en liste om kvelden

Når legger du deg på kvelden?

– Jeg prøver å legge meg mellom klokken 22-23, blir det over midnatt før jeg er inne på soverommet kommer stresset krypende. Stresset over å ikke få nok søvn vil det si, der er jeg besatt.

Hva er det siste du gjør på kvelden?

– Det siste jeg alltid gjør er å snakke med Kasper. I alle fall de dagene hvor vi er sammen! (vi er ikke et sånt type par som ringer hverandre for å fortelle om dagen vår om vi er på ferie hver for oss, for eksempel). Men i hverdagen elsker jeg å ligge å snakke med han og “catch up”. Dessuten er jeg ofte litt mer pigg og vil prate når det er sent. Det pleier å slutte med at han sier “god natt” og jeg sier “ååååååååååhhhh” før jeg etter to minutter begynner å snakke igjen. Da starter jeg alltid med “…men du?”

Hvor lang tid bruker du på badet hver kveld?

– Ganske lang tid med tanke på hvor lite jeg får gjort. Jeg gjør alt veldig treigt og det skjer at jeg står på badet å bare.. eksisterer. Det kan være fordi jeg hater å gå å legge meg. Det virker som om jeg ikke er skapt for å avslutte dagen før midnatt, jeg begynner å bli et godt menneske rundt 19:00 liksom. Det er da hjernen og kroppen vil gjøre ting og kreativiteten skyter i taket. Og da skal man sove? Jeg tror også jeg har et behov for å være helt alene en liten stund, på dagene har jeg som regel flere møter og på kvelden er jeg med Kasper, så den lille tiden på badet får jeg bare.. sitte på gulvet å stirre på mine egne tær uten at noen synes jeg er rar, haha. 

Er kveldsmat viktig?
– Ikke for meg, jeg spiser som regel sen middag og tar den som kveldsmat. Kanskje det dukker opp en og annen dessert litt for sent på kvelden.. Litt for ofte. 

Er du på kveldstrøtt?
– Jeg er kronisk trøtt. Altså, dere aner ikke hvor forferdelig det er å være et så trøtt menneske som meg! Med mindre flere der ute lider med meg hehe. Du vet den følelsen når du nettopp har våknet på morgenen av en tidlig alarm og overhodet ikke vil stå opp? Vel, den følelsen har jeg heeeele tiden. Men generelt sett er jeg mer pigg på kvelden enn på dagen. Mellom klokken 18 – 02:00 er jo den beste tiden! Men morgenmennesker styrer verden, så jeg får ikke leve det livet jeg ønsker.

Har du noen kveldsrutiner? 

– Kveldene mine ser ofte ganske ulike ut, jeg har mye blogg relatert jobb jeg må ta hånd da. Men når jeg er “ferdig for dagen” pleier jeg å dusje, bruke lang tid på å smøre meg inn med bodylotion, skrive en liste for hva jeg skal huske dagen etter (om ikke får jeg ikke sove) og så ligger jeg en halvtime i sengen og venter på Kasper siden han mediterer før han skal sove. Den halvtimen pleier jeg å se på serie – og så ligger vi å snakker + koser til vi sovner. 

Hvordan ser en perfekt kveld ut?

– Åh… Vi har spist en god middag på restaurant sammen med fine og interessante folk som vi har delt noen flasker vin med. Vi går hjem i sommernatten, og når vi kommer inn døren hjemme åpner vi enda en flaske vin, sitter i vinduskarmen og snakker om alt mulig og viser hverandre musikken vi likte da vi vokste opp. 

Hvordan går du kledd på kvelden? 

– Jeg prøver veldig hardt å ikke bli hun der som sitter hjemme med dott på hodet og sløvebukse hver bidige dag, men det skjer jo litt for ofte uansett.. Men, jeg prøver å ha på meg noe fint undertøy og en behagelig morgenkåpe som også er litt fin, så føler jeg meg hot samtidig som jeg er avslappet. 

Hva er det beste med kvelden?

– Kvelden, og ikke minst natten, har noe helt magisk over seg for min del. Når jeg har hatt det som verst, men samtidig hatt all friheten jeg har nå pleier jeg å sitte våken hele natten og rundt klokken 04-05 er alltid den beste tiden. Å være helt alene, ingen som vil meg noe eller maser om jobb.. Da kan jeg gå lange turer ute i mørket, sakte, for jeg har ingenting jeg skal rekke. Verden blir min. Noen trykker på pause og det finnes kun meg. Alt er stille og livet stopper i disse timene. Det er det beste som finnes. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg