den følelsen for første gang

For første gang i hele år har jeg skikkelig sommerfølelse. Dere vet, når man kjenner litt på en følelse av å være letta, når vi alle vet at vi har ting vi må gjøre, men det kan tross alt vente en liten stund til. Det tok altså noen dager med strålende sol for min del, og i følge værmeldingen skal disse sinnsyke temperaturene bare fortsette. Det gjør meg på en måte litt redd, det er ikke normalt, eller? 

Dette avsnittet under har jeg slettet og skrevet om igjen sikkert hundre ganger. Jeg skrev først at jeg blir “hobby-alkoholiker” av det fine været siden jeg bare vil ut å ta ett glass vin, men da vet jeg noen kommer til å kritisere meg for å være ufølsom siden jeg slenger ut begrepet “alkoholiker”. Det er dumt å måtte tenke over alle ordene man sier, for noen blir fornærmet uansett.. Jeg lurer på hvordan de som tar alt personlig klarer seg i hverdagen? Det må jo være helt forferdelig? Det har jeg lurt på i mange år. Jeg er selv veldig sensitiv å synes det er ganske komplisert i hverdagen, men jeg tar heldigvis ikke ting så personlig.

Nå skal jeg på butikken, og jeg aner ikke hva dagens middag blir. Kasper er bortreist, middag er vanligvis hans ansvar og jeg “sulter ihjel” i følge meg selv, haha. Fjordland…..

23 kommentarer
    1. Tror de fleste tar seg nær av ulike begreper som de kan relatere seg til, når de blir brukt på en måte som ikke er helt heldig. Tenker da særlig på at mange reagerer på at folk bruker begreper som angst og depresjon når de egentlig ikke har peiling på hva de snakker om, inkludert meg selv dessverre.

    2. «Føler jeg viser veldig lite kropp både på bloggen og Instagram» Lol, mer naturlig i denne settingen, men ironisk at du spilte ekstremt på kropp på instastory i går like etter at du sa det (hvor det ikke var i en naturlig setting) og så dette. Du bare elsker å provosere.

    3. Hei, dette er en generell kommentar til selve nettsiden. Hvorfor må man trykke seg videre inn på blogginnlegget(når man skal se kommentarer) via overskriften? Er litt irriterende at man må bla opp igjen til tittelen etter å ha lest innlegget. Skulle vært mulig å bare trykke på teksten under innlegget hvor det står for eksempel “10 kommentarer”. Håper du skjønte hva jeg mente!

    4. var i Oslo i helga nå, så deg på bussen. på en skala fra 1 til 10 ble jeg nok 10/10 starstruck (delvis til min egen overraskelse). at du er penere i virkeligheten må være en slags kosmisk urettferdighet. tenkte jeg skulle dulte borti deg og bare “ey, keep up the good work” men selvfølgelig turte jeg ikke det. nåja, neste gang universet trår til skal jeg klare det. uansett, vedrørende at noen blir fornærmet uansett hva man skriver/sier/uttrykker, sjekk ut opening statement her https://www.youtube.com/watch?v=GxYimeaoea0&t=4163s (Jordan Peterson sin)
      og dessuten, generelt sett trenger ikke sannhet å være behagelig. så lenge du fortsetter å skrive ærlig er alt det moralske allerede i boks, om noen velger å la seg fornærme av sannheten ligger problemet hos dem, ikke hos deg. selv om jeg tipper det hadde vært deilig om de ikke sa ifra til deg hver gang.
      på en annen side virker det egentlig som at å få frem det gode budskap aldri har vært et problem for deg, så…keep up the good work

    5. Du, du har jo skrevet selv at du føler at ting går bedre for deg, og det ser litt sånn ut også,
      jeg bare lurer på om du har noen tips til å generelt få det bedre hvis man sliter mye med depresjon?

    6. For noen helt nydelige bilder av deg, Sophie! <3 Jeg har også den sommerfølelsen du beskriver, men dessverre kan den kun nytes etter jobb og i helgene 🙂 Håper du får en fin onsdagskveld videre, fine du :-*

    7. Hei 🙂 Kan ikke du skrive et innlegg med dine beste tips for oss introverte? Typ en liten overlevesesguide :-p kjenner meg sånn igjen i deg og finner det veldig interessant å lese om dine tanker rundt slike tema da du er veldig flink til å sette ord på ting <3 klem

    8. Det høres vel egentlig mer ut som du er litt lite sensitiv (hvertfall for andres følelser, kanskje ikke på egne egoistiske vegne?) hvis du ikke klarer å sette deg inn i at det er sånt folk kan reagere på. Noen begreper synes vel ikke du at er ok å slenge rundt med heller, og det finnes vel andre måter å si ting på? Stakkars deg som må tenke over alt du sier, og i tillegg kan rette opp i/skrive om/redigere så mange ganger du vil. Selv er ikke jeg heller en som tar «alt så personlig», men jeg forstår at vi alle er forskjellige og modererer meg deretter, fordi jeg bryr meg om andre mennesker og deres følelser. Litt merkelig at ikke alle skal klare det, synes nå jeg.

    9. Folk tar seg nær av det meste nå til dags, og jeg får vondt av dere som får kritikk fordi andre er så nærtagende.
      Jeg ville egentlig bare si at du er utrolig søt når du smiler!

    10. Ønsker meg et album med alle sangene fra instastory på! De høres så fine ut og vil høre aaaalt <3

    11. Random spørsmål: Bruker du menskopp? Hvorfor/hvorfor ikke? Er jo mye mer miljøvennlig (siden det er et viktig tema for deg:))

    12. Hei!
      Helt irrelevant for innlegget, men vil bare si tusen takk for tipset om Oprah sin podcast. Har hørt 3 på rappen og er hekta! Takk for at du inspirerer 🙂

    13. Jeg er nok hobbyalkoholiker i sommer, sitter ute og drikker mer enn jeg gjøre andre fornuftige ting. Håper været holder seg fint lenge. Du er forresten så vanvittig nydelig om dagen, når du smiler så pent. Og håret ditt, omg. Er en fryd og se hvordan smilet ditt er, så vakkert.

    14. Nå må du ikke ta dette feil, for det er overhodet ikke stygt ment, men derimot bare et spørsmål: går du kledd slik til vanlig, altså med hele rumpa bar (med unntak av den bittelille stoffbiten i sprekken, da), i full offentlighet? Eller hadde du en bukse eller noe som du tok av før du tok disse bildene? Igjen, ikke stygt ment over hodet, bare litt nysgjerrig 🙂
      follow up question: Om du går slik til vanlig, får du mye uønsket oppmerksomhet i form av gutter / menn som kommer bort og skal klå / filme / ta bilde? Jeg er litt pingle, så jeg hadde nok aldri turt å ha hele rumpa bar, men har merket meg at så fort jeg går med noe lårkort eller har litt utrigning i Oslo (her utpå landet hvor jeg bor er det ikkeno stress, men I oslo..), kommer masse blikk, folk som tar bilder, følger etter, osv. Man kan jo bli paranoid av mindre, liksom..

    15. Må inrømme at jeg ikke har fulgt deg lenge, men for en stund siden prøvde jeg for en ny gang og sette i gang en blog, men det sluttet fort. Etter å ha sett serien din på TV2 har jeg derimot startet å blogge igjen og jeg merker at det er en fantastisk terapi for meg å ha ett sted å sitte ned å sette ord på tankene mine hvertfall i denne perioden hvor jeg egenlitg føler meg ganske lost. Så jeg ville bare si takk for at du har inspirert meg til å starte på denne reisen igjen og at måten du har valgt å dele din historie med verden har inspirert meg til å gjøre det samme. Legger også til en link til bloggen min i tilfelle du ser dette og har lyst til å ta en titt selv om jeg ikke har turt til å dele denne linken med andre enn mine nærmeste venner ettersom at det jeg har skrevet om i det siste er ganske rått og står meg nærme
      https://norwegianlife.com/

    16. Ohh so you got a fake ass like its magic? And now you trying to show it off like ratshit just to sell some shitty gadgets…. no class

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg