very emotional girl

Hei alle sammen. Jeg er helt overveldet av all kjærligheten og støtten jeg har fått fra dere. Ikke bare nå, men opp igjennom. Jeg satt meg ned for å tenke på det i sta, og jeg er så takknemlig.. Vit det. 💛 

Jeg vet ikke hva som feiler meg om dagen, men å si at jeg har følelsene på utsiden av kroppen ville vært den største underdrivelsen noen sinne. Jeg måtte akkurat sende melding til både mamma og Joakim, fordi jeg så sterkt håper jeg ikke ryker på lørdag og fordi tårene ikke stopper. Det er nesten komisk.. At det kan bety så mye. Denne uken danser jeg i tillegg for vennen min, Henrik, som gikk bort i fjor. Hver eneste dag på trening må jeg rive opp i følelser som jeg på mange måter har fortrengt, fordi jeg er full av dårlig samvittighet, men jeg trenger å komme igjennom dette. Både for min egen del slik at jeg kan bearbeide følelsene, men familien hans kommer å ser på sendingen live og jeg kjenner en del på akkurat det. Om så jeg må gråte meg igjennom dansen.. Ja, så får jeg vel bare gjøre det. Men det er enormt skummelt å blottlegge seg slik for folk.

Emosjonelle dager er jeg ikke alene om, uansett hvilken situasjon man er i. Jeg er også veldig klar på hva som er en dårlig dag, en emosjonell dag, og hva som er mer alvorlig. Det er helt normalt å føle seg litt nede, det er jo selve livet. Man skal ikke sykeliggjøre akkurat det – noe jeg er redd mange gjør. Om det nå har seg slik at det “bare” er en dårlig dag, eller en dårlig periode, eller en emosjonell dag, eller hva enn.. Så har jeg samlet på meg en del tips og triks opp igjennom årene. Dette pleier jeg å tenke på om jeg er stressa, spent, litt utenfor eller kunne trengt en oppmuntring:

– Alle situasjoner er midlertidige. Å tenke på det gjør meg håpefull, men også takknemlig. Enten takknemlig for det jeg har, eller takknemlig for at ting går over. Du vet jo dette, men prøv å føl det. Du vet det jo. Alt er i konstant endring, hele tiden.

– Dette kommer kanskje til å høres rart ut, men jeg stoler på universet og prøver å tenke at ting ikke skjer mot meg, men for meg. Det finnes en måte å jobbe rundt problemer, selv om det virker uendelig og fjernt. Jeg prøver å stole på at der jeg befinner meg i livet, akkurat nå, er riktig. Om ikke hadde det ikke vært sånn.

– Du vet alltid hva som er bra for deg. Magefølelsen vet. Om du tenker deg om, så er det en liten stemme inni deg som forteller deg hva du skal gjøre. Man velger bare ofte å overse den. Det er helt sprøtt når man tenker på det.

– Jeg har klart meg igjennom mye vanskelig, og jeg har fått lærdom av alt. Jeg reflekterer ofte tilbake, og noen ganger kan det være tungt, men alltid sitter jeg igjennom med mer visdom. Det kan jeg hente utifra hvilken som helst situasjon.

– Det hjelper meg ikke å være bekymret. Jeg har hatt så utrolig mange irrasjonelle bekymringer i løpet av livet, herregud så bortkastet tid. Jeg lever i nesten konstant bekymring, jeg gjør det akkurat nå, men det hjelper meg jo ikke. Jeg blir bare sliten av det. Jeg prøver å legge merke til når jeg bekymrer meg, og gir jeg meg selv tillatelse til å gi slipp. 

– Se forskjellen mellom et faktisk problem og et innbilt scenario som enda ikke har skjedd. Her må jeg virkelig bli bedre. Altså, nå lever jeg i et innbilt scenario – hvor frykten for å ryke på lørdag er stor, og det er den hver lørdag. Eller at jeg skal gjøre noe feil. Så bortkastet… 

– Vær tålmodig med deg selv. 

Håper alle har det fint! Jeg har det egentlig dritbra, jeg er bare så sjukt følsom. 

46 kommentarer
    1. Skal du bidra til tv aksjonen i år? Du som har så mye penger burde hvertfall gi en liten slant. Det er så utrolig viktig kampsak i år, og du som når ut til så mange burde også oppfordre leserne dine til å bidra til å gjøre samfunnet litt varmere og mer inkluderende. P3 aksjonen går jo nå, kanskje du kan donere litt?

    2. Liker slike innlegg, jeg liker å tro at jeg selv ofte overtenker/stresser og er konstant bekymret. for hva da egentlig? det ordner seg som regel alltid, og det gjør det for deg og om man ser gjennom arkiv feks:) aldri gi opp, og takk for at du deler gode og dårlige dager/sider! det hjelper for mange der ute, tro meg.

    3. Liker de filosoferende, eksistensielle innleggene som det her. 🙂 Hva tenker du om law of attraction?

    4. Ja jeg skønner spennende innlegg super stilig bilder synes jeg håper alt er kjempe bra med deg ønsker deg alt godt og en riktig god helg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    5. Klart det er skummelt å blottlegge seg for folk, men på mange måter er det jo det du gjør hver dag igjennom bloggen din. I tillegg har du gjort det i bøkene du har skrevet. At dette føles annerledes er jo fordi det er det. Det er noe nytt som du ikke har mestret 100% enda, men som du mestrer svært godt! Det er lett å sitte på sidelinja å si “ikke tenk slik eller slik”, for det er skrekkelig vanskelig å IKKE tenke slik man gjør. Derfor vil jeg heller si: Forsøk å finne trygghet i at du er kommet så langt som du har nå for en grunn. Forsøk å fokusere på dansen og det dere skal formidle med den. Det er få ting som er så vakkert som et menneske som tørr å være sårbar, åpen og vise følelser. Det er en enorm styrke i det!

    6. Kan du legge ut bilde av ditt naturlige hår igjen snart? Har du kommet noe lengre i prossessen med å få der lengre, bruker du fremdeles haircare? 🙂

    7. Jeg pleier å si at dansingen har reddet livet mitt og er min store motivasjon i hverdagen. Gjennom dansen kan jeg få utløp for vonde følelser på en sunn måte. Jeg kan også danse og være i en egen boble når jeg trenger å være lykkelig for en stund, uansett hvor tøft ting ellers er. Jeg tror du forstår hva jeg mener og jeg blir så glad over å lese hvor mye dans kan bety for andre. Er det ikke rart at man kan bevege kroppen og få ut alt fint, alt vondt og bare være? Men sånn er det, heldigvis.

    8. Nok et sympatiinnlegg for å sanke stemmer. Hvorfor svarer du aldri på kritiske kommentarer? Du fortsetter jo bare å påvirke folk negativt og reklamere for tannbleking og diverse. Du har reklame/annonse i hvert eneste innlegg! Håper du donerer bort mye av det du tjener for dette er skitne penger

    9. Jeg tror mange har skjønt hva du prøver på. Fishing for votes med sympat innlegg. Uansett om du blir avslørt og mange avslører deg, så fortsetter du med dette fordi du er klar over at så mange unge lettpåvirkelige barn leser bloggen din og det er lett å selge tannbleking og Cubusklær og sanke stemmer i SVD.

    10. Å herregud får helt noia av alle de slemme og idiotiske kommentarene folk skriver!
      Du er fantastisk… Som en stjerne.
      Og jævlig nice kjole.

    11. Flott innlegg 👍 Stå på kjære gode,jordnære og vakre Sophie ❤️ Heia på deg hver helg,og du er en stor vinner uansett 💃🌹

    12. Du vet ihvertfall å sanke sympatistemmer. Bak enhver dans har du en såkalt “sob-story”. Synes det er utrolig fint at du skal danse for vennen din, men når det hver uke er sånn fokus på å få sympati blir det litt mindre spesielt. Synes du er så flink å danse at du kan la det tale for seg selv. Slutt og få folk til å synes synd på deg for og få flere stemmer.

    13. Du imponerer hver uke. Å si at hun fisker etter stemmer blir ganske feil, fordi hun er en av de som faktisk utvikler seg hver eneste uke, dommeren sier det jo selv? Aaah.. anonyme mennesker bak tastaturet :):):)

    14. Tusen takk for at du alltid klarer å ordlegge hva jeg føler og/eller trenger å høre! Takknemlig for at du bruker stemmen din på måten du gjør. Hverdagshelt❤️

    15. Du som har så mye penger bør hvertfall gi en liten slant? Hva vet du om hvor mye penger Sophie har? Fått med deg at hun nylig har kjøpt hus i Oslo? Det er ikke gratis. Folk må vell selv få velge til hvilke veldedige organisasjoner og aksjoner de vil støtte! Frekt

    16. Hei! Et spørsmål som ikke har noe med innlegget å gjøre! Jeg har sett du har kjøpt ting fra mytheresa. Hvordan er den nettsiden? Kan man stole på det og at alt er ekte?

    17. Sophie du var veldig flink til å få oppmerksomhet rundt temaet palmeolje og hvordan det ikke er sunt for verken kroppen eller miljøer.
      Jeg lurte derfor på om du kunne sette deg inn i oppdrettslaks, hvordan fiskemerene forurenser havet i Norge, og hvordan miljøgiftene + antibiotika i fiskeforet påvirker kroppen vår. Samt hvordan kveis, som er små ormer har spredd seg til villfisk i hav og elver, som nå truer den norske villfisken. Denne kveisen kan også gjøre oss mennesker syke dersom vi spiser den.
      Jeg er klar over at det er mye for deg å undersøke, men jeg vet at du kan gjøre en forskjell som vil hjelpe utrolig mange. Det er nemlig påvist at barn som får i seg oppdrettslaks i svsngerskap/ barndom kan få AD/HD, autisme, lav vekt ved fødsel mm.
      Tenker siden du er fra Harstad der det er så vakkert miljø vil du vell ikke at havet skal bli forrurenset av fiskemerer?

    18. For det første ser eg det e mangen som e sjalu på Sophie Elise 😉 som bare må slenge dritt, for det andre så skriver hu om kossn hu føler det rundt dansingen, koffer skal hu få masse dritt av den grunn.. jo sjalusi.. ta dere sammen! Du e kjempe flink Sophie Elise, stå på, du vinner hele greia! Å Ka hu skal bruke sine penger på skal ikke dere andre tyta om, hennes valg hennes liv, hu jobbe hardt for dette !

    19. Hei fineste!<3 Hærregud, du blir bare mer og mer vis!!! DU er dødsrå! Synes du takler livet bra jeg!<3 Heier på deg generellt og hååååper du vinner skal vi danse! Stooor varm klem til deg, skjønne!<3<3<3

    20. Hei.
      Dette er første gang jeg skriver en kommentar. Har fulgt deg en stund på Instagram, lest bloggen din når du har skrevet noe som interesserer meg. Idag etter å ha hørt podkast du var med i, med Ida Fladen sitter jeg her og er veldig trist, men samtidig så sinnsykt glad. Mye av det du snakker om har jeg selv opplevd og gått/går igjennom. Du taler en sak for veldig mange.
      Tidligere i år fikk jeg påvist en kronisk sykdom. Jeg har vært helt nede i kjelleren. Denne sykdommen kan jeg heldigvis leve greit med så lenge jeg tenker på meg selv og gjør det som føles bra for meg. Etterhvert som tiden har gått nå, har jeg endelig begynt å forstå at man kan ikke ta vare på andre, hvis man ikke tenker på seg selv eller gjør det som er bra for deg selv. For første gang i mitt liv har jeg begynt å plukke vekk det som ikke gir meg noe, og begynt å tilføre det som gjør meg glad. Har begynt å få trua på meg selv igjen, føler meg bedre. Føler jeg betyr noe.
      Når alt dette er sagt, er jeg også inne i av mine vanskeligste periodene i livet på så mange år jeg ikke kan huske. Etter å ha undertrykt følelser, er jeg nå i en prosess hvor jeg skal avslutte et 10 år langt forhold. Det føles så vondt, og samtidig så godt. Jeg tror jeg er på vei inn i en periode i livet hvor jeg blir å finne meg selv og jeg kan komme til å få et bra liv, med eller uten kjæreste.
      Takk for at du e den du e. Æ heie så sykt mye på dæ!! Hvis æ møte dæ en dag, skal du få en klem hos mæ 💓💓💓 Klem fra den beste landsdelen i Norge, nemlig nord Norge 🤗

    21. Hei så nettopp at dyrevernalliansen la ut et innlegg om at dyr blir brukt til testing for BOTOX
      “Antall dyr som brukes i dyreforsøk for botox er på rekordnivå i Europa! Det viser en ny sjokkerende studie fra European Coalition to End Animal Experiments. Til tross for at det er utviklet flere alternative metoder som erstatter dyretesting, blir fremdeles hundretusener av dyr utsatt for utenkelige lidelser i forgiftningstester for botox hvert eneste år. Forbudet mot dyretesting av kosmetikk i EU kom på plass i 2013, men botox er ikke betegnet som kosmetikk fordi det er et produkt som injiseres og ikke påføres huden direkte. Dette smutthullet i loven tillater at rundt 400.000 dyr årlig lider grusomme skjebner i helt unødvendige dyreforsøk. ”
      Hva tenker du om dette? Har ikke du tatt botox, men du er jo for dyrevern? Savner flere innlegg om dyrevern også forresten<3 Klem

    22. Åh, du aner ikke hvor mye jeg kjenner meg igjen i dette. Det er som å lese en beskrivelse av meg selv. Jeg går rundt og er mer eller mindre konstant bekymret for både små og store ting i livet, og overanalyserer og elter ting så mye at jeg sliter meg selv helt ut. Det gjør så vondt, og sjelen blir så sliten. Og de øyeblikkene hvor jeg klarer å gi slipp og komme meg videre (i hvert fall fra et av de alle uromomentene) så er det så befriende. FOR en deilig følelse! Og som alltid så er det veldig godt og betryggende å lese om/prate med noen som VET hvordan det er. Å vite at man ikke er alene.
      Heier på deg, og lørdagskveldene når du danser er ukens høydepunkt. Takk for at du er den du er, og takk for at du gir så mye av deg selv. Vakreste deg, du er best!
      Lots of love <3

    23. Synes det er så utrolig simpelt å konkludere med at «Alle som retter kritikk mot Sofie Elise er sjalu». Kanskje faktumet er at mange begynner å bli lei av hennes oppførsel?

    24. Herregud, en det en ting du er god til er å sanke sympatistemmer. Det er nesten på grensa til manipulerende. Faktum er at du ikke er så god til å danse, men fordi du har en trist historie bak hver dans stemmer folk på deg. Akkurat som med mitt dansecrew, det var pinlig dårlig å se på men du vant nesten fordi du ba og tryglet folk om å stemme på deg. Hva med å la folk stemme på den de synes var best? Svd er ikke bare følelser og historier, det er danseteknisk også. Slutt å manipuler folk til å stemme på deg, det er ikke greit. Alle de unge menneskene som sløser vekk penger på å sende deg videre, når det er folk som er mye bedre til å danse som røyk ut før deg og som fortjente plassen mye mer. Synd å si, men jeg håper nesten du havner i duell på lørdag og må at du må pakke sakene dine. Stemmeopplegget har nesten blitt litt politisk på en måte. Talent har ingen ting å si, så lenge du hjernevasker de der hjemme. Hvis du går videre denne uken er det bare ett bevis på det.

    25. Men altså faen jente, kan du gi deg nå? Dette begynner å bli pinlig. Hver fredag er det samme, legger ut ett trist innlegg om hvor tøff uka har vært og at du tror du kommer til å ryke, bare for å sanke stemmer. Hadde du stolt på dine egne danseevner hadde du ikke trengt å fiske etter stemmer hver uke. Eneste grunnen til at du fortsatt er med er fordi du har hjernedøde følgere som gjør hva enn du befaler dem til å gjøre. Alle andre på SvD kan jo faktisk danse, når skal folk få opp øynene og se hva denne manipulerende dama driver med. Folkens, følg heller hjerte og stem på den dere mener er flinkest til å danse uavhengig av sippehistoriene til Sophie.

    26. Dette er faktisk et sympati innlegg av å være så stakkarslig hvis du ryker fra skal vi danse. Du skriver ofte slikt for at folk skal stemme på deg. Skal vi danse tar slutt en dag for alle uansett. Du er ikke stakkars om du ryker. Ingen vil jo ryke, men du skriver hele tiden ar du håper du kommer videre osv. Vi har skjønt det nå!

    27. Nå synes jeg heller du kan fokusere på å bli en bedre danser, i stedet for å gjøre noe så nedverdigende som å gå ned på dine knær og trygle etter stemmer fredag på fredag på fredag. Skal vi danse er ingen populæritetskonkurranse, men en dansekonkurranse. Hadde du kunnet danse hadde ikke måtte fiske etter stemmer på en så kynisk måte. Hadde heller røket ut enn å vite at eneste grunnet til at jeg gikk videre er fordi jeg må overtale folk til å stemme på meg. Er nesten like tragisk som folk som kjøper følgere på instagram

    28. Bare fordi man er kritisk til hva Sophie Elise gjør, og tør å si ifra betyr ikke det at man er sjalu. Dere har tydeligvis ingen saklige argumenter, og må derfor si at man er sjalu bare for å ha et comeback. Altså, hvor gamle er folk? 12?

    29. Jeg støtter deg alltid og digger deg. Men jeg har havnet i diskusjon på jodel der en annen påstår at du ofte kommer med nye selvdiagnoseringer som du overhode ikke kunne ha levd med. Det eneste hun kunne gi meg eksempel på var bipolar da jeg spurte hva du liksom driver å ofte selvdiagnoserer deg med, hva skal man svare til sånt

    30. Hei!
      Jeg vet at du er reflektert og oppdatert, i den forbindelse lurte på om du har noen tanker rundt at en av Norges største og mest folkekjære bloggere har tatt silikon under radaren og ikke fått noe pes for det?

    31. Hei! Synes det med magefølelse er litt vanskelig, spesielt når jeg er inne i en dårlig periode. Til vanlig er som regel magefølelsen min spot on og en ting med meg selv jeg vet jeg kan stole på, men nå når jeg har angst har jeg dårlig magefølelse for veldig mye, og da føler jeg at jeg ikke alltid bør stole på den. Da hadde jeg kanskje funnet ut at jeg måtte slå opp med samboeren min, flytte ut av huset eller sluttet på jobb 😅

    32. Ååå Sophie, jeg er så glad du skrev dette innlegget og at jeg tilfeldigvis fikk den listen over ting som er lurt å tenke på. Du er ikke alene om å ha en emosjonell dag, for det har jeg også og mange tusen der ute. Jeg har en nåværende kjæreste som ikke kunne holde avtalen idag som vi hadde planlagt sammen. Det fikk meg til å tenke: “finner han på at han ikke kan fordi han ikke vil ha meg?” “Kanskje han er lei av meg” osv. Men det har jo ikke skjedd noe! Og det er så bra det er akkurat det du skriver om. Jeg er altfor god på å ta sorgen på forskudd, så takk Sophie! <3 Tusen takk for det innlegget her, det trengte jeg virkelig. Og det må være en bra måte for deg også, å få tanker og følelser ut på. Akkurat som at det var deilig for meg å få mine tanker ut, så tusen takk !!

    33. Den måten du har vist dans på for meg som seer av “Skal vi danse” rører meg rett i hjerteroten, og det har jeg aldri opplevd tidligere. Selv jobber jeg som freelancemusiker på tverrfløyte, og jeg vet med meg selv når folk kommer og sier til meg at jeg har rørt dem til hjertet, ja da har jeg gjort jobben min 🙂
      Jeg kommer selvsagt til å stemme. Dans som du har fanden selv i ryggen! Du har vokst enormt mye gjennom denne tiden, og jeg krysser alt jeg har for at du klarer det i kveld også!
      Reagerer kjempemasse på disse anonyme nettrollene som kommer med usaklige stikk. Du kjøper deg slett ikke sympati! Kjenner jeg kunne filleristet de nettrollene som tror de er så tøffe bak å være anonym! Jeg som seer, og jeg som ser dansene dine på lørdagskvelden blir truffet, og du danser med sjelen <3 🙂 Det kaller jeg å være ærlig og ekte. Tipper de som kritiserer deg ikke en gang kan danse slik du har lært.
      Stå på! Heier på deg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    34. Hei hvorfor er kjeven din så lang og haken din? Hva har du gjort med kjeven din til å se så lang og rar ut?? Syns du ser mer og mer ut som en kråketryne

    35. Ikke for å være frekk. Men jeg føler at siden du begynte på skal vi danse, så har du på en måte blitt mer kvinne. også føler jeg at du er mye mer moden. dette har forandret på deg mye å det er jo sykt bra. kanskje du ikke forstår hva jeg mener men jeg håper bare at du ikke tar det feil. jeg har alltid likt at du har vært å er. en sterk kvinne. dine meninger å egen kapasitet har gjort at jeg vil se opp til en som deg. jeg er faktisk mye eldre enn deg å jeg vil se opp til deg noen ganger. høres det rart ut. Jeg elsker å si det jeg mener. høres harsj ut men sånn er jeg bare. vi kvinner må større hverandre. håper bare at du fortsetter sånn som du gjør. 😊😊😊👍👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg