Burde jeg ikke bry meg så mye?

God kveld til dere! Jeg har fått et par tilbakemeldinger om at dere ønsker flere oppdateringer, så jeg skal gjøre mitt beste. Når det gjelder bloggen er jeg nok litt perfeksjonist, og spesielt med bildene. Jeg vil være helt fornøyd før jeg publiserer, om ikke kan jeg gå rundt å irritere meg hele dagen, haha.. Men det resulterer jo i færre innlegg. Kanskje jeg ikke burde bry meg så mye om kvaliteten? Jeg blir glad for at noen ønsker mer, og det kan jeg virkelig få til uansett. Bare å ta opp macbooken på kvelden istedenfor å gjøre andre ting, og det gjør jeg med glede ❤️


Jeg er nok en gang på hytta, vi storkoser oss med mat, bøker foran peisen og gode samtaler. Nå nettop var samtaleemnet “føler du deg bedre enn andre fordi du ikke spiser kjøtt”, som var rettet mot meg. Svaret ble – etter litt betenkning – nei. Det gjør jeg ikke. Før kunne jeg tenke det, men har innsett nå at da skulle jeg vært veganer.. For nå gjør jeg ikke “nok” og det vet jeg selv. Anyway! Det er en hel diskusjon jeg ikke trenger å gå inn på. Vi konkluderte i alle fall med at om du gjør handlinger av godhet for å i bunn og grunn styrke ditt eget selvbilde eller være “bedre enn andre” kommer du aldri til å nå igjennom med det du brenner for uansett – for det du brenner for da sånn egentlig, er å være bedre enn andre. Haha, om det gir mening.. 

 

Boken jeg har lest på de siste dagene er “Jeg skulle ha sagt at jeg elsker deg” av Audun Myskja. En vakker bok, som jeg blir både rørt, trist og håpefull av å lese.  Boken er 12 ulike historier, fortalt av mennesker på dødsleiet. De reflekterer over livet, hva som har vært bra, hva de angrer på, hva de skulle ha gjort om igjen.. Og enhver historie er sterk, enten preget av vold, dopmisbruk, tap – flettet inn med det normale som ekteskap, barnebarn, drømmer og håp. Anbefales for deg som liker å reflektere og ha en litt “myk” vri på det, med et enkelt og engasjerende språk! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg