strekkmerker og arr – min historie

Reklame | Bio-Oil / vita

Jeg husker første gang jeg oppdaget strekkmerkene på låret. Jeg var 15 år gammel, og tror jeg aldri engang hadde hørt om strekkmerker da jeg oppdaget noen hvite linjer som strakk seg fra rett over kneet, til bak på rumpa. Først ble jeg liggende å kjenne, plukke litt, studere. Se om det var noe som gikk bort av seg selv. Så kom klumpen i magen. Jeg var jo bare 15 år gammel, allerede ekstremt usikker, og ante ikke hvordan det kom til å bli etterhvert. Fra før av turte jeg ikke å vise kroppen min til noen, ikke engang kjærester, og dette virket som enda et hinder (som alt gjør, når man er veldig usikker). Etter å ha googlet fant jeg ut at strekkmerker som regel kommer under graviditet, om man vokser, eller går opp / ned i vekt. Jeg hadde ikke gjort noen av delene, så jeg er bare en av dem som har skjør hud og er ekstra utsatt for å få arr, linjer og strekkmerker. 

Etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg ikke lengre en “panisk” følelse ovenfor strekkmerkene mine. Så klart ikke, for hvorfor skulle jeg. På mange måter er de fine, og forteller meg historien om.. Vel, meg. Nå synes jeg faktisk det er ganske fint og veldig kvinnelig, som jeg liker. 

Så kom arrene i ansiktet. Flere år med acne frem og tilbake har satt sine spor.. Disse plager meg hakket mer enn strekkmerkene gjør. Jeg føler ikke det er lov å si lengre, at man er “plaget” av noe, men arrene er liksom ikke meg men et resultat av en lang periode hvor huden ikke oppførte seg. Men huden min er så fin nå at jeg gjerne skulle vært uten arr. Jeg har sluppet unna det verste og har ingen “groper”, men jeg har arr som gjør at huden alltid ser litt uren ut, selv om den er ren og kvisefri. Det er plagsomt. Jeg har vurdert laser, men det er dyrt (og vondt?) så planen er lagt på hylla. Jeg har tatt laser på en finger før, og det er det vondeste jeg har opplevd. Ikke for å skremme noen som skal ta laser, men fy…

For rundt ett år siden blogget jeg sist gang om Bio-Oil. Jeg har blogget om produktet flere ganger før (HER / HER og HER). Produktet er kjent verden over for å blekne både arr og strekkmerker, og jeg fikk gode resultater på strekkmerkene mine. Virkelig, jeg har lagt før og etter-bilder i noen av innleggene om du ønsker å se. Det er også en kjent sak at dette produktet faktisk funker, bare google så finner du. Faktisk er det verdens ledende arr og strekkmerke-produkt. Men jeg sluttet å bruke Bio-Oil da jeg sluttet å bry meg om strekkmerkene mine, og da har de sakte men sikkert kommet tilbake. Det er med andre ord et produkt som ikke gir en permanent løsning, men den funker så lenge du bruker det. Gi det noen måneder bare, så lover jeg at strekkmerkene vil blekne (mine var nesten ikke synlig til slutt).

Det samme skal visstnok gjelde arr, så jeg tok noen bilder for dere i dag slik at dere kan se hvordan jeg ser ut , så kommer jeg tilbake med resultater. Enn så lenge har jeg kun brukt Bio-Oil på kvelden og massert inn i huden, i cirka en uke. Av erfaring vil jeg si at det tar 1-2 måneder før resultatet kommer. Til gjengjeld koster Bio-Oil lite, og er drøy i bruk. 

Tips: du kan også bruke Bio-Oil som massasjeolje. Da blir det litt gøyere å smøre seg inn, og enklere å huske på. Det er også perfekt egnet for gravide som ønsker å holde strekkmerkene borte under graviditet. 

PS! Bio-Oil er nå på kampanje hos Vita. Sjekk ut mer HER. Faktisk 40% rabatt! Den største flasken holder i 3-4 måneder, av egen erfaring. Kanskje mer 🙂 

Har noen av dere erfaring med Bio-Oil? Og er vi flere her som digger strekkmerker? Og eventuelt hater arr? Jeg vil gjerne ta del av deres historier og erfaringer. 

26 kommentarer
    1. Skal kjøpe Bio oil i morgen svevende skikkelig inspirerende innlegg synes jeg å har du løst et stort problem for meg du er en skikkelig kuling av en going synes jeg ønsker deg alt godt og en riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian 😀♥️

    2. Forsivnner for så å komme tilbake når du slutter å bruke det? Hvorfan fungerer det i praksis.. må man alltid gå på det? Bio oil. Eller blir bio oil et slags der og fa krem som oppstrammer kun i bruk..

    3. Jeg ser så opp til deg ! Du aner ikke hvor mye dine ord betyr for meg og så mange flere. Jeg er 17 år og har det ofte ikke så veldig bra. Jeg har mange tanker og følelser jeg ikke klarer helt å få ut om kropp og selvfølelse osv. Det er som om hodet ikke klarer å «koble» seg sammen med følelsene. Alle nettsteder sier at jeg burde snakke med noen. Men hvordan gjør man det, hvis man ikke engang klarer å «snakke» med seg selv? Når jeg leser dine ord, føler jeg meg lettere. Jeg har lest dine ord i lang tid nå og du blir smartere og smartere bedre og bedre. Du har hjulpet meg mye og fortsetter å hjelpe meg. Tusen takk fra meg og mange andre <3

    4. Synes du er utrolig tøff som deler sånn her! Har selv litt komplekser for arr jeg har i huden etter kviser o.l., og føler meg helt ærlig ganske alene om å slite med sånt, så gjorde litt godt å se at vi er flere. Skal prøve dette. <3

    5. Jeg er 16 år og merket strekkmerker på låra og rumpa for ca 2 år siden. Hatet de da, og hater de nå. I tillegg er mine strekkmerker typ lilla(?) de er ihvertfall ikke hvite. Skal virkelig prøve bio oil, og håper det funker like bra på meg som på deg!
      Btw, jeg elsker deg! Du er seriøst forbildet mitt❤️❤️❤️

    6. Du lyve bare
      Du har jo ennå strekkmerker uansett du bruke det produktet
      Du retusjere bare bildene dine når du reklamere på oljen

    7. Jeg har brukt bio-oil i ansiktet på arrene mine. Det funker helt supert på meg. Mye av arrene har forsvunnet eller blitt svakere. Huden min er så mye finere nå:-) Så kan anbefale produktet på arr i ansiktet<3

    8. I Sophies verden kom det jo frem at Joakim redigerte bort strekkmerker for deg. Så bio oil kan ikke funke så bra

    9. Dessverre dårlig erfaring med Bio-oil… Jeg gikk på kortisontabletter og kremer som gjorde at jeg gikk opp i vekt og den endrer huden din slik at man er mer utsatt for strekkmerker.. jeg gikk opp 25 kg pga medisinene og innsiden av begge låra mine er bare masse strekkmerker… de var veldig lilla, men er mer bleka nå, men langt i fra hvite.. men dette er pga tid, ikke biooil. Jeg begynte å bruke det da jeg begynte å få noen få og brukte det i lang tid etter jeg hadde fått dem også. Ingen endring, så jeg slutta. Og over tid har de blitt noe mer bleka.. er dessverre ingenting som er særlig bevist å hjelpe mot strekkmerker slik som oljer og laser osv.. kun kirurgisk fjerning hvor man da får et nytt arr.. Kunne de bare forsvunnet…

    10. Forhåndsbestilte boken din hos adlibris.no, og har enda ikke fått boken din og får ikke noe svar fra dem. Ååå jeg klikker 🙁 Har nesten lyst til å bare dra på bokhandelen å kjøpe boken din der, men blir jo litt wasted penger. :(((((((((

    11. Ærlig talt, du har jo retusjert strekkmerkene før, så hvor godt funker det egentlig da? Du har mye villedende annonset. Vippeserum når du bruker falske vipper. Hårtabletter når du bruker extentions.
      Hva er egentlig ekte igjen ved deg?

    12. Så flott at du har lært deg å like de. Skulle ønske jeg var like tøff.. men når det er mer strekkmerker enn hud igjen på magen og hoftene, er det ikke lett. Er så vondt å aldri se en mage med strekkmerker I sosiale medier, her jeg sitter med kanskje 50-60 knallrøde og tykke fra underlivet og opp til brystet. Rundt på begge hoftene, på lårene,brystet, til og med skulderen :p og armene… pga en graviditet! Blæh

    13. Er det sant at du har tatt ansiktsløft? Og at det er grunnen til at du hadde pannelugg i sommer? Veldig trist dersom du ikke er ærlige med leserne dine

    14. Denne er bra. Men diamantslip er bare supert på sånt,og for å holde en klar hud og linjer unna.Men supert på arr.

    15. Synes du heller skal eie det å være stolt over strekkmerkene, og ikke reklamere for produkter DU mener kan lysne/fjerne merkene. Synes det er rart at du velger å retusjere de bort på mange bilder, og ellers skrive om at du elsker dem i innlegg, for meg gir ikke det mening. Jeg har selv MYE strekkmerker på rumpe og indre lår, jeg liker dem ikke, men får ikke gjort noe med dem. Synes det er dumt at de fleste bloggere/influencere velger å reklamere for dette og ikke minst skrive om strekkmerkene på en negativ måte, men sier ikke at du gjør det nå. Synes bare det ikke gir helt mening at du noen ganger bruker bio-oil mot strekkmerkene, andre ganger ikke, og ikke minst at du redigerer dem bort ellers

    16. Fraxel laser funket bra på meg, gjorde litt vondt men ikke ille. Du får bedøvelseskrem. Vil tro at tatovering er MYE verre. Det er litt dyrt ja, men vil jo tro at du har råd? Eneste er at du må holde ansiktet unna sola i 1 år.

    17. Har du prøvd Obagi zo skin health? Det er en klinisk kur mot acne og arr. Jeg hadde kjempe mye arr etter år med acne, og etter jeg gikk på den kuren har hunden min vært helt fantastisk! Det er en vond kur, men absolutt verdt det hvis du sliter med dårlig selvbilde som følge av arr.

    18. Jeg har selv strekkmerker, men mine er da røde og ikke kvite. Selv syntes jeg kvite strekkmerker er kjempefint, men de røde er jeg ikke så stor fan av. Kjøpte bio-oil og det bleknet de veldig, men de er fortsatt røde så jeg bare gav opp hele prosjektet… Strekkmerkene mine er mellom lårene mine høyest oppe og de plager meg ikke særlig, det er bare at jeg også har røde strekkmerker på puppene og de er det litt verre med. Hater å se meg selv i speilet uten bh… Noe jeg syntes er dumt. Har ikke store pupper en gang… Jeg er snart 15 og jeg kjenner at det tar veldig på kroppspresset… Jeg er livredd for å få kjæreste fordi jeg vil ikke vise det. Noe jeg syntes er veldig dumt…

    19. Jeg brukte Bio Oil i 3 måneder og så ingen resultat og du som influencer setter deg ikke i bedre lys av å si at Bio Oil hjelper strekkmerkene dine være mindre synlige når man verken ser før og etterbilde (uten filter). Strekkmerker er veldig naturlige og denne “mirakel” oljen hjelper ikke uansett hvor hardt du prøver å få det til å høres sant ut. Beklager men det skal mer til enn olje for å få strekkmerker til å forsvinne

    20. Hvorfor reklamere for produkter mot strekkmerker, strekkmerker som er helt naturlig ? Du sier jo indirekte at strekkmerker er stygt å bør fjernes.
      Stygg måte å tjene penger på. Da dette produktet ikke fungerer engang…

    21. Hei! Jeg skjønner meg ikke på mennesker som er imot dyretesting og står hardt for det, men du reklamerer for et produkt som mest sannsynlig er dyretestet og den står faktisk på den røde listen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg