jeg trenger tips!

Etter denne hektiske høsten kommer jeg virkelig til å trenge en ferie. Altså en ordentlig ferie hvor man ikke er opptatt av å skulle oppleve mest mulig, jeg vil bare ha mat, soling, bading og soving. Siden jeg ikke kommer til å ha mulighet før i desember er det litt begrenset med steder man kan reise til (som ikke tar 12 timer + med fly) så et reisemål jeg har begynt å se litt på er Gran Canaria! Jeg har kun vært der en gang og har vel ikke akkurat de fineste minnene derfra, så nå trenger jeg masse tips. Området jeg endte opp sist gang var Puerto Rico og det hatet jeg, det var ikke noe hyggelig i det hele tatt.. Men jeg kjenner så mange som har vært andre steder på øya og er kjempefornøyde, så det må da finnes noen skjulte perler?

Om noen har tips til hoteller, restauranter og strender, gi meg beskjed! Gjerne også hvilket flyselskap som er digg og billig å reise med. Jeg har sett litt på å bestille pakkereise med Ving, er det bra? Det aller, aller viktigste er faktisk å få et fint hotell i et relativt rolig område, så skal jeg være fornøyd!

Når jeg ser disse bildene tenker jeg “oj, er det virkelig samme øy som jeg har vært på tidligere?” men YES! Jeg har gått glipp av mye og vil gjerne oppleve øya igjen. 

92 kommentarer
    1. jeg skal på språkreise til Malta i år i september. og vet at det ikke er mange som reiser dit så da får du mulighet til å slappe av og de som bor der er høfflige 😊 og det tar rundt 5 timer me fly

    2. Puerto Mogan er veldig koselig. Ellers er det fint å bo i Anfi Tauro i Taurodalen hvis man får til å leie et hus eller leilighet der

    3. Husker ikke i farta om jeg har vært på gran Canaria selv, men jeg kjøpte pakkereise av Ving i sommer og har ingenting å klage på 🙂 vertfall veldig fornøyd med hotellet vi var på! ja det skal nok bli godt med en velfortjent ferie etter alt du skal gjøre denne høsten 😀

    4. Jeg anbefaler mye heller Tenerife, som ikke er like preget av turisme som gran canaria men heller mye frodigere og livligere!

    5. Har hørt det kan være problematisk å feriere på øya pga. økt kriminalitet, så tror kanskje du skal vurdere et annet reisemål. Har vært flere gjengopprør og mye drap der de siste månedene.
      Om du trenger tips til et annet sted, og liker Hellas, vil jeg anbefale den lille byen Paleochora på Kreta. Det bor i underkant av 3000 mennesker i byen, som er svært rolig og fredfull da byen enda ikke er helt oppdaget av turistene. Den ligger den siden av øya som ikke er ødelagt av turisme. God mat, billig, flott strand og korte avstander. Tror byen ville passet dine behov!

    6. Puerto Mogan eller Gloria Palace Amadores/andre hoteller i nærheten av Amadores. De fleste strender på sørkysten er fullt av turister men stranda i Mogan noe roligere. Ble tipset av en lokal i vinter å leie bil for å kjøre til andre steder for å både se og oppleve. Da kunne det være muligheter for å finne små strandviker som var langt fra overfylt.
      Har reist dit med både Ving og TUI og anbefaler førstnevnte.

    7. Lopesan Baobab Resorts er NYDELIG! dritbra service, nydelig hotel men ligger litt øde til.. uansett sykt bra 🙂 bloggeren stina har bodd der 2-3 ganger, skjekk ut innleggene hennes – var der vi fant hotellet og angrer ikke et sekund

    8. Jeg var nylig i Gran Canaria i 3 uker og vil absolutt anbefale puerto mogan som de over her, husene ved havna er preget av cubansk stil, i tillegg til du har en liten kanal som kan minne om venezia som går inn til byen. Ellers så er anfi tauro også et nydelig og rolig sted dersom det er det du er ute etter. Har også reist til Gran Canaria i vinteren tidligere, og det er stort sett bare masse pensjonister å se, med andre ord – veldig rolig. Men som de andre sier så kan det være smart å leie bil (det gjorde vi), fordi da får man sett mer av øya og kommet seg unna de største turistfellene. Har reist både med Ving og Norwegian, men ville nok foretrukket førstenevnte 🙂
      Forresten det folk sier om kriminalitet, drap og voldtekt har jeg ikke lagt merke til, som skrevet var jeg der i 3 uker nå i sommer og opplevde ikke noen farlige eller skumle hendelser.

    9. Om du vil reise til Gran Canaria anbefaler jeg virkelig Tauritodalen eller Meloneras! I tauritodalen er det ikke hotell, men mange leiligheter/villa, og man burde ha leiebil for å komme seg plasser. Meloneras er en litt finere plass enn de typiske turistbyene, med finere hoteller og mer eksklusive butikker. På begge plassene slipper man de typiske charter-turistene og jalla-butikkene. Så her kommer det an på om du vil bo på hotell eller å bo litt mer privat i eget hus

    10. Jeg kom akkurat hjem fra 2 uker i Tenerife , det er helt nydelig !
      Ellers var jeg på gran canaria i november på Anfi del mar ( leilohetshotell), som også kan anbefales !

    11. Vil anbefale plassen Meloneras. Det er en eksklusiv by, mer merkebutikker og litt dyrere restauranter. Noe som vil si at det ikke er et typisk turiststed med bargate og jallabutikker. Fin og rolig by. Vil anbefale hotellet vi var på, Lopesan Baobab resort. Skal være et av de fineste hotellene på øya. Veldig fint, stort, flere basseng og afrikans tema. Google bilder! Er et lite stykke til strande da, hvis du foretrekker det, men jeg savnet ikke stranden ett sekund da det var så fine bassengområder. Vi leide bil og kjørte litt rundt. Synes ikke så mye av øya var fint. Puerto Rico var det verste, med norske plakater og ord over alt! Puerto de Mogan er en sjarmerende liten fiskelandsby for en dagstur. Og ville dratt inn til Las Palmas en dag, hyggelig by med litt shoppingmuligheter og mange restauranter.

    12. Bare lurer på en ting. Er du veganer for miljøet eller for dyrene sin skyld? Tenker det er begge deler, men da skjønner jeg ikke at du reiser så mye. Tenker du ikke på hvor mye du skader miljøet ved å fly? Hadde du droppet alle flyreisene du tar i løpet av år hadde du spart miljøet for myyye mer enn bare ved å droppe kjøtt! Misforstå meg rett, en eller flere kjøttfrie dager i uka burde vi alle ha for å bidra. Bare synes det er så rart at du som er så miljøbevisst ikke tar mer hensyn til akkurat dette med reising.

    13. Hva med Hellas? Mange fine øyer der, perfekt for mat, bading og soling😊 evt mange fine plasser i Afrika!

    14. Var på Gran Canaria i våres. Liker vanligvis ikke de typiske “turistfellene” og plasser med mye folk, og liker å utforske litt på egen hånd. Jeg og kjæresten valgte å leie bil, så vi kunne reise rundt på øya som vi ville – og det er definitivt verdt det! Var ikke så gal pris for en liten mini-cooper heller. Anbefales! Vi kjørte fra Maspalomas og over fjellene, og langs kystlinjen på vei 205 til Puerto de las Nieves, det var en utrolig fin biltur! Vakre fjellsider og nydelig kystlinje. Litt bratte partier, men det gjorde egentlig turen ekstra spektakulær. Vei 205 er vel kåret til en av Europas farligste, men det farlige partiet er lagt i tunnel nå. – Men spektakulært er det virkelig! Utrolig flotte veier å kjøre på innover i fjellet mot Roque Nublo, grønt og bratt.
      Hvis dere vil gå en liten tur i fjellene, er Roque Nublo veldig populært, men man har ikke stien for seg selv. Men absolutt en fin tur allikevel og hvis det er helt skyfritt, kan man se rundt hele øya.
      Angående bosted, bodde vi i Maspalomas, men det er veldig turistifisert, og mye som skjer. Men det var greit for oss og sentralt siden vi hadde bil og kunne reise bort som vi ville. Dersom dere skal innom Maspalomas, anbefaler jeg restauranten “La Palmera Sur”. Der har jeg spist et av de beste måltidene jeg har spist noen gang, og faktisk den BESTE tacoen jeg noengang har spist! Er vel en av de dyreste restaurantene i området, men for 1000,- fikk vi et helt magisk måltid for 2 personer med vin og dessert! Sikler også av å tenke på de stekte auberginene.. mmmm! Er en moderne restaurant, i motsetning til mange andre i denne byen. Helt vilt god mat! “Mamacita Pescado” har også veldig god mat, men er usikker på om de har veganske/vegetariske alternativ, men mye sjømat.
      Hvis dere ønsker å bo litt utenom strand og/eller turistområde, kom jeg over mange fine og unike hus på AirBnb som lå oppe i fjellene. Skulle gjerne bodd der selv!
      Ellers er mitt favorittby Agaete, en veldig flott, autentisk liten fjellby. Veldig fin arkitektur, og smale smug og nydelige bildemotiv. Et kjapt google-søk viser absolutt ikke hvordan byen er. Den er kjempeflott, men ikke så turistifisert, og flere snakker kun spansk av de innfødte. Den må oppleves fra gateplan, og ikke “ovenifra” som de fleste google-bildene viser. Anbefales!
      Kunne sikkert ha skrevet mer om Gran Canaria, men nå har jeg rablet ned en del. Bare å spørre hvis du trenger flere tips, og god tur! 🙂

    15. Gran canaria er så fint! Var der nylig😍 Vi bodde på suiten på Ocean Hill, i Puerto Rico. Hotellet er nyoppusset og helt nydelig. Til frokost får man tidenes utsikt. Det som trekker litt ned er at hotellet ligger i fjellskråningen, så man må ta en del taxi. Heldigvis er taxi rimelig og man trenger aldri å vente lenge på dem. Virkelig verdt å ta turen hit! Dersom dere vil finne på noe hyggelig, anbefaler jeg surfing i Maspalomas. Man blir hentet og kjørt tilbake av de som driver det. God service😃 og et siste tips ang mat. På Puerto Rico senteret (ja jeg vet de fleste styrer unna dette senteret) ligger det en restaurant som heter San Miguel, og her må du innom. Her er det som regel alltid kø, fordi restauranten er på populær. Heldigvis har restauranten unormalt mange bord i forhold til restaurantene rundt, så man slipper å stå lenge i kø. Anbefaler hotellet på det fulleste!

    16. Dra på restauranten El Almacen i Las Palmas! Den er nummer en på tripadvisor over restauranter i Las Palmas. Kjempegod mat, vet ikke hvordan det er med vegansk mat, men biffen med grønnsaker og saus var himmelsk, og det var veldig billig! Men møt opp 5-10 minutter før de åpner, de har bare ca 12 sitteplasser og de tar ikke imot reservasjoner. Når vi var der var restauranten full i det de åpnet eller maks fem minutter etter. Det er en argentisk restaurant om jeg ikke husker feil. Nesten verdt turen til Las Palmas alene;) de har også Primark der.

    17. Hadde anbefalt Meloneras området. Rolig plass med mange goe restaurante og fine strender. Tar 5 min med taxi til playa de ingles hvis du vil ha litt mer party og er ikke så alt for langt fra Amadores og puerto rico. Meloneras er mer lukseriøst og ikke så harry som Puerto Rico, og det er massevis av flotte hoteller som ligger på rekke og rad, så uavhengig av hvilket hotell du velger der så er du uansett sentralt. Vi har reist der hver sommer (avogtil rundt jul og) helt siden jeg var 6år, og nå er jeg 20, så det sier vel litt!
      Anbefaler restauranten Grand Italia om du liker Italiensk, og det er fult av koselige kafeer og restauranter langs promenaden!
      God tur!

    18. Hei. Alle definerer gran canaria som et harry sted, og jeg har vært der 10 ganger og skjønner godt at noen kan syntes det. Puerto Rico er Harry. Men et sted jeg virkerlig kan anbefale er Meloneras, en finere del av Gran Canaria, og sentralt. Hotell jeg virkerlig anbefaler er Riu hotellene på meloneras (og egt generelt på gran canaria)!! All inklusive der er helt amazing!!

    19. Hei Sophie. Jeg Har bodd på Gran Canaria i 5 år, jobber selv på Anfi Del Mar, som Jeg vil tørre å påstå er den fineste resorten her. Det er 4 klimasoner på øya, og her i Mogan kommune har vi det finest vær på vinterhalvåret. Kan også anbefale et av Lopesan hotellene i Meloneras. Også Veldig fint område. Bare å gi beskjed om du har spørsmål, så har jeg sikkert tips å komme med :*

    20. Jeg har vært på Granca flere ganger, men synes det er sørspissen som er finest.
      Det er rolig, og det er også der det er varmest – spesielt når man nærmer seg slutten på året.
      Ifjor var vi på et hotell like ved stranda, og det er nok det fineste hotellet vi har vært på! Så anbefaler å sjekke ut Riu Palace Maspalomas 🙂
      Rett nedenfor ligger også promenaden, som har en lengre enn lang restaurantrekke 🙂

    21. Hva med å reise med direkterute med norwegian til Bangkok, også ta en liten buss/togtur til en av øyene i Thailand? feks Koh Mak? Det er superbillige billetter fra Norwegian! kanskje litt lang flyreise, men da kommer du direkte til perfekte strender og en super temperatur!

    22. Hei. I desember kan det være ganske kjølig og kald vind enkelte steder på Gran Canaria. Jeg ville anbefalt noe sør på øya, arguinguin, amadores eller puerto mogan, der er det varmere og mer stabilt vær med lite vind på den årstiden. Norwegian pleier og ha billige flybilletter på denne tiden.

    23. Hvis du liker å bo på luksushotell, spise på gode restauranter, gå barbent tur på langstrakte strender (dog med noen nudistinnslag mellom sanddynene🙈) anbefaler jeg å bo på et av hotellene langs strandpromenaden i Playa Meloneras.

    24. Er stille og rolig og i Puerto mogan ikke noe party sted og kort vei til badestrand og til spise steder kort vei også til mat butikk.

    25. Cordinal mogan Valle er fint hotel i Puerto mogan og hotelet er og på siden til TUI eller ving.

    26. Sophie! Jeg har hatt hus i Gran Canaria siden jeg var 3 år! Så tro meg jeg har peiling! Vi har hus i byen Arguineguin, det er det varmeste stedet på øya. I las palmas blåser det alltid kjempe masse, så der er ikke temperaturen høyere enn 15 grader på vinteren. Puerto rico er ikke langt fra Arguineguin, men det er mer ett fest sted. Mogan er enda lengre bort og der er det også utrolig fint, det er kjent som en fiskelandsby. Anfi del mar er rett ved Arguineguin, det og ( amadore, søk de opp) er de fineste strendene på hele Gran Canaria;) Ville anbefalt deg og enten bo ved anfi eller bo på hotell nærme Arguineguin. Bare spør hvis du trenger tips til resturanter! Rossini resturanten og foresten veldig bra! Det er også ett hotell;) Vil anbefale deg Gran Canaria i det ytterste laget! Under vurdert sted!

    27. Gran Canaria er flott, og absolutt ikke noe skummelt sted som noen nevner her. Vil du bo litt fint og ha fine strender så velger du Meloneras eller Amadores. Mogan er en sjarmerende liten by (men fryktelig på fredager, da kommer “alle” turistene på øya dit for å gå på marked (dårlig marked, masse fake stuff og billig drit). Fra Mogan får du lang også lang vei hvis du vil på shopping i Las Palmas som er en ordentlig storby:) Playa Ingles er harry og slitt, men jeg liker det pga kort og enkel reisevei til det meste. Puerto Rico er dødskjipt, så der er vi enige, ha,ha. Hvis du vil farte litt rundt så er det veldig lett og billig å reise med buss, og rutenettet er godt utbygd.

    28. Playa ingles på gran canaria er et kjempe fint område som både jeg og moren min oppfattet som veldig rolig. Vi bodde på sunprime atlantic view. Vi reiste med ving og de arrangerte buss turer innover til hovedstaden Las palmas som også var en koslig by. Synes det var bra shopping inne i hovedstaden og mye historiske bygg, god mat så å si rundt på hele øya. Vi spiste mest på hotellet og maten var kjempe god og koslig restaurant område var det også. Jeg hadde en kjempe fin tur og jeg håper du også for det og at du får bruk for noen av tipsene💗Digger deg😘

    29. Jeg er i Gran Canaria nå med kjæresten min og har vært her i 14 dager. Vi reiser hjem i morgen, men har hatt tidenes tur! Jeg har vært veldig mye i Gran Canaria før, men kjæresten min har aldri vært her før. Men han har storkost seg her på øya! Denne gangen lå vi i Puerto Rico på hotellet Ocean Hill og er veldig fornøyd med det, men ellers pleier jeg å bo på Anfi Del Mar eller leie hus/leilighet i Tauro.
      På Anfi Del Mar er det super fint og der er det 10 eller 11 basseng å velge mellom + en kjempe fin strand! I Tauro har du muligheten til å få ditt eget basseng på verandaen.
      Ellers er det super fint i Meloneras!! Mange fine hotell hvis du bestiller gjennom ving! Hotellet Lopesan Baobab er virkelig helt sykt fint.
      Her er det en litt mer eksklusiv stil, både på hotell og handlegata. Kjempe fint!
      Håper du får en fin tur når den tid kommer!
      Også må jeg bare si at jeg elsker bloggen din og hvordan du fremstår som person. Stå på! 😃

    30. hør med hun bloggeren som heter stina! (stina.blogg.no) hun har vært der på et utrolig fint hotell flere ganger!

    31. Personlig vil jeg ikke anbefale Gran Canaria på den årstiden da været er for utstabilt hvis man ser for seg en skikkelig solferie. Har selv vært der i både januar og desember flere ganger og det er en del regn, vind og rundt 18-20gr.
      Anbefaler Meloneras som reisemål hvis du vurderer å dra. Har selv bodd på Sheraton Salobre (ligger oppå en liten fjellskrent med fantastisk utsikt ved en flott golfbane) samt Lopsan villa del Conde som ligger rett ved stranden. To flotte hotell som har høy standard og flotte på hver sin måte. Lopesan Baobab som mange anbefaler er et flott hotell, men det er mange barn der og det ligger litt uheldig til slik at man risikerer å ha hotellrommet ut mot trafikkert vei.
      Las Palmas anbefales ikke pga klima. Det er ulike klimasoner på øyen.
      Vil veldig gjerne tipse dere om at Ving flyr direkte til Phuket på ca 11 timer og man kan bestille 1.klasse på Thomas Cook flyene for bare 2500 ekstra per pers. Da får man mye bedre plass, ro, god mat osv. Anbefales virkelig- flyreisen blir en del av ferien. Da kan dere ta bussen fra flyplassen til Khao Lak og bo på Beyond Resort (eller tilsvarende hoteller på White Sand beach).
      Hvis jeg skulle dratt på en to ukers ferie med fokus på avslapping, sol og varme hadde jeg ikke nølt. Flyreisen er litt lengre, men ettersom det er direkte til Phuket går det veldig fint. Så mye bedre enn semi-dårlig vær på Granca.

    32. For all del..reis aaaldri til playa del ingles. Så harry, kjedelig, kjipt og tragisk område. Er enig i at puerto rico er noe dritt også. For å være ærlig – ta heller Tenerife. En myyye finere øy, ikke så ødelagt av turisme heller. Husker ikke hva det het der jeg og samboeren dro men vi kommer aldri reise til GC igjen og spesielt ikke på vinterstid. I promise ta mitt råd!!

    33. Er kjempekoselig i Mogan! Ca en 45 min kjøretur fra flyplassen❣️ Radisson blu hotellet der er kjempefint og nyåpnet, er restauranter, spa og gym der, kjempefint og veldig avslappende og deilig! Anbefaler det masse! Er også mange koselige restauranter inne i Mogan! Anbefaler også Chili restauranten i playa del ingles, og misbah(indisk) et sted ikke langt unna anfi del Mar! Rundt ved misbah er det mange koselige restauranter og barer !

    34. Anbefaler virkelig Puerto de Mogan, super hyggelig område med masse huggelige resturanter. Amadores har også en veldig fin strand, men syntes området rundt Mogan er mye hyggeligere!!

    35. Bo på Lopesan Baobab i Meloneras. Det er så fint som det kan bli på Granca.
      Hvorfor ikke heller reise til Mexico feks? Eller Kapp Verde?

    36. Sardinia – ei vakker øy utenfor Italia! Ikke overbefolka og fullt av turister. Byr på strender og sjanse for mye sightseeing. Ikke helt der kan drar for å shoppe da men pefekt for avkopling og strandliv. Og Italia er heller ikke så langt mtp reisetid

    37. Syntes det er veldig koselig i stedene rundt portu rico, 5-10 min til sentrum. Altamadores mener jeg det var sist 🤔 Super strand og litt mer «privat» og mindre masete 😅👌

    38. Anfi del mar!! «Et gedingent leilighets/hotell-by» med egne strender og restauranter. Perfekt for avslapping litt utenfor sentrum! Eller så anbefaler jeg Mogan. Radisson blue i mogan skal være ganske bra!

    39. Maderia burde du absolutt reise til! Det blir mellomlanding i Portugal, ettersom det er en øy. Men jeg anbefaler deg virkelig å oppleve stedet 🙂

    40. Hei Sophie, jeg er på Gran Canaria nå. Der i et super fiint Hotel såm ligger veldig rolig og er så perfekt. Det heter Salobre Hotel Resort & Serenty. Perfekt hvis du har lyt å slappe av og det er syyykt fiint.

    41. Det under jeg deg å svevende bare å fint innlegg du er som en svevende Drøm og en smart og vakker dame synes jeg sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    42. Hei, så du trengte noen tips. Synes du absoulte skal prøve deg som skuespiller . Jeg hadde elsket og se deg i en serie på Norsk tv. Mange trøtte tryner på tven, hadde gjort susen med litt Glam 💕

    43. Definitivt Puerto Mogan! Der er det mer classy og rolig. Vakkert og herlig uten å være Harry! Flotte hotell der og.😘

    44. Hotel Orquidea i Bahia Feliz er en perle! Reiste med TUI og er kjempefornøyd. Hotellet er så utrolig fint, med en stor egen hage og store basseng og fine spiseplasser. Området rundt er veldig rolig men sentralt til det meste. Reiser nok tilbake!

    45. Vært på gran canaria sikkert 20 gangen og jeg elsker meg virkelig på meloneras. En liten plass der man har tilgjengelig alt man trenger 😍 anbefaler Lopesan Costa Meloneras Resort. Nydelig hotell i flotte omgivelser og digg spa avdeling!

    46. Anbefaler å reise til Alicanté. Det er i Spania. Tar ca 3 og en halv time med fly, jeg har vert der 3 ganger… ELSKER ALICANTÉ!! Alle er veldig høffelige og rolige❤️🙌🏼 Sist gang jeg var der var i Januar i år. Da hadde vi basseng i hagen❤️🙌🏼😊sykt fint der! Hvis du vil kan jeg sende bilder av det på dm på insta til deg, jeg heter itsfroyasolberg på insta, så hvis du vil bare send dm til meg om jeg kan sende bilder. Hilsen STOOOR FAN❤️❤️😍 du er sykt fin uten sminke! Og nesten like fin med sminke❤️❤️‼️😚love u🙌🏼❤️

    47. Ville anbefalt Vital Suites Hotel and Spa like ved Playa del Ingles! Familiehotell som er veldig rolig og avslappet, samtidig som det er nyyydelig der! Frokosten er fantastisk, betjeningen er kjempehyggelig, og renholdet er toppen. Jeg koste meg virkelig der!

    48. Lopesan baobab resort i meloneras/maspalomas er et helt fantastisk hotell! Kjempestort, avslappende og fantastisk kul arkitektur. Beste hotellet jeg har vært på. Ikke i nærheten av en strand (men er i nærheten av havet), men har til gjengjeld syv bassenger med ulike “temaer”. Bildene av det på Feks hotels.com viser ikke halvparten av hvor fint det er der engang… ligger i den “eksklusive” delen av gran canaria, så området rundt er rent og fint med gode restauranter dersom man vil spise ute. Hotellet er populært blant både barnefamilier og par, jeg var der med kjæresten og det var ikke noe problem å slippe unna alle barna som plaska rundt, ettersom det var egne voksenbasseng og solsenger.

    49. Har også vært på Gran Canaria, i Puerto Rico, sykt kjedelig! En kunstig strand med et kjøpesenter som monopol for hele øya, ikke noe å rope hurra for. Playa de Las Americas på Tenerife der i mot, der har jeg reist annenhver jul siden jeg var 9år (er 26 nå) der får du alt, roliger dager i byen med shopping eller restaurant besøk, de fleste hoteller i nærheten av sentrum og strand, 5min gange til byliv om natten, og ikke langt å gå/ta taxi til andre byer 🙂

    50. Jeg vil absolutt anbefale å sjekke ut pakkereiser til Kapp Verde.
      Nydelige resorts, hyggelig lokalbefolkning, varmt og deilig og helt fantastiske strender!

    51. Vi har reist med ving til Tyrkia, og bor ett stykke utfor Alanya på sunprime numa beach. Mulighet for å dra inn til Alanya hvis man ønsker det, men ikke noe man må. Er veldig rolig her, dette hotellet er bare for voksene og har veldig god standard. Er to basseng, vi foretrekker det på taket da det er mindre og ikke så mye folk der, så stille og rolig. Er veldig fornøyd med ving ☺️

    52. Var i Puerto Rico i feb 2014, og jeg hatet det. Var kjempekaldt, så angret på at jeg ikke tok med LESTER! Anbefaler heller San Augustin, det var rolig og fint. Følte at PR var skitten og at det ikke var noe spesielt, men SA var idyllisk.

    53. Hei!
      Jeg er 21-åring, og har vært på Gran Canaria mange ganger. Jeg er super fornøyd! Vil anbefale Playa del ingles. En sentral plass, som ligger nært det meste. Du har flere kjøpesenter, og er nært stranden. Ligger ca 30-40 min unna flyplassen. Ligger også nært hovedstaden Las palmas, der det er mye butikker og fine senter. Vil anbefale å fly med ving. ☺️

    54. Vet du nevnte at du ikke ville ha så lang flytur, men det er mange steder i Asia som er veldig pent. For eksempel India, er et veldig fint land å reise til. Ellers har jeg også vært på malta, det er veldig pent der også. Anbefales

    55. Jeg ligger på en solstol på Gran Canaria akkurat nå! Jeg er ved Anfi Del Mar, det finnes ikke mer avslappende plass. Her er det strand, molo som man kan bade fra, noen restauranter og barer bak stranda og en scene hvor det er barneunderholdbing og så voksenunderholdbing hver kveld. Det er også kjøpesenter og spar her. Jeg har bare solt meg hele uken og slappet av maks. Dette er et område hvor folk kan både eie og leie leiligheter, mye norske eldre eller folk med leddproblemer/allergi bor her på deltid og det er familievennlig samtidig som flere setter seg i barnene senere utpå kvelden. Så det er litt norskifisert men perfekt om alt du er ute etter er soling, bading, restauranter og et par drinker i en bar 🙂 45min fra flyplassen.

    56. Sjekk ut Menorca! Det er ikke på Gran Canaria, men utrolig fin liten øy som ikke er stappfull av turister enda 🙂 heller ikke lang reisetid 🙂

    57. Anbefaler Sheraton Sablobre (tror det er derfra bildet nederst til venstre er fra i blogginnlegget ditt). Flott hotell, fantastisk utsikt, rolig. De har god mat, både frokost og middag (hadde halvpensjon sist jeg bodde der), ligger dog et stykke fra stranden. Anbefaler å leie bil (de har også gratis buss til og fra Meloneras flere ganger om dagen), men det er fint å leie bil slik at man kan oppdage mangfoldet på øyen. Anbefaler deg å lese dere opp på øya og steder utenfor turiststrømmen dere kan besøke.
      Hvis dere vurderer dette hotellet anbefaler jeg at dere enten leier bil fra flyplassen eller tar taxi til hotellet når dere kommer dersom dere bestiller pakkereise. Da tar nemlig bussturen alt for lang tid for dette hotellet ligger litt for seg selv på en høyde noe som medfører at man må stoppe innom x antall andre hoteller først for å slippe av andre turister.
      Har du ikke vurdert Kapp Verde, Madeira eller Azorene? Jeg slår et slag for en av de på den årstiden. Eventuelt Fuerteventura.

    58. sheraton gran canaria salobre golf resort
      Fineste hotellet æ nån gang har bodd på! Masse basseng pluss et hemmelig som man må leite etter. God mat på hotellet. Fantastisk spa og ikke minst rolig å trivelig med verdens beste solsenge på toppen av fjellet. Sjekk det ut. det ligg i amadoras om æ ikke tar feil😊

    59. Hei Sophie! Ser du har fått mange tips allerede, men jeg slenger meg på. Er halvt spansk og har stor familie på Gran Canaria som jeg ofte besøker. Har vært der 15+ ganger og har litt tips å dele:
      – Las Palmas, hovedstaden, er fin. Her er det div sightseeing å se, enkelt å leie bil for å kjøre opp i fjellene og besøke små landsbyer, god mat, shopping og stor strand. Anbefaler et par dager her, MEN jeg anbefaler å kombinere det med en uke sol/bading lengre sør på øya. Temperaturforskjellene fra nord (Las Palmas) og sør kan være stor, og du er ikke garantert sol i LP.
      – Fine plasser for sol/bad: Puerto Mogán (dit vil jeg neste gang!)
      – Maspalomas
      – Anfi del mar
      – Amadores (fin strand, kjedelig område rundt men enkelt å ta båt og buss til Puerto Mogan)
      Håper dere får en fin tur! 🙂

    60. Puerto Mogan, uten tvil! Bo på hotellet Cordial Mogan Playa 🙂 Mogan er et nydelig lite sted med mange koselige gode restauranter. Jeg og samboeren min koblet i alle fall heelt av når vi var der 🙂 Synes det var mindre norske turister der enn i f.eks Amadores. Vi var det dog på sommertid.

    61. Jeg bodde på GC i to år. Elsker den øya. Mangemange fine plasser, det er bare å styre unna de verste turistplassene, som f.eks. Puerto Rico. Puerto de Mogan er veldig fint (jeg ser mange har nevnt det), meeen stranden der er ikke den fineste. Dessuten er det litt vel stille der. Det er en fin plass å dra på en søndag å spise, men jeg vet ikke om jeg ville bodd der i en hel uke. Jeg vil gjerne anbefale Meloneras. Det er en veldig fin og litt “eksklusiv” plass. Gode restauranter og fine butikker. Hotellene der er topp kvalitet og det er ikke langt i fra en stor strand og vakre sanddyner (perfekt for bloggbilder). Lopesan Costa Meloneras resort er et nydelig vakkert hotell, med stort basseng og fåtall av bråkete barnefamilier! Lykke til! Håper du nyter øya like mye som jeg har gjort.

    62. Anonym: Ah jeg vet, men jeg er litt “imot” å reise til India fordi de forurenser så utrolig mye og er på topp i verden angående forurensing til havet, noe jeg helst ikke vil støtte.. Kanskje det endrer seg og da drar jeg <3 Malta er fantastisk, vært der fem ganger!

    63. Anonym: Åh ja jeg har sååå lyst til å dra dit!!! Sett på masse bilder og sjekket opp temperaturer allerede men tror ikke det skal være all-verden i desember når vi tenker å reise :-/

    64. Jeg har også vært på Gran Canaria og syntes ikke det var det helt store. Vi bodde 10 min unna Mogan, som er et veldig koselig sted, men jeg må likevel si at Tenerife er en soleklar favoritt hvis man skal til kanariøyene! Ikke på langt nær like turistifisert, flott natur og alt fra rolige strender man kan ha for seg selv til full charter hvis det er å ønske. Spesielt hvis man reiser med kjæresten vil jeg anbefale Tenerife over Gran Canaria. God shopping (noe jeg ikke syntes det var på Granca) og renere. Ønsker deg en god tur, uansett hvor du bestemmer deg for å dra! 🙂

    65. Hei 🙂 Vi har reist mange år på rad og favoritten er Raddison Blu Arguinegine. Et 5-stjerners NORSK-eid hotell som ligger rolig til. Store leiligheter med fantastisk kjøkken. Mye fokus på hygiene og flinke med allergivennlig mat. Nydelig frokost du ikke finner noe annen plass! Tennis,Spa,Frisør,badestrand rett utfor porten,oppvarmede basseng,stor veranda og nydelig uteområde. Restaurant 222 på toppen MÅ prøves! Du har Anfi Del Mar(sanden som ligger på stranden der er importert fra sahara)som nærmeste nabo der du finner dagligvarebutikk og shoppingsenter som har alt man kan ønske seg(apotek ved behov).Det ligger også et privat voksen-område med spa/basseng/bar/chill-område like ved. Arguinegine er lite men mye å se. Det anbefales å besøke plasser som Puerto Mogan som blir kalt lille Venezia, Maspalomas for shopping og Puerto Rico for mat/shopping. En ting du/dere MÅ oppleve er Palmitos Park! En opplevelse man ALDRI glemmer. Vil anbefale og bruke Ving sine pakkereiser og hotellvalg. Både TUI og Apollo kan brukes. Gran Canaria har en del problemer med svindling av elektronikk og evt hus/leilighetsutleie så bestill helst pakkereise via kjendte reisebyrå. Om dere velger Puerto Mogan så må dere unngå å dra på Taurito sitt badeland da det er mye sykdom som følge av dårlig hygiene og rensing. Anbefaler Raddison Blu Mogan,Las Villas De Amadores,Gloria hotellene eller Cardial Mogan Valle om dere velger område der. Lopesan sine hoteller eller Salobre er også noe vi anbefaler. Oktober er en god tid å reise på da været er mer stabilt. Desember kan du risikere vind og regn og lavere tempraturer. Om du vil følge med litt kan du sjekke ut : http://www.canarijournalen.no

    66. Raddison Blu Arguineguin er kjempefint! Vi reiser til G C hvert år og har bodd på veldig mange hotell, dette er helt klart favoritten om man ikke vil ha leilighet. På Anfi del Mar som er like i nærheten, har du nydelig strand (ofte veldig mye folk, men sånn er det på alle strendene på øya) og beach club Maroa. Hvis dere vil ha litt «storbyfølelse» anbefaler jeg å ta et par dager i Las Palmas, særlig gamlebyen er koselig. Et nydelig lite boutique hotel her er VEINTIUNO Emblematic Hotels. Goood tur!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg