glem den gylne regel

Jeg satt meg akkurat ned på stolen ved spisebordet, som er “kontoret” mitt i leiligheten. Jeg har tusen tanker som kjemper om å få plass i hodet mitt, så jeg tenkte en liten og intens treningsøkt på gulvet hjemme ville funke – jeg rakk ikke engang å skifte ut av de svette klærne før jeg måtte la fingrene løpe over tastaturet.  Magen sier en ting, hodet sier noe annet. Som vanlig vender jeg meg til dere med både små og store tanker som kjemper om oppmerksomheten akkurat NÅ. 

🌸 En nær venninne av meg har akkurat fått barn. Hun bor i Harstad og jeg har ikke fått møtt den lille enda, som blir det første barnet jeg får se vokse opp. I starten, da hun fortalte meg at hun skulle beholde tenkte jeg at hun var helt gal, og jeg var nok veldig streng i starten fordi jeg trodde det var rett. Rett, utifra mitt synspunkt vil det si. Det angrer jeg på nå, for jeg er så stolt over henne og for at hun sto på sitt, at jeg kjenner tårene presse på bare jeg skriver. Jeg gleder meg sånn til å møte både henne og den lille gutten hennes om en uke. Da skal jeg gå på masse trilleturer slik at hun får slappe av, om hun ønsker! 

🌸 På snakk om situasjonen over, den gylne regel er “vær mot andre som du vil andre skal være mot deg”. Den synes jeg er feil, hva med “vær mot andre slik andre trenger at du skal være”? Altså – du kan aldri vite hvordan andre ønsker at du skal trøste dem, hva de trenger av støtte, hvordan de egentlig har det.. Jeg kunne ikke ta utgangspunkt i meg selv og mitt liv, og deretter gi en venninne råd på om hun skulle beholde barnet sitt eller ei. Jeg tenkte “vil jeg ha barn?” og så ga jeg råd deretter. Jeg var også egoistisk og tenkte fort “åh, da er det slutt på tiden hvor vi var oss to“. Blir helt flau av meg selv. Det er jo helt idiotisk, og de fleste er alt for dårlige til å se andre mennesker. Meg selv inkludert. Om jeg kunne ha gått tilbake ville jeg ha taklet situasjonen helt annerledes, men det er slik man lærer og jeg er takknemlig for at jeg reflekterer over mitt eget liv og egne valg. 

🌸 På søndag skal jeg på to visninger til to større leiligheter. Vi trenger to soverom, eller i det minste litt større plass, men det har jeg jo allerede fortalt dere om. Jeg er bekymret for å ikke få solgt denne leiligheten, eller kanskje få mye mindre enn den er verdt siden markedet er så dårlig. Men vi får ta det som det kommer.. Noe annet kan man ikke gjøre. 

🌸 Har du noen gang stått ovenfor et valg hvor ethvert logisk fiber i kroppen din forteller deg hva som er “rett” og hva som “passer for meg akkurat nå”, men noe i deg – noe stort – forteller deg å gå den andre veien? Lytte til det ukjente, det skumle, den veien du ikke vet noe om enda – istedenfor å falle tilbake på det gamle trygge. Du har egentlig bestemt deg for å være logisk, men vipper hver dag litt mot det ulogiske. Fornuft, eller hjertet – hvilken skal man velge? Faen som jeg har slitt med dette den siste uka, og jeg skulle ønske jeg kunne fortelle dere. Forum på kvinneguiden har blitt min venn, og det er ille. Like før jeg skriver en anonym post der inne og får svar på alle mine råd fra folk som ikke burde gi råd. 

🌸 Det er rart og nesten litt “traumatisk” å se kveldens episode av Sophie Elises Verden. Kanskje fordi det er et tema jeg føler meg så misforstått over, og siden jeg ikke er en moralsk korrekt person.. Ah, jeg vet ikke hvordan jeg skal si det. Men jeg er samtidig så beinsikker på mine verdier og moraler, det er jo en grunn til at jeg har stått på mitt så lenge. Jeg skal se episoden med to venninner i kveld og få deres synspunkt på det hele, noen ganger trenger man et par stemmer fra utsiden. 22:00 på livsstil i kveld! 

🌸 Noe overfladisk på slutten.. Jeg kjøpte to dødsfine leppestifter i dag på Kicks. Dior i fargen 741 og Lancome i fargen Rouge Cherie 197. Jeg har på meg den første nå! Det er sjeldent man finner fine, mørke leppestifter.. La oss feire. 

Glem alle bekymringene dine og ta på et lag med leppestift. Thats what I do. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg