ukens spørsmål – veldedighet, vennskap og bransjehate?

 

– Det hadde vært gøy å vite hva Kasper mener er dine tre beste egenskaper som kjæreste!
Her måtte jeg så klart spørre han, og det var minst like spennende for meg å få vite! Han sa:
– Jeg er veldig flink til å sette meg inn i hva han trenger, og bygger han opp istedenfor ned. 
– Jeg er veldig kjærlig, kosete og gir mye kjærlighet.
– Jeg får han til å le og tar ikke meg selv så høytidelig. 

Hvor høy er kjæresten din og hvor høy er du?
Jeg er 1.58 og han er vel noe sånt som 1.85 – perfekt høydeforskjell synes jeg, da må jeg stå litt på tå når vi kysser, det synes jeg er så søtt! 

– Hvorfor spilles ikke låtene dine på radio?
Det kan jo være at de rett og slett ikke er bra nok, haha. Det er vel det svaret jantelov-Norge ønsker at jeg skal si (funfact: pappa sitt kallenavn er jante, så hver gang jeg skriver jantelov tenker jeg på han og da er det jo plutselig en positiv ting. Han er jo den kuleste i verden).
Men så tilbake til spørsmålet: låtene mine er gode nok til å bli spilt på radio, for det er jo masse.. dritt på radio. Men muligens er det fordi jeg er Sophie Elise, og den tanken gjør meg jo litt trist. Folk vil kanskje ikke gi meg en “urettferdig fordel” siden jeg allerede har fordeler ved å være stor på sosiale medier. Men låtene streames jo bedre enn mange av de som blir spilt på radio, så det har ikke noe med det å gjøre.. Jeg vet ikke, og får vel aldri vite heller.


Foto: Mariann Vik / 2minutter. 

– Hvorfor opptrer du ikke live med musikken din?
Det sa jeg faktisk til universal med en gang jeg signerte der som artist: jeg kommer ikke til å spille live her i Norge (er så takknemlig for at de synes det er greit, enn så lenge i alle fall). Jeg har fått flere tilbud om det, men jeg har takket nei hver gang.. Jeg sluttet som DJ fordi det ofte ble så kjipe opplevelser for meg, så det å stå foran folk som “artist” er skummelt som følge av det. Her snakker vi folk som viste fingeren, kastet glass i ansiktet mitt, helte drinker på meg.. Det skjedde kun et fåtall ganger, men det er mange nok, og neppe noe andre DJ-er må gå mye igjennom så vidt jeg vet. Så jeg bare så for meg hvordan folk kom til å ville dømme, istedenfor å støtte meg – også som artist.  Det er det lave selvbildet som snakker, for i utgangspunktet hadde jeg ikke hatt noe imot å spille live. I utlandet kan jeg gjerne gjøre det, for der vet ikke folk hvem jeg er uansett. 

– Er du religiøs?
Jeg tror på noe større enn meg selv, for hvordan kan man ikke gjøre det? Om man tenker seg om, gir det null mening at vi svever rundt i verdensrommet på en klinkekule-lignende sak som altså er jordkloden vår, og at vi sirkulerer rundt en sol som gir oss varme.. Altså, HVA! Er det rart jeg har hatt eksistensiell angst. Derimot tror jeg ikke på Gud som en mann i himmelen, og jeg er helt imot at man skal følge en bok slavisk. Da finnes det jo ikke rom for å utvikle seg slik man skulle ønske, vil jeg tro. Derimot ber jeg til Gud, men da tenker jeg ikke på en mann i himmelen, men enn kraft i.. meg selv? Universet? Jeg har ikke behov for å sette ord på det, aller mest er det en følelse på innsiden. 

– Er du høysensitiv?
Ja, jeg har lest mye om det og jeg tror nok at jeg er det. Men jeg er ikke 100% sikker – for testene jeg har tatt kan vise ulike resultat. Ja, det er bare tester på internett og de er kanskje ikke til å stole på uansett. Men det kan ha noe med mensen å gjøre? PMS? Jeg er så ulik i humøret og det meste kommer an på hormonene mine. Kanskje jeg burde ta en sånn test når jeg er “normal”, og en når jeg har PMS. Herregud så dritt det er å være jente innså jeg nå, haha. 


Foto: Mariann Vik / 2minutter. 

– Er kjæresten din vegetarianer?
Hjemme hos oss, og sammen med meg er han i alle fall det. Jeg vet ikke hva han gjør utenfor huset, men jeg kunne aldri vært samboer med noen som spiser kjøtt. Det høres kanskje ekstremt ut, men for meg er det bare sånn det må være. Jeg vil ikke ha det i hjemmet mitt. 

– Har du enda et nært forhold til vennnene dine fra Harstad, som Anne-Sofie? 
Ja, absolutt! Det kommer vi alltid til å ha, og takknemlig er jeg for det. 

– Hvilke organisasjoner bidrar du til?
Fremtiden i våre hender, regnskogsfondet og dyrebeskyttelsen. Merkelig nok tror jeg at jeg fortsatt bidrar til Unge Høyre også, fordi jeg ikke har meldt meg ut. Det til tross for at jeg stemmer miljøpartiet. Kunne vel nesten ramset opp Elixia her som en veldedig organisasjon jeg bidrar til, siden jeg har vært der mindre enn 10 ganger siden jeg ble medlem for snart tre år siden. Ja, hallo i luken.. 

– Påvirker kasper deg til indre styrke og meditasjon, eller du han?
Definitivt han. Han mediterer morgen og kveld, det er han som gir meg råd og “peptalks” om jeg trenger det på hjemmebane og det er han som coacher meg i hverdagen, om man kan si det sånn. Herregud hva skulle jeg gjort om jeg hadde mistet han, da hadde jeg mistet det helt. Før jeg fikk han var jeg allerede interessert i mindfullness, jeg gikk til healer og hadde lest flere bøker. Men han har gitt det et ekstra spark som jeg behøvde. 

– Hvor ofte trener du nå?
Prøver å trene tre ganger i uken med PT, jeg skal gjøre noe kult til høsten som jeg trenger å være fit til! Så vi jobber opp mot det. Ellers trener jeg cirka hver dag hjemme 🙂 


Det var ukens spørsmål! Nå mediterer kjæresten min (snakk om sola) så jeg er inne på rommet og venter på at han skal bli ferdig. Det er altså våre kveldsrutiner, haha. 

44 kommentarer
    1. Det at låtene dine ikke er på radioen stemmer jo ikke, på jobb hører vi hele tiden på P5 hits, og da kan jeg fort høre den nyeste sangen din to ganger i løpet av en arbeidsdag 🤔

    2. Her var rumpa i fokus igjen ja.. Og du tror ikke at bilder som dette påvirker unge jenter? Naivt.
      Og herregud så teit at du ikke opptrer live pga et par dårlige opplevelser som DJ. Mange artister som har opplevd det neon ganger, men gir seg jo ikke for det.. Sannheten er vel at talentet ikke er så stort og det er mer behagelig og bare være artist på Internett.

    3. jeg har også hørt låtene dine ofte på radioen på mer ungdommelige radiokanaler! Mp3 (?) og p5 hits blant annet, hører ikke så mye på radio lengre så kan ikke uttale meg nå, men når låtene dine var nye var du mye på radioen:)) syns du er flink

    4. Vær så snill å si at det kule du skal være med på til høsten er Skal Vi Danse! DET hadde vært kult det…

    5. Jeg er veldig overrasket over null uttalelse ifra deg mtp pushwagners bortgang. Eller vet du ikke at du har kunsten hans på veggen? 🙁

    6. Mye mulig du vet det, men musikken din spilles på Varner?s nettradio så sangene dine spilles i mange butikker rundt om i landet <3

    7. Jeg må bare spørre deg Sophie, hvorfor er du så opptatt av vise så mye kropp her på bloggen din, når 90% av leserne dine
      sikkert er tenåringsjenter. Det er veldig mye bilder av rumpa og puppene dine, og ikke tro jeg er så imot operasjoner, for har operert brystene mine selv. Men syns det bare er litt komisk, siden det alltid er bilder av deg halvnaken på hvert eneste innlegg.
      Så skulle jeg også si, at slik du har det nå, ikke det at jeg vet 100% hvordan du har det, men du beskriver mye her på bloggen. Slik hadde jeg det siden jeg var veldig ung til jeg var i midten av 20 årene, og har det enda litt sånn enda for å være ærlig. Men man forandrer seg mye iløpet av ett liv, man får være mer av seg selv jo eldre man blir. Er vel derfor de gamle lever godt 🙂

    8. Du har tidligere nevnt at du skriver låter for andre artister, hvem har du skrevet for?
      Til deg som reagerer på at det ikke er kommet noen uttalelse fra Sophie Elise iht Pushwagners bortgang; Selv om man har kunsten til en kjent kunstner på veggen så betyr ikke det at man må uttale seg når kunstneren dør…Det er mye rundt Sophie Elise man kan reagere på og stille spørsmål ved, men det der blir for teit

    9. Hei! Vet du hvilken personlighetstype du er? Hvis ikke så ta myers briggs personlighetstesten og oppdag alt om deg selv. Seriøst. Jeg følte meg som en alien før jeg tok testen og nå vet jeg akkurat hvordan jeg fungerer, tenker og er. Det er som å oppdage en ny verden. Elsker å høre om ulike personligheter også så håper du har det med i neste ukens spørsmål! Hilsen infj

    10. Apropo religion og mennesket. Jeg sliter litt her og der og finner ikke helt mening alltid. Litt for komplekst å forklare, men jeg intresserte meg veldig i psykologi etter jeg så filmen “A dangerous method” så jeg begynte å studere det (kun allmennfag enn så lenge) og leste myyye på siden. Ikke at det er en magisk kur, og din kjæreste har kanskje opplyst deg om det, men ville bare si at selv om jeg ikke ble “kurert” så hjalp det likevel, på en måte. Er flere enn meg som har nevnt at læren om psykologi har hjulpet når ikke andre ting har, litt sånn uforklarlig.
      Jeg har blitt fortalt det før og angret veldig på at jeg ikke tok det rådet tidligere. Ihvertfall for min egen del, jeg har interessen der i tillegg 😊 Skader aldri å nevne, noen “finner seg selv” i religion, andre psykologi, darwinisme u name it… 🤓 En liten kveldstanke fra en som er overdosert på koffein, snart har eksamen i psykologi og er så og si besatt. Lurer på hva det potensielle yrket mitt er ass. 🙊

    11. Hei! Jeg har gruet meg lenge til å spørre deg og vært mye frem og tilbake om jeg ønsker å spørre fordi dette er vanskelig for meg.. Men du nevnte for en liten stund siden at du slet med sjalusi tidligere. Dette er noe jeg sliter mye med nå, og synes det er vanskelig å akseptere og fortelle dette til kjæresten min. Det er jo absolutt ikke noe jeg ønsker å være.. Ikke klarer jeg å finne en metode eller løsning for å «slippe taket». Jeg vet jo at jeg kan stole fullt og helt på han, så hvorfor jeg er så stressa forstår jeg ikke. Har du lyst å dele noen av dine erfaringer og tips til å bli kvitt sjalusien? Eventuelt til ukens spørsmål eller et innlegg? Tusen takk uansett❤️

    12. Hva har rumpa de med dette innlegget å gjøre? Måtte du få opp lesertallet? Det er ikke alle som synes den er fin og du kan jo spare dem for det synet

    13. ^ I 99% am tilfellene Sophie legger ut bilder av kroppen sin har det absolutt ingenting med innlegget å gjøre. Hun flasher den opererte kroppen sin fordi hun synes den er fin, men driter i at hun skaper kroppspress. At hun skrev under på sunn fornuft-plakaten er en vits.

    14. Omg, du kan jo ikke si noe nå… Men håper det er 71 grader nord eller noe du skal være med på, haha! Siden du må være fit. But then again, jeg ser ikke på det egentlig. Men hadde definitivt gjort det hvis du ble med. Det gjelder for så vidt farmen elns også.
      Så har jeg bare et spørsmål: Kan du please få fikset det slik at når vi kommer til bunn av innlegget, så kan vi trykke der det står “20 kommentarer” for å komme til kommentarene? Haha. Er så kjedelig å måtte bla hele veien opp igjen til overskriften for å trykke seg inn for å kommentere/lese kommentarer.

    15. P-piller (og andre typer prevensjon) påvirker vår kropp både fysisk og psykisk og kan gi mange og alvorlige bivirkninger over tid. Hva synes du om at så mange jenter velger å utsette kroppen sin for falske hormoner og bivirkninger? Hvilken holdning har du til prevensjon?

    16. “men jeg kunne aldri vært samboer med noen som spiser kjøtt.” Why can’t you respect others choise in life, as he has to respect and support yours?

    17. Det er trist at du fremdeles trenger så vanvittig mye bekreftelser på kroppen din. Du flasher der du kan.. setter ikke kasper nok pris på deg? Hvorfor kan du ikke beholde klærne dine på som en ekte business women? Du vet a lady in the streets but a freak in the sheets.. du begynner jo og bli ganske voksen og det eksponersingsbehovet burde ha begynt å synke litt.. alle u Norge vet du har en fin (om så opprerert) kropp. WE KNOW. Søta.

    18. Spørsmål til neste innlegg, eller kanskje du kan svare her: Hvorfor spiller du så mye på kropp når målgruppen din er for det neste unge jenter? Skjønner virkelig ikke nødvendigheten av det.

    19. Hei Sofie!
      Dette er første gang jeg skriver til deg og jeg håper du vil lese;
      Jeg vet du er veldig glad i dyr – og bruker stemmen din til å gjøre en forskjell og opplyse uvitende folk. Jeg lurer på om du vet om plagene hunder med flatt ansikt har? likevel kjøper folk disse rasene mer en noen sinne, siden de er så populære blant kjendiser. Det er også tusenvis av populære instagram-kontoer med disse rasene. Siden du når ut til så mange hadde det vært helt fantastisk om du kunne opplyst om dette, da så mange lever i uvitenhet. Veterinærer synes det er vanskelig å si i fra da de kan miste mye kunder… Jeg legger ved noen artikler om temaet du kan lese om du vil..:) Jeg ser opp til at du klarer å forsette og bruke stemmen din tross all kritikk og hat.
      Mvh Mari
      https://www.tv2.no/a/9824909/
      https://www.hunden.no/nyheter/vis/8919/redirected
      http://www.theveterinaryexpert.com/nose-and-throat/brachycephalic-dog/

    20. Det er så tragisk at du føler at du alltid må flashe din halvnakne kropp for bekreftelse og oppmerksomhet. Du er mer enn bare store pupper og skinker. Du er mer enn ett sexobjekt for menn. Trist at du ikke synes å innse det selv.

    21. Kofør må du presse ræva di opp i trynet på alle leserene dine? Ka i all verden syns Kasper om at du driv å presse ei falsk ræv opp i trynet på hele Norge? Trur virkelig de fleste gutta ville syns det va ekstremt ubehagelig hvis kjæresten demmes viste frem og seksualiteterte kroppen sin for hele Norge. D e lite som e «Hannes» når hele Norge har sett puppan og ræva di i alle forskjellige vinkla. Og du som tenke så mye på barn, Kordan trur du de vil reagere når de blir voksen å Finn slike bilda av mora si? Og miljøet rundt ungen din?
      Kanskje du e for umoden til å tenke seriøst over dette. Men hvis du engang blir å vokse opp og tørre å innse kor sykt det du håll på med e, så kanskje du får det bedre med dæ sjøl.

    22. H: Kasper lar meg være meg og driter nå en lang faen i om jeg legger ut bilder av kroppen min, om det er det som gjør meg glad. Jeg kunne aldri hatt en kjæreste som ikke lot meg være meg, og han vet hvem han er sammen med. Jeg er ganske sikker på at mine barn også kommer til å være kule mennesker som ikke er så utrolig trangsynte som det du ser ut til å være.

      Jeg synes ikke det er sykt å legge ut bilder av kroppen sin, sorry ass.

    23. ?: Jeg vet jeg er mye mer – den ene utelukker jo ikke den andre?:p Kan jeg ikke få legge ut bilder av kroppen min men likevel ha respekt for meg selv?

    24. Anonym: Fordi jeg har lyst og jeg håper også unge folk gjør hva de selv har lyst til. Verden er ikke så sort-hvitt og om folk vil spille på kropp, så fine.

    25. Jeg synes det innlegget ditt var litt feil, ang. Rumpe artikkelen. I mine øyne viser du dårlig reklame og realistiske resultat av dårlige operasjoner, eller iallefall hvordan det egentlig ser ut! Så fortsett å være stolt, men jeg tror ikke dette gjør at folk vil ha falsk over ekte.

    26. Heihei. er ikke helt sikker, men tror jeg har lest på bloggen din tidligere at du har ca -4 i syn? Lurer på hvordan du klarer å gå uten linser/briller, jeg har samme styrke og ser ikke en damn shit uten briller/linser.. tenkte å tipse deg om at du hvertfall burde bruke briller eller linser når du Evt kjører bil:-)

    27. Jeg får så vondt i hjertet av alt du skriver om huden din, pms og mensen, det trenger seriøst ikk være sånn! Jeg har vært der selv, følte jeg var to forskjellige personer avhengig av hvor i syklusen jeg var. Det kan balanseres med kosthold, livsstil og naturlige tilskudd. Jeg vet ikke om du bruker hormonell prevensjon eller har gjort det tidligere, men det kan skape store ubalanser hos noen. Gå til noen som jobber helhetlig (som Frøyaklinikken) og få hjelp der, det er så verdt det! Det er så utrolig trist at så mange jenter sliter med menssmerter, pms, akne, angst, IBS og andre ting når det ikke trenge å være sånn. Alt er knyttet mot hormonene! Masse kjærlighet til deg, vakre sjel. You are a Goddess✨

    28. Jeg hørte faktisk sangen din på radio da jeg var på jobb på fredag!! Aldri hørt den (på radio) før eller siden, men kult at de ikke utelukker deg helt hvertfall.

    29. Hei.
      Angående dette med sangene dine på radio. Jeg har stadig hørt All your friends på radio Tønsberg. Jada, riktig nok en lokal radio, men den spilles av, og jeg skrur opp volumet på max hver gang!

    30. Jeg skjønner ikke argumentet “fordi jeg har lyst”. Det er jo ikke tvilsomt at fokuset på plastisk kirurgi og utseende påvirker unge jenter og gutter i negativ retning, hvis ikke hadde vi ikke så utbredt fokus på utseende. Når du attpåtil har flere tusen lesere hver dag, som ønsker å være som deg, og er ung, gir det ikke mening at du bruker argumentet “ting er ikke så sort-hvitt” det er jo akkurat derfor folk lar seg påvirke, fordi unge folk ikke bare “gjør” som de har lyst til. Alt vi gjør påvirkes jo av arv og miljø. Det genetiske kan vi ikke gjøre noe med, men miljøet påvirkes i en globalisert verden i stor grad av hvem vi følger på internett. I en alder av 15 kan man ikke velge forbilder basert på fornuft.. Man klarer ikke å tenke hva som vil gjøre meg lykkelig på lang sikt. Det har jo flere bloggere gått ut og sagt. At operasjonene ikke gjorde de mer tilfreds, slik de hadde trodd.
      Det virker for meg som du vil være et forbilde når det kommer til dyrevelferd, miljø mm, og gi dårlig samvittighet til folk som ikke bryr seg, men med en gang det kommer til kropp, Cruiseturisme, skryting av ferieturer osv. så “får folk bare gjøre som de vil” Og nei ingen er perfekt, jeg barer lurer på om du er bevisst på det, eller om du oppriktig tenker at “folk gjør som de vil”

    31. Anna: Jeg føler dette er noe som krever et langt svar, og lengre enn jeg evner å gi i et kommentarfelt uten at det blir veldig langt. Jeg forstår dine tanker rundt det, men samtidig: er det ikke litt bra at bloggere går ut med at de har operert og ikke ble lykkelige av det? Det viser jo sannheten. Jeg ble heller ikke lykkelig av mine operasjoner, alt du får er jo litt annen kroppsform, men da er det jo fint at man blir informert om det.

      Jeg tror forøvrig veldig mange 15-åringer klarer å gjøre gode valg for seg selv. Det er ikke alle som blir.. ah, hva skal man si. Slik som media legger det frem. Når jeg ser for meg min klasse som 15-åring ser jeg ekstremt mange ulike mennesker. Dessuten er det 18 års aldresgrense på plastisk kirurgi i norge, og i verden. Noen steder 20. Jeg tror at man rundt den alderen i stor grad klarer å ta valg som er for din egen del.

    32. Slutt med alle bullshit-kommentarene. Flaut å lese kommentarene fra alle disse nærtagende og sensitive menneskene i dette kommentarfeltet. Og alt over ei rumpe? Argumentene om at hun påvirker andre med disse bildene sier mer om dem enn henne. Det kommer ALLTID til å finnes mennesker der ute med tykkere hår, større pupper, finere øyne – og Gud forby – ei større rumpe. Lær heller unga deres det. Håper du legger ut bilder av rumpa di til du er 100 år gammel – just to piss them off ✌️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg