one of those days

I dag har jeg hatt en helt ubrukelig dag. Jeg har kun vært inne, ikke møtt noen egentlig, og så har jeg heller ikke sminket meg. Jeg liker ikke de dagene hvor jeg ikke sminker meg, føler det er en del av min identitet på en måte. Jeg har prøvd å puste inn å glede meg til en mini-ferie i Kragerø, da. Jeg tror det er en perfekt plass å finne inspirasjon. Da jeg var liten var min aller første ferie til Grimstad, det var visstnok fantastisk og jeg gleder meg til flere ferier i vårt eget land fremover. Da jeg var yngre gledet jeg meg alltid til jeg ble tenåring slik at jeg også kunne reise med en kjæreste, det virket så herlig. Nå er jeg der selv!

På snakk om, jeg husker da jeg skulle begynne på ungdomsskolen og jeg var så bekymret for å aldri få mitt første kyss. «Tenk om det aldri skjer». Jeg var så nervøs over å aldri skulle få kjæreste. Jeg var 14 år da det skjedde, festing og klining kom litt hånd i hånd. Kanskje ikke en drøm. Jeg får mange spørsmål fra yngre lesere som er bekymret for de samme tingene, seksualitet og kjærlighet. Jeg kan love det kommer! Fokuser på andre ting i livet så dukker det opp før du venter det!

Jeg føler jeg lever i en mellom-fase akkurat nå, jeg klarer ikke helt å slappe av i leiligheten siden jeg vet jeg skal flytte, jeg føler meg ganske ufresh og har bare lyst til å endre meg. Men det er hodet mitt som spøker, til uken skal jeg dra til frisøren, på voksing, ta selvbruning og enda mer solarium pluss forsøke å trene hver dag. Da blir det bra!! <3

 

20 kommentarer
    1. “Jeg liker ikke de dagene hvor jeg ikke sminker meg, føler det er en del av min identitet på en måte”. Dette går rett i hjertet av en stor del at problemet med/i deg; du definerer deg ut fra utseende. Din identitet ligger i det ytre. Det er godt mulig du er uenig i det, men det er det du selger hver eneste dag. Du selger det ytre, det som burde være innpakningen til noe bedre på innsiden. Helt ærlig så oppleves du som tom, og jeg synes synd i deg. Du har brukt så stor del av livet ditt på å bygge opp denne bloggen hvor fokuset har vært og er på det ytre, og på å selge deg selv som en merkevare, et produkt. På grunn av det har du aldri fått muligheten til å bli kjent med deg selv, finne ut hvem du er uten å måtte dele det, selge det. Helt ærlig så hadde du nok hatt godt av å gjort noe annet enn å blogge, forsøkt å legge det bort i ett år for å vokse, utvikle deg, og bli kjent med deg selv.

    2. Er vell ikke så farlig med solarium når man har botox. Kreften tenker man ikke på, da hadde man holdt seg unna. Elsker denne overfladiske verden vi lever i:)

    3. “Jeg syns ikke jeg viser kropp så mye på bloggen lenger” nei for dette bildet passer jo KJEMPE bra med innholdet i teksten.

    4. Du er ikke utseendet ditt, huset du bor i/flytter til, sminken din, brunfargen din eller treningsvanene dine. Ingenting av det identifiserer deg, babe. 🙂 hvis du ikke har gjort noe idag, så trengte du sikkert det. Og huden din har fått puste hele dagen, tenk så bra for den! Med andre ord – en brukelig og nyttig dag. Nyt den ♡

    5. Skjønner ikke hvorfor du så ofte skal poste lettkledde bilder hvor du skjuler ansiktet enten med hendene/telefon/kamera osv? Ville mye heller ha sett ansiktet enn kroppen din hele tiden. Sminke eller ikke…

    6. Hei Sophie Elise.
      Må bare spørre deg om du har tenk deg godt om før du selger leiligheten din.
      Forslag: du kan leie den ut igjennom utleiemegleren.
      Du har en fantastisk blogg❤️ Du er flink 🌹
      En ting til som jeg har på hjerte.
      Når du skriver på bloggen din virker du beskyttende.
      (Dette forstår jeg- slipp deg mere løs)
      Skriv rett i fra levra -ikke vær redd- og dritt i alle folk som ikke forstår.
      Ønsker deg en fantastisk kveld🌸

    7. Til anonym under cathrine.
      Hvorfor må du skrive sånn??
      Hold deg for god til dette!!!
      Vis du ikke kan skrive noe hyggelig/pent/ord om Sophie Elise .
      Kan du holde munn.
      Eller holde deg vekk fra denne siden.

    8. Jeg vet at bloggen handler om deg, men tror du har hatt godt av en pause. Folk rundt deg må jo bli lei av at alt skal handle om deg. Jeg vet ikke om noen som virker mer selvsentrert enn deg. Hva med å gjøre noe for andre? Jeg vet du har vanskelig for å bruke penger på andre, men tenk hvor mange liv du kan redde ved å bruke noe på de som virkelig trenger det? Så har du sikkert godt av å komme deg ut av den narcistiske bobla de

    9. Herregud så mange rare kommentarer. Sophie gjør en så god innsats for dyr, miljø og en rekke andre ting. Spiller det virkelig noen rolle om hun er opptatt av utseende? Vi alle er jo det til en viss grad. Forskjellen er bare at vi ikke skriver en blogg som når ut til tusenvis av mennesker hver dag.. hun er ærlig og forteller ting som de er, på godt og vondt. Er jo akkurat det som er så fantastisk med bloggen hennes, at hun har den balansen. Jeg heier på deg, Sophie! Du virker som et så fint menneske <3

    10. Kjære Sophie Elise.
      “til uken skal jeg dra til frisøren, på voksing, ta selvbruning og enda mer solarium pluss forsøke å trene hver dag. Da blir det bra!! <3"
      Det blir ikke bra fordi du blir brun eller får mindre kroppshår. Det blir bra når du aksepterer og elsker deg selv akkurat som du er, uten "forskjønnende" ting. Når du er trygg i deg selv og hvem og hvordan du er, DA blir det bra <3 Stå på, finn det rette fokuset og se at du er god nok på mange måter! <3

    11. Frisør, solarium, voksing og selvbruning? Blir alt bra da? Hm, fin oppskrift, men mange har ikke råd. Og, vent litt, sist jeg sjekket var ikke solarium bra for huden. Og, er det vanlig å valse rundt i trusa når man har en off-dag? Trodde de fleste foretrakk joggebukse?

    12. Sikkert sykt kult for typen din at alle får se deg i trusa :-))) skjønne virkelig ikke hvorfor du skal vise fram bryst og silikon ræv når du har TYPE. Din kropp Er lite hans , når alle får se. Stakkars fyr. Kanskje han er for fjern til å innse det selv, hvor unaturlig det er at kjæresten skal vise fram kroppen sin på den måten, som et objekt. Tror dere begge trenger å reflektere over dette. Hvor unaturlig og forvridd det du holder på med er. Spesielt i et forhold. Du har virkelig solgt sjelen din til media.

    13. Du et sykt tøff som deler tanker og følelser med oss! Og det er bra du vet det er hodet ditt som tuller med deg når du føler deg ræva. Du er bra!! Og med en så bra kjæreste som du har, er jeg sikker på at han synes du er ekstra nydelig når du er usminket og ustelt og bare deg selv! Det er jo deg han elsker! Håper du klarer å drite i alle de jævlige kommentarene til dette innlegget, dessverre er det mange idioter som bare er ute etter å gjøre livet verst mulig for dere bloggere som har stor suksess. Jeg gleder meg sånn til å følge med deg videre i nytt hus og alt!!!❤❤ ønsker deg alt godt!

    14. Jeg så bilde av deg på vg etter i går og bilde du la ut av deg selv på instagram. Og jeg ville bare si takk. Det er “godt” å se at du også ser ut som to forskjellige personer på instagram og “Irl”, og at insta ikke samsvarer med virkeligheten..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg