ukens spørsmål: kjærlighetssorg, plastisk kirurgi & alkoholproblem

Reklame | annonselenke: apprl

Du oppfordrer jo til plastisk kirurgi med innlegg som viser bilder av deg før, og bilder av deg nå?
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si på det.. Jeg la ut et bilde av meg da jeg var 14 år, det er åpenbart at man har forandret seg på den tiden – det jeg personlig syntes var “morsomt” med det bildet er hvor mye jeg har forandret meg på stil, sminke osv, selv om jeg forstår at plastisk kirurgi blir et tema. Om folk velger å tolke det som “oppfordring” er jo som å si “du var stygg før, nå er du pen, se hva du oppfordrer til” – det er slik jeg tolker det. Jeg la ingen føringer på hva folk skulle mene om utseendet mitt tidligere, det er konklusjoner man drar selv (det gjør dessuten vondt å høre, men det var i følge mange av kommentarene vel fortjent.) Det eneste jeg påpekte var øyenbrynene, det hadde vært noe annet om jeg sa “se så stygg jeg var nå, takk Gud for alle operasjoner”. Jeg føler ikke det er så mye vits å bli så provosert for det (som mange ble), jeg føler ikke innlegget var så stor sak og heller ikke ment for å provosere. Da hadde det bare vært å provosere og det prøver jeg, tro det eller ei, veldig hardt å ikke gjøre. 

Føler du selv at du drikker for mye, med tanke på at du noen ganger drikker i eget selskap, f.eks som du gjorde i Harstad da du så på serie?
Jeg drikker så og si aldri i eget selskap, men det skjedde en gang da jeg var hjemme ja. Det er rart at det blir ansett som “for mye” å ta to glass vin i eget selskap men det er derimot helt normalt å bli dritings så lenge man gjør det sammen med flere folk. Jeg føler det er bedre å d
rikke litt, om så alene, enn to flasker vin kun fordi det er lørdag. Det tenker i alle fall jeg.. 


Foto: Mariann Vik / 2minutter. 

Kan ikke du begynne å videoblogge igjen?
Jeg vet ikke helt. En del av meg føler det hadde blitt “for mye” av meg, rett og slett. Man kan se meg på TV om man er interessert i å vite hvordan jeg er “live”, og det hadde kanskje ikke vært like interessant å se serien min om jeg i tillegg delte hverdagen min på youtube? Det er gøy å videoblogge med Joakim nå og da, det er mer en “kompisgreie” og trenger ikke å bli for privat. Men jeg hadde blitt helt ødelagt om jeg måtte levere både i tekt, på bilder, på youtube, i serie og alt som er, haha.. Da hadde jeg ikke vært noe interessant hverken for dere eller for meg selv.

Har du kjøpt noe sminke i det siste som ikke er sponset, som du kan anbefale?
Ja, det har jeg faktisk! I det siste har jeg fått sykt tør hud, både i ansikt men også på leppene. Dette er uvant for meg, og jeg er så redd for å bli avhengig av lipsyl for eksempel.. Men jeg fikk anbefalt denne av hudpleiere min som gjør leppene så myke igjen, i alle fall midlertidig. Kjøpt på Eger!

I tillegg har jeg kjøpt en ny concealer, den er fantastisk! Også for meg med tør hud + acne, som den dekker veldig godt. Hun på parfymeriet sa “den er ikke bra om du har tør hud” men jeg ga faen og kjøpte den likevel, og er dessuten totalt uenig med henne. Tommel opp for denne! Fra Lancome, og du finner den her.

Slik ser det ut når jeg påfører concealer. Akkurat det har ikke endret seg på sikkert fem år, haha..

Som sagt, link til concerteren finner du HER. Jeg har farge 02. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg har så sykt kjærlighetssorg.. Kjæresten min har akkurat gjort det slutt etter flere år sammen og jeg er helt knust. Du har blogget mye om kjærlighetssorg så jeg vender meg til deg for hjelp! Vi har enda en god tone, men jeg klarer ikke være venn med han selv om jeg vil. Det føles både bra å vondt. Han har hatt et vanskelig liv å jeg føler for å støtte han, at det er min oppgave, men samtidig gjør det vondt å bare være venner. Men jeg klarer ikke gi slipp.. Hva skal jeg gjøre? Hva vil han, for han skyver meg jo ikke helt vekk? 
Jeg skal gi deg det kjedelige svaret som du garantert har fått høre allerede.. Jeg tror ikke man kan være venn med noen man fortsatt er forelsket i, som jeg tror du er. Det kommer bare til å ødelegge deg. Den eneste måten å komme over han på er å bryte kontakt, du må huske på å være snill med deg selv først. Det er skikkelig vondt, men det er det beste. Om ikke må du regne med at det tar flere år, og jeg personlig synes det er bedre å ha det veldig vondt en lite periode enn å være litt lei seg over en lang periode.

Jeg vet hvordan det er å føle at man må “redde” noen, men du må som sagt først redde deg selv. Beklager om jeg virker streng, men jeg vil at du skal ha det bra.  Prøv å sett deg nye mål som har med deg selv å gjøre, bruk tid på å finne ut hvem du er og hva du ønsker uten å håpe på at hans følelser skal forandre seg – gjør de det, er det fantastisk men det er ikke noe du har kontroll over. Du kommer over dette her, jeg lover! Og jeg heier på deg fra andre siden av skjermen 💋💋

Kom gjerne med spørsmål til neste uke om du har noe i tankene! 

33 kommentarer
    1. Spørsmål til neste uke😁
      Jeg følger som mange andre med på RHOBH, og føler Erika har forandret seg litt etterhvert som vi har kommet mer innpå hun den siste tiden. Spørsmålet mitt er da, har dette gjort at du liker hun mer eller mindre nå?:-)

    2. Hei! Får du med deg det som skjer på jodel nå? Kommentarer om at Kasper var med i gjengen «en gruppe for de pene» og faktisk var en av de som mobbet deg. Vet ikke om dette er sant, men hvis det er det må det være sykt vondt for deg å snakke med ham om tiden du ble mobbet? Hvordan blir man sammen med en som har mobbet deg:(

    3. Selv om jeg mener det innlegget var en oppfordring til plastisk kirurgi, mener jeg ikke å si at du var stygg før. Men nå er du jo tilsynelatende perfekt/det mange vil se opp til og mene at er et perfekt utseende… perfekt nese, perfekte lepper, perfekte bryn, større/spissere hake pga fillers, ingen «rynker» pga botox. Du har jo pyntet på hele ansiktet for at det skal bli «perfekt» og du trenger ikke å si noe i det hele tatt for at det skal være en oppfordring til plastisk kirurgi/kosmetiske inngrep, unge jenter drar den konklusjonen selv når de ser hvordan du nå ser ut som «den perfekte» eller «idealjenta» etter alle utførte inngrep. Orker ikke at du nekter å ta ansvar, spesielt med tanke på hvordan du var som ung selv, lett påvirkelig… Du burde jo vite best av alle.

    4. Jeg hadde også tørr hud og ekstremt tørre lepper i månedene etter kjeveoperasjonen, vet ikke om dette kan ha en sammenheng hos deg? Kan du forresten lage et innlegg om kjeveprosessen? Er spent på å høre om dine tanker og opplevelser 🙂

    5. Så bra svart, Sophie. Leser bloggen din hver gang du oppdaterer og følger med på deg på sosiale medier, men jeg har aldri lagt igjen en kommentar. Følte av en eller annen grunn at det var på tide å gjøre det nå.
      Jeg er for tiden å studerer i utlandet og får nye perspektiver daglig fra mennesker som kommer fra land over hele verden – Tsjekkia, Spania, Mexico, Australia – og noe av det vi diskuterer ofte er makten influencere har idag og hvordan de bruker den. Hver gang dette blir en debatt mellom oss, så trekker jeg deg frem for å forklare hvor bra forbilder som faktisk finnes i mitt kjære Norge. Og hver gang blir alle like overrasket over at noen med så stort publikum, så mye makt og en så sterk stemme, faktisk kan bruke den for å fremme viktige problemer i verden idag. F.eks alt du fikk satt igang i forhold til palmeoljesaken, det er utenkelig for alle disse internasjonale menneskene jeg prater med.
      Jeg vet ikke hvorfor jeg bestemte meg for å kommentere for første gang akkurat nå, men svaret jeg så du ga angående kjærlighetssorg var det som fikk meg til å trykke på knappen. Jeg går til psykolog her som jeg studerer, og hun brukte en analogi for å gjøre ting litt klarere for meg. Hun stilte meg spørsmålet “Hvorfor sier de alltid i nød-instruksjonene på flyene før avgang at du må ta på deg din egen oksygenmaske før du hjelper andre?”, og det fikk meg til å tenke. Jeg forklarte henne i forkant at jeg sliter med dårlig samvittighet fordi jeg vet jeg er litt for selvopptatt i perioden jeg går gjennom nå. Jeg har vært deprimert før og har mye angst, og når ting blir for ille så vet jeg at jeg fokuserer litt for mye på meg selv til tross for at jeg ikke er en slik person egentlig. Men det er akkurat dette man burde tenke på og akseptere – du må redde deg selv før du kan redde andre. Og det var akkurat det du skrev i svaret ditt.
      Du er en ressurssterk, intelligent kvinne og jeg har fulgt deg opp gjennom de siste årene. Du bruker plattformen din på en beundringsverdig måte og jeg føler en enorm empati for deg. Det er ikke lett å skulle være sterk hele tiden og ingen forventer det heller.
      Håper du har en nydelig søndag videre, Sophie. Stå på!

    6. SPØRSMÅL: hva synes du om at Kyle “outed” Kim som alkoholiker på et TV program som går verden rundt?

    7. Hva tenker du om dyresteting? (Ser bruker sminke som er testet på dyr) det er en helt jævlig industri 😩du er så smart og omsorgsfull, bruk heller ikke testet sminke 🙌🏽🙌🏽

    8. Anonym: Jeg jobber med TV så jeg kan på forstå det. Om man først takker ja til å være med på et tv-show som skal vise alt av livet ditt med fokus på drama er det en del av hva man blir med på. Det er vel strengt tatt en vurdering Kim burde tatt i forkant, og jeg tror Kyle skjermer henne MYE. Haha, sykt at jeg har så mye meninger om det her:p

    9. Dyreelsker: What, jeg har tydeligvis IKKE hengt med i svingene! Jeg trodde denne ikke var dyretestet ref at den er produsert etter året dyretesting ble forbudt i europa eller tar jeg feil? Jeg som styrte unna mac f.eks for at det er dyretestet ? Og hun som jobbet der sa at den ikke var det.. Såååå irritert jeg blir!

    10. Hei!
      Du som sliter mye med hud. Har du lest om koreansk kosmetikk? Det er mange som sverger til det, inkludert meg selv. I Korea pleier damene å ha 12 steg i rutinen sin. Det finnes en Facebook-gruppe hvis du vil vite mer 😀
      Et til spørsmål! På jodel er det en post angående Kasper, at han var med i «egfop». Er det sant at han var en del av mobbegjengen?

    11. Caroline: Jo, jeg har testet et merke som heter Klairs som jeg liker veldig godt! Gikk akkurat tom for det. Så det vil jeg anbefale videre også 🙂 Er medlem av Koreansk Kosmetikk om det er den gruppen du sikter til?

      Jeg er litt usikker på om han var med i “egfop” (haha bare å skrive det gjør meg seriøst kvalm, traaaumer..) for slik jeg fikk inntrykk var det bare jenter? Med en guttegjeng på siden, som Kasper var med i, ja.

    12. Anonym: Jeg kan gjøre det ja! 🙂

      Det kan jo hende det har en sammenheng.. Men det virker samtidig litt rart om det skal komme NÅ, et halvt år etter. Men man vet aldri!

    13. Anne H: <3 herregud, for en klok og fin kommentar. Det skal jeg ta med meg videre! Jeg kjenner meg veldig godt igjen med dårlig samvittighet for å virke selvopptatt men man MÅ ta vare på seg selv først, om ikke går man under i evig søken på å tilfredstille / redde andre. Det er umulig.

      Tusen tusen takk <3 Så spennende med studier i utlandet! <3 Lykke til videre med det. Du virker sterk og klok.

    14. Det stemmer! Klairs er bare en av få. De har supre serumer, kremer, tonere, renser :). Ingrediensene er som den dyreste vestlige hudpleien. Har sendt deg pm på din private face 🙂
      Skjønner! Takk for oppklaring. Tragisk gruppenavn ihvertfall 😂

    15. Lancome tester på dyr og er ikke cruelty free, hvorfor bruker du da dette merket og reklamerer såpass på det når jeg har oppfattet deg som en person som er veldig i mot dyremishandling osv? trist..

    16. Hei,
      har du begynt på iso igjen i og med at du plutselig har fått tørr hud og tørre lepper? Isåfall kan du kanskje være ærlig med det, isteden for å praise skinrepair om 5 mnd liksom? haha Jeg går på iso selv og ser det serr på leppene dine at de er sånn som mine på et par bilder.

    17. Du anbefaler ting som ikke er sponset/reklame, men øverst i teksten står det “reklame annonselenker”. Så det er med andre ord spons da? Eller? Hva er reklame her om det ikke er linken du viser til om concealeren?

    18. Jeg er for at man skal kunne ta plastisk oprasjon hvis man vil det. Jeg er for at man forteller om det. Folk må selv klare å velge om de skal fikse på seg eller ikke.
      Det aller beste er jo hvis man klarer å elske seg selv akkurat som man er, men ikke alle klarer det.
      Jeg var ikke fornøyd med meg selv da jeg gikk på u-skolen. Jeg ble skikkelig mobba for at jeg var så stygg. Store lepper, brukte briller og regulering. Hadde så lys stemme at jeg fikk høre jeg hadde ” heliumstemme”
      Men til eldre jeg ble til mer selvsikker ble jeg 🙂 Jeg elsker leppene mine og de er helt ekte:) så takk til alle som sa de var store:)

    19. Hei. Har lagt merke til i dette og i tidligere innlegg at du har skrevet ordet “tør” når det riktige er “tørr”, som når noe er tørt. Ordet tør er et verb – det å tørre noe.
      Lite tips til forfatteren

    20. Hei!
      Når man har følelser for en person. Og du er for redd for å si følelsene du har. Har du noe gode ord på hva man kan si? har vært mye med han og snakket en del med han men redd for å vise følelser da man har knekt den følelsen før med å bli såret og ødelagt

    21. Hei!
      Jeg skal ta samme kjeveoperasjon som du har tatt, til høsten. Jeg lurer derfor på om du kunne gitt en liten oppdatering på hvordan du har det etterpå nå, og om du syntes det var verdt det alt tatt i betraktning. F.eks. om du har fått følelsen tilbake i underleppen, om det kan være tungt å gape/om du har andre plager som følge av operasjonen og om du kan kjenne skruene på utsiden. Også hvordan smertene etter operasjonen var, og hvilke smertestillende de gav deg. Det finnes utrolig lite informasjon på nett om folk som har tatt liknende operasjon, så hadde satt utrolig pris på om du hadde villet gi en liten oppdatering!

    22. Hei. Du vet at det er helt ville mengder bakterier som samler seg opp når man har falske negler? Det er faktisk helt sinnsykt hvor urenslig det er, er en bakteriebombe uten like. Ser på bildet av hendene dine at de ikke ser spesielt rene ut (kanskje det bare er det bildet) men ser jo veldig møkkete ut under neglene, men kanskje noe å tenke på om du sliter med huden om dagen? At det smitter over når du påfører kremer og rens etc?:-) kanskej det kunne hjulpet å fjerne de og bruke milde produkter?

    23. Anonym: Hei! En reklamelenke er noe man kan legge inn om man er i et affiliate-program. Jeg kjøper alle klærne mine fra nelly selv f.eks, også denne concealeren, men siden jeg er et affiliate-program som de tilhører merkes det med reklame. Om det gir mening 🙂

    24. Ragnhild: Hei! Jeg har avsluttet samarbeidet med Skin Repair, selv om jeg liker produktet. Jeg bruker ikke ISO for øyeblikket pga de psykiske bi-effektene det kan medføre.

    25. Hei God morgen Sophie Elise.
      Nå er jeg usikker på om dette blir skrevet på rett sted. (ang kjærlighetssorg og planene)
      Man prøver <3
      Leste i et innlegg at du vant bud-runden, det er fantastisk 🙂 (har følt på den følelsen)
      Og gleden din var STOR. Håper du fortsatt har den følelsen i hjerte ditt og at du følger ALLE
      Dine planer med huset/leiligheten selv om livet IKKE gikk som forventet/planlagt.
      Den følelsen etter på er helt FANTASTISK!!!
      Stå på Jente. Heier på deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg