tanker man skriver men ikke sier

Dere som har fulgt meg lenge kjenner til lakenskrekken min. Jeg vil heller ligge å sprelle med beina eller fundere så snart lyset slukkes om kvelden og derfor er jeg ekstra vimsete og teit om dagen. Da passer det fint å ramse opp noen tilfeldige tanker jeg har, som jeg kanskje ikke sier høyt.

🖤 I morges tok jeg min første armheving uten å stå på knær NOEN SINNE!!! Herregud jeg er så stolt (og jævlig svak). Rett etter meldte jeg meg inn på Pole Fitnes igjen, haha. Takket være styrketreningen vi gjør på starten av hver eneste trening ser jeg virkelig fremgang! 

🖤 Jeg er selvdiagnosert hypokonder og tror alltid jeg har en eller annen sykdom. Nå har jeg oppdaget en kul på lysken som blir større og vondere for hver uke som går, og jeg tror selvfølgelig dette er kreft og at jeg skal dø. Det med kreft er kanskje ikke så usannsynlig, men jeg har også trodd at jeg skal bli lam i halve kroppen på grunn av den lille kulen, så det sier vel sitt om hvordan jeg tenker.  Men jeg venter med å sjekke det til etter Skal Vi Danse, haha. Jeg vil jo ikke trekke meg fra konkurransen. Så med andre ord vil jeg heller dø enn å ryke ut.

🖤 I dag var det høstlansering i Bergen, og jeg hadde glemt å pakke meg med klær som den idioten jeg er. I frykt for å ende opp i joggebukse på rød løper tok jeg meg til nærmeste kjøpesenter hvor jeg tilfeldigvis fant den fineste kjolen jeg noen sinne har kjøpt! Dere ser bilder av den i dette innlegget. Merket er Ganni! Herregud så glad jeg er for dette kjøpet. 

🖤 I alle forhold går det sikkert litt opp og ned, og akkurat nå er jeg og kjæresten min på en skikkelig opptur. Det er så deilig! Jeg har sommerfugler i magen, vi sender meldinger hele tiden om vi ikke er sammen, jeg savner han om vi ikke har sett hverandre på noen timer, og masse annet klisj. Etter han kom hjem fra meditasjonscamp tok det et par dager for meg å tilpasse seg til å ikke være alene lengre og nå har vi det bedre enn noen sinne. Digg!

🖤 Jeg har slitt mye med å være veganer i mitt liv fordi jeg alltid faller tilbake på den helvetes osten, som jeg har vært avhengig av. Men nå tror jeg faktisk jeg er inne på noe bra og har ikke spist ost på en stund. Jeg har heller ikke lyst på det. Skikkelig deilig å komme over kneika, ost var verre å slutte med enn både røyk og snus. 

🖤 Snart kommer den neste boken min ut! Titelen er “Elsk Meg”. Dato slippes snart og jeg er skikkelig spent, men stolt over resultatet må jeg innrømme. Spørsmålet er bare, skal jeg gi den til han som boken handler om før den er ute slik at han er forberedt, eller skal jeg bare kjøre på å tenke “skyld på deg selv”? Haha.
Nå prøver jeg bare å planlegge lanseringsfesten.. Sist gang var det strippeklubb, så nå tenker jeg litt på å ha et rave i en forlatt villa på Frogner. Tydeligvis var det enkelt å fikse.. Er folk klar for et ordentlig party? Vil gjerne invitere inn noen følgere også. 

Klem til dere, og jeg HATER klem så da betyr dere bra mye! Om dere trenger små tips til noe å fylle kvelden med: se Explained på Netflix for å lære på en enkel måte, eller hør på podcasten “10% happier” som jeg er stor fan av. 🙂 Og om dere rett og slett trenger et løft i humøret, så går låten “The Tide Is High” av Atomic Kitten igjennom høytalerne her akkurat nå, og den gjør meg så glad. 

74 kommentarer
    1. Elsker slike innlegg! Men jeg synes faktisk du ikke skal gi boken til han i forkjøpet. Som du sier, han kan takke seg selv. Du er en veldig omtenksom og empatisk person (har jeg fått inntrykk av), og det er helt fantastisk!! – DERFOR synes jeg faktisk at når det gjelder det her, så synes jeg bare du skal kjøøøre på! Gleder meg så mye Sophie!

    2. Hei Sophie, har fulgt deg siden «tidenes morgen» og vil bare si at du er en herlig inspirasjon og avbrekk i en travel hverdag som småbarnsmamma. Vi over 30 synes også bloggen din er helt topp, følte bare for å si deg det 🙂 og PS: lykke til i Skal vi danse!!

    3. Spennende å jeg har vært bekymret får to vite prikkene jeg har har på begge armene mine kult innlegg synes jeg ønsker deg alt godt og en riktig god helg sender varme klemmer fra meg til deg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    4. Liker disse tanke-innleggene, og må bare legge til at det er veldig kjekt å klikke seg inn på bloggen din for tia! Du blogger ofte, med bra og variert innhold:) Gratulerer med ny bok.

    5. Hei!
      Angående hypokondri (jeg er det i høyeste grad selv) så anbefaler jeg deg bøkene av Ingvard Wilhelmsen. Han er kjent som hypokonderlegen, og særlig boka “livet er et usikkert prosjekt” hjelper meg akkurat nå.
      Lykke til i Skal vi danse!💛💃🏼

    6. Nei, gi faen i eksen. Tror ikke han kan klage på at du delte ting som kun hørte forholdet til akkurat. Ved mindre han er en skikkelig hykler, det er han sikkert når jeg tenker meg om 😂

    7. Stemmer Rave på Frogner! Jeg kommer gjerne innom, bor der for øyeblikket mellom reiser! Gleder meg så utrolig til “Elsk Meg” kommer ut, jeg har relatert så jævlig til de små hintene du har sluppet på snapchat, og jeg absolutt elsker “Forbilde”. Den ligger øverst på bokhylla, og jeg tror jammen jeg skal ta en runde til med den for å varme opp til neste bok. Jeg vet de ikke er relaterte til hverandre, men det handler jo om deg og det er du som setter ord på tingene. Og jeg føler så ofte at du setter ord på tingene jeg ikke klarer selv. Så tusen takk for at du skriver <3

    8. Om du skal gi boken til han på forhånd, kommer jo litt an på om dere er venner den dag i dag. Er dere det, så ja, gi den til han. Om ikke, la han kjøpe den selv. 🙂
      Den kulen MÅ du få sjekket ut asap. Om ikke kommer du bare til å gå rundt og bekymre deg for hva det er. Når du er bekymret klarer du uansett ikke yte 100% på andre områder, så du gjør absolutt ikke deg selv noen tjeneste ved å la være å sjekke deg. Sjekk deg, kanskje er det ingenting, og du kan gå videre med livet lettere til sinns, og fokusere 100% på Skal vi Danse 🙂 I verste fall ER det noe, men det betyr slettes ikke at du “må” få behandling umiddelbart. Det bestemmer du faktisk helt selv. Det er frivillig å la seg behandle for sykdom her i landet, så lenge du er over 18 kan ingen tvinge deg.

    9. hjalp litt at du skrev du er hypokonder, har selv hatt en liten kul på rumpa og jeg var sikker på at jeg hadde alt fra kreft til skjønsykdommer, fant ut at det var et innsektbitt hos legen etter flere dager med seriøs gråting over det, bra jeg ikke er alene <3

    10. Elsker blogginnelg og elsk kjole btw:)forbilde mitt det er du å uanset hvor klisjé det høresut så er det sant altså<33 gleder meg til du kommer med den ny bok også!!! håper at du kommer innom Stavanger får en litten boklanserig:)

    11. Må bare få sagt at du blogger så bra for tiden, mange og veldig gode innlegg! Elsker forresten tanke-innleggene dine, veldig interessante og gøye å lese. Gratulerer så mye med ny bok, gleder meg til å lese!!

    12. Jeg synes ikke du burde si ifra til han. Han har gravd sin egen grav hvis jeg kan si det slik. Og jeg kjenner typen, jeg var sammen med en like lenge som du ca, angrer masse muligheten jeg ga til at fyren kunne ta mye av / fra meg og ting som fortsatt healer. Gleder meg masse til boka de!
      Jeg kan forresten ikke bruke e o a pa bloggen din sa provde a skrive uten. Vakke lett.

    13. Ahh har ventet lenge på boken, gleder meg! Håper den gis ut sånn at jeg kan ønske meg til jul. Syns ikke han fortjener å få boken på forhånd, men du kan jo godt sende en kopi samtidig som den lanseres siden den handler om han/ han er med 🤔

    14. Av og til så får jeg noen betente hårsekker nedentil, og da går det alltid opp i lysken. Det er litt vondt når du trykker på det, og kjennes ut som noe sol kan minnes en lymfeknute
      Vet ikke om det kan være det? Kan jo også være en helt vanlig lymfeknute som man ofte får i nakken/på halsen og 😀

    15. Jeg har også hatt en kul på lysken tidligere. Tenkte selvfølgelig kreft umiddelbart, viste den til mamma og gjorde stor sak ut av det. Den bare forsvant av seg selv! Så satser på du har akkurat det samme, bare 🙂 forresten måå du ordne en slik fest og invitere noen av oss lesere. (Please inviter meg!!!! Haha)

    16. den kulen er nok bare en lymfe som jobber med en infeksjon. ble fortalt at det er positiv om den er vond. s bekymte deg mer hvis den ikke er vond 🙂

    17. det er nok lymfeknute du har i lysken. Skjer veldig ofte når du bruker noe for stramt der. Har hatt samme problem før, trodde også jeg hadde fått kreft, men googlet litt og fant ut at det var lymfeknuter. Det går vekk av seg selv og er helt ufarlig. Pass på at du ikke har på deg for stramme drakter, bukser, truser og lignende, la det på ?puste? litt der nede

    18. Kul i lysken? Sannsynligvis hoven lymfeknute. Kan få det av mye belastning (trening) f. eks., eller om du brygger på noe forkjølelser eller lignende. Immunforsvarsrelatert. Helt ufarlig.
      Det kan også være… faen, husker ikke hva det heter, men det en er “bigreie” til annen sykdom – men da ville du følt deg ganske syk sannsynligvis.
      Håper du føler deg litt beroliget!

    19. Jeg har hatt ulike kuler i armhulen.. var hos legen og hun sa at så lenge det er vondt så er det ikke kreft 😊 så det er jo en betrygelse. 🖒

    20. Elsk meg? Wow. For en tittel. Fikk en klump i magen når jeg leste det. Jeg har alltid savnet det å bli elsket i de forholdene jeg har vært i, de siste 10 årene. Det er nok det eneste jeg prøver å oppnå i livet mitt sånn egentlig. Det å bli elsket, sånn på ordentlig! Fyfaen hvor mye jeg gleder meg til å lese boken din. Å fyfaen du er fin!

    21. Haha, hva skjedde med å svare på kommentarer? Skjønner kanskje at du ikke har hatt tid til det i dette innlegget, men du svarte ikke på noen i forrige heller, og bare 2 i innlegget før der igjen. «Svarer på kommentarer i de fleste innlegg» liksom.. Også forventer du at folk skal gidde å kommentere!

    22. Hei! Jeg har også helseangst og har hatt kul flere ganger på samme plass som deg. Viste seg å bare være et inngrodd hår/betent hårsekk! Phew!

    23. Ord kan ikke beskrive hvor sinnsykt mye jeg gleder meg til «elsk meg»! Jeg er så sikker på at det er en helt utrolig god bok, som også er svært velskrevet.
      Men jeg ville ikke gitt den til eksen, lurer han på hva det står kan han søren meg kjøpe den selv og gi deg det ekstra salget. Han vet hvordan han var mot deg, så ingenting i boka er en overraskelse for han vil jeg tro.
      Skulle du likt å ha med en leser på frognerfest sikker jeg gjerne opp, haha! Hadde vært helt sykt å få møtt deg, og støttet deg In person etter å ha lest bloggen din siden 2011 🙈❤️
      Stå på i skal vi danse, jeg heier på deg både på og utenfor parketten!

    24. Ang kulen i lysken. Det er mest sannsynlig bare lymfekjertelen som er hoven. Det er nok at du har fått et lite myggstikk på låret feks. Eller at du har strekt for mye på foten slik at du kanskje har strekt en muskel i nærheten av lysken og kroppen reagerer med å fikse opp. Men selvfølgelig kan det være noe annet. Men OM det er lymfekjertelen er det lurt å ikke gni mye på den, da vil den ikke bli mindre igjen før den får «ro» 😊

    25. Kulen er sannsyneligvis en lymfekul, du kan bestille time til doktoren om den ikke går bort på sånn 3- 4 uker 🙂 i så ung alder er slike kuler vaneligvis ufarlige og forsvinner av seg selv!
      Synes det hadde vært greit å gitt han boken før, om man skal utlevere noen for et så stort publikum, unasett hvor gode eller dårlige venner dere er i dag…

    26. Jeg har gått til behandling for helseangst (på folkemunne: hypokonder). Det er en skikkelig ufordragelig og energitappende form for angst. Håper virkelig du ikke har det, kun fordi jeg ønsker deg vell. 🙂
      Et tips er å seriøst ta taket i det om du merker du henger deg fort opp i ting.
      Og masse lykke til på Skal Vi Danse, du er rååååå! 👊🏽
      Har flere ganger forsøkt å kontakte deg, uten hell. Men håper uansett at du har det fint 😊

    27. Har hørt at kuler som gjør vondt ikke er farlige – du bør være mer beskyttet om det ikke gjør vondt, så det går nok fint❤️ Ikke gi han boken!!

    28. Du kan faktisk ikke klage på at du ikke får kommentarer når du:
      1. Ikke svarer på 80% av de. Da slutter folk å kommentere
      2. Du aldri godkjenner kommentarer
      3. Når innleggene dine på bloggen bare blir dårligere og dårligere. Siste halvåret har innleggene vært så flate og kjedelige at det egentlig er et under at bloggen fortsatt er oppe og går. Hadde det ikke vært for sponsorer og betale innlegg på instagram hadde du ikke hatt betalt jobb tror jeg.
      Seriøst, hva slags drømmeverden er det du lever i? Hvis du jobber hardt og skriver inholdsrike inspirerende innlegg så kommenterer jo folk mer også. Du kan ikke bare slenge sammen noen tomme setninger med ett lettkledd bilde og forvente hundrevis av kommentarer her. Dette ligger faktisk fullt og helt på deg. Sorry for å måtte være kjip, men du trenger en reality check.

    29. Du burde virkelig sjekke den kulen, hadde det samme og kreft gjør ikke vondt før det begynner å bli farlig… (jeg hadde kreft hehaho)

    30. Herregud er helt hooked på «Explained» om dagen. Men vil også anbefale å se «Rotten» selv om jeg alltid sitter igjen med klump i magen etterpå. Det er iallfall veldig interessant! Håper du har en fin dag!

    31. Heisann! Husker du brukte en grønn aloe vera after sun spray for flere år siden. Husker du hvilket merke denne var fra??

    32. Miriam: Vi har diskutert frem og tilbake om vi skal se Rotten, nettopp fordi jeg også er redd for å få en klump i magen.. Æh! Kanskje jeg bare må hoppe i det.

    33. Angelica: Nei jeg tror ikke jeg er hypokonder “på ekte”, jeg er vel bare litt over gjennomsnittet opptatt av og bekymret for sykdommer, men det tar på ingen måte over livet mitt. Jeg føler virkelig med deg som har det på ekte, herregud det må være forferdelig 🙁

      <3 tusen takk!!

    34. karen: Takk! Det beroliget meg litt. Har også hørt at det er kul i lysken (fra flere kommentarer men også venner). Håper det stemmer!

      Vi er OK venner, men føler jeg har anonymisert han ganske greit i boken og nå er det uansett “for sent” for ingenting kan endres på. Men kanskje han vil lese likevel?

    35. Sofie: Jeg er så nervøs for det bokslippet, at det hjelper virkelig å få en så fin kommentar Sofie! ??

      Jeg er sååå usikker på om jeg skal gi han den eller ikke – for vi har en grei relasjon i dag. Men han har jo ikke tatt insj til å eventuelt ville lese den heller, så vi får se..

    36. Anonym: Åh, får håpe det er det!! Herregud man kan virkelig bli sprø av å kjenne rundt etter kuler og alt mulig på kroppen konstant, slik som jeg gjør..

    37. Sophie, så sykt bra innlegg. Du burde fortsette å fortelle om angsten din på den måten. Sliter selv med helseangst, hadde det senest i går. Fikk ikke sove fordi jeg var redd for om jeg sovnet og slappet av så kom tungen til å falle bakover og kvele meg. Lite kult. Angst er så dritt av og altoppslukende av og til. Takk for at du får oss som sliter til å ikke føle oss så ensomme mer. ❤️

    38. Hadde vært så kult å være med på lanseringsfesten!
      Gleder meg til å lese den nye boken din da jeg elsket den forrige! Stå på, du er bra! <3
      Blir også spennende å følge med på skal vi danse fra og med neste uke wihu!

    39. Veldig rart at boken skal handle om han. Og du nevner ex’n din ganske ofte på bloggen syntes jeg, virker ikke ut som du innerst inne er helt over han.

    40. Jeg hadde også en kul på lysken en tid tilbake. Jeg ble også veldig redd og tenkte med en gang kreft, men fikk heldigvis beskjed om etter både legebesøk og røntgen at det bare var en hoven lymfekjertle og at det ikke bra noe farlig. Det ble borte av seg selv.

    41. Se “Follow this”! Serie om buzzfeed journalister som tar for seg forskjellige temaer i hver episode. For eksempel menns rettigheter, sprøyterom, prostituerte osv. Veldig lærerikt, og får deg til å tenke

    42. Prøv Go vegan osten 😊 grei til skiva og taco, digg på alt til steking av pizza, moussaka, lasagne og ostesmørbrød. og Sunkost Gunerius har den diggeste fetaosten!!😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg