overskudd endelig

Reklame | annonselenker Nelly

Hurra, i dag fikk jeg endelig pyntet meg litt! 💓 Da føler jeg meg som den jeg egentlig er. Jeg har kommet over den kneika hvor treningen bare tar energi, nå får jeg mer tilbake og har overskudd. Så deilig, og akkurat det jeg hadde ventet på! 

Topp: HER. Den er på 50% rabatt

Buksed: HER. Den er på 50 rabatt.  

Jeg har fortsatt vondt i den forbanna visdomstannen forresten, så jeg har nesten dårlig samvittighet som spurte dere om tips når jeg likevel ikke har fått fjernet problemet – men når passer det å trekke den? Aldri. Min tidligere erfaring tilsier at man blir hoven, får vondt og spytter blod i et par dager etterpå (jeg har trukket tre visdomstenner fra før) og det har jeg ikke tid til. Jeg ringte rundt til mange av klinikkene dere tipset om men ingen hadde tider som passet meg heller ettersom jeg må trekke på sen ettermiddag. Så, jeg har bare blitt litt vandt til smerten om man kan si det sånn. Jeg ser på det som en utfordring for hodet mitt om jeg klarer å legge smerten totalt til side når jeg kommer meg igjennom dagen, og faktisk har det funket bra. Da får jeg litt “power” følelse istedenfor å bare klage, jeg får jo ikke gjort noe uansett. 

Nå skal jeg på middag med de som produserer serien min, etterfulgt av en bursdagsmiddag for Louise. Gleder meg! 

36 kommentarer
    1. Har selv hatt x antall betennelser i og rundt visdomstann. 1. Du kan få antibiotika av tannlege eller lege, det tar betennelsen og smerten. 2. 400mg Ibux er ofte anbefaling fra tannlegen. 3. Legg tannbørsten der du har vondt, bit sammen og dra tannbørsten ut – da drar du ut betennelsespuss samtidig, skyll så med saltvann (bland vann og salt og bruk det som munnskyll) og skyll med corsodyl (dreper bakterier). Punkt 3 er ikke digg men etter et par runder med dette pleier problemet å forsvinne. Gjorde dette selv da jeg ikke kunne operere grunnet fare for død siden betennelsen var for kraftig. Ble helt fin igjen. Har senere gjentatt punkt 3 ved oppblomstring av betennelse og slipper dermed å trekke tennene!! Du må ikke ha smerter selv om du ikke har tid til å trekke <3

    2. Har det samme problemet. Men drøyer litt med å dra til tannlegen, for meg funker det med Ibux når det er som verst. Og skylde med corsodyl morgen og kveld (fåes kjøpt på apoteket) 🙂

    3. Hei, jeg bare lurer på noe!:) elsker stilen din og interiørstilen din, og jeg lurer egentlig på hvor de spisestolene du hadde i den gamle leiligheten din (gull, mørkblå) er fra?:) hva heter de/hvilket merke?:) Er superspent på å se hvordan det nye rekkehuset ditt blir til slutt og interiøret dere går for! Holder selv på å skal kjøpe ny bolig, og prøver å finne litt inspirasjon:-)
      Klem fra fast leser<3

    4. Sikkert langt å reise fra Oslo for en tann, men Varna tannlegesenter i Moss kan ta deg inn på sene ettermiddager. De er kjappe, effektive ognymoderne. Tannlegene der tar stort hensyn til tannlegeskrekk. Der har du også mulighet til å få litt «bedøvende» som får deg gjennom timen. Jeg får en pille som de kaller rhypnol (ble beskrevet lik som voldteksdop). Når jeg tar den så går alt så fort. Sist var jeg å rotfylte en tann, hadde tatt pilla og lå i stolen i en time. Men jeg var så påståelig at dette hadde bare tatt 5 minutter 😅 Så den pilla er veldig effektiv. Men du kan ikke kjøre og burde ha noen som er med deg etterpå når du er ferdig

    5. Prøv SMIL tannlegesenter! De tilpasser åpningstid til deg 🙂 Super hyggelige og flinke! En på nationalteateret og en i Nydalen 🙂 Du kan få time på dagen 🙂

    6. Håper du kan skrive et innlegg om den grusome jakten på nesehorn og pangolinene?? Helt sinnsykt at politi og andre myndigheter gjør det lettere for kriminelle/smuglere og drepe og mishandle disse utryddete dyrene. Håper du kan skrive et innlegg om dette for å bevisst gjøre flere om dette.

    7. Jeg trakk min visdomstann på tannlegevakten på galleriet. Koster mer, men er drop in til sent på kveld.

    8. Du kan jo dra til tannlegessenter galleriet, nede ved bussterminalen, der har de åpnet fra klokken 20.00 tror jeg. Hvis du har smerter. Måtte gå dit en gang, hadde så vondt i visdomstennen min, da trakk de faktisk både den og en annen samme sleng, siden den bare var i veien. Men har ikke tannlegeskrekk selv, så vet ikke hvordan de håndterer det. Men kan du ikke få noe fra legen før du drar til tannlegen.

    9. “…jeg prøver å holde meg totalt unna alkohol denne perioden” skrev du for under en uke siden og i dag skåler du på Joakim sin instastory? Haha, er det så vanskelig og holde seg totalt unna? Alkistendenser much?!

    10. Hva du kan gjøre før du får deg time hos tannlegen:
      Skyll munnen med corsodyl (klorheksidin) munnskyll 2-3 ganger daglig i opp til 2 uker. Det får du kjøpt på apoteket. Det er antibakteriellt og hjelper veldig godt på betennelse! Det kan ta noen dager før du merker en bedring, men det hjelper. Så må du huske pusse godt rundt der, selv om det gjør vondt. Ibux er også gull.
      Hilsen en tannpleier

    11. Glemte å legge til:
      Hvis du skal skylle med corsodyl rett etter du har pusset tennene bør du skylle munnen med vann først for å få vekk all tannkremen. Det er fordi såpestoffene i tannkremen kan minske effekten av klorheksidinen

    12. Hei! Nå bor jo du i Oslo, men jeg tenkte å tipse om den beste tannlegeopplevelsen min i Trondheim! Om du skulle få tid til å satt deg på et fly innimellom slagene..😅 finnes sikkert en avdeling i Oslo også.
      Men jeg har iallefall fjernet 3 visdomstenner kirurgisk hos Colosseum Solsiden og de var SÅ flinke! Tannen er ute og kjeften sydd igjen iløpet av en liten halvtime, og du blir godt ivaretatt før med smertestillende og selvfølgelig bedøvelse under trekking. Der ligger du godt på en operasjonsbenk mens tannkirurgen tryller ut tannen på 15 min, og du merker ingenting! Ikke hadde jeg mye smerter etterpå heller, da de er så flinke når de tar den ut. Jeg var SÅ redd i forkant at jeg nesten grein, men måtte le av meg selv etterpå. Det gikk kjempefint! Ble heller ikke særlig hoven. Anbefales sterkt😊

    13. Gå til tannlegen 🙂 det vil bare bli verre om du utsetter det! Tannverk er noe av det vondeste som er. Vet ikke om det er noe sannhet i dette eller bare noe man sier for å “skremme” folk til å gå hos tannlegen(funket for meg da jeg hørte det ihvertfall, hehe 😅) Jeg har hørt at skikkelig tannverk, type betennelse/infeksjon kan spre seg til hjernen og være dødelig. Nå snakker vi mye mer alvorlig og over lengere tid da såklart, så ikke bli skremt. Men hver gang jeg kvier meg til å gå hos tannlegen så tenker jeg på det og da finner jeg både tid, penger og “lyst” til å dra dit. Værsåsnill gå til tannlegen, god bedring 🙂
      Btw: Buksa var råfin på deg!😍

    14. Må bare nevne at du ser så fin ut etter forandringen med leppene! Jeg har aldri vert særlig opptatt av at du har hatt verken små eller store lepper, men jeg såg deg på god morgen Norge nå, og du er bare så pen. Jeg har alltid sett på deg som søt og digg liksom, men nå var du plutselig sånn striking pen, typ keira knightley pen om du skjønner

    15. Stakkars, prøv å skylle litt rundt den med klorhexedin (finnes for å bruke inni munn). Høres vondt ut det der

    16. Prøvå kontakt en spesialist på området skikkelig kult innlegg du er toppers å en sol stråle synes jeg innleggene dine er alltid spennende ønsker deg alt godt og en riktig god Sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    17. Anbefaler å kjøpe dentinox NAF på apoteket. Jeg brukte det da jeg slet med mine visdomstenner. Den bedøver på selve tannen og tannkjøttet 🙌🏻 (Det er den samme mange smører på gommene når babyene får tenner). Selv ventet jeg 1,5 måned med å trekke den første fordi jeg var livredd 🙈 Det gikk fint og den neste var ikke like vond. Lykke til 😘

    18. Har du sluttet å ta botox? Du ser mer naturlig ut enn noen gang, og i videobloggen med Joakim har du faktisk mimikk i ansiktet. En DRASTISK forskjell fra Sophie Elises Verden. Godt å se ihvertfall! Du ser som sagt mer naturlig ut enn du har gjort på lenge og det er mye mer kledelig 🙂

    19. Kjære kjære sophie, ikke gå med tannverk, gikk nettopp i 3mnd me en visdomstann som gjorde VONDT fordi d ik passa, turde ikke ect,
      Fikk time hos kirurg, alt var over på 25min, kunne gå på jobb som kokk dagen etterpå hvis jeg ik løftet noe tungt, ingen blod spytting, ingen smerter sålenge eg tok de smertestillende eg skulle, merke ikke noe til verken sting eller noe!
      Oris Dental! Sykt flinke, kjappe, og FLINKE me tannlegeskrekk
      (har kontor på Lysaker)
      Lykke til, ikke verd au

    20. Dette blir litt off topic kanskje.. men ble helt satt ut når jeg så deg igjen nå…Jeg kjenner deg ikke igjen. Du ser helt nydelig ut.. Hva har skjedd med deg? Du har alltid sett bra ut, men du ser så ung, pen ut! 🙂

    21. Anonym: Tusen takk skal du ha! Jeg har ikke sluttet å ta botox nei og hadde faktisk tatt botox bare to uker før den videoen, så der var det i full effekt! Så nok litt annerledes ut i Sophie Elises Verden fordi jeg hadde regulering, etterfulgt av at jeg var helt stram i kjeven etterpå, kombinert med at jeg var kjempedeppa, haha..

    22. Mulig du har fått dette tipset, men kjøp corsodyl munnskyll på apoteket og bruk q-tips til å påføre det rundt den vonde tanna. Jeg har gjort det når jeg har hatt betennelse, før jeg kan fjerne den 🙂

    23. Jeg har trukket visdomstennene oppe, men sliter tidvis med betennelse i tannkjøttet rundt visdomstennene nede. Det verste tilfellet skjedde i januar og planen var å trekke den umiddelbart da jeg ikke klarte å åpne kjeften engang, men siden jeg skulle fly i løpet av de neste 14 dagene var ikke det et alternativ. Løsningen ble at tannlegen fjerne tannkjøttet som forårsaket smertene, altså den lille “flappen” som legger seg bakerst over visdomstannen. I mitt tilfelle er dette uten unntak årsaken til hvorfor jeg får smerter, da det legger seg matrester under der som er vanskelig/umulig å få 100% bort. Tannlegen kuttet den vekk og renset resten av tannkjøttet da det også var litt betent, og det er ingen underdrivelse å si at det var _helt_ forbasket vondt de første timene etterpå da bedøvelsen gikk ut (typ ha lyst til å hoppe ut av 7. etasje vondt), men så snart det gikk over var det som å få livet mitt tilbake haha. Jeg har ikke hatt problemer med den visdomstannen siden jeg gjorde dette, men har begynt å få litt lignende problemer på den andre de siste månedene. Når jeg kjenner at det begynner å bli vondt, pusser jeg til det blør (høres groteskt ut, men er nødvendig for å få bort bakteriene) samt skyller med munnskyll etterpå, og da går det over i løpet av noen få dager.
      Så kort oppsummert; spør om de kan gjøre noe med tannkjøttet rundt tannen hvis det er der problemet ligger (hjelper lite hvis det er selv roten i tanna som er betent). Lykke til! Visdomstenner kan være et smertehelvete uten like.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg