jeg legger sjelen min i dette

I dag tidlig fikk jeg melding fra en følger som lurte på når bok nummer to slippes. Boken om den vanskelige kjærligheten. Ah, den boken.. Nå har det seg sånn at den cirka er ferdig, men når den først slippes ønsker jeg å ha tid til å dra på en ordentlig bokturne å møte dere alle – det er en del av pakken. Da jeg begynte å filme Sophie Elises Verden (som vi ble ferdig med for kun et to uker siden) var det ikke plass til det i kalenderen, og nå prøver vi egentlig bare å finne en passende tid. Men jeg er veldig stolt av denne boken, den ble noe helt annet enn jeg – og sikkert alle andre – har sett for seg. Noe annet enn Forbilde. Det er to vidt forskjellige bøker og du kan sikkert like den ene uten å like den andre, men jeg har lagt sjelen inn i dette prosjektet slik at det skulle bli enda bedre enn forrige gang. Da jeg skrev den første boken satt jeg innelåst i to uker for å få den ferdig, og skrev nesten hele boken på de to ukene.. Det er farlig, for da begynner man å tro at man kan gjøre noe sånt igjen haha. Litt som når man våkner tre minutter før man skal være ute av døren men på mirakuløst vis rekker det, da tenker man “åja, da kan jeg jo sove litt lengre i morgen om ting tar så kort tid”. Nah, sånn funker det ikke alltid. Lucky shot! Men jeg setter pris på at mange av dere ønsker å lese også den andre boken.. Jeg håper den kan treffe et litt bredere publikum. Selv om 45 000 solgte på den første er et rimelig bredt publikum, det også. 

I dag var jeg og Stine på Aker Brygge, hun kom til hovedstaden i går i anledning en jentekveld jeg hadde på hotell (mer om det senere). Så hyggelig å se denne frøkna igjen, hun er så.. pratsom, haha. På en søt måte, ikke irriterende. Vi gikk på fridays siden hun hadde lyst på kjøtt, og selv om de aller fleste steder selger kjøtt ble jeg litt sånn “ja.. hvor drar man da, mon tro?” Så av en eller annen grunn ble det Fridays, som jeg ikke har vært på siden jeg var ganske mye yngre og på ferie i hovedstaden. Men vi hadde det hyggelig! Brukte hele resturantbesøket på å gå igjennom alle episodene på Black Mirror og gi dem terningkast, haha. Så besatt er vi begge av den serien, det gjør meg stolt siden jeg var den som tipset henne. 

Og dere – husk en ny episode Sophie Elises Verden! Ligger på sumo nå, og sendes på tv2 livsstil i kveld. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg