min første gang..

Mitt første kyss var i syvende klasse på barneskolen. Faktisk var de hele nesten litt urealistisk romantisk, men jeg er så glad for hvordan det skjedde. Jeg, og en gutt jeg hadde vært på leirskole med hadde vært på “disco”. Haha.. Så satt vi på en lekeplass etterpå, på hver sin huske, og stirret på himmelen. Plutselig kom det et stjerneskudd, og jeg spurte han “hva ønsker du deg?” og han sa “et kyss fra deg”. Og sånn ble det! To uker etter var jeg i bursdagen hans og vi ble utfordret til å kline i flasketuten peker på. Det turte jeg ikke. Han slo opp på sms kort tid etter…

Min første kjærlighetssorg var ikke med han som slo opp på sms, men derimot var det da jeg og M gjorde det slutt for første gang. Vi gjorde det vel slutt cirka fem ganger, men den første var verst. Da følte jeg meg som en zombie, og om jeg skulle dra noen steder der han kom til å være holdte jeg på å spy. Jeg følte meg ikke levende i det hele tatt, lå kun inne å stirret i taket. Jeg gråt ikke heller, jeg var bare helt ødelagt og tom. Gikk ned masse i vekt, klarte ikke spise, klarte ikke sove. Skikkelig hardt, var det. 

Min første forelskelse var da jeg var 11 år, og den holdt seg gående, med noen pauser, i hele 10 år. Ganske sykt å tenke på egentlig. 

Min første kvise fikk jeg da jeg var 18 år. Det var sent, og det fikk jeg betale for med flere år med acne etterpå, som jeg enda sliter med. Jeg er takknemlig for at jeg fikk gå så mange år med ren hud, da.. Jeg hadde aldri taklet å ha uren hud som ung, siden jeg var så usikker i utgangspunktet. 

Mitt første møte med alkohol var skikkelig brutalt. Jeg hadde drukket et par rusbrus i forkant av dette, men det første ordentlige møtet ble med heimbrent. Jeg kan enda huske hvordan det brant i halsen ved hver slurk, og hvordan jeg drakk alt for mye, jeg hadde aldri tålt det i dag heller. Men merkelig nok er dette ett av de minnene jeg setter høyets.. Fordi det var så gøy! Jeg ble stupfull, kastet opp midt i en rundkjøring, inne på esso (ikke på toalettet), så igjen hjemme hos Charlotte, før jeg klinte med alle på festen og ble hentet av pappa som kjeftet hele bilturen hjem. Da hadde jeg skadet hånden så jeg hadde masse blod i håndflaten. 

 Mitt første kjendiscrush var Tom Kaulitz i Tokio Hotel. Det bandet liker jeg faktisk godt enda, men jeg var besatt av Tom. Jeg hadde en stor plakat av han på rommet som jeg til og med hadde rammet inn, slik at det så ut som et ordentlig svært kunstverk. Jeg brukte timesvis på å se på bilder av han og andre jenter, jeg ble oppriktig sjalu om han var sett med noen andre. Så hatet jeg de jentene. 

Min første karakter kan jeg ikke huske, men jeg husker da vi hadde tester på barneskolen som skulle slå fast hvor fort vi leste. Jeg fant raskt en måte å jukse på, jeg hoppet bare til slutten av hver setning og klarte da, logisk nok, å fylle inn ordene som manglet. Derfor fikk jeg best resultat i klassen, stolte foreldre og imponerte lærere. Man er på en måte ganske smart om man klarer å jukse på en kreativ måte. For eksempel da jeg hadde med meg usynlig penn på mattetentamen og jeg sendte lapper til medelevene mine som svarte på spørsmål – med usynlig skrift. Lærerne fant lappene vi skrev, men der sto det jo ingenting. Da fikk jeg vel min beste karakter i matte noen sinne: 4. Haha. 

Første gang jeg gjorde noe seksuelt er kanskje litt vel privat, men det var jo en så jævlig spennende tid likevel. Det var da man hadde begynt å eksperimentere med alkohol, jeg var ikke noe dårligere, og da to jenter i klassen hadde hatt sex for første gang men ikke meg, slo panikken inn. Hvordan skulle jeg løse dette? Ikke spør meg, men det fikk jeg gjort ganske fort. Jeg var utrolig uredd på den tiden, og jeg bare kjørte på. Det var hverken romantisk eller bra (om noen har hatt bra sex første gang, så tror jeg ikke på dere?) 

MILJØKRIGER: Sophie Elise sier nei til påskeegg. Foto: Privat

Fortell meg gjerne om din første gang, eller om du har forslag til punkter! 

29 kommentarer
    1. Jeg har faktisk hatt bra sex første gang 🙂 jeg var 17 år og veldig forelsket i han, og 100% klar. fyren viste seg senere å være verdens største rasshøl da, men der og da, og det halve året vi var sammen var bra.

    2. Godt jeg ikke er den eneste over 20 som fortsatt liker tokio hotel 😅
      Husker også at jeg var helt besatt av tom kaulitz, å hatet alle jentene han var med. Hadde alle dokumentarene av de så jeg kunne sitte i mange timer å se på han.
      Haha, for en uskyldig tid

    3. Jeg hadde ikke bra sex første gang. Altså at sexen i seg selv var vond, og ubehagelig, men jeg hadde en veldig bra opplevelse med det hele da! 🙂 det var med en jeg var glad i og kjæreste med der og da. Vi begge var unge og uerfarne.

    4. Digger at du har en skikkelig clickbait-overskrift, og så skriver du faktisk om første gangen! Det er så typisk å ikke skrive om det. Derfor digger jeg deg, du er så åpen og ærlig, og det er det som gjør deg ekte! Søndagsklem!

    5. ^ Skrevet av ei jente på 17 år forresten, så mener det er relevant. Hun er jo tross alt i din målgruppe, og siden du nekter å ta ansvar for kroppspresset du er med på å skape synes du trenger å lese det.

    6. Beundrer åpenheten din, skulle ønske jeg turde å snakke om slike ting men det låser seg alltid for meg fordi jeg har så angst for kritikk. Enda flauere er det at jeg har bikket 30 år og er like redd…
      Gleder meg til den neste boken din kommer ut <3

    7. Oi, jeg gjorde akkurat det samme som deg på de ord testene. Jeg fikk også best resultat i klassen og læreren trodde ikke på den tiden jeg fikk engang! Jeg var som deg, kanskje ikke akkurat lærerens favoritt

    8. Min første gang var kjempe bra jeg hadde vært kjæreste med gutten i tre måneder allerede så jeg var veldig klar

    9. Min første gang var faktisk over gjennomsnittet bra vil jeg tørre å påstå! Var 16 med min første kjæreste som var 18! Vi kom hjem fra fest og var så og si edru, han var alene hjemme og det var i november så første snøen datt den natten og det var veldig romantisk, og lidenskapelig! Men ble selvfølgelig bedre etterhvert! Bra innlegg Sophie, og du er et veldig bra forbilde, det håper jeg du er klar over selv ❤️ Stor klem!

    10. Jeg hadde helt fantastisk sex første gangen. Jeg taklet ikke tanken på å ha sex med en ukjent eller noen jeg absolutt ikke var trygg på. Så jeg hadde sex med bestekompisen min da jeg var 17 år gammel, som jeg var hodestups forelsket i. Og vi er nå vært sammen i over 4 år, og har fortsatt veldig bra sex. Han trodde jeg hadde gjort det mange ganger før, fordi det var såpass bra.

    11. Hadde ikke sex før jeg var 18 jeg :O føler meg gammel… det var med en kjæreste, ikke særlig bra sex og det ble slutt etter tre år.

    12. Jeg var 21 år når jeg hadde sex for første gang😅❤ men who gives a shit.. folkens .. om man er 16-18 eller 21. Det har ingenting å si.

    13. haha min første gang da jeg mista jomfrudommen var jeg full i et telt og besteveninna mi i et telt ved sidennav me en fyr herregud

    14. Haha moro om det med sex for første gang, for min første gang tror jeg er mitt beste minne med sex ever. Sykt romantisk, sykt vakkert, veldig spesielt og fint. Det gjør meg fortsatt så glad å tenke på det, og forteller alltid alle jeg kjenner at VENT med sex til det er noen bra. Jeg tror nok ikke jeg hadde brydd meg spesielt om det var dårlig, men det er bare så fint å tenke på siden det var så spesielt. Trist at det skal være så mye press.

    15. Hei Sophie, vet det sikkert er litt privat og spesielt siden det ikke kun angår deg… men kunne du skrevet litt om hvordan du og M fant tilbake til hverandre? Og hvordan dere avsluttet det for godt etter det?
      Vet det er mange ut der, innkluder meg selv, som fortsetter å gå tilbake til feil person men man bare klarer ikke å slutte å prøve

    16. Andrea: Hei! Jeg skulle gjerne ha gjort det, men siden han ikke lengre er en del av mine sosiale medier føles det ikke helt rett. Men vi kom vel bare til et punkt der vi innså at det aldri kommer til å funke på den måten, vi sklidde faktisk bare fra hverandre. Derimot er han ikke “feil” person å gå tilbake til, han er fantastisk, men det føltes bare ikke rett..

    17. Holy guaccamoly! At du var Tom Kaulitz fan hadde jeg aldri, aldri, aldri trodd! Jeg var heftig Tokio Hotel sjæl. Var så langt inn i drømmebobla at jeg drev å skrev fan fiction (men overhodet ikke den seksuelle versjonen folk skrev, dette var en søndagskirke-vennlig fan fiction) og begynte seriøst å tro at det var mitt eget liv, haha!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg