HJELP SØKES!

I går dro jeg og Joakim for å se selveste Britney Spears! En perfekt måte å feire at jeg er ute med ny låt. Det jeg holder i hånden er alkoholfri øl, jeg prøver å holde meg totalt unna alkohol denne perioden.  Jeg er ikke enig med anmelderne som ga terningkast 1, jeg hadde det kjempegøy og danset meg svett i løpet av konserten. Britney er jo en gudinne og jeg ble rørt flere ganger under konserten.. Og så synes jeg faktisk det er fantastisk at hun spiller så mye på sex også, haha. Det var befriende å se ♥

Det første jeg sa da jeg våknet i morges var “VONDT I TANNEN!” som var det siste jeg sa før jeg sovnet også. Jeg må drikke frokosten min på grunn av smerter rundt visdomstannen. Dette er sikkert hundrede gang jeg har en vond betennelse der men nå får det være nok. Jeg SKAL trekke min siste visdomstann! Jeg er så redd for å operere den ut og trenger tips på gode tannleger i Oslo som har respekt for oss med tannlegeskrekk OG som gir ut gode medisiner, haha. Jeg har så vondt nå. Så, gode tips til meg mottas med stor takk! 

I dag har jeg null dansetrening fordi partneren min er på en annen jobb. Det går fint, for da kan jeg slappe av i dag og møte venner, ta spraytan og sånt som jeg gjør ☀️Håper alle får en fantastisk helg! Jeg vet at bloggen har vært litt halvveis i det siste, så jeg kommer tilbake med flere innlegg i dag. 💋 

55 kommentarer
    1. Anbefaler Oslo Tannlegesenter på Vika, helt utrolig flinke tannleger. De har også mye erfaring med tannlegeskrekk, og mange av pasientene deres sier selv at de ikke har tannlegeskrekk lenger etter at de begynte å gå dit. Kan forresten være greit å nevne når du bestiller time. Hilsen tannlegestudent:)

    2. Har opplevd å ha infeksjon i visdomstann som måtte opereres ut, og var vettskremt i forkant. Etter 2 uker på antibiotika, opererte jeg tanna ut hos Dentalia i Nydalen. Til tross for at jeg skalv av skrekk, var de kjempe dyktige og hele prosessen gikk mye bedre enn forventet. Kan virkelig anbefale å dra dit. Hilsen ei som ikke har tannlegeskrekk lenger.

    3. Jeg har operert ut alle mine på Tannlegehøyskolen. De var flinke og forsiktige der! Ellers er Lene på Majorstuhuset helt super på å ta hensyn når man er redd..

    4. Hei! Jeg anbefaler Shilpi Midha ved Tannakutten – Oslo private legevakt av hele mitt hjerte. Hun er imponerende dyktig når det gjelder å få pasienten til å føle seg trygg.

    5. SpesDent i Bogstadveien, Petter O Lind! Tok alle fire visdomstenner hos han. De var ute på et blunk og han trøstet meg mens jeg satt og hikstet og gråt av skrekk (haha).

    6. Tannhelsetjenestens kompetansesenter på Majorstuen jobber med folk som har tannlegeskrekk, så de er eksperter på det de gjør (har vært pasient der selv). De har både tannleger og psykologer som jobber rundt pasienten sammen og de er såå støttende og flinke!! Tror man bare kan ringe dit og høre om de har plass til deg.

    7. Majorstua tannlegene – han som heter Alexander! De har flott og morden utstyr og han passer hele veien på at du har det bra. Samtidig er ikke dette en tannklinikk som koster deg skjorta!

    8. Scandic tannklinikk i Bygdøy Allé er veldig flinke med folk som har tannlegeskrekk! Jeg har heftig tannlegeskrekk og går bare dit!

    9. Kirurgiklinikken i Kirkeveien. Fikk så god hjelp der da jeg måtte operere ut to stykker. Frode Øye tror jeg han het. De letteste tusenlappene jeg har brukt, han var fantastisk! Lykke til!

    10. Jeg vet om en privat tannlegeklinikk på Hamar, som jeg ville ha anbefalt om du er interessert. De er veldig flinke og profesjonelle med mange års erfaring med godt utstyr og fornøyde kunder. Jeg kjenner blant annet han som eier klinikken.

    11. Vil anbefale deg en ringerunde til di som bruker narkose…av tannleger i oslo..har selv valg å trekke 2 jeklser i narkose….ingen smerte i etterkant..

    12. Hei. Jeg har så tannlegeskrekk selv og måtte trekke visdomstannen min i sommer etter ekstrem smerte. Jeg har hatt kjempe dårlige opplevelser før å nølte veldig med å gå til legen, etter mye søking fant jeg sentrumtannlegevakt i hausmannsgate, kan anbefale henne på det sterkeste. Jeg fikk medisin, oppfølging og tilogmed lov til å gråte litt når skrekken tok overhånd.
      . Lykke til Sofie

    13. Anbefaler virkelig Hauk Øyri på spesdent Majorstua. Jeg har operert ut 3 visdomstenner der og han er kjempeflink og snill. Fikk en liten sobril, og han forklarte i detalj alt han gjorde sånn at jeg kunne være med å ha litt kontroll. Veldig forståelsesfull og tok seg den tiden jeg trengte. I tillegg fikk han meg faktisk til å le mens jeg lå der, og det skal godt gjøres når jeg først lå og skalv ukontrollert fordi kroppen var så redd 🙂

    14. Hei!
      Jeg anbefaler Bjerke tannmedisin på det varmeste! Jeg går selv til Andreas Janson og han er veldig flink. Han informerer godt under veis, tar veldig hensyn dersom du er redd eller engstelig for noe når du sitter i stolen. Han er veldig rolig og stresser ikke meg som pasient. Dukker det opp noen ubehageligheter etter besøket tar de i mot deg med åpne armer for å rette på det som er ubehagelig.
      Jeg var litt forsinket til timen min hos han en gang og var naturlig nok litt klam i hendene, da spurte han om jeg var klam i hendene fordi jeg har tannlegeskrekk eller fordi jeg var stresset. Så dette med tannlegeskrekk er noe han tar på alvor!

    15. Hei Sophie. Jeg har også enorm tannverk for tiden etter å ha gått flere år uten å gå til tannlege, da jeg er så redd. Jeg skal i narkose da jeg skal få ordet opp i tennene mine. Bare et lite tips❤️

    16. Jeg går til Colossumklinikken på Majorstua og kan gå 100% god for de. Jeg har sliti med tannlegeskrekk siden jeg var 7-8 år, men å gå hit har hjulpet ekstremt mye. Nå tørr jeg å gå til tannlegen uten å ha magevondt i dagesvis på forhånd. Om du får velge tannlege, spør etter Merete. Hun er ekstremt dyktig, passer på deg og er så utrolig sympatisk. De har også et valg om sedasjon, så du kan få sove mens de driver på 🙂

    17. Ikke i oslo men, Balder tannklinikk i Fredrikstad er heeelt fantastiske, rolige, snille og superforståelse for tannlegeskrekk

    18. Jeg skjønner deg kjempe godt. Har selv lidd av tannlegeskrekk siden jeg var liten, men i sommer bestemte jeg meg for å dra. Jeg gjorde en del research på forhånd og bestemte meg for å dra til cristiania tannklinikk hos martine. Dette har jeg ikke angret på et sekund, hun spesialiserer seg på tannskrekk og er så dyktig. Ta deg en tur til henne, du vil ikke angre.. Masse lykke til.

    19. Jeg har å veldig tannlegeskrekk, men uansett hvor sykt det høres ut syns jeg det er mye mer behagelig å trekke tenner (har trekt 3 stk) enn å borre. Så du trenger ikke være kjemperedd, det går som oftest fort og man kjenner ikke noe annet enn litt press. ❤️❤️

    20. Jeg synes også at anmelderne var litt i overkant strenge, men mistenker det er fordi pressen ikke hadde lov til å ta bilder. Ikke den BESTE konserten jeg har vært på, men jeg koste meg, jeg! Det er tross alt Britney 👑❤️

    21. Oslo tannlegesenter er jeg veldig fornøyd med. Fikk full narkose og fjernet alle 4 visdomstennene. Ikke noen smerter etterpå heller. Var helt grei pris også 🙂

    22. Kan virkelig anbefale tannlegene i bogstadveien. Gjorde det hos en kirurg der, og det var gjort på 10min og lite smerter i ettertid.

    23. Åå, jeg opererte ut visdomstennene mine hos tannlegene i Bogstadveien 51 som ligger rett i Majorstukrysset. De var så flinke og beroligende, jeg gråt hele veien inn og sa at jeg var kjempenervøs og da de skulle starte kjente jeg tårene presse på fordi jeg var så redd. Hun som opererte meg minnet om en koselig og omsorgsfull ung bestemor trøstet meg hele veien så jeg klarte å slappe av. Hun som sto ved siden av for å hjelpe til var like skjønn. Jeg klarte å ta det helt med ro og hadde nesten ikke smerter i etterkant, og fikk i tillegg komme tilbake gratis for å ta ut stingene ettersom jeg sa jeg ikke turte å gjøre det selv. Anbefales på det varmeste.

    24. Håper å få se mer glam og slikt når du er ned på svd! Synes du har blitt litt kjedelig i stilen den siste tiden

    25. Den aller beste tannlegen er den som ligger på Nydalen Storgata. Veldig proffe, rolige og perfekt å dra dit om du har tannlegeskrekk. Kommer til å være min faste for alltid!

    26. Tannlege Line Engelstad! Hun har spesialisert seg på folk med tannlegeskrekk, holder til midt mellom nationaltheateret og Aker brygge og selve tannlegekontoret har nærmest atmosfæren til et spa eller en skjønnhetssalong. Trakk visdomstennene mine hos henne og fikk stesolid på forhånd, noe som gjorde opplevelsen fullstendig overkommelig☺️👌🏼

    27. Jeg har aldri vært redd for tannlegen, før nå. Gikk til coleseum klinikken for å borre en tann. Et eller annet skjedde så var forferdelig vondt hvis noe kom borti tanna. De borret igjen og igjen. Fire ganger etter jeg hadde vært der ga jeg opp og nå er jeg livredd for tannleger og har vondt hver gang jeg spiser, I en tann jeg I utgangspunktet ikke hadde vondt i før de begynte å tulle med den. Så dårlig erfaring med coleseum klinikken

    28. Jeg holder med flere av de ovenfor her og anbefaler Kirurgiklinikken i Oslo! Jeg har ikke tannlegeskrekk, men jeg har operert ut begge mine visdomstenner der. Det gikk så fint og raskt, og veldig mange flinke og trygge folk rundt meg under operasjonen. Rolig og trygg stemning😊

    29. Jeg har ikke direkte tannlegeskrekk, men som de fleste andre liker jeg fint lite å ligge der og gape mens noen skraper rundt inni kjeften min med ekle metaldingser. Jeg har trukket én visdomstann, og den andre måtte de dele i fire (!!) og operere ut. Om man kan trekke anbefaler jeg virker det, og jeg trenger selv MYE bedøvelse. Som er dyrt siden man betaler per sprøyte. Når jeg skulle operere ut var de veldig flinke og beroligende med meg (dette var i Bergen på Universitetssykehuset). Det er jo mye bråk og greier som foregår under ‘operasjonen’, og man er jo våken og hører og lukter alt. Så jeg fikk høre på radio, som jeg syns hjalp mye. Da kom favorittsangene på rekke og rad, og jeg lukket øynene og konsentrerte meg om det. Du som liker podcasts og sånt syns kanskje det kan hjelpe å ha dette på under tannlegebesøket? Ett eller annet som gjør at du slapper litt mer av? Jeg vet at fint lite hjelper på skrekk, jeg har det på samme måte på fly. Men det beste å gjøre er å prøve å distansere seg fra situasjonen ved å tvinge seg selv til å fokusere på noe annet. Sorry lang kommentar og mye surr, håper noe ga mening og kan være til hjelp – og masse lykke til uansett <3

    30. Hei! Ta deg en tur innom ORIS Dental Aker Brygge. Du kommer ikke til å angre! Jeg har selv tannlegeskrekk og det har blitt såå mye bedre etter at jeg begynte å dra dit 🙂

    31. Jeg trakk to visdomstenner samtidig hos en ekstremt dyktig tannlege på Colosseumklinikken på Majorstuen. Han var ikke bare dyktig tannlege, men også flink til å håndtere meg som var så redd. Ble nesten glad i han etter den lille stunden jeg var der. SÅ flink var han, haha.. og det hele gikk, helt seriøst, HELT smertefritt!! Tror han het Carl Christian Blich. Lykke til, Sophie!<3

    32. Du må dra til Bislett tannlege!!! De er eksperter på å gjøre det smertefritt, raskt og trygt ❤️❤️ Klem

    33. Zoltan på eurodent anbefales på det varmeste! Han jobber til vanlig i budapest, men kommer til eurodent klinikkene i norge jevnlig. Jeg har intens tannlegeskrekk, men var hos han tre ganger, to ganger for fjerning av visdomstenner, og en gang for rotspissamputasjon. Var nesten ikke nervøs, han var så sinnsykt snill og hyggelig

    34. Utenfor Oslo, men Silje Støfring hos Colosseum tannlege på Jessheim, er fantastisk! Hun er bare en engel, merker ingen ting. Lykke til ❤️

    35. Anbefaler SMIL tannlege på Nathionalteateret! Jeg har angst for tannlege selv og tannlege Eva er helt fantastisk! ❤

    36. Må anbefale Frode Øye eller Hauk Øyri på kirurgiklinikken på Majorstuen til deg! Har operert ut alle visdomstennene mine der og de er så innmari flinke!! Skikkelig profesjonelle. Hadde aldri trukket tennene mine hos vanlig tannlege! Er så verdt å dra til spesialist! De trekker visdomstenner hver dag og det er veldig beroligende! Trenger ikke henvisning 😬 Gjør det 💗

    37. Anbefaler tannlege Eli Lerheim i bogstadveien 43, ved siden av bik bok! Hun er en skikkelig koselig dame, både morsom og trivelig, også er hun effektiv samtidig som at hun virkelig passer på at ingenting skal gjøre vondt!

    38. Jeg har som deg også hatt en operasjon av kjeven, og jeg fikk en veldig kjip konsekvens av å operere ut visdomstannen min. Å bli operert i munnen er, som du vet, ekstremt ubehagelig i ettertid. Jeg måtte operere ut visdomstannen min for noen måneder tilbake, og gruet meg enormt mye. Jeg fikk derfor heftig bedøvelse som jo sikkert er normalt når man skal operere ut en tann. Når bedøvelse normalt sett skulle begynt å gå over så var jeg fortsatt helt nummen i det området. Dette vedvarte i flere dager og jeg ble bekymret å ringte tannlegen som sa det nok kom til å gå over og at bedøvelsen satt lengre i for noen. Nå, nesten et halvt år etterpå, er jeg fortsatt helt nummen i halve hakepartiet og leppen. Det gjør i tillegg vondt når jeg kommer borti dette området, og er generelt helt sykt ubehagelig. Tydeligvis har det oppstått en slags reaksjon i nerven av den første operasjonen som ble utløst av bedøvelsen jeg fikk av tannlegen. Det er heller ikke noe tannlegen får gjort noe med, så det kan hende det aldri går over. Jeg anbefaler deg derfor på det sterkeste å snakke med tannlegen din om eventuelle risikoer ved bedøvelsen, for det er ganske kjipt å være konstant nummen i leppa. Bare et lite tips jeg gjerne skulle visst om selv før jeg opererte ut visdomstannen min!

    39. Jeg har et tips som kanskje kan hjelpe midlertidig. Uansett hvor vondt det gjør så må du dessverre bare pusse så hardt at det blør hver gang, dette renser såret selv og vil hjelpe på etter noen dager. De trekker ikke tannen når du har betennelse fordi de er redd for spredning av betennelsen, så du må sikkert vente en uke eller to før de tar den. Jeg var helt utslått i 2-3 dager, men jeg måtte operere den ut og borre litt av kjeven så ganske omfattende. Ellers så har de også en beroligende «shot» som du kan få før operasjon, det hjalp veldig for meg (første gangen, ikke andre), men denne må du faste for å kunne få, så avtal dette på forhånd 🙂

    40. Nydalen tannlegesenter, om du velger dem må du spør etter min tannlege. Helt fantastisk dame som er forsiktig med munnen din og forklarer alt veldig godt! Jeg hatet å gå til tannlegen men jeg har vært 10 ganger de siste månedene pga rotfylling, trekking og operering av visdomstann+ Falsk krone. Anbefales 100%

    41. Anbefaler virkelig byporten tannlegesenter på det sterkeste. Dyktige tannleger og tannlegespesialister. De tar godt vare på deg hvis du er redd (etter egen opplevelse å dømme). Du får lov å gråte og være redd, trygge gode mennesker.

    42. Kan med handa på hjertet anbefale den rosa tannleggeklinikken på Ullevaal Stadion! Dem e helt fantastisk for oss med tannlegeskrekk 🙂 Brukte kun dem når æ bodde i Oslo! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg