en fin dag

I dag skulle jeg og Kasper gå tur, men endte opp med å dra til en strand (Elgsnes) fordi jeg hadde for dårlige sko og han sa “du ville sikkert bare ta bilder til bloggen uansett”. Halvveis sant, jeg hadde på ekte lyst til å gå tur men hadde ikke på meg sokker som vanlig, hehe. Uansett var det veldig koselig og jeg er glad K bestemte seg for å spontant dra til Harstad samme dag som meg. Han er hos sin familie og jeg hos min men vi sover sammen hver kveld – og det er så koselig! Rart å tenke på at vi bor sammen i Oslo og har et liv sammen, føles på en måte ikke sånn. På en god måte, alt føles nytt og veldig stabilt på samme tid..  If your happy and you know it, brag on your blog!

Senere fant vi noe som var en kråkebolle som kasper kalte for en kokkosbolle. Da har man bodd i byen for lenge og ikke minst for mye på smoothie xchange.

På vei derfra kjørte vi forbi et lakseoppdrett og det er seriøst noe av det fæleste jeg ser. Det er forferdelig hvordan vi mennesker, og meg selv inkludert, kan være så ufølsomme ovenfor naturen. Lakseoppdrett er ikke bare fælt for fiskene, men også for all naturen rundt. I så nydelige landskap velger man likevel å ødelegge.. Å kunne stå der i stillheten å betrakte, men så bevege seg ikke langt bort og se med egne øyne hvordan mennesker gir faen for å tjene penger. Det knuser virkelig hjertet mitt.. Det er ikke stort annet man kan gjøre enn å kutte ned på lakseforbruket sitt i denne sammenheng, eventuelt kjøpe villt om man heller ønsker det. Jeg prøver hver dag å bevistgjøre meg selv å bli mer følsom ovenfor naturen og alt det vi er så heldige å få oppleve på planeten vår. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg