Det blir spennende!

Reklame | annonselenker

Dere, på onsdag skal jeg til den første timen hos min nye psykiater i Oslo. Ikke psykolog, men psykiater, og det føles både interessant, skummelt og nødvendig. Det er dessverre mange år siden jeg sist hadde en god tone med en psykolog, og jeg har heller ikke turt å si ifra. Noe som er utrolig viktig for å få resultater! Så, nå krysser jeg fingrene mine.

Hettegenser: HER
Bukse: HER

Og nei, det kommer ikke toll når man handler på na-kd! Og leveringen er kjapp, alltid fem dager hjem til meg. Denne kosedressen er av høy kvalitet, normal i størrelsen og har litt stretch. 

Jeg har kastet opp hele natten og føler meg mildt sagt redusert i dag.. Nå som formen tok seg opp kunne det ikke passet bedre med en digg pizza ❤️ Jeg og kjæresten unner oss litt luksus med mat fra loving hut, en hel-vegansk restaurant som har den diggeste junkfooden. Jeg bestiller alltid det samme, enten burger eller pizza som smaker skikkelig usunt, nam. Anbefaler å ta turen eller bestille mat derfra! Maten der er alt for god, og prikk lik et kosthold med kjøtt, ost etc. Vegansk i all ære men jeg er dritt lei av Acai Bowls og smoothies på alle veganske steder, verden rundt.

I kveld skal vi se videre på «the keepers», en dokumentarserie på Netflix jeg faktisk fikk anbefalt fra en følger. Den handler om et gammelt uløst mord på en nonne som underviste på en skole der en gal prest utnyttet barn seksuelt, og man misteker at det finnes en sammenheng. En brutal og ubehagelig dokumentar, akkurat som jeg liker det!

27 kommentarer
    1. Hvorfor blogger du bare ett kort innlegg om dagen? Bloggen din har blitt skikkelig dårlig.. Sørg hvertfall for at det ene innlegget er litt langt eller bra om du ikke gidder blogge mer enn det

    2. OG hvorfor svarer du aldri på kommentarer lenger? Virker som om du bare slenger ut ett raskt innlegg fordi du «må» og driter i bloggen resten av tiden. Savner deg! Og the keepers var veldig spennende!

    3. Koselig innlegg synes jeg nå er jeg helt utslitt av den helvetes sola og salt vann så jeg er i skikkelig dårlig humør i kveld men ønsker deg en riktig god kveld sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😀♥️

    4. The Keepers er utrolig god! Anbefaler deg å se Netflix-dokumentarserien The Staircase etterpå. En profilert forfatters kone blir funnet død i bunnen av trappen i huset deres. Antakeligvis et uhell. Han er den eneste som var til stede og blir etterhvert arrestert for drapet. Under rettssaken kommer det frem at hans venninne døde på akkurat samme vis 18 år tidligere. Datt ned trappen. Igjen var han den siste som så henne. Han har adoptert og oppdratt hennes barn og de brånekter for at han er skyldig. Meget spennende serie.

    5. Maten på LOVING HUT er god- men dessverre er det en ganske så skummel sekt som driver denne restaurant- kjeden.
      Du kan lese litt om det, faktisk ganske drit. Det er synd, siden maten er så god, verden rundt… jeg spiste en del på restaurantene deres i Tyskland og så var jeg i Asia og fikk med meg hva det handler om?- trist altså.

    6. Så mange hat-kommentarer da.. jeg har vært hos to psykiatere, og begge har vært veldig flinke! Masse lykke til, håper det går bra 🙂

    7. Sender deg lys og kjærlighet!!! Du fortjener å ha det bra 💕 lykke til hos pyskiater 💕 vær åpen og prøv å fortell han/henne om de tingene du ikke klarer å snakke om 💕

    8. Er du sikker på at man ikke får toll på Na-kd?? Er jo en svensk nettbutikk. Vil gjerne bestille der i fra men er usikker:/

    9. Ååå den dokumentarserien er så bra! Jeg også elsker sånne brutale, mørke dokumentarer. Lever for sånne og føler livet ikke betyr noe når jeg har sett ferdig 😂 haha. Men du, hvorfor har du sluttet å være aktiv i kommentarfeltet? Det var jo SÅ hyggelig å ha dialog med deg her og trodde det var derfor du åpnet igjen <3

    10. Sophie hva har sjedd med haka di ?:( slutt med fillers du er penere uten ! Bruker vanligvis ikke skrive sånne kommentarer men dette er for og hjelpe deg og ærlig ikle hat kommentar!

    11. Hei!
      Tror du det er mulig å fikse sånn at man kan trykke på «** kommentarer» nederst på innlegget slik at man slipper å bla helt opp å trykke på overskriften?

    12. Er du så dårlig/deprimert at du ikke klarer å blogge ordentlig, er det bedre om du sykemelder deg eller iallfall sier ifra at du tar litt fri ❤️ Bedre det enn å slenge ut et halvveis innlegg i ny og ne sånn som nå fordi du føler at du må.. Du må ikke, ta vare på deg selv og kom tilbake på bloggen når du føler du er klar for det. Lykke til på onsdag og KLEM!

    13. Jo jo jooo, jeg handler en del på na-kd og har måttet betale fortollingsgebyr og moms ved noen anledninger. Pakkene mine har blitt fraktet med DHL som fortoller pakken for deg (ved handel over 350,-) og tar et gebyr for det, så eventuell avgift kommer i posten i ettertid.

    14. Godbedring.. tvi tvi hos psykiateren og du.. jeg syns du er ei hærlig jente.. rett fram og står for det du sier å gjør.. netthets er kun misunnelse.. du er flott.. å det er jammen kosedressen også.. ❤❤ klemmer 😊😊

    15. Jeg har gått til Psykiater i Oslo i 5 år. Det koster over 2000 PR gang. Jeg har dessverre ikke kommet noe lengre, må bytte til en annen. Han sier det er lite håp og jeg må gå på en cocktail av medisiner. Jeg håper du finner en som passer deg. De virkelig flinke private har ofte mange års ventetid. Du må være tolmodig. Lykke til.

    16. Du må bare se Manhunt: Unabomber, på netflix, den har en score på 8,2 IMDb . Den er så spennende at man blir hekta og sitter oppe til langt på natt for å se videre. Den mindfucker deg litt for forbryteren er så sykt smart og sier faktisk ganske mye klokt om hvordan menneskeheten oppfører seg. Nei du burde virkelig se den, er bare 8 episoder og de vil du ikke angre på at du så.
      Ellers lykke til hos psykiateren! har vært innlagt på psykiatrien i 2 uker, og det var veldig hipp som happ, men de kunne sakene sine noen av de. 🙂

    17. Lykke til! Håper du kan få god hjelp hos psykiater og at kjemien stemmer. Stor respekt av at du viser unge jenter at man bør søke hjelp når man virkelig sliter.

    18. Kom igjen, folkens! Slutt å krev innlegg og bedre innhold og svar i kommentarfeltet. Hun sier jo hun skal til en psykiater, og presset deres gir henne INGENTING, kanskje annet enn enda mer stress!
      Gå ut i sola og les en bok eller se en serie på Netflix, bare alt annet enn å legge mer krav over på Sophie Elise! Gå i dere selv og husk de mørke dagene, og pris dere lykkelig for at de forhåpentligvis er over!
      Sophie; lykke til hos psykiateren. Jeg har vært i behandling i psykiatrien i 15 år, og jeg mener selv at utdannelsen ikke har så mye å si. Møtt psykiatere som har null menneskelig formidlingsevne, og ellers møtt ekstravakter på psykiatrisk som egentlig er vaktmester til vanlig, pluss en engel som samtalepartner. Du har nok økonomi til å gå til en psykiater, hvis det er privat, men ha åpent sinn ovenfor andre utdannelser feks. Min behandler nå er klinisk spesialist innen psykiatrisk sjukepleie, og iløpet av disse årene er hun den med mest erfaring og evne til å hjelpe. En psykiater er jo mindre utdanna innen psykiatri enn en psykolog. Psykiater er lege i bunnen med 2-3 år med psykiatri. Psykolog er vel 5 år. Men ja, lykke til!

    19. Har vært hos både psykolog og psykiater nordpå. Psykiateren hjalp meg utrolig mye og gikk ned i minste detalj i hele livet mitt (opplevde en traume da jeg var lita og har fått psykiske belastninger av det) og hun var helt fantastisk, samt at hun fant ut hvilke medisin som passa meg best (angstdempende medisin). Etter en tid uten psykiatrisk behandling gikk jeg tilbake og fikk en psykolog for samtaleterapi for depresjon som også hjalp utrolig mye. I tillegg var jeg i gruppeterapi for angst som gjorde at jeg ble frisk av angst (etter 19 år med helvete) men nå når jeg flytta sørover kom depresjonen tilbake og går til en privat psykolog til samtalebehandling. Det er forskjell på psykolog og psykiater og med god hjelp finner man ut hva som passer en, og jeg er for begge deler da begge deler har hjulpet meg iløpet av fire år. Stå på, er ikke noe unormalt å gå til en psykiater eller psykolog:) Og er så fint du er åpen om det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg