litt for spontan

Jeg er en utrolig spontan person og selv om det har gitt meg mye trøbbel elsker jeg det. Jeg har lært at ting ALLTID ordner seg! Jeg kunne sikkert blitt en perfekt personlig assistent, jeg har funnet løsninger på så merkelige problemer nettopp fordi jeg er spontan. F.eks da jeg kjøpte disse kattene i Albir. Jeg gikk forbi dem i en dyrebutikk, tenkte «det der er ikke bra», kjøpte dem og måtte deale med konsekvensen av det. Å sette dem på gata var jo så klart uaktuelt og jeg hadde aldri gjort det om jeg ikke visste at min målbevissthet for dyr var så sterk! Det tok flere måneder og kostet flere tusen å få de hjem til Norge, og ikke hadde jeg mulighet til å ta vare på dem når jeg først fikk de til leiligheten, men jeg visste det kom til å ordne seg. Heldigvis ville familien min ta vare på dem, og nå lever de verdens beste liv! (for ordens skyld: om familien min ikke kunne hatt de ville jeg så klart gjort om på min egen hverdag og fått det til å gå opp). Hadde jeg tenkt «hva om» ville de sikkert hatt det helt forferdelig nå, der nede i varmen.. 

Da jeg var liten hadde vi en oter som kjæledyr en periode fordi mamma er helt lik, hun takket ja til å ta vare på en oter-baby som var forlatt av moren sin. Vi ante jo ingenting om hvordan man tar vare på en oter, men vi fant ut av det! Opp igjennom årene har jeg vært med på så mange redningsaksjoner hjemme (i regi av mamma) med både fugler, oter, fisker, krabber, katter og hunder, nettopp fordi man bare GJØR istedenfor å tenke «det der kan jeg ingenting om».

Det er mange ganger jeg blir irritert på meg selv fordi jeg er så spontant og plutselig er på en ferie jeg ikke vil være på, med folk jeg ikke kjenner, eller så plutselig sitter man der med to katter i Spania. Men det har gjort livet mitt så spennende og jeg ville aldri byttet bort det trekket ved personligheten min. 

12 kommentarer
    1. Ser hakeimplantatet altfor godt her, du burde klage til kirurgen. Skal man gjøre noe sånt må en forsikre seg om at vedkommende kan faget sitt! Ville følt meg snytt var jeg deg, not a good look. Mer firkantet enn spiss, firkantet hake forbindes med det maskuline. Just sayin. Håper ikke du forsatt støtter kvakksalver kirurger i Tyrkia, men den dårlige «hakejobben» tyder på det. Ser også på bildet fra elle festen at nese ryggen din er skjev. Ville saksøkt kirurgen.
      Problemet ditt i forhold til skjønnhet og at du aldri blir fornøyd ligger nok mye i symmetri, hva vi mennesker oppfatter intuitivt som estetisk. Du har ikke et symmetrisk ansikt fra naturens side, og når du startet å fikse ting så virker det som du har «hengt» deg oppi detaljene, sett hvert trekk isolert for seg og fikset ting-stykkevis og delt- uten å se helhet. Noen burde rådet deg i starten av din «kirurgiske» reise om hva som skaper klassisk estetikk i ansikt og forsåvidt kropp. Se hvert trekk i sammenheng slik at symmetrien øker. Nytter ikke Slenge på f eks store lepper, liten nese osv når det stadig et veldig usymmetrisk ansikt. Derfor vil du aldri bli fornøyd, og folk vil ikke oppfatte deg som vakker, men som et «freakshow». Hvordan så mye penger kan få noen å se mer uestetisk ut, når målet åpenbart var noe annet.. Les om det gyldne snitt, da vil du få mer forståelse av hva slags matematiske forhold som ligger til grunn i det vi mennesker oppfatter som vakkert. Du virker som en beinhard og kynisk forettningskvinne så tror du tåler dette, er godt ment fordi det er ærlig!

    2. Sezzi, hæ?? Enig i at man ser hakeimplantatet veldig godt (eller fillers som hun sier selv at det er) og at den «nye» haka gjør at hun ser mye mer maskulin ut i ansiktet. Men i dette innlegget er det jo ikke noen bilder av henne, hva mener du med «her»?

    3. SKJERP DERE FOLKENS!!! Jeg blir så fly forbanna på slike som dere kritikere!! Ha pokker har dere noe med om hun har hakeimplantat, fikset på nesen osv??!
      Sitt på fingrene deres og ta dere deretter en pille! Dere har ingen rett til å skrive slik nedverdigende som dere gjør hee, la jenta få fred nå!! Sophie Elise er ei nydelig jente både utenpå og innvendig, tror heller dere er misunnelig på at hun har hatt muligheten til å fikse på kroppen sin.
      Dere burde virkelig skjemme dere for å uttrykke dere slik som dere gjør!! Skammelig rett å slett!!

    4. Sezzi: hvorfor henger du deg så opp i utseende til Sophie? Har du noe med hvordan hun ser ut? Og hvordan kan du snakke om det gylne snitt når det kommer til kropp og ansikt på virkelige mennesker? Er da ingen som er 100% perfekte, så utrolig teit å
      bruke det gylne snitt som en unnskyldning til å skrive en slik kommentar, som om Sophie er pliktig til å gå utifra hva du syns er pent, frekt å kommentere andres utseende slik. Snakker du slik til venninnene dine også? Kommenterer du utseende til moren din eller søsteren din? Helt fjernt å sitte å skrive noe slikt, som om du er en ekspert i hva som er riktig og hva som er penest. Er så lei av å lese slike
      kommentarer som dette, andre som har formeninger om andres utseende hele tiden og skriker det ut, for det er jo så
      «viktig» for dere å la andre vite hva dere syns.
      Hold det for deg selv, slik normale
      mennesker gjør, ingen bryr seg om hva du syns er pent på andre mennesker, vi er som vi er, og om noen fikser litt her og der så gjør de det for seg selv ikke for andre.

    5. Men når du gjør en slik god gjerning, så betaler du jo også butikkeieren, og gir dermed incentiver til at han/hun kan fortsette dette dyreplageriet. Siden det lønner seg økonomisk…

    6. Ble den oteren sendt til Kristiansand Dyrepark? 🙂 Der har de også en oter somle forlatt av mora si og de ble tilsendt for flere år siden etter en familie hadde tatt vare på henne.

    7. Så utrolig god du er! Elsker at du hjelper dyr. Når jeg hører om folk som gjør slike ting, varmer det hjertet mitt! You go

    8. Du er fantastisk! Hjertet ditt kunne reddet hele verden♡ og for de 2 pusekattene så reddet du faktisk hele verden♡ kjempe på, og du er så vanvittig sterk som “må” tåle alle de onde kommentarer folk kommer med. Sender deg mange sterke klemmer! Du er amazing!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg