lukker øynene og gråter litt

annonselenke: Nelly

Hei alle, jeg håper dere har en fin dag. Min har vært interessant.. Jeg har blitt invitert på et lakseoppdrett etter å ha skrevet mine tanker om det på bloggen. Jeg er ikke i tvil om at jeg ønsker å dra, men jeg har vært på lignende opplegg før (kyllingfarm i regi av Nortura) og jeg vet jeg ble vist det beste av det beste, og likevel hadde en kjip opplevelse som har gjort meg mer vondt enn godt.. Jeg får seriøst flashback i hodet mitt der jeg ser for meg de små kyllingene som lå på gulvet med kramper. Men jeg kommer til å ta meg en tur på lakseoppdrett før sommeren, og skal dokumentere det for dere. Jeg har også sendt mail til Norsk Kylling for å høre om jeg kan komme på en av Solvinge-gårdene deres, hvor visstnok dyrevelferd skal være i fokus. Hvordan dyrevelferd = slakte dyr vet jeg ikke, men jeg skal ta turen dit også – siden de, sjokkerende nok, ønsket å få meg på besøk. Noen ganger må man prøve å møtes på halvveien, og et lite steg i riktig retning er bedre enn mange steg tilbake. Jeg er glad for at jeg får komme på besøk! 

Jakken finner du her. (den er på 25% rabatt). 

Å være i nord gjør at jeg blir mer i kontakt med naturen, og det gjør meg.. trist. På en måte vil jeg lukke øynene og dukke inn i en overfladisk boble, late som om problemene ikke finnes – for de er større enn meg. Jeg har alltid vært et “naturbarn” og det er rart å føle hvordan man blir dratt mellom så mange dilemmaer nå. Vi som er unge i dag må tenke tanker som “vil vi virkelig bringe et barn inn i verden”, fordi man ser jo hvilken retning vi er på vei å ta. Da tenker jeg ikke på Donald Trump, for verden er sånn sett mer fredelig nå enn den har vært på veldig lenge. Forskjellen nå er at vi har internett, og får med oss alt. Jeg tenker mer på naturen og hvordan vi bruker flere ressurser enn vi har råd til.. Slike tanker kan holde meg våken. Men hva gjør jeg? Ikke så mye. Gråter litt, deler en post på facebook, reiser, shopper, deler en post på facebook, donerer penger, lukker øynene, gråter litt. 

Bare se det nydelige nordlyset jeg fikk knipset bilder av i går kveld. Det er ingenting som slår dette. Når jeg blir gammel kommer jeg ikke til å ligge våken å tenke “faen at jeg tok plastisk kirurgi”. Jeg kommer til å tenke “faen at vi brukte tid på å diskutere uviktig tull, og nå har vi ødelagt alt”. 

Okei dette var sikkert en sinnsykt negativ måte å starte helgen på, haha. Det var bare det som surret og gikk i hodet mitt nå. Jeg skal lese litt, spise veggie-burger med familien og så kommer et innlegg om produkter jeg anbefaler som ikke er sponset. Min nye faste spalte hver lørdag! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg