den perfekte ferie for meg – ikke det du hadde trodd!

Jeg har bestemt meg for å tenke litt “ut av boksen” rundt årets sommerferie. Og med det har valget falt på å sjekke ut mulighetene innenfor vårt eget land! Hvorfor reise langt når Norge er så fantastisk nydelig på sommeren? Jeg har så lyst på en roadtrip, oppleve landet, møte mennesker å se mer av den nydelige naturen vi har. Luksus-reiser til utlandet er aldri feil, men jeg har blitt litt.. lei? Jeg elsker jo landet vårt, og ønsker å støtte opp om turismen her. Dette er mine topp tre ønske-reisemål i vårt eget land!

Manshausen Island.

Dette stedet ble jeg gjort oppmerksom på av min egen mor, som ønsker seg at vi skal dra dit. Her finner du nydelige hytter isolert på en privat øy med økologisk mat, kajakker, stille natur og det beste av alt? Det ligger på Steigen (OBS! jeg skrev Lofoten først men ble rettet på av en snill følger) så i nydelige nord. Jeg ønsker sånn å få dra hit! Virkelig balsam for sjelen kan jeg tenke meg..

Tretopphyttene.

Disse hyttene ligger spredt litt rundt omkring, men er eid av samme selskap. Kort fortalt, hytter som er byd inn i trærne! Det er sinnsykt vanskelig å få booket seg inn her, og de fleste jeg har sett på er ikke ledige før i august – september, og da gjerne kun en dag midt i uken. Jeg får kanskje bare booke en veldig langt frem i tid..? Det ser magisk ut, og så fint å ta bilder der, hehe.

Farris Bad.

Faktisk den billigste av de tre alterativene, og her har jeg også vært før. På den tiden satt jeg kanskje ikke så mye pris på en spa-behandling som jeg ville ha gjort nå.. Dette er hotell og spa i ett, lagt til nydelige omgivelser. Så vidt jeg husker hadde de ikke det beste tilbudet på mat, men det løste jeg ved å gå å spise i nærheten. Et sted jeg absolutt vil besøke igjen, og gjerne med noen jeg er ekstra glad i 💕


Mine tanker om den “perfekte” ferie har absolutt endret seg med årene! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg