svar på spørsmål: kropp, utroskap, psykolog ++

Har du begynt å trene? Ser litt ut på instastory og noen av bildene dine som du har blitt tynnere.
Jeg trener slik som jeg «alltid» har gjort, men jeg må gi kreds til kostholdet mitt her! Jeg vet ikke om jeg har gått ned i vekt fordi jeg ikke eier en vekt, men når det kommer til hva jeg selv synes kunne gjerne vært litt mer definert i musklene osv.. Helst litt større kanskje? Men det kommer etterhvert så lenge man er motivert og målrettet! Jeg unngår å blogge så mye om kosthold og trening fordi jeg ikke ser poenget, men det er likevel en del av mitt liv.

Hvor kjøper du klærne dine, for det meste?
Det virker kanskje som om jeg kjøper en del klær, men jeg gjør virkelig ikke det. Jeg er ikke et shoppe-menneske og har mine favoritter som jeg bruker igjen og igjen.. Men når jeg først handler blir det enten på nelly eller na-kd (jeg har ikke sponset avtale med noen av dem), og om jeg handler i butikk liker jeg maoslo veldig godt, det er vintage. Der har jeg funnet mange designerplagg til en utrolig god pris!

Hvordan redigerer du bildene dine?
Alltid med Lightroom CC, eller pixlr.com/express for å legge på detaljer i bildet. Sistenevnte er gratis og jeg har brukt den i mange år. 

Hvordan går jeg frem om jeg vil ha psykolog? Jeg vil ikke fortelle legen min at jeg sliter.
Det er to måter, enten må du få en privat psykolog og da er det jo bare å bestille time, men det koster en del penger som jeg ikke tror man får dekket på noe vis? Eller så kan du ha en psykolog som er ansatt i det offentlige (slik som meg), men da må du gå via fastlegen din. Det nytter dessverre ikke å gå til fastlegen å være vag, du må fortelle det som det er for om ikke kommer du ingen vei. Fastlegen vil ikke bruke det imot deg og du er helt trygg. Med mindre du har en psykopat av en fastlege, men de færreste har jo det, vil jeg tro.

Jeg er student og har en hverdag med mye fritid. Føler du aldri at du ikke gjør nok? Siden du er mye hjemme, kan sove lenge osv.  Eller at du jobber for lite?
Jeg synes ikke jeg jobber for lite, jeg har bare en jobb som er utradisjonell. Selv om jeg ikke jobber 8 timer sammenhengende på dagen jobber jeg kvelder, helger og på ferier. Så om man legger det sammen jobber jeg like mye som alle andre (bortsett fra de som jobber eksrtemt mye da), bare at jeg jobber merkelige tider. Noen dager kan jeg få angst å føle at jeg «sløser bort» dagene siden det ikke er 8 timer i strekk. Men det hadde ikke funket heller. Jobben min er basert på hva jeg gjør og inspirasjon (luksus), så jeg trenger ikke å sitte foran dataen å trykke bare for att. Det er gøy å kunne variere arbeidstidene som faktisk er det beste med jobben. Jeg tenker positivt 🙂 

Synes ikke du det er ganske frekt gjort mot moren din at du har operert nesen, når dere tross alt hadde samme nese? Er ikke det som å si at du synes moren din er stygg?
Nei, jeg synes hverken det er frekt mot moren min eller som å si at hun er stygg. Mamma er heldigvis ingen idiot og mine valg har ikke noe med henne å gjøre? For å sette den på spissen, jeg og mamma har samme hårfarge men hun har hele livet farget håret. Skulle jeg da blitt helt panisk og sagt “så du synes ditt eget barn har STYGT hår!?!?”, det hadde jeg som et lite barn til og med forstått er helt teit. Foreldrene mine er hverken nærtagende eller har enorme ego, altså de forstår at det ikke handler om dem, deres utseende eller min oppdragelse. So there. 

Jeg har ett problem med kjærlighet. Det virker som om du er i et bra forhold etter å ha gått igjennon mye vanskelig, det fortjener du virkelig! Problemet mitt er, jeg er ikke forelsket i kjæresten lengre. Jeg har prøvd å slå opp men han ble så knust at jeg istedenfor ble i forholdet, men jeg vet det ikke vil funke i lengden. Jeg er livredd for å såre han, seriøst jeg vet ikke om jeg takler å se han så trist en gang til. Hvordan skal jeg komme meg igjennom dette, har du vært i en slik situasjon? Kan begynne å grine bare jeg tenker på det.
Om noe, så er det ikke snilt å være sammen med noen bare for å ikke såre dem. Tvert imot, det er jævlig slemt. Ja, han kommer til å bli lei seg når du slår opp, men det går over for dere begge. Han kommer til å få et fint liv. Det er ikke bedre for han å være sammen med en person som ikke egentlig vil, kun fordi du er redd. Det er så vondt! Jeg har ikke vært i din situasjon, men jeg har vært i hans. I mitt første, seriøse forhold ble jeg nesten-dumpet flere ganger og hver gang ble jeg mer knust, jeg prøvde å fikse oss ved å vri om på hver en detalj helt til han bestemte seg for å bli. Men han ville ikke være med meg, ikke med hele hjertet sitt og innerst inne visste jeg det. Nå i ettertid gjør faktisk det mest vondt, at han ikke bare dumpet meg den første gangen. Da kunne jeg fått en avslutning å gått videre. Istedenfor ble det et følelsesmessig spill over flere år og til slutt mistet jeg en del av meg selv.

Beklager om jeg var streng nå, jeg mener det av kjærlighet. Dere begge fortjener bedre og jeg lover det kommer til å bli bra. Se bare på meg! Jeg har aldri vært så lykkelig som nå i et forhold, selv om vi så klart har våre problemer. Det er bare noe helt annet denne gangen.

Kunne du ha tilgitt utroskap?
Ja. Jeg er ikke så tradisjonell på de områdene der. Eller, glem det. Jeg kunne ikke tilgitt om noen gikk bak ryggen min og løy over en lengre periode, uansett hva det måtte ha vært om. Men.. Jeg føler ikke å ligge / kline / flørte med noen andre er det verste man kan gjøre i et forhold, så lenge partneren vet om det. Og da er det vel ikke utroskap, haha.. Så nei til utroskap, ja til åpenhet.  

Hvordan var det å lese inn din egen lydbok?
Forferdelig, kjedelig og enda mer kjedelig. Jeg angret så mye på at jeg hadde sagt ja! Det tok sikkert 40 timer tilsammen for hver gang man leser feil må man begynne på nytt. Men i ettertid er jeg glad for at jeg gjorde det, historien kommer best frem sånn. Det hadde aldri funket om noen andre satt å leste inn boken min!

Tror du at du og Kasper kommer til å få barn?
Hvem vet. Det er et langt liv, og en eller annen gang får vi sikkert det. Jeg får seriøst spørsmål om dette flere ganger i uken etter at jeg kjøpte rekkehuset, “nå er det vel barn neste”. Nei, det er ikke neste på lista, neste på lista er å kjøpe utemøbler. 

23 kommentarer
    1. Du sier du ofte at du ikke shopper mye, og kanskje du ikke gjør det i forhold til visse andre bloggere, men du shopper jo allikevel en god del! Du reklamerer jo for nye plagg så og si daglig, enten her, på Instagram eller begge.

    2. Har du og Kasper et åpent forhold? Eller kunne du tenke deg å ha det? Isåfall, tenker Kasper likt om det som deg?

    3. Synes du selv at du legger svært lite arbeid i bloggen for tiden?? Få innlegg, ofte korte, lite bilder, ikke svar eller konmunikasjon overhodet i kommentarfeltet..

    4. Fine bilder 🙂 !
      Gjerne ta en nytt på min ny vlog fra i dag Sophie! Om du har tid og lyst 🙂

    5. Hei
      Jeg sliter med angst og depresjon og det verste er når jeg er ute i det sosiale. Jeg sammenligner meg med alle jenter jeg ser, føler meg ikke bra nok, må endre på utseende, mange har liksom stramme kropper, langt hår, fint smil.. er utrolig stort press.. har du noen tips til hvordan det kan bli bedre? Bli mer trygg på meg selv
      Hilsen usikker jente

    6. Veldig fint innlegg Sophie! Syns du er veldig flink for tiden med lange reflekterte innlegg, og fine bilder! Skjønner ikke hvorfor noen over her skriver at innleggene er korte? Anyways! en ting jeg forsåvidt er enig i er at det hadde vært hyggelig om du svarte direkte i kommentarfeltet..

    7. Syns å huske du har snakket om at du gikk på Isotretinoin (kvisekur) og lurte derfor på om du kunne fortelle litt om resultatet? Jeg selv har tatt kuren to ganger, men har fått kvisene tilbake etter et halvt år begge gangene.. Skjedde det samme med deg, og har du eventuelt noen andre tips til uren hud?

    8. Så hvis Kasper hadde ligget med noen andre og hadde innrømmet det for deg med en gang, så hadde du ikke blitt lei deg/forbanna?

    9. Kjempebra svart! 🙂 Men må si jeg ble litt overrasket over det punktet med utroskap. Så vidt jeg har forstått har du jo opplevd det selv i tidligere forhold. Det har jeg også, og for min del kunne jeg aldri ha tilgitt det. Som du sier så er jo ikke det å ligge / flørte med et annet menneske det verste man kan gjøre, men samtidig tenker jeg at .. Hvorfor gjøre det uten grunn? Om min partner var utro mot meg ville i alle fall jeg hoppet rett til den konklusjonen at han “trengte” en annen fordi jeg ikke var “nok” for ham. Det er jo det utroskap egentlig handler om – at man møter noen som man, i alle fall akkurat der og da, har mer lyst på enn sin egen kjæreste, og faktisk er villig til å ofre forholdet sitt for å få? For man vet jo alltid at man kan bli tatt for utroskap og at hele forholdet kan gå til helvete, men akkurat der og da er man villig til å ta den risken, fordi akkurat der og det å få dette andre mennesket til sengs viktigere enn både ens eget forhold og følelsene til den man er sammen med?
      Eller?

    10. På det første bildet ditt, så har du sånn glow fra kroppen din (veldig vanlig hos instagram influencers). Hvordan gjorde du det/redigerte du det? Var det i lightroom eller pixlr? Takk! 🙂

    11. «Neste på lista er utemøbler» haha dør😂😂 ofte skriver du Gullkorn som jeg kan sitte å humre for meg selv av, lenge etterpå. 😁👍🏻 Fint med en blogg man kjenner seg igjen i, og attpå til får en til å le med 🙌🏻

    12. Jeg må bare; «neste på lista er kjøpe utemøbler» hahahaha, fantastisk.
      Føler dette presset med å få barn i samfunnet er så teit! Det er så mange andre ting som kan fylle livet, og hverdagen enn et barn. Og vi kan jo også ta samtalen om hvor mange barn som blir født hver dag uten en familie, så hvorfor må vi absolutt lage fler og fler.
      Vi må begynne å innse at man kan ha en fantatsisk familie med en meningsfylt hverdag uten et barn om man ønsker det. Barn er ikke det neste på en ?liste?. Det er en utrolig stor oppgave som krever så mye mer enn man tror, og det er ikke noe man bare får seg fordet det er ventet av deg.
      Du tar ting i ditt tempo, og jeg vet du ikke kommer til å la deg pushe av andre mennesker heller, men det er faktisk deilig å se at selv når man begynner å etablere seg så kan man fortsatt være usikker på om man vil- eller når man vil ha barn fordet. Du har SÅÅÅ mange år igjen på å bestemme deg! Men det vet jeg at du vet😍

    13. Hahaha drit godt sagt i det innlegget med neseoperasjon og hårfarge. Beste jeg har hørt på lenge!
      Ikke minst med ”neste på lista er å kjøpe utemøbler”. Du er såå rå! Stå på flotte deg 😉

    14. Om det hjelper, så har jeg hørt lydboken din. Og jeg vil si at det ikke hadde vært den samme opplevelsen, om det hadde vært noen andre sin stemme. Det var kjempebra! Du var flink og lydboken ble best med din stemme 🙂

    15. Hei! Jeg ser flere i kommentarfeltene dine klage over at du tjener penger på å skrive hvor feks klærne dine er fra.
      Firmaer som Nelly og Na-kd tjener masse penger på at store influencere som deg poserer i klærne deres, og da er det bare rett og rimelig at noen av disse pengene skal gå til dere. Man kan nesten si at dere for disse firmaene blir noen vandrende reklameplakater, og jeg vil dessuten tro at det koster ganske mye mindre for disse firmaene å bruke dere som reklame fremfor å utarbeide egne reklamekampanjer. Dere fungerer for dem som effektiv og rimelig reklame, og da er det klart dere også skal få en del av den fortjenesten! 🙂

    16. Syns det er litt merkelig at du sammenligner hårfarging med det å operere nesen. Det er helt to forskjellige ting. Du endrer deg ganske kraftig med en neseoperasjon, pluss at du legger deg faktisk under kniven. Du endres i hele ansiktet ditt.

    17. hhahah, den siste delen av det siste svaret ass. Sykt morsomt, og skikkelig gjenkjennelig! Samme her, for å si det sånn. Det er bare så fryktelig dyrt 🙁

    18. For en helt utrolig rar ting å skrive, Sophie!
      “Jeg føler ikke å ligge / kline / flørte med noen andre er det verste man kan gjøre i et forhold, så lenge partneren vet om det. Og da er det vel ikke utroskap, haha”
      Altså, jeg vet det finnes ulike former for forhold. Men i et lidenskapelig monogamt kjæresteforhold ville aldri det å ligge eller kline med andre være greit, og jo det er absolutt det verste du kan gjøre og jeg vil si det ikke kan kalles et forhold hvis man gjør det. Det trosser alle grenser og regler. Hva slags forhold er det du har da? Jeg har ikke noe imot deg som person Sophie, jeg liker deg godt! Men jeg må bare si at det er noe av det rareste du har sagt, det er ikke et forhold jeg ville hatt i allefall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg