så uflaks

Reklame | annonselenke Nelly

Hei! 

Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg unna alt som heter ansvar resten av kvelden, rett og slett fordi jeg har fått en betennelse i foten.. Men så savnet jeg dere da, synes vi har det skikkelig hyggelig om dagen (null ironi, jeg elsker å sjekke kommentarfeltet). 

Men, tilbake til foten og betennelsen. Til vanlig hadde jeg ikke brydd meg merkverdig, men nå som jeg danser hele tiden og det gjør vondt er det virkelig en nedtur. Snakk om uflaks! Man kan jo ikke akkurat ta en pause for å hvile, det ønsker jeg heller ikke. Men jeg skal støtte opp med tape og satse på at det ikke forverrer seg i det minste! Det har helt ærlig gjort meg ganske frustrert, spesielt når jeg ikke er selvsikker i dansen fra før av. Men, sånn er det! Jeg skal virkelig sette inn et ekstra gir å kjempe meg igjennom. Om noen har tips for å lette på smertene setter jeg pris på det. Har allerede vært på sykehuset og fått hjelp, men kanskje noen har spesielle triks? 😘 

Settet jeg har på meg: link HER

Som dere ser ligger jeg på sofaen, tullet inn i et pledd jeg kjøpte i dag. . På Europris, faktisk! De har fått inn masse fint, tro det eller ei. Settet jeg har på meg finner du link til lengre opp, jeg synes det er så digg å trene i. Og slappe av i. Tror faktisk jeg kunne dratt på fest i det også, haha. Nå venter jeg på middag, så blir det handmaids tale og kanskje jeg klarer å mase meg til en massasje av foten.

PS! Før jeg logger av. Mymuse, som er en av mine samarbeidspartnere skal ha en stor fest til helgen som virkelig er verdt å få med seg – ikke et kjedelig event som man vanligvis henger på! Jeg er så lei meg for at jeg ikke får dratt, for jeg tror det blir helt sykt! Burlesque-show, og alt mulig.. Hallo, hvor ofte skjer noe sånt i Norge! Det er begrenset med plasser igjen, og jeg har helt glemt å si ifra til dere. Eventet finnes HER! Jeg er ikke betalt for å tipse om dette, for ordens skyld. 😎 

39 kommentarer
    1. Som fysioterapeut så kan jeg gi deg råd, men først må jeg vite hvilke type betennelse det er snakk om. Betent muskulatur? Eller noe annet?

    2. Du hadde ikke tenkt å blogge pga betennelse i foten? Er stor fan og mener ikke å være ekkel, men skjønner ikke helt sammenhengen.. Det er jo ikke sånn at du må anstrenge deg fysisk for å blogge. Glad du snappet ut av det og ihvertfall blogget en gang i dag 🙂 Ble det ikke fotballkamp allikevel da? Håper det går fint og danse tross betennelse!

    3. Kjære søte du
      Bruk Voltarolgel og event Magnesiumspray. Finnes god støtte til ankler på apotek.God bedring og lykke til.Heier på deg til lørdan

    4. Ta smertestillende ca. 30min før du skal danse! Er kjipt men du må bare høre på kroppen din og ta det rolig når det trengs <3 god bedring

    5. Naproxen + voltaren gel (helst den blå). Dama på apoteket sa disse to ikke skulle brukes sammen, men jeg bruker så og si aldri noen medikamenter, så når jeg i ny og ne får en betennelse tar jeg disse to i noen dager – funker som rakkern!

    6. Ikke massér ved betennelse, det vil gjøre det mye verre. Holdt foten i ro når du kan, og bruk voltarol på, den er utrolig effektiv mot betennelse i muskler og sener. Ellers er jo smertestillende bra å ha når smertene er som verst, men de vil jo kun ta bort symptomene og ikke selve betennelsen. Håper du kommer deg raskt, ønsker deg god bedring 😊

    7. Kommer jo veldig an på hvor du har bestennelse, « i foten» er jo ikke akuratt spesifik nok til å gi noen gode råd er jeg redd 😅

    8. Om dette er et tips kan vel diskuteres, men du virker å være litt i “kontakt med ditt indre”(haha, det hørtes teit ut), så kanskje det vil hjelpe 🙂 Jeg har daglig smerter kroppen kjemper imot, og hos meg sitter mye i tankene. Tenker jeg at jeg har vondt, får jeg vondt fysisk. Er jeg aktiv, livlig og glad, tenker ikke så mye, er det borte. Om du tenker på smerten blir det verre, hvis du skjønner. Jeg vet ikke om det funker for deg eller ikke, med tanke på at du kanskje ikke burde belaste det å ødelegge det mer enn det er nå, grunnet tiden fremover? If not – prøv det. Ikke tenk på det, ha fokus et helt annet sted. Kroppen vender seg til å ha vondt, so hang in there :*

    9. Kaster meg på de andre som svarer volarol gel. Og ibux 400mg. Får også støtte til foten på apoteket.

    10. Sitter og ser på Sophie Elises verden og må si at kjæresten din er utrolig fin! Jeg er den type jente som vanligvis faller for mørke bad boys, men damn – typen til Sophie er virkelig flott!! Du er heldig ❤️

    11. Åh så utrolig kjipt å høre at du har fått betennelse i foten! Har selv danset ballett og fått betennelse alt for mange ganger, og det kommer av at man belaster foten feil.. Tips: kjenn ordentlig etter og hør på foten din når den sier at det er nok! hvis ikke blir det bare værre! Masse god bedring og lykke til!

    12. Fikk betennelse i leggene hele tiden når eg spillte fotball i USA, da hjalp det veldig å ha ganske stram teip rundt HELE leggen! 🙂 Av en eller annen grunn skjedde det med nesten alle de norske, og det ble vår redning med maaaasse teip .. men det kan jo stoppe blodtilførsel om det blir for stramt, så er positivt og negativ med det.. Lykke til!

    13. Om det er beinhinnebetennelse har hvertfall kompresjonstrømper vært gull verdt for min del! Og isgelè for å smøre på leggene. Kjenner noen som har hatt betennelse i hælen, kalles hælspore. Da har gelèsåler til hælen vært et godt alternativ. Dessverre litt vanskelig å svare når man ikke vet hvor betennelsen din sitter

    14. Jeg tror heller du har vært hos legen, ikke på sykehuset for en betennelse. Slutt å overdriv! Jeg ligger på Radiumhospitalet, og det er dritt det. Og jeg har alvorlig PTSD ittilegg. Du ble kanskje kjørt i sykebil også? Normalt støtter jeg deg, men det finnes grenser.

    15. du kan kjøpe absorbine gel for hest, fås kjøpt på Hooks i oslo. fungerer som vanlig isgele på betente/trøtte muskler.

    16. Sara: Jeg har ikke fastlege i Oslo og måtte til legen på legevakten – så beklager feil formulering av meg der. Jeg har vært innlagt på sykehus flere ganger og vet hvor kjipt det er, så føler med deg. Likevel ville jeg aldri ha funnet på å skrive en slik kommentar.

    17. Anonym: Jeg må kanskje ikke anstrenge meg fysisk, men det kan være psykisk anstrengende og lede til en “chain reaction” av stress når det eneste jeg burde gjøre er å roe ned.

    18. Når jeg må danse med betennelser smører jeg på tiger balsam der det er vondt og det funker bra for å komme seg gjennom treningen. Har funket for meg hvertfall 🙂 Kan og være deilig med et varmt fotbad.

    19. Du kan smøre på voltarol gel der det er betennelse, det hjelper mot smertene 🙌 det får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Heier på deg i skal vi danse! ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg