veganske spisesteder i Oslo + litt klaging

Reklame | annonselenke Nelly

 Jeg må bare få skrive litt om alt jeg har på hjertet. Det siste jeg vil er å høres ut som en bortskjemt dritt (fordi jeg har det bedre enn noen sinne om dagen) men fy faen så lei jeg er av å bo på dette lille “hotell”rommet med kjæresten.

Jeg vet rekkehuset ikke er klart før i november, men jeg krysser alt jeg har for et lite mirakel som gjør at det står klart i morgen, eller i det minste et par uker før tiden. Se for deg å bo på et lite hotellrom, som ikke inkluderer hverken hotellfrokost eller rydding. Null støvsuger. Ikke noen stekeovn. Bare du, samboeren, møbler du aldri hadde valgt ut selv og masse pappesker. Du kan liksom stege egg og ha sex samtidig, så lite er det. Og hvor skal man gå når man blir sint? Hvilen dør skal man slamre med? Og hva gjør man om man må slippe tidenes fjert men man hører alt som skjer, i alle rom? Jeg har aldri i mitt liv følt meg så usexy som jeg er i disse dager, fordi jeg rett og slett ikke lengre får ha en “hemmelig” oppførsel. Alt skjer foran øynene til hverandre, hele tiden.

Kjole HER. Den er på 50% rabatt!  

Men vi prøver så godt vi kan, da. I går planla vi å dra på date med kino og en fancy restaurant, det endte med at vi spiste junkfood i senga og sovnet klokken 22, haha. Jeg er veldig trøtt på kveldene etter all trening og har ikke energi til å være romantisk.. Og med nettopp junkfood i bakhodet, her kommer en liten liste over veganske (eller veganer-vennlige) spisesteder i Oslo, sånn i farten.

🖤 Loving Hut

🖤 Funky Fresh på Doga

🖤 Kumi

🖤 Azúcar

🖤 Norvegan

🖤 The Juicery 

Det finnes sikkert flere, men dette er stedene jeg henger mest. Last ned appen “happy cow” så kan du ser oversikt over alle vegetariske / veganske spisesteder verden rundt. Fin å ha på ferie! 

Snart smeller det med Skal Vi Danse forresten.. Har noen av dere sett reklamen som går på TV? Jeg fikk sett den først i dag, og er fornøyd med hvordan jeg tok meg ut i den. Det var en skikkelig morsom dag, noe som synes på hele meg! Smilet er så genuint. De andre deltakerne var så fine også.

41 kommentarer
    1. er det en grunn til at dere ikke leier airbnb istedenfor? 🙂
      gleder meg til boklansering forresten. Likte saa godt den forste boken din 🙂

    2. Syntes det siste bildet var fint❤️
      Har ikke sett reklamen, men gleder meg til å se skal vi danse💃

    3. Jeg synes faktisk Martine Lunde gløder i reklamen! Jeg synes du virket litt forced i forhold, men det spiller jo fan ingen rolle. Du er søt! Nyskjerrig: Hvem har du best forhold til i gjengen per dags dato? Jeg heier litt på lunde også, har dere et godt forhold?

    4. Til den som kommenterte overst👆
      Selv om bildet var ikke fin (det du syns) betyr ikke at Sophie er ikke det. Jeg så henne i virkelighet og hun var veldig pen😍

    5. Altså, du Anette som har kommentert overfor her! Gå og ta deg en bolle er du grei. Har du virkelig så lite å gjøre at du må kommentere slik på andre sine bilder? Voks opp!

    6. Anette;
      Ser du bra ut på aaalle bilder kanskje? Doubt it. Hvis du skal si noe negativt, så hold heller munn. Seriøst, dette er sånt man lærer i sandkassa. 🤷🏼‍♀️ Be kind.
      Sophie; du ser ut som en million 👸🏼

    7. Nydelig på bildene, du Sophie. Bare digger bloggen din! You go girl – og lykke til i “skal vi danse” jeg heier på deg 🙂

    8. Men hvilken rolle spiller bildet uansett? Det er ikke bildene som er viktig eller hvordan en person ser ut. Det er faktisk personlighet som teller, eller i dette tilfellet teksten, og innholdet paa denne bloggen. Det er bare ett pluss at hun ser saa bra ut som hun gjor. Voks opp folkens! instagram er ett sted man kommenterer bilder, ikke paa bloggen!!!

    9. NORDIC FOODPRINT (NOFO) på Majorstuen er også vegansk! Det er sååå mye godt og utrolig trendy. Helt nyåpnet, du bør absolutt sjekke ut!

    10. Synes du er flott, Sophie! Gleder meg skikkelig til å se Skal vi danse, aller mest fordi du er med. Du gløder og virker så happy om dagene at jeg blir jo happy selv 😊 takk!!

    11. Det årene seg det er helt sikkert på kult bilde og du er toppers synes jeg ønsker deg alt godt sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    12. Herregud ANETTE!! Håper du føler deg bedre av å tråkke på andre! Stygt sakt, hvorfor gidder du å bruke tid å energi på å spre negativitet! Vet vi har ytringsfrihet i Norge men det må være grenser. Fine Sophie <3

    13. Hei Sophie! Gleder meg masse til å se deg i Skal vi danse, du stråler allerede i reklamen! Du er helt fantastisk 💜 Klem

    14. Kult innlegg og gleder meg til å se deg i SKAL VI DANSE du er favoritt min det har du vært helle tilde ønsker deg en riktig god dag å alt alt godt sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    15. Hva med å leie en leilighet en kort periode? 🙂 Fex Frogner apartments.. Hvis dere holder ut på det lille rommet helt til november er dere for life altså. All creds til dere 🤗

    16. Blir så gøy å se deg danse – sikker på du nailer det!
      Og så gøy du deler dette med veganisme. Kan anbefale vegally.no på instagram. Masse lett tilgjengelige veganske produkter og tips:-)
      Klem

    17. Føler med deg i det å bo i ett trengt «hybel» i fjor så bodde vi (meg, typen, sønnen vår og hunden vår) fra slutten av juli til november i campingvogn. Ble ikke mye privat liv for noen av oss. Med dårlig nett i tillegg.

    18. Tatt i betraktning synes jeg du er vanvittig heldig. Tenk å kjøpe rekkehus, og få pusse det opp nøyaktig slik du vil! DET hadde jeg gledelig bodd på hybel for en liten stund…

    19. Hvorfor bor du på så lite hotelrom? Kan du ikke leie deg inn på Frogner Apartments? Så mye triveligere, og mer “hjemme-følelse” 🙂

    20. Anonym: Jeg bodde i en 40 kvm leilighet i fire år før dette, sammen med kjæresten. Det gikk helt fint. Denne er på 14 kvm, som er noe helt annet. Tnx 🙂

    21. Min kusine driver restauranten NORDIC FOODPRINT (NOFO) på Majorstuen, som også er vegansk (og fantastisk)! Håper du drar innom der å spiser en dag, og gjerne anbefaler videre om du liker det 😍 (noe du garantert vil) 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg