den beste reisen jeg har opplevd

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Siden jeg ikke kommer til å reise så mye fremover mimrer jeg tilbake til den aller beste reisen jeg har hatt.. Nemlig til Sri Lanka! 🏝 Jeg hadde null forventinger før den turen, men endte opp med å forelske meg i både landet og folkene der. Det tok noen dager før jeg innså at de lokale kun var snille uten å forvente noe tilbake. Hjertet mitt knuses litt av sånt, at ikke alle mennesker bare er genuint gode mot hverandre når det tross alt er mulig.. En dag det regnet sklidde en mann på scooteren sin langs veien, og det strømmet til sikkert 30 lokale ut fra husene sine for å hjelpe han. Det var ikke engang en alvorlig situasjon, alle ville bare hjelpe.. Så fint. ❤️ 


Jeg har vært i Thailand tidligere, som jeg trodde skulle gi meg den opplevelsen Sri Lanka endte med å gjøre: de milelange strendene, friheten, palmene, vannet.. Dessverre ble Thailand en stor skuffelse, men Sri Lanka ble min favoritt-destinasjon. Noen sinne. Om dere har mulighet, dra dit! Om jeg kun fikk dra på en reise resten av mitt liv ville jeg dratt hit.. Og jeg tror man burde dra før landet blir ødelagt av turisme. Jeg håper ikke det vil skje, men det er en sjanse for det.. Noen ganger blir jeg så sint på oss turister, meg selv inkludert. Drar rundt om i verden med alle pengene våre og forsøpler, drikker og ødelegger. Fy skam. 😔 Det er så viktig å vise respekt for alle steder man besøker! 

Det var også på denne reisen jeg første gang følte en ubetinget kjærlighet til Kasper. Ja, vi hadde sagt “jeg elsker deg” tidligere, men på denne reisen føltes det bare så.. virkelig. Det føltes uendelig. Det er en kjærlighet jeg enda kan føle på om jeg tenker tilbake. Hvordan det føltes når jeg, for første gang i mitt liv, følte på den sterke kjærligheten som nesten ikke kan beskrives med ord.  Vi satt under stjernehimmelen og snakket, det høres så typisk ut men det var da jeg følte det. At han kan jeg faktisk gjøre absolutt alt for.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Verdens beste ferie til tross for at begge to fikk matforgiftning og at jeg mistet parykken min i havet, det sier LITT! Vi bodde halve tiden på campen til Lapoint, og resten av tiden bodde vi på hotellet The Fortress Sri Lanka. Det kiler i magen bare jeg skriver det, da hadde vi eget basseng INNE på rommet! Jeg kommer aldri til å glemme denne turen 💞💞 Vil typ gifte meg der, haha.

Hva er den beste reisen dere har hatt? 

34 kommentarer
    1. Synes du ikke at rumpa di virkelig ikke passer med resten av den spinkle kroppen din…? Ser SÅ unaturlig ut..

    2. Åhh! Drømmen er virkelig å reise til Sri Lanka. Moren min er adoptert der i fra, altså jeg er halvt lanker, må dit en gang for å se tilbake til «røttene» mine 😍😍
      Btw, leste kommentaren ovenfor her ang. rumpen din. Fuck hun eller han, bare sjalu!!! Rumpa de er perfekt, akkurat som ALLE sin forpulte rumpe er perfekt. Er så lei av at folk skal tynge hverandre ned…… alle er fine og perfekte som de er! Arg…
      Ha en fin dag Sophie <3 og psstt.... Du er megababe!

    3. Wow så gøy å lese! Booket billetter til Sri Lanka i går – reiser to uker i november 😄 Nå gleder jeg meg enda mer! Vi skal også være en uke på lapoint, og tenkte å ta togturen fra kandy til ella resten av dagene. Min beste ferie så langt må være New York i november i fjor sammen med 6 studievenninner for å feire at vi var ferdige med bachelor 🙌🏼

    4. Når tid skal folk skjønne at man IKKE SKAL KOMMENTERE ANDRE SINE KROPPER. Blir så dritt_LEI av å lese slike kommentarer. Faen heller at du holder ut, Sophie. !!!!!!!!!!!

    5. Det ser helt fantastisk ut!
      Men! Jeg husker når du var i Bali, og dere også hadde eget basseng, hadde jeg så utrolig lyst til å kommentere, men kommentarfeltet ditt var stengt, så her kommer det:
      I Bali, og i veldig mange plasser som Bali, sliter de veldig med mangel på vann. Lokalbefolkningen må tenke seg nøye om hver gang de bruker vann, og kan ofte faktisk gå tom for vann! Helt tom for vann, mens turistene koser seg i private basseng. Grunnen til at de går tom for vann, er turismen. Vi bruker og krever så utrolig mye vann når vi er ute og reiser. Derfor bør man aldri booke rom med badekar eller egne basseng når man er turist i fattige områder ❤️
      Det er helt greit at du har bodd på plasser som dette, og kost deg med eget basseng. Grunnen er fordi du ikke har visst at lokalbefolkningen har det slik. Men les deg gjerne opp på temaet, også håper jeg at du velger annerledes neste gang, og kanskje sprer budskapet på bloggen din?
      Dette er litt som med å spise kjøtt. Det er greit at man spiser kjøtt om man ikke vet om konsekvensene det har for miljøet og urettferdigheten for dyrene. Men med en gang man er opplyst, så er det litt egoistisk å fortsette å spise kjøtt (ville aldri brukt ett så sterkt ord som egoisme om jeg ikke visste at du synes det samme om de som spiser kjøtt).
      Dette er ikke ment som kritikk, men jeg håper det har gitt deg noe å tenke på 😊

    6. Dokker som driv å kommentere kosn Sofie ser ut, tenke at dere sliter nok veldig med deres eget selvbilde. MEN å kritisere hvordan andre ser ut hjelper ikke på deres egne problemer, det er bare vanvittig slemt å eg veit at DU som slenger dritt ikke blir å føle deg noe bedre med ei sånn handling.

    7. Kan nån forklare mæ KOFFER det skal være greit å kommentere negativt på nån andres kropp, kun fordi den e opperert? Om den e opperert eller ikke, så e det den kroppen sophie har akkurat nu. La nu jenta være, ho e fin-som alle andre

    8. Det er greit å kommentere en rumpe som er operert for å se «større og bedre» ut når man ender opp med det resultatet der. Når hun spiller på og viser fram opererte kroppsdeler til unge jenter, fortjener hun litt backslash.

    9. Rumpa di henger jo skikkelig.. Karma for å ta en sånn type operasjon. Kan skjønne at man operer seg til større pupper da man ikke får gjort de større på noen annen måte, men herregud, tren deg til større rumpe. Håper unge jenter tenker litt lenger enn at de følger i dine fotspor. Skal du ha en fin, stor og formfull rumpe som ikke henger og ser uproporsjonell ut i forhold til kroppen må du TRENE 🙂 Rumpa til Sophie er bare fett og null muskler, da får man et slikt resultat som ser helt jævlig ut.

    10. Tenk at enkelte mennesker mener det er greit å kommentere stygt om andres kropper?! Uansett om man er en offentlig person eller ikke, så bør det da vel finnes folkeskikk? Dere som kommenterer så negativt, tenk hvis noen skulle kommet bort til dere og sagt «Herregud så stygg du er! Så stygg rumpe du har! Så stygg nese du har… du ser helt jævlig ut» osv. Selv om man er en offentlig person så betyr vel ikke det at man fortjener å få slengt dritt i trynet HVER ENESTE DAG?! Dere som slenger dritt må jo ha gått glipp av den viktige delen om FOLKESKIKK når dere ble oppdratt!!!
      Du er awesome, Sophie Elise! Stå på! Gi faen og vis fingern til alle haterne, det gjør hvertfall jeg! 😀

    11. Sri Lanka er også min favorittdestinasjon. Var på studietur der i 2011, og dro tilbake igjen i 2012. Han som var reiseleder på turen i 2012 jobbet i en frivillig organisasjon som jobbet med de innfødte, og vi var så heldige at vi fikk dra inn i jungelen og være en natt og dag med dem og se deres måte å leve på, som ikke er påvirket av det moderne samfunnet.
      Kan også anbefale safari i Yala nasjonalpark hvor man kan se ville påfugler, elefanter og leopard +++.
      Det er også fantastisk å dra på inn i landet til Kandy, og se hvordan naturen endrer seg, og kjøre gjennom teplantasjer.
      Sri Lanka ass <3 Skal definitivt tilbake flere ganger!

    12. Så flott skrevet!! Når skal du kåre de som vinner en uke på en valgfri surfecamp hos lapoint? 💗💗

    13. For et gøy spørsmål! For det er definitivt en tur til Cuba for tre år siden som førte til at jeg i dag er den stolte eier av et gjestehus på Cuba og er gift i dag! Anbefaler alle en tur dit! Klem fra Cubakona. Cubakone.com

    14. Er selv adoptert fra Sri Lanka og blir såå glad av å lese dette. Har vært tilbake noen ganger selv, og det er virkelig et fantastisk vakkert land med SÅ mye å by på. Som du sier er det selvsagt store sjanser for at turisme kan ødelegge mye, men du bør også vite at Sri Lanka har en lang og blodig borgerkrig bak seg, og det er fortsatt ganske anspent stemning i landet, noe som har hindret mye turisme tidligere. Mot starten av 2000-tallet begynte dette å ta seg opp igjen, men etter den forferdelige tsunamien i 2004 gikk turismen dessverre ned igjen. Long story – men poenget er; Sri Lanka som et land og alle de lokale der er avhengig av turisme for å overleve, og til tross for at det har blitt kåret #1 country to visit i MANGE år, så er det fortsatt et behov. Og derfor synes jeg det er så fint å lese at du ‘reklamerer’ og snakker så varmt om landet – håper flere og flere nordmenn får øynene opp og velger å reise hit istedet for f.eks Thailand. Dyre flybiletter tjener man lett inn igjen ved ekstremt billig kost og losji (airBnB der er f.eks HELT fantastisk) om man såklart ikke velger å bo på de dyreste resortene. Og så lenge man som turister oppfører seg ordentlig, med respekt for kultur og verdier, så tror jeg at det kun kan bidra positivt til Sri Lanka enn så lenge hvertfall. Lang og krunglete tilbakemelding, men ville bare si det 🙂

    15. Sitter å scroller i kommentarfeltet ditt og blir helt matt og litt provosert over hva folk kan komme seg til å skrive. Uansett – jeg heier på deg – det har jeg gjort hele veien. Du virker som ei utrolig kul kvinne og et godt forbilde fordi du er deg selv. Fortsett med det👍🏻

    16. Ase: Hei! Sri Lanka er et nydelig folk <3

      Ja, jeg er klar over det.. Jeg leste meg opp på borgerkrigen etter å ha blitt fortalt av de lokale der, men også av følgerne mine etter sist reise. Det er viktig med turismen for landet og jeg håper på den fortsetter, men at turistene kommer og viser respekt, ikke ødelegger. Det er uten tvil positivt og som alle de lokale jeg snakket med sa, turismen er positiv! 😀 Så jeg håper man kan gi det nydelige folket, og naturen den respekten de så virkelig fortjener <3

    17. Hvordan synes du rumpen ble i forhold til hva du hadde sett for deg? Jeg ser masse instagram post operasjoner som ser veldig mer løftet ut og lurer på om du har tatt en annerledes “type” innlegg (litt sånn som det finnes forskjellige silikoner)

    18. Kaja: Hm, jeg har ikke sammenlignet den med andre sine rumper som har operert. De fleste bildene du har sett er kanskje rett etter operasjon, da er den ganske hoven. Men det er vel kanskje fordi jeg hadde litt rumpe fra før av, hva vet vel jeg. Jeg synes uansett den ser bra ut 😀

    19. Du som skriver at det er karma at Sophie får stygge kommentarer fordi hun har operert rumpen og den fortsatt «henger». Hvor dum går det an å bli? Vet du hva karma er? Det har ingenting med drittslenging å gjøre.
      Det er IKKE greit å kommentere andre sine kropper uansett om den er operert eller ei. Det er fortsatt noen sine kroppsdeler, selv om det er fikset på. Om noen har operert nesen f.eks fordi det var et kompleks, så hjelper det hvertfall ikke at enkelte (eventuelt mange!!!!) fortsetter med å fortelle vedkommende hvor stygg den er.
      La folk være i fred. Lurer så inderlig på hvorfor det er greit å kommentere opererte kroppsdeler. Hvorfor folk argumenterer med at «du ber om det selv». Ingen ber om drittslenging om sin egen rumpe, pupper osv. Det er SÅ mange som filmer sin ikke-opererte rumpe i speilet, og det er helt greit. Hvorfor er det greit? De viser jo også at store rumper «er det man må ha», på samme måte som en stor operert rumpe liksom.

    20. Du kler å være lykkelig. Håper du har det fint å klarer å se bort fra alle de stygge kommentarene. Folk generelt er penest når de er lykkelige og glade.

    21. Du som skriver om hennes rumpa. håll käften! Hon kan väll inte rå för att du är skit ful och ensam. Skärp dig ditt jävla offer. Dina tankar passa inte med resten av den spinkle hjärnan din.
      Jag tycker du är vacker Sophie, rock on! Och jag håller helt med om det du skrev ang turisme.
      /28 år gammal svensk gutt

    22. Min beste reise var nok når jeg og min kjære reiste til Kypros sammen! Er ikke et stort reisemål men det var en reise fylt med alt av opplevelser, kjærlighet og en nyyydelig tur generelt! ❤️ Men nå i år har vi slått på stortromma og skal reise helt til Canada 😍
      Meen vår største drøm er nok karibien! Så jeg har vurdert lenge nå om jeg skal spandere en tur på han dit.
      Så du var der for ikke lenge siden, hvilken rute tok du? ☺️ Og har du noen gode tips?

    23. Ååh jeg var på sri lanka for noen år siden og lengter sånn tilbake! Hvor på sti lanka var du?❤️❤️ Du er nydelig forresten

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg