hvordan gå videre

Reklame | annonselenker Nelly

Dette kommer sikkert til å høres sprøtt ut, men da vi gikk inn i denne uken var jeg nødt til å gjøre noen valg som jeg tror kommer til å være verdifull for meg, også for resten av mitt liv. Jeg måtte snu tankegangen å heller si “ok, nå skal jeg virkelig bli flinkere på dette med dansingen, hvordan skal jeg gå frem for å løfte meg selv oppover?” istedenfor “nå vil jeg gi opp”. Jeg landet på å aldri ta med meg mobil på trening, den legges igjen hjemme. Om så jeg da er åtte timer uten kontakt med verden utenfor, så får det bare være. Jeg får ikke lov å si “jeg klarer ikke”, og må heller prøve å finne løsninger til hvordan jeg faktisk kan klare. Gi meg selv en klapp på skulderen underveis. Være trygg i følelsen av at “i dag gjorde jeg mitt beste” hver kveld når jeg legger meg, og ikke gi meg før jeg vet at jeg har gitt alt. Tenk om jeg kan ta med meg dette videre i livet også? Det hadde vært ekstremt verdifullt.

Jeg går som regel i veldig avslappa klær om dagen. Som det her. 
Bukse: HER
Genser: HER.
Sko: HER.

Jeg har alltid tatt ting veldig enkelt, og om det ikke har kommet enkelt for meg har jeg gitt opp. For eksempel er jeg skikkelig dårlig i matte og fysikk, fordi jeg ikke skjønte det fra start og derfor orket jeg heller ikke å prøve. Et annet eksempel er det å kjøre bil – jeg brukte 16 måneder på å ta lappen fordi jeg ikke orket å legge inn en innsats når alt ikke bare funket perfekt fra start, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg har en sperre i hodet som ikke forstår hvordan. Jeg bare sjanser, håper det går bra, og så lærer jeg underveis uten å vite hva jeg har lært eller hvordan jeg har kommet meg til et bra sluttresultat. Jeg har holdt meg til ting jeg har et “naturlig talent” for, f.eks å prate eller skrive om følelsene mine. Der har jeg også stått på stedet hvil og ikke funnet ut hva som egentlig er mitt potensiale, og det er litt kjipt å tenke på nå. Det skal jeg definitivt ta tak i. 

Men, man kan ikke prestere om man ikke slapper av. Når jeg først slapper av det er det veldig viktig å gjøre kun det og ikke tenke “nå burde jeg gjort annet”.  Poenget er at om jeg vet jeg gjorde alt jeg kunne på trening finnes det ikke noe som henger over meg av dårlig samvittighet, da kan jeg senke skuldrene å gjøre ALT som vanligvis gir meg dårlig samvittighet. Her er en liste over ting jeg benytter meg av for å være kun meg..

🌸 Jeg ser på en episode “real housewives of New York” og drømmer meg bort i dramaet deres. Og de geniale tingene Bethany sier. Jeg ser det på TV2 sumo, de har fra sesong 7 og utover. Det spiller ingen rolle om du starter midt i! 

🌸 Hører på podcast, og da liker jeg noe som er lett på øret og gir meg motivasjon. Akkurat nå er jeg tilbake i “the school of greatness by Lewis Howes””. Jeg hører virkelig på podcasten, og kombinerer det ikke med å scrolle på telefonen eller rydde. Jeg bare ligger ned å hører. 

🌸 Leser blogg som gjør meg glad og positiv. Akkurat nå er jeg veldig inne i Eirin Kristiansen sitt univers, jeg synes hun er så inspirerende. Og smart!

🌸 Jeg har en liste på Spotify kalt “meditation”. Link finner du HER. Det er ikke akkurat musikk for meditasjon, men jeg har satt sammen låter som får meg til å drømme. 

🌸 Før jeg legger meg leser jeg en bok, og har alltid en “regel” på hvor lenge jeg leser. 30 minutter, ingen mobil, så sover jeg. Rutiner er genialt for da slipper du å tenke over hva du skal gjøre og når, det er allerede planlagt. Mange synes rutiner er kjedelig, for meg er det høyst nødvendig.

Nå skal jeg dra til Dajana for å lage en sminke tutorial for dere! Den kommer ut på instagrammen min og hennes!

32 kommentarer
    1. Håper du ryker ut av Skal vi danse så du kan ta bloggingen seriøst igjen! 😀 Nå er den så dårlig at det er flaut..

    2. Skjønner det godt at det da blir vanskelig men spennende innlegg og skikkelig kul bilder synes jeg du er så lun å en kuling og vakker dame synes jeg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️👍✌

    3. Jeg tror mange har det slik, gir lett opp og da er det virkelig verdifullt å lære seg å IKKE gi opp. Takk for at du deler din erfaring, det må være tøft å være så sårbar 🙂

    4. Jeg bare lurer på hvilken posisjon du har siden du tror du kan beordre en privatperson hvor mye hun skal blogge eller ikke? Mao, hva hun skal gjøre siden det nå er noe annet som opptar henne? Å håpe på at det skal gå dårlig med ett menneske så hun kan gi deg underholdning neste gang du sitter med nesa i iPhonen er bare trist. Håper du Sara finner noe mere i livet ditt enn å lese blogg. Det du sier stemmer ikke, men kommentaren din er derimot veldig flau.
      Hilsen en annen leser som blir flau på vegne av deg.

    5. Synes ikke bloggen din er dårlig selv om du bruker mye av tiden din i dansestudio! Ser flere (eller sikkert bare en og samme person i hvert eneste innlegg….lol) kommentere det, så vil bare si meg uenig. U go girl

    6. Er inne i en lik periode nå, der jeg legger bort tanker om at jeg vil gi opp, og heller fokuserer på hva jeg kan gjøre for å bli bedre, og hvordan jeg kan gjøre mitt beste. Da blir alt så mye enklere, og når man også gir seg lov til å faktisk slappe av og koble ut uten dårlig samvittighet blir det også mye mer effektivt, og man gjør en bedre innsats senere 🙂 Er også helt avhengig av rutiner, merker fort at jo flere valg jeg må ta i løpet av en dag, jo mindre effektiv og mer sliten i hodet blir jeg. Hører mye på podcaster med intervjuer med folk som har gjort det bra i business, og alle tar opp det med rutiner. Er så smart å ha det på plass 🙂
      Dette er ikke relatert til innlegget, men husker du har snakket om en vegansk sushi før, men har glemt hvor man får kjøpt den. Hvor pleier du kjøpe det? 🙂

    7. Jeg må bare spørre, vet ikke om det er innenfor eller hva, men kjenner meg veldig mye igjen i hva du forteller om hvordan du har det. Jeg fikk diagnosen ADHD for noen år siden, tok så grundig utredning at de sjekket med elektroder på hodet for å se hvor hjerneaktiviteten ligger mest. Har du noen gang vært gjennom en utredning. Sier ikke at alle som ikke er A4 har en diagnose (langt derifra), og hvem er A4 egentlig, sikkert egenrlig ingen ☺️ Men det var så deilig å endelig kunne forstå seg selv på ett nytt nivå, forstå hvorfor man er som man er siden hjernen spiller så stor del i helheten om hvordan vi har det.
      Bare tenker at du går til psykolog og psykiater, og vet man hvorfor man er der er det veldig mye hjelp å få, men vet man ikke det, så vet heller ikke de hvordan de kan hjelpe. Tror de fleste psykologer og psykiatere er mer behjelpelig når de vet og ikke må lete hvis du skjønner.
      Jaja, jeg kjenner jo ikke deg, men har fulgt bloggen lenge å sett deg på TV, og selvom du virker selvsikker og har kontroll på det du holder på med som er en stor del av livet ditt virker det som om du ikke helt forstår deg selv, slik hadde jeg det å – veldig lenge. Men man skal bare omfavne de sidene man ikke alltid forstår og bare akspetere uannsett hva man sliter med, om man har en diagnose eller ei. Lykke til videre i skal vi danse da 🙂

    8. Har flere ganger i løpet av årene vært innom bloggen din, noen ganger bare en gang for så å innse at jeg er ikke interessert i det hele tatt, andre ganger lengre perioder. Nå er jeg tydeligvis inne i en sånn lengre periode. Jeg ser skal vi danse, og digger deg der, men der er ikke derfor jeg nå ender opp med å lese hver dag. Grunnen til det er at du skriver mye bedre enn sist jeg var innom (tror det var i vinter). Ser flere skriver at bloggen din er dårligere nå som du danser hver dag, men jeg syns ikke det. Tror ikke det har så mye med dansen og tidsbruken i seg selv å gjøre, men du virker..mer moden og tryggere på seg selv og det gjør hele opplevelsen av deg og bloggen din veldig behagelig.
      Kanskje de som klager syns det er mer interessant å høre om dårlige dager og fyllesyke, men jeg personlig liker når folk har det bra og det går bra med de. At det kommer dårlige dager er en selvfølge, og jeg elsker at du skriver om de og, men at du for det meste har det bra og utvikler deg syns nå jeg er koselig å høre 🙂 vi kan ikke være “stuck på jenterommet” hele livet, vi blir voksen og det er en fin ting!
      Bare en siste ting i en veldig lang kommentar. Ble så positivt overrasket når du kommenterte at du måtte ta ut, eller bytte implantater da du syns de er for store. Du er flott som du er, men tror kanskje ryggen din på sikt vil takke deg for litt mindre pupper å bære på 🙂 også tror jeg den nette kroppen din vil kle veldig godt å få litt/mye (alt etter som) mindre pupper 🙂

    9. Syns det er en FRYD å følge deg om dagen! Både på bloggen og dansing og ellers i sosiale medier.
      Blir veldig trist på enkelte lesere sine vegne da, for et spennende liv de må ha som avhenger så mye av hyppige innlegg her. Kan jo undres på hva slags ekte interesse de egentlig har? Du gjør jo så mye BRA for deg selv – vil alltid være dem som lager dårlig samvittighet hos andre. Det trenger du IKKE ha!!!
      Godt å se du smile og trives og ha det litt mer rolig – sånn som vi ser, vet jo det alltid finnes en innside.
      Du gjør meg glad bare ved å være til, Sophie – det må du huske på 💕

    10. Anonym: Jo du ser meg nok veldig godt, eller hva jeg skal si. Usikker på om jeg har en diagnose og isåfall hvilken, men stoler på psykiatrien og at de finner ut av det etterhvert. <3

    11. Kjersti: Sushi kjøpte jeg på Mama Asia på Bislet! Supergodt! 🙂

      Og så flink du er! Er skikkelig viktig med rutiner som du sier, dog er det litt vanskelig å få til.. Om man er i en hektisk periode. Men da er jo rutiner ekstra viktig. What a life!

    12. Til Sara/første kommentar!
      Gje dæg!
      Tenk å ønske noen til å misslykkes for at du skal få det bedre!
      Det er jo det du sier.. Du ønsker at Sophie Elise skal misslykkes, få minst stemmer og ryke ut av svd for at DU skal få bedre innlegg… hva slags egoistisk menneske er du egentlig?

    13. Blir så irritert på nett-troll som bare skriver kommentarer for at du skal bli lei deg Sophie! Drit i de, ikke tenk på de, ikke gi de det de vil, ikke gråt i puta di når du skal sove! Nå var det kanskje ikke tidenes verste kommentar på dette innlegget, men uansett, hva er vitsen?!
      Elsker å se deg på “Skal vi danse”, håper du vinner! Du er så ufattelig søt, at noen kan være slem med deg skjønner jeg bare ikke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg