en upopulær mening, Mallorca og spenning

I går ble det middag på Sawan med min venninne Mart. Jeg liker det stedet så godt! Herlig atmosfære. Når det kommer til mat er jeg ganske snobbete, og det skal mye til for at jeg anbefaler et sted videre.. Her er jeg et par ganger i året og med god grunn. Det var hyggelig å være litt med en venninne, elsker vennskap man ikke må vedlikeholde men som forblir de samme. 

En av tingene vi snakket mest om var «hva er din mest upopulære mening?» altså noe du mener men ikke kan stå helt inne for, enten fordi det er drøyt, jævlig slemt, smålig osv. Det er et interessant spørsmål, still det til deg selv eller sidemannen!

I morges pakket vi koffertene og gjorde oss klar for tre dager på Mallorca. Som sagt er vi her for jobb, jeg skal filme med God kveld Norge. Vi satt fremst i flyet slik at vi kunne strekke på beina, jeg så dokumentaren om Amanda Nox (anbefales) og så ut vinduet.

Som dere vet interesserer kunstig intelligens meg veldig, og i løpet av flyturen lærte jeg noe nytt via en bok. Google sitt mål er egentlig kunstig intelligens og for hvert søk et menneske tar, er det en «robot» som lærer seg mer og mer om hvordan mennesker fungerer. Nå også via youtube. Det er spennende, interessant og skummelt! Det har vært Google sitt mål fra start, fascinerende. Og vi mennesker bidrar hver dag med personlig informasjon for å gjøre kunstig intelligens bedre, uten å være klar over det selv! Jeg kunne snakket om dette i evigheter. Virkelig spennende!

Vi kom akkurat frem til hotellet vårt, og i kveld har vi ingen planer. Bestille mat til rommet, dusje og gjøre oss klar for i morgen! Vi kommer til å ha en del fri her (kun i morgen er hektisk) så om noen har tips til hva vi ikke får gå glipp av i Mallorca, si ifra! Vi har allerede kjørt forbi katedralen og jeg er ikke interessert i veldig turist-greier, men mer fine spisesteder, noen strender som skiller seg ut osv.

Finnes det noe deiligere enn en lang, behagelig kjole? Min er gammel og fra River Island. Før jeg runner av her vil jeg bare si at boken min Forbilde er på sommersalg mange steder nå, i tilfelle du mangler lesestoff i sommer. De fleste steder koster den nå bare 79 kr i pocket 🙂 

27 kommentarer
    1. Anbefaler stranden Ses Illetes! Tar ca 20 min med buss fra Palma by. Buss nr. 3 går dit❤️ Liten strand, med en veldig eksklusiv beachclub, en litt mindre eksklusiv beachclub, og vanlig strand. Var der akkurat selv❤️

    2. Anbefaler virkelig “the dragon caves”! Noe av det mest magiske jeg har sett og utrolig fasinerende å se hva jorden vår kan skape!

    3. Svevende skikkelig koselig å kult innlegg du er toppers synes jeg og stå på sophie Elise hilsen Kristian Magnus 😎♥️

    4. Sitter her og bare lurer på noe.. Jeg så en episode av det jeg tror er bloggerne. Du går rundt i byen med faren din. Dere går forbi Michael Kors butikken. Det neste du sier satt meg litt ut og jeg kjente jeg ble litt lei meg. Du sier at det er en fattigmanns veske og sånt der. Har du selv glemt de gangene du har blogget om at du vokste opp fattig? Burde du ikke ha litt forståelse for de som tjener mindre enn deg? Syns ikke du at dette var veldig snobbete med nesa høyt oppi været sagt? Virker som penger endret deg.. 🙁

    5. åhh anbefaler La Bodega i magaluf. Superkoselig sted med god mat og drevet av noen nordiske
      Vært i mallorca to ganger og vært på La bodega OFTE

    6. Beste resturanter:
      – Brut
      – Emilio Innobar
      – Koh
      – Clandesti Taller
      – Purobata
      Andre ting:
      – Drinker på takterrassen på Cuba
      – Utestedet Garito
      – Mhares beachclub, roligere og penere enn Puro Beach
      – Utflukt: Deia eller Valdemossa

    7. Hiya there wannabe ?intelligent? … Amanda Knox ja, ikke Nox. Men keep on keeping on. Kanskje ta en pause fra speilbildet og se litt ekstra på bøkene dine 💖😘

    8. Du burde absolutt ta en tur til Sollér. Halvtimes kjøretur fra Palma. Helt fantastisk fint sted, med mye sjarm og historie. Ellers vil jeg anbefale restauranten La Perla – Ingrosso!

    9. Du har en fantastisk kjæreste. Snill, omtenksom, kjekk, hjelpsom, rolig osv. osv. Virker som han gir alt, alltid er der for deg og er støttende og oppmuntrende 24/7. Håper du gir noe tilbake også?

    10. Mart? Runner av? Altså, noen ganger forundrer det meg at du faktisk er forfatter og mye av inntekten din kommer av å skrive :p Det er så mange skrivefeil i innleggene dine at jeg blir helt tullete til tider. Hjelp! Kos deg på Mallorca, uansett 🙂

    11. Dra på Cream Crew!! Det er et vegansk iskremsted i palma med syyykt digg is, sist gang jeg var der hadde de en ekstremt god mango is:)

    12. Bodd på Mallorca i 8 mnd og må si at kom deg unna turiststrendene, har du bil, eller ta taxi til playa portals vells, kanskje et par nudister, men vakreste og minst folksomme stranda på øya hvor man kan hoppe fra klipper!
      resturanter: Escochador San Juan, er en liten mysig mathall med forskjellige disker hvor de tilbyr alt fra tapas, mexicansk, thai og burgere. og jeg understreker ALT er like godt! Deretter resturanten TAST i palma, latterlig god tapas, Emillio Ingrosso sin La Perla har også øyas beste pasta og sist men ikke minst; LA BODEGA! de er kjent for sin fahjitas og det med god grunn, du som er vegetarianer må nesten bare prøve halloumi fahjitasen… finnes det noe bedre lurer jeg på…
      Beachclubs; Puro Beach! vipps sitter du å tar en drink ved noen av ingrosso søsknene 😉

    13. Ikke dra til Magaluf! I Palma by er det masse fine koslige steder og mat marked. Dag tid, Mercado Olivar, ettermiddag-kveld Mercado San Juan eller Mercado 1930. Området Santa Catalina eller Portixol. Kos deg 😁

    14. Skal ikke dette innlegget merkes som reklame? Du reklamerer jo for boken din. Eller er dette som sist da du skrev et innlegg om bøker du ville anbefale, blant annet din egen, og du mente du ikke trengte å merke innlegget fordi du selv følte det ikke var reklame….?

    15. Jeg vil ha inn juridisk abort. Det er min upopulære mening som jeg ikke fatter er upopulær. Kvinner kan ikke tvinges til abort så hvorfor skal menn tvinges til å bli far? Abort skal ingen andre enn mor få bestemme, helt klart, men syns absolutt far må få ha en stemme og velge også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg