MIN GUIDE TIL BALI!

Jeg har nylig kommet hjem fra en fin uke på Bali (Seminyak) og med meg i bagasjen har jeg masse tips til dere ❤️


REISEN ✈️

Vi flydde med Qatar Airways, som jeg har reist med flere ganger og er veldig fornøyd. Vi fløy first class, men det spiller egentlig ingen rolle for economy class er også sykt bra på dette selskapet. Flere gratis matserveringer på turen, masse GODE filmer og underholdning.. Så lenge det ikke er turbulens så koser jeg meg ihjel på disse reisene alltid. Første flyturen er rett i underkant av 7 timer, du mellomlander i Doha (dødsbra flyplass), og så er neste reise på cirka 11 timer. Jeg booket reisen via momondo, som jeg alltid bruker for å booke lengre reiser. 

HER BODDE VI 🏝

 

Maison at C. Her bodde vi først, og valgte å booke en suite for dette oppholdet (det kostet rundt 1000 kr per natt og hadde inkludert frokost).Hotellet generelt sett er ganske fint, men når du har en “suite” har du god plass, du har eget svømmebasseng og hotellet er veldig sentralt. Da vi bodde her kunne vi gå alle stedene vi skulle. Dette hotellet har også bar i bassenget, i tillegg til at maten her er ganske god. Litt mer “party” stemning, men samtidig relativt rolig. Anbefales spesielt om du reiser med venner. 

Maharaja Villas. Dette stedet elsket jeg! Det lå i et litt roligere område, og her booket vi også en suite som kostet rundt 1000 kr per natt, da hadde du inkludert frokost og lunsj. Servicen på dette hotellet var fantastisk, rommet var nydelig men jeg fikk generelt inntrykk av at de fleste som bodde her, var par. De fokuserer på en litt mer “romantisk” stemning. Spaet her er også veldig bra.

 

FROKOST / LUNSJ 🥝

 

Kynd. Et superkjent og “insta-vennlig” sted som hadde den diggeste frokosten vi spiste på hele turen. Hele stedet er vegansk. Et fint sted hvor maten blir servert og ser ut som et inspo-bilde, og veggene på utsiden er rosa.

Coffee Cartel. Uten tvil den beste smoothien vi drakk på hele reisen! Maten var også god. Dette stedet hadde også en herlig atmosfære.. Ah, hit skulle jeg ønske jeg kunne dra igjen. Lov meg å drikk smoothie der om du skal til Bali!

Cafe Organic. De diggeste, økologiske kakene. Maten var helt grei, de som jobbet der var sure, men jeg likte stedet likevel. Muligens på grunn av kakene.. Kaffen var også god.

 

MIDDAG + FEST 🍸



Potato Head. Dette stedet fikk jeg mange tips om i forkant, og det var fint! God mat, bra stemning, masse kult å ta bilder av. 

Ku De Ta. Første stedet vi dro på, også mest “party”. Her elsket jeg å spise, maten var fantastisk. 

HotelW. Her tok vi alle de fine bildene av solnedgangen! Det var magisk å være på stranden nedenfor der.. Hotellet har to spisesteder og jeg elsket begge, uten tvil favoritten av de ulike beach-clubsene vi dro på. Hit anbefaler jeg å dra for å henge på dagtid også, selv om vi aldri gjorde det selv.. Haha. Men jeg skulle ønske!

GENERELT 🐒

Husk å ta de blå taxiene, og spør om de har takstometer. Du kan fort bli lurt på mye penger ellers! Om vi kjørte i en “ulovlig” taxi kostet det som regel rundt 100 kr, men i en ordentlig taxi koster det alltid mellom 20-30 kr.

Om du – som meg – er besatt av å se fin ut på håret (haha), burde du dra til Jaz B! En fantastisk frisørsalong hvor det koster rundt 150 kr å få vasket, fønet og stylet håret. Om håret ditt har blitt ekstra tørt av bølgene, vil jeg anbefale å ta kuren som heter Alfapart Hair Therapy. 

Det er mange dyr som har det vondt på Bali, men det er heldigvis noe man kan gjøre. Om du kontakter BAWA i forkant av reisen din, kan du melde deg til å jobbe frivillig. Det innebærer som regel å gå tur med hunder, for å trene dem opp til å gå i bånd. Dette er noe du kan gjøre en gang, eller flere ganger. 

Bali er nydelig men jeg skulle ønske vi tok oss en tur ut av turistfella, og inn i skogen. Det hadde vært noe for meg! Vel, vi får heller ta det neste gang.. 💋

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg