperfekte som er perfekt. Synd at du ikke klarer å se disse tingene, og at ingen har veiledet deg på livets vei.

    25. Vil gjerne høre mer om psykologtimene, og hva du må trene på for å bli mer selvsikker. Sliter selv med denne biten, og skulle vel ha hatt meg en psykolog selv. Håper du kan dele litt av det du erfarer og kanskje litt av det du lærer. Klem <3

    26. Jeg elsker når du deler en god blanding av det overfladiske og det dype. Det er veldig godt å lese det første du skriver for eksempel. Jeg kjenner meg sånn igjen i den problematikken. Det er godt å få en påminnelse på at du bare er et mennekse. Men Det er også intresant å vite hvordan du sminker deg og hva du bruker til å sminke deg fex. Gleder meg til du har flyttet inn i rekkehuset. Jeg elsker interiør stilen din! Du kunne vært designer!

    27. Leser veldig gjerne om reisen din! Pröver febrilt og komme meg ut på en egen reise. Stort lykke til uansett!
      Gleder meg å veldig til og lese om flytting og livet i rekkehus 🙂

    28. Heihei 🙂 Du, eg lurte på om du eller kjæresten din kanskje kunne skreve litt om det mindfullness/silent retreatet han var på? Kor var det? 🙂

    29. Jeg elsker de åpne og ærlige innleggene dine.. Jeg er så lei meg for at du må gå gjennom dette, da jeg virkelig vet hva en depresjon og angst gjør med deg.. Jeg har etter mange år endelig blitt så og si frisk fra en alvorlig depresjon med innleggelser og alt som er. Jeg har vært gjennom mange alvorlige depresjoner i løpet av de 24 årene jeg har levd og unner ikke min verste fiende å ha det sånn. Når jeg leser innleggene dine kjenner jeg meg så godt igjen.. Det er både deilig og trist. Deilig fordi jeg ikke føler meg alene og trist fordi du må gå gjennom det samme helvete som meg. Du skal bare vite at vi er flere som har det sånn og du er ikke alene❤️ Skulle ønske jeg bare kunne gitt deg en god og lang klem. Du aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt lyst til det i det siste. Jeg heier på deg og du kommer deg gjennom det!! Hvis jeg klarer det klarer du også det❤️ Jeg lover at det blir bedre om du jobber med deg selv og lytter til både hode og kropp. Det er så klisje å si, men det er faktisk helt sant. Det kan ta mange år, men det er virkelig mulig å få det bra igjen.. og når du da får det bra igjen blir du bare tusen ganger sterkere enn du allerede er. Fordi du har vært på bånn og vet hva det vil si å virkelig ha det jævlig. Vær stolt av deg selv! Gi deg selv et klapp på skulderen!

    30. Hva med og forsøke og fokusere litt utover deg selv ?
      Altså du har brukt mange år av livet ditt på og skrive og snakke om deg selv og dine issues, det kan jo tenkes at man blir fanget i en veldig selvfokusert boble ? Du skriver om deg selv, snakker om deg Selv, alt er på en måte meg meg meg.. kanskje bare gi andre ting og personer litt mer fokus fremfor deg selv. Det er flott og være selvfokusert, men til en viss grad, noen ganger tenker jeg det også kan være en uting.

    31. For å si det sånn; jeg leser kun bloggen din for de dype innleggene. Så keep EM coming!! Hilsen fast leser i flere år hehe.

    32. Gjerne dele fra reisen med det du går gjennom nå og ting du lærer hos psykologen ❤️ tenker det kan være behjelpelig for de som leser bloggen og kan kjenne seg igjen. Stå på!

    33. Hei:)har lest bloggen din i mange år og kjent meg veldig igjen i alt du har skrevet og følt. Sånn som du virker å hatt det tyder det veldig på at du har en emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, uten at jeg er psykiater da.. men søk det opp.. det står veldig svart hvitt på Wikipedia og lignende men det er veldi individuelt, men det kjennetenges i korte trekk kronisk dårlig selvbilde, seprasjonsangst og impulsivtet, og ved stressende situasjoner truing med selvmord eller ku Hvis du til psykolog jevnlig kan de utrede ut litt hvilket mønster det er for deg:) , og om du har likhetstrekk med det:)jeg er innlagt nå for depresjon, men kommer frem først nå at jeg har en emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse fordi jeg har hatt så intense følelser og vært flau over det til tider, kan være ekstremt vanskelig å sette andre fremfor seg selv når man har det sånn, men er vanskelig for mange andre rundt å forstå hvorfor man er så nærtagende,trekker seg unna,.. i tillegg til dårlig selvbilde har jeg slitt utrolig mye med impulskontrollen ovenfor pengebruk og å få bekreftelse fra andre.. har merket i mitt forhold som nå dessverre er slutt at jeg har aldri fått nok bekreftelse, uansett hvor mange komplimenter han sa hver dag så var/ble det aldri nok, ble veldi lett betatt av andre, og følt meg veldi skyldig for det, .. og det er veldig vondt og flaut og være en sånn person, og i tillegg ha sånn kontrollbehov på de man er glad i.. takler ikke så bra å bli avvist, .. tenkte uansett bare å dele noen tanker om det til deg:) det kan være godt å vite at du er ikke alene om å ha det «vanskeligere» enn andre mtp denne diagnosen, da folk med denne ofte opplever ting mye verre og kan slite veldig med seperasjonsangst…
      Lykke til videre med din psykiske helse:) og det er bra du har funnet litt dine begrensninger! 😊❤️

    34. Del det du er komfortabel med, som du ynskjer at me skal få ta del i, og kanskje om du tenkjer det er noko lesarane dine kunne hatt nytte av å få innblikk i.❤️ Men ta ei vurdering på alt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg