ja takk til dette

Vi gikk ned å spiste på hotell-restauranten i kveld siden ingenting var åpent ellers. Jeg var egentlig ikke sulten men pizzaen gikk ned på høykant likevel! Dessverre hadde de ingen veganske alternativer (ganske bakpå av et spa i 2018 hvor de fleste er opptatt av kosthold / velvære regner jeg med?) men ellers var alt veldig fint. Maten var fantastisk! Nå skal jeg planlegge uken som kommer, vi har jo to netter på mikrohytte fremfor oss men jeg skal først og fremst prøve å få jobbet litt godt de dagene. Vi høres i morgen! 

Utsikten er magisk! ❤️ Ja takk til mer ferier i Norge! Om noen har tips til hvor jeg burde dra, si gjerne ifra i kommentarfeltet. Vi har et så fint land. 

Bøkene vi leser nå. Jeg leser “mor om natten” som er helt nydelig, han leser Homo Deus som er oppfølgeren til Sapiens. Jeg har ikke lest selv, men begge bøkene har gitt oss interessante samtaler her hjemme. 

36 kommentarer
    1. Smøla! En smellvakker øy utenfor Kristiansund/Trondheim, der du må ta ferge for å komme deg dit. Utrolig vakkert om sommeren, masse muligheter og mye fint å se på. Dra for eksempel til Veiholmen som er et unikt sted på øya. Det er ca. 2000 fastboende på øya! 🙂

    2. Jeg har selv lyst til å dra på øyhopping langs Helgelandskysten i sommer! Norge er et vakkert land som jeg har lyst til å feriere i framover 🙂

    3. Skikkelig stilig og kule bilder du er svevende kul å du er en kuling synes jeg hilsen Kristian Magnus sophie Elise 🙂♥️

    4. Hardanger! Norges vakreste plass. Bo på Hotell Ullensvang og opplev den helt fantastiske naturen + flere gode opplevelser/aktiviteter i nærområdet 🙂

    5. Brønnøysund og Sømna er virkelig nydelige steder på helgelandskysten! Lite folk og spenning, men små perler, selvom ❤️

    6. Har du operert haken/kjeven din? Falske bein liksom? Du ser jo helt annerledes ut fra siden. Og viser den fram hele tiden- dånn dom du gjorde når du hadde fått nye rumpe implantater? Jeg bodde i Sør Korea før, der var der mangen som tok hake- operasjon for å få mer definert kjeve-linje… hadde vært kult om du var ærlig og bare fortalte!

    7. Helene, hun har jo fortalt om det! Hahaha det der blir jo bare for dumt!?! Følger du ikke med eller?
      Love u sophi😘

    8. Du burde lese Sapiens! Den er utrolig bra, og skrevet på et veldig folkelig språk som gjør den lettlest for “vanlige” folk.

    9. Hei! Har selv ikkje vært der, men har hørt mykje fint om Juvet i Valldalen på sunnmøre, og naturen rundt e heilt nydelig!

    10. Hei Sophie. Har aldri noensinne kommentert på en blogg før. Men nå tenkte jeg at det var på tide. Jeg er en 32 år gammel 7 barn’s mor, og for å drømme meg bort litt innimellom går jeg inn å leser innleggene dine. Livet ditt, som du så åpent deler er så godt å lese om innimellom. Du er en fantastisk jente, som har kommet så langt ved å stå for den du er og være åpen om alt. Det står så mye respekt av det. Så takk, takk for at du lar meg
      ” drømme meg bort ” i luksus avogtil, og takk for at du deler de vandkelige tingene.
      Da jeg et fylte 30 år , fikk jeg i bursdagsgave av søsteren min et
      ” søsterspa” på Son spa med middag, massasje, spa og overnatting. Jeg følte meg som et nytt menneske etterpå 🙂 Det har en fantastisk flott beliggenhet ved sjøen, god mat og fantastiske behandlinger
      ( iallefall for en som meg som ikke er vant til den slags ) 45 minutter massasje, og jeg lever ennå på den, snart 2 år etter 😉 Takk for at du deler! Og takk for all den gode lesningen du gir oss. Jeg heier på deg, og god sommer!

    11. Lifehack: Bestill vegetarpizza og be om å få den uten ost (og spør om man kan få litt ekstra tomatsaus eller annen topping). Har aldri opplevd på restauranter at det er noe problem, de fleste forstår. Med mindre de serverer frosenpizza..

    12. Lofoten! Dykking og surfing, god mat og trivelige folk, men ikke minst: gå-turer i fjell som er insta-verdig som f***!

    13. Lillesand er helt fantastisk fint, spesielt om sommeren! Det ligger 15 min unna sørlandssenteret, og 20-25 min unna Kristiansand. Anbefaler dere å besøke denne plassen

    14. Dere må ta dere en tur til Juvet landskapshotell i sommer! Helt nydelig! Og jeg er 100% sikker på at dere vil elske det der 🙂

    15. Hei Sophie! Jeg er ei sikkelig patriot for Nord-Norge og spesielt Finnmark. Er opprinnelig fra Alta, men flyttet nylig til Kirkenes for jobb her og kunne ikke vært mer fornøyd. Finnmark i seg selv er såå stort noe naturen også bærer preg av, og vegetasjonen er helt annerledes i Øst-Finnmark, enn Vest der jeg er vokst opp.
      I fjor var jeg på rundtur her i Øst med min mor faktisk, og vi dro til det østligste punktet i Europa: Hamningberg. Fyyy for en flott liten perle det var!! Og veien ut dit er heeelt magisk!! Det er som og komme inn i en game of throns episode (har jeg hørt, haha ser ikke på det selv). Dessuten kjører du gjennom både Vadsø og Vardø på turen dit, to plasser med vanvittig historie! Vardø ble det brent godt over 500 “hekser” på 1600-tallet, og der de ble brent er det et stoort monument til minne om dem. Inni monumentet er også de fleste historiene til de som ble brent, og hvorfor akkurat de ble brent og måtte gjennom vann-testen. Vanvittig fascinerende!!
      Helt enig med deg at Norge er sikkelig undervurdert, og spesielt Finnmark. Det er så mye historie her oppe og har skjønt at både du og Kasper er interessert i det 😀 Så mitt råd om du vil se mer av Norge, kjør fra Harstad og opp hit, og bruk en uke på det. Det er såå verdt det.
      Ellers, elsker at du blogger så bra fortiden! Skinner gjennom deg at du har det fint 🙂
      Klem, fra jente (23)

    16. Espevær. Ligger i Bømlo kommune. Man må ta en liten ferje for å komme dit fra fastlandet, og det finnes ikke en bil på det lille øysamfunnet. ☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg