TAKK!

Reklame | annonselenke Nelly

Kjole: HER! 

Herregud så fint å høre at dere er med meg!!!! 💓 Jeg har lest igjennom kommentarene deres og faen så glad jeg blir. Uten dere hadde jeg aldri turt å danse live på TV, men jeg har virkelig verdens beste support så nå skal jeg kjøre på å utfordre meg selv. Hva er det verste som kan skje? At jeg glemmer noen trinn! Det hadde vært flaut, men jeg overlever. Jeg skal kjempe på med alt jeg har, det lover jeg dere. 👊

Jeg sitter i sengen etter enda en lang dag, og nå skal jeg bare slappe av fremfor den siste episoden av Kardashian (de slipper ny episode hver mandag, men jeg har ikke rukket å se enda). Jeg spurte etter serietips på instagram og endte med “sharp objects”, det skal jeg også starte på etterhvert! Det er mye serie på meg om dagen, haha.. Så må jeg prøve å legge meg tidlig. Jeg har poser under øynene etter alle dise lange dagene, og jeg behøver søvn før den store dagen. 

Om noen har tips i siste liten mot sceneskrekk, eller eventuelle teknikker dere bruker mot nervøsitet (f.eks eksamen), så kom med dem! Jeg skal i alle fall prøve å være i nuet, nyte å danse og ikke minst bare akseptere at hva enn som skjer, vil skje. 

47 kommentarer
    1. Om du har en dårlig generalprøve, så bare husk at da blir det en god forestilling❤❤ og om generalprøven går bra så er det bare bra å være nervøs, for da holder man seg skjerpa, dette fikser du!

    2. Jeg pleier alltid å sette situasjonen og redselen i et større perspektiv, litt som du skriver selv. Hva er egentlig det verste som kan skje? Og er det egentlig så ille? Tenker på mennesker som virkelig møter redsel i livet, og hvordan for eksempel en muntlig eksamen eller en danseforestilling aldri vil være direkte farlig. Tenker også at de menneskene som evt. kommer til å dømme meg, aldri vil kunne komme på innsiden av meg om du skjønner? De kan aldri påvirke mitt innerste jeg med mindre jeg selv åpner opp for det. Håper dette kan hjelpe deg i minuttene før dansen!
      Har opptrådt mye med dans på scenen og blir alltid nervøs, og etterpå kommer et fantastisk adrenalinkick hvor det eneste jeg vil er å danse igjen! Dette kommer til å gå så fint, jeg har troa! Du har min stemme 🙂

    3. Ikke tenk for mye <3 Dansetrinnene ligger i muskelminnene dine, så kroppen din vet hva den skal gjøre. Pust dypt inn og prøv å slappe av. Som du sier, det verste som kan skje er at du glemmer noen trinn, men da er det bare å fortsette å ikke gi opp. Jeg gleder meg utrolig mye til å se deg, og støtter deg uansett hva som skjer - men jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempebra. Tenk så kult da, man lever bare en gang, og du har turt å ta denne muligheten du har fått, og det er så utrolig imponerende av deg. Stor klem og masse lykkeønskninger <3

    4. har danset i 14 år, men blir fremdeles smånervøs før jeg skal ut på scenen! Spesielt var det når jeg i vinter hadde hovedrollen på nøtteknekkeren, DA var jeg nervøs da! Jeg pleier å tenke «fuck it, kroppen vet hva den skal gjøre, nå skal jeg bare gå ut der og ha det dritgøy!» ikke få panikk om du glemmer hele dansen sekunder før du går ut på scenen, det kommer når du hører musikken!
      Lykke til og ikke minst; KOS DEG på scenen!❤️

    5. Det siste bildet av deg var skikkelig fint 🙂 Skjønner ikke hvorfor du redigerer de så det ser ut som de er av ræva kvalitet da.. Haha. Lykke til på lørdag!

    6. Blondinbella sa en gang at man bør “lure seg selv” til å tro at den nervøse følelsen bare er at man er spent og gleder seg. Har prøvd det noen ganger, og det funker for meg! Og jeg blir helt vilt nervøs hver gang jeg skal på en scene; skjelvende stemme, risting i kroppen og alt det der. Prøver også alltid å være min beste venn og si “du er helt jævlig rå!” til meg selv før jeg skal snakke. Du klarer dette!

    7. Skikkelig kjempe Nydelig bilde synes jeg å koselig å høre at du er fornøyd med følgere din jeg ble kjempe glad å i godt humør nå du er en skikkelig kuling å vakker dame synes ønsker deg alt godt og en riktig god helg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️🌌🏔🗻⛰🏞

    8. STORT JA til Sharp Objects! Sjukt bra serie!!
      Det som hjelper for meg er pusteøvelser før jeg skal på scenen. Trekk pusten dypt inn og ut 3 ganger før du skal på parketten! Masse lykke til! Jeg skal heie fra sofaen 🙂

    9. Hvis det ikke går bra, så går det over – det er mitt go-to sitat forut alle eksamener. Gjør ditt beste – du kan ikke gjøre det bedre.

    10. Prøv å høre på mindfulness-videoer mot angst/nervøsitet før du skal sove! Evt. også før du skal danse 🙂 Jeg føler iallfall at jeg får mer kontroll over kroppen da, og ikke blir like anspent.

    11. Kanskje litt nerd og håpløst svar, men: ikke overtenk det. Det er min filosofi til prøver/ eksamener. Man kan som regel mer enn man tror og hjernen er en finurlig sak 🙂 Mye lykke til!

    12. Klyp deg mellom tommel og pekefinger så det gjør litt vondt før du skal på scenen, det reduserer angst og klarner hjernen. Ta seks dype pust inn gjennom munn og ut gjennom nesen. Klarner også hjernen. Du nailer det. Klem fra snart psykolog

    13. Jeg har lært at man yter best når man er nervøs, så lenge en ikke lar nervøsiteten ta overhånd, så du får se på det som en styrke!

    14. Hei! Her kommer et tips fra en 41-årig trebarnsmamma som leser ordene dine hver dag;) Både som mamma og som ansatt i MOT, som er et forebyggende og helsefremmende program i skolen, synes jeg det er spennende å lese om hvordan unge har det i dag. Takk for at du byr på deg selv!
      Jeg har selv utfordret meg masse på komfortsone og nervøsitet det siste året, og i jobben min har jeg en kollega som har masse kompetanse på hjernen og hvordan den virker. Her er et tips fra henne som jeg har brukt masse:
      Har du hørt om «powerpose»? Det er å stå med hendene i «vise biceps posisjon» (haha greide ikke å forklare bedre), altså stå som om du er superwoman i noen minutter. Det som da skjer i hjernen er at den begynner å produsere masse testosteron som gjør deg tøffere. Og i tillegg produserer den mindre kortisol, som er et stresshormon. Altså ikke noe humbug, men ren kroppsmagi;) For meg har det funket som bare det! Spent på å høre om det funker for deg;)
      Masse masse lykke til på premiere, jeg heier på deg;)

    15. Håper du skjønner hvor elendig rollemodell du er. Du er en tragedie for samfunnet. Våkn opp fra narsissismen din!

    16. Visst du er nervøs eller gruer deg så bør du prøve ut Rescue Remedy som selges på blant annet Life, og sikkert andre helsekostbutikker. Det er kun blomsteressenser og ikke noe som gjør deg dopet altså x) men jeg bruker det alltid før for eksempel muntlig eksamen, brukte det før oppkjøring, og generelt ting som man gruer seg til/er nervøs for! Kan godt hende det er placebo, men ville uansett gitt det et forsøk 🤷🏼‍♀️😃 masse lykke til, heier på deg <3

    17. Ble så glad av vloggen din og det trengte jeg! Så takk!! Du er supersøt og herregud som du imponerer med dansingen👏🏼🙌🏼❤️❤️ Stå på😊❤️

    18. Fokusere på pusten din. Pust inn med nesa, tell 1 2 3 4 5. Hold pusten 1 2 3 4 5. Pust ut med munnen, 1 2 3 4 5 6 7. Når du fokuserer på pusten er det vanskelig å fokusere på mye annet.
      En annen ting, tenk på noe positivt, tenk på familien, på kjæresten, noe som gjør deg glad. Visualiser ansiktet deres, at de smiler og er så stolt av at du er med, for de er det. Uansett hva som skjer, så har du dem, og du har oss 🙂

    19. Det værste som kan skje et at du gjør noe feil – og det dør ingen av!
      Jeg var nylig på danskekurs, og der fikk vi høre at alt vi (damene) gjør feil er mannen (dansepartneren) sin feil 😀 Med det mener jeg: stol på dansepartneren din! Hans jobb er å lede deg, få deg til å se bra ut, og han får deg igjennom det uansett!
      Dessuten, dette har du jo gjort før med mitt dansecrew, og du døde ikke da heller 🙂
      Masse lykke til, gleder meg til å se på! ❤️

    20. Å være litt nervøs er veldig sunt og bare bra! Det kan være med på fremheve prestasjon fordi nervøsitet gjør oss skjerpet!
      Så ikke fight følelsen, ikke prøv å bli kvitt den, embrace heller nervøsiteten du føler, ønsk den velkommen og tenk at dette kun er her for å hjelpe deg! For å gjøre deg skjerpet og ready to rock that dancefloor!!!!
      Heier på deg Sophie! Dette klarer du lett!!

    21. Jeg pleier å tenke “det jeg gruer meg til skjer ikke nå, så det er ikke vits å grue seg enda.” Tenk det helt til du står på scenen, da vil du kanskje få noen sekunder med frykt, så ser du at det er jo ikke egentlig så farlig. Funker veldig bra på meg!

    22. Du er så tøff! Bøyer meg i støvet og krysser fingre for at du får en herlig opplevelse ute på parketten!😘

    23. Ane: Tusen takk for fint tips! Jeg og kjæresten skal meditere sammen i kveld, så får vi til noe bra med pusten.. 🙂 <3 Så glad jeg har dere oppi alt dette!

    24. Wenche: Først – tusen takk for at du følger med, Wenche! Det gjør meg glad.

      For et enkelt, men samtidig kult tips! Jeg skal absolutt prøve å stå som om jeg er superwoman I morgen. Det kan i ALLE FALL ikke skade! Takk <3

    25. Synøve: elsker blondinbella! og dansepartneren min sier noe av det samme: å være nervøs ligner jo på følelsen av å glede seg helt sykt mye, ikke sant? så jeg prøver bare å gradvis omveksle dem til hverandre. I CAN DO THIS!! <3

    26. Så ei annen også kommenterte powerpose, men jeg tenkte å legge ved den tedtalken her også, så kan du høre mer om det en dag du har tid.
      Powerpose har endra livet mitt. Gjør endel store presentasjoner osv gjennom skole og jobb, og powerposer _alltid_ før jeg skal i gang/mens partneren min holder sin del av presentasjonen osv.
      Link: https://youtu.be/Ks-_Mh1QhMc
      En annen ting jeg gjør, som jeg har lært meg gjennom mange år med teater er å flytte energien fra føttene og opp til hjertet. Det gjør jeg slik:
      1. Bøy litt godt i knærne, og legg all vekten ut på yttersiden av høyre foten. Stå i ca. 30 sek på hvert sted. (Ha fremdeles den andre foten i bakken, bare uten å legge vekt på den).
      2. Flytt vekten bak til hælen.
      3. Innsiden av foten.
      4. Tåballen.
      5. Tærne.
      6. Rist løs.
      Så legger du vekten over på den andre foten og gjør det samme. Til slutt rister du godt på hele kroppen. Så tar du en stående savasana og puster inn med munnen og ut med nesa, fem dype pust.
      Jeg føler meg alltid MYE lettere i beina etter dette, og da føler jeg meg uslåelig.
      Lykke til Sophie💞

    27. Du er modig. Jeg hadde aldri turt å legge ut bilder av meg selv med et så behandlet utseende. Selvtillit er alt, ikke rart mange beundrer deg 😊

    28. Elsker bloggen din for tiden <3 så gjennom litt gammelt arkiv og så litt snakk om at du hadde kuttet ut kjøtt. Er du veganer, eller prøver du bare å redusere?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg