dette har jeg googlet den siste tiden – privat

1. Hvor selges det bunad til hund. Denne forklarer seg kanskje selv, men jeg har veldig lyst til at hunden min skal ha bunad. Han ville sikkert ha svettet ihjel for det første, og for det andre nektet å ha den på, så det ville sikkert toppen listen av idiotiske ting jeg har kjøpt. Det ble ingen bunad, fordi jeg var usikker på størrelsen hans. Men om du vil kjøpe bunad til din hund, vær så god: LINK

Mener dere at dette er dyreplageri forresten? Det gjør ikke jeg. Da nedverdiger man på en måte hva “dyreplageri” er. Jeg tror helt ærlig ikke de aller fleste hunder bryr seg, så lenge den ikke gjør vondt / det blir alt for varmt.

2. “Who is Ford in westworld?” Alle dere som ser Westworld forstår hvem jeg mener, men det hadde faktisk glippet i hukommelsen min fra sesong 1. Men han var hovedpersonen husker jeg nå, haha.. Sånn går det når man venter TO ÅR på å lage neste sesong. Man glemmer alt, jo. 

3. LCHF DIET – VEGETARIAN. Denne googlet jeg faktisk i capslock, så ivrig var jeg. Da kom jeg frem til denne nettsiden som var ganske interessant. Jeg og samboeren min har snakket en del om å begynne med LCHF, jeg var skeptisk først men etter å ha gjort en del research tenker jeg også i samme baner som han. Jeg kan godt lage et utdypende innlegg om mine tanker her på bloggen, eventuelt for å få erfaringer fra dere. Jeg synes det er spennende med kosthold og ernæring, spesielt etter at jeg begynte å trene så mye. Samboeren min er veldig flink på det og jeg vet at jeg blir dyttet i en retning som er bra, om han først vil gjøre noe sånt her. 

4. Can you suddenly die of an infection after a surgery you had a long time ago? Her var jeg hypokonder og tenkte plutselig hva om operasjonene jeg har tatt I Tyrkia plutselig gjør at jeg får en infeksjon og dør, selv om det har gått flere år? Heldigvis ser det ikke så veldig aktuelt ut, siden det tross alt har gått lang tid. 

5. Can you not get pregnant after plastic surgery possible complications. Ja, dette var jo urovekkende å lese på til en viss grad… Tankene mine spant så klart videre siden dette er noe jeg tenker en del på om dagen generelt. Siden jeg blant annet har gjort lipo-suction med tanke på BBL så ble jeg plutselig veldig redd – så klart er dette noe man burde ha tenkt på i forkant. 

6. Nuvaring. Et prevensjonsmiddel jeg fikk tips om fra en følger som jeg ikke ante så mye om. Det viser seg at det er en ring man setter i vagina, om jeg forsto det rett? Aldri hørt om, men det virker spennende og visstnok ganske bra om man har 

7. Bruce Jenner Car Accident. Jeg kom plutselig på at Bruce Jenner (nå Caitlyn) for noen år siden var i en bilulykke hvor noen i den andre bilen DØDE. Men dette ble knapt snakket om i pressen = Kardashians har verdens beste presseteam. Jeg tror ikke det finnes en eneste ting om dem i pressen som de ikke ønsker å ha der selv. Andre ting som har blitt hysjet ned er Kanyes innleggelse på mentalsykehus, Rob sine narkotikaproblemer og Kylie Cosmetics som har svart på meldinger fra kunder hvor de blant annet kaller kunder for stygge. Haha, det er 100% sant!!! Men ting som derimot er i media er utroskap, skandaler, sex, penger.. Ja, jeg tror liksom ikke noe er tilfeldig. Kris er et geni. Elsker dem. Og alt blir timet så perfekt med en ny sesong også.

 

Det var mine siste googlinger!Hva hadde vært verst: bli overvåket et helt døgn i leiligheten når du er alene, uten at du vet om det – som familie og venner får sett på? Eller, at familien får lese igjennom alt du har gjort på internett? Jeg synes den første er verst. Jeg gjør mye rart på internett men ingenting jeg ikke kan stå for. Hjemme alene derimot.. 

 

24 kommentarer
    1. Så bunad for hund i går på dyrebutikk. Ang lchf så er det en livstil. Prøvde det i noen mnd fikk mangel på mineraler og fikk beskjed fra legen å slutte blant annet pga lav bmi. La på meg mer enn det jeg veide i starten når jeg sluttet.

    2. Jeg har bunad til chihuahuaen min, Rocky 😂🙈♥️
      Har du tatt lipo? Tok de fett fra en vei og satte det inn i stumpen?
      Du må skrive/utdype, jeg er nysgjerrig🙈🙈♥️

    3. Har hørt nesten bare dårlige ting om Nuvaring/P-ring. Kjenner to som har hatt det, og de sluttet begge på grunn av stadige soppinfeksjoner pga ringen.

    4. Sånn heilt ærlig har jeg aldri brydd meg om noen innlegg der du har skrevet om plastisk kirurgi eller at du har tatt det. Jeg er en jente på 28år som digger deg utifra hvordan jeg opplever deg igjennom blogg, tv og lignende. Og jeg forsvarer deg på alle de andre som har fordommer mot deg. (altså mine venninner eller de eldre på arbeidsplassen) som kommer med usaklige kommentarer. Jeg synes helt ærlig du virker smart, reflektert og down to earth. Men akkurat dette innlegget med liposuction synes jeg du kunne spart deg for. Jeg viste seriøst ikke va det var en gang før du skrev det i innlegget å måtte Google. Men jeg blir ikke påvirket, jeg er voksen og har vært igjennom nok til at du som blogger ikke påvirker meg på den fronten for jeg er trygg på meg selv. Men når jeg Google ordet “liposuction” så stakk det i magen for det som gikk i hodet mitt var. Om jeg på 28år må Google dette ordet, hva gjør da 12, 13,14åringer? Og er de rustet til å vite slik innformasjon? Ja de kan finne det på hele nettet men hvorfor må det være akkurat her 🙁

    5. Hei!
      Jeg har brukt nuvaring, og det er ikke å anbefale. For det første så er det ubehagelig å ha en ganske stor ring innabords, for å si det sånn. For det andre så kommer partneren din til å kjenne den, noe som resulterer i at du tar den ut, og det er ikke et hyggelig syn når man drar ut den ringen. Så er du nødt til å vaske den, for å så finne et sted å oppbevare den før neste innsett som må forekomme innen 3(?) timer-ish, bommer du litt her så kan du bli gravid – noe som jeg ble. Så sistnevnte der var tredje grunnen til å ikke bruke den. En fjerde ting var at det klusser voldsomt til med hormonbalansen i kroppen, så man kan ha mindre hyggelige perioder enn man egentlig trenger å ha. Grunn nummer fem er soppinfeksjon nedentil som stadig så sitt snitt til å gjenopplives… Men, kan jo hende du ikke opplever alt dette og at det fungerer bra for deg. Det som er positivt er at man slipper å huske en pille hver dag 🙂

    6. Digger deg sophie! Du er virkelig en av de bloggerne som skriver ordentlig bra <3
      Kan jeg forresten spørre hvilken str du har i dongerijakka i innlegget rett nedi her? måå ha den
      Håper du har det fint, stor klem fra meg<3

    7. Nuvaring kan jeg skrive under på! Brukte det i flere år før jeg satte inn hormonspiral (ville ha det med minst mulig hormoner, og kobberspiral fikk jeg ikke). Du kjenner ikke ringen når den ligger rett, siden den legger seg rundt livmortappen, og den byttes etter tre uker. Hvis kjæresten er veldig sensitiv (og i visse posisjoner) kan han kjenne den når dere har sex, men ringen kan godt tas ut i inntill 3 timer uten at det er noe risiko med det.
      Soppinfeksjoner som det blir nevnt ovenfor her var ikke noe jeg merket noe til, det er nok veldig fra person til person og hvor balansert miljø en har der nede. Noen er jo alltid mer utsatt enn andre. Det er mindre hormoner i en p – ring enn p – stav, p – piller og lignende, og fungerer lokalt, så hvis en reagerer på hormonene i ringen bør en nok gå for hormonfri prevensjon. Anbefaler veldig å prøve ut. En pakke inneholder 3 ringer, så på den perioden finner du i alle fall fort ut om det er noe som fysisk kan passe deg (om du kjenner den, om den ødelegger under sex osv). Hvis jeg ikke skal ha spiral igjen når den tas ut, går jeg glatt tilbake til Nuvaring!

    8. Jeg har nuvaring og hater det egentlig. Jeg er fullstendig tappet for energi og jeg synes det er kjipt å måtte ta den ut før sex – for den er i veien og kjøresten min synes det er ubehagelig.
      Eneste grunnen til at jeg ikke har byttet er fordi jeg er så sykt treig med slike ting😂

    9. Iselin: Tusen takk <3 Jeg har den i min normale størrelse, men jeg synes den er litt trang i armene (altså helt nederst, resten er den løs). Så kanskje gå en størrelse opp om du vingler mellom to størrelser <3 Om ikke kan man bytte klær på nelly 😀

    10. Kjersti: Åh, så utrolig leit å høre! Det er jeg som har tenkt helt feil, og for det legger jeg meg 100% flat. Jeg har bare fått så mye kritikk for å ikke dele alt med en gang, folk har kommet bort til meg på gaten og kalt meg hykler liksom.. Så når jeg først var i gang å skrive tenkte jeg vel (naivt og idiotisk nok) at “alle vet hva jeg har gjort, så da får jeg vel bare skrive det da..”. Det er jo en grunn til at jeg har holdt kjeft så lenge, og det er ikke for å redde meg selv. Men tusen takk for at du sier ifra på en så ryddig, fin og god måte. TAKK! Det skal ikke gjenta seg. Klem til deg.

    11. Helt enig, heller sett alt jeg har gjort på nett!
      Min logg er nok ikke like spontan som din for øyeblikket 🤭 men kan se for meg hvordan tanken har eskalert!
      Min logg inneholder
      – water braid
      – hårfrisyre til bunad
      – pth abenom

    12. Ei venninne brukte p-ring og elsket det! Dessverre måtte hun bytte til piller pga hormonproblemer. Anbefaler deg egentlig bare å ta turen til en flink gynekolog og få skikkelig veiledning 🙂 en annen venninne måtte ta ut sin fordi kjæresten syntes den var vond under sex (som folk over her sier). Tror du trenger individuell veiledning for å finne noe som passer deg best!

    13. Haha, gøy innlegg! Hadde aldri våget å delt mitt google søk, haha! Ps. Jeg bruker p-ring ( Nuvaring), gjort det et par år og er virkelig fornøyd. Fikk den anbefalt fra både lege og gynekolog. Lite hormoner i den, og den virker mer “lokalt”. Om typen er borti den under sex, tar vi den bare ut ei stund(nevner det for det er det spørmålet jeg som oftest får,haha!)

    14. Hadde vært spennende med et innlegg om LCHF! Lurer på hva som er grunnen til at du/dere vil begynne med det, positive/negative sider ved det osv. Har selv et slags ubevisst HCLF-kosthold, altså omvent av LCHF. Er selv veganer og spiser masse frukt, havregryn, poteter, ris, pasta osv., og holder meg slank selv etter flere år med hclf, har masse energi, klarer å bli sterkere og bygge muskler ved å trene litt, har bedre fordøyelse enn noen gang, er mett lenge og får typ aldri søtsug/cravings på noe usunt. Hadde vært interressant med et innlegg om lchf for å åpne øynene for andre ting!

    15. Imponert over hvordan du svarte på dongerijakke-spørsmålet! God og nyttig informasjon samtidig som du er varsom med tanke på mennesker og størrelser. Applaus!

    16. Hei! Kan anbefale cerazette piller. Mange ulik reaksjoner på de som all annen prevensjon. Men funker bra synes jeg. Ikke hatt blødning siden jegbegynte på den og ikke andre bivirkninger 🙂

    17. Yo guurl! Tror du må begynne å lese litt mer nøye igjennom innleggene dine. De stopper opp midt i en setning, som her feks “. Nuvaring. Et prevensjonsmiddel jeg fikk tips om fra en følger som jeg ikke ante så mye om. Det viser seg at det er en ring man setter i vagina, om jeg forsto det rett? Aldri hørt om, men det virker spennende og visstnok ganske bra om man har”. Om man har…? Blir nyskjerrig når jeg ikke får lese alt😂

    18. Jeg har hatt NuvaRing i to år, og har tidligere brukt p-piller, minipille, p-stav,og plaster som jeg ikke har vært fornøyd med. Har aldri hatt soppinfeksjon pga NuvaRing.
      Pros: Du bytter bare èn gang hver tredje uke; kjapt å legge alarm i kalenderen og huske på. Jeg kjenner den ikke. Enkel å sette inn/dra ut. Den virker lokalt. For min del ingen negative bivirkninger. Har aldri hatt småblødninger/forstyrrelse av menstruasjon.
      Cons: Noen ganger kjenner parter det under sex. Da drar vi den bare ut og legger den til side, og når jeg går på badet etterpå, skyller jeg den kjapt før jeg setter den inn igjen.
      Prevensjon er noe faenskap, men for meg og min venninne har denne fungert best 🙂 BTW: om du noen gang skulle vurdere p-stav, få legen din til å gi deg tbl med samme virkning først. Om den ikke passer for deg, slipper du nemlig å «operere» den inn og ut 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg